6 грудня – День Збройних Сил України
Мета: познайомити учнів з історією зародження війська на теренах української держави; розвивати розумові і фізичні здібності, кмітливість,спритність; виховувати патріотичні почуття до рідної України, дружби та взаємоповаги один до одного, взаєморозуміння.
Обладнання: пузир, тенісна ракетка, кеглі, шаровари, пояс, шапка, рюкзак, квасоля, горох, макарони, тарілки, паперові літачки, шина, бинт, аркуші, олівці, рукавиці.
План
1.Організаційний момент.
2.Оголошення теми та мети.
3.Естафета
І конкурс: «Представлення команди»
ІІ конкурс: «Перенесення кульки»
ІІІ конкурс: «Обернення на козаків»
ІV конкурс: «Силова підготовка»
V конкурс: «Забави кашоварів»
VІ конкурс: «Скоромовочки»
VІІ конкурс: «Аси піднебесся»
VІІІ конкурс: «Врятуй козака» тобто «медичний»
ІX конкурс: «Кращий математик»
X «Конкурс вболівальників»
XІ конкурс: «Умілі руки»
4.Підведення підсумків змагань
5.Нагородження команд
6.Підсумок виховної години
Хід виховної години
Вихователь. Добрий день, шановні друзі!
Сьогодні ми зібрались на виховну годину, тема якої «6 грудня – День Збройних Сил України», щоб позмагатися у силі, спритності, винахідливості, кмітливості і просто відпочити.
На заході присутні гості ______________________________________________
Народна мудрість стверджує, що земля може нагодувати людину своїм хлібом, напоїти водою зі своїх джерел, але захистити себе не може.
24 серпня 1991 року Україну було проголошено незалежною державою. Настала потреба створення національної армії, армії держави, яка отримала незалежність і лише стала на шлях свого відродження та розвитку.
6 грудня 1991 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про Збройні Сили України». Саме ця подія стала підставою для офіційного встановлення свята – Дня Збройних Сил України.
Збройні Сили України організовуються і функціонують на основі воєнної доктрини України і законів «Про Збройні Сили» та «Про оборону України». Воєнна доктрина – це система поглядів і положень про її військову безпеку, про будівництво Збройних Сил, їх існування та використання. Вона носить не агресивний, а миролюбний характер. Наша держава ніколи не розпочне бойових дій проти іншої держави, якщо сама не стане об’єктом її агресії. Збройні Сили України є основою військової організації держави.
До складу входять такі види Збройних Сил:
Кожний вид Збройних Сил має свої роди військ, що характеризуються певним призначенням, бойовими можливостями та військовою технікою. Свою бойову діяльність на випадок воєнної агресії Збройні Сили України координують із Прикордонними військами, Службою Безпеки, Внутрішніми військами та силами Цивільної оборони. Бойова готовність усіх цих структур значною мірою обумовлюється рівнем підготовленості молоді до військової служби, до захисту Батьківщини.
1-й учень: Бий барабан! Грайте сурми веселі!
Свято стрічайте в містах і у селах!
Радісну вість чує весь світ:
Збройним Силам привіт!
2-й учень: Українська армія справляє нині свято,
Ми віддамо належне даті цій.
Тож вас, чоловіки, дозвольте привітати,
Хоч ви й не всі служили в ній.
3-й учень: Рясніє календар новими датами,
Але про це говорено вже досить.
Ви ж завжди залишаєтесь солдатами,
Коли життя тривогу оголосить.
4-й учень: Ми в школі вчимося й сади ростимо,
Лісами, полями в походи йдемо.
Прослалися нам світлі шляхи до мети,
Під небом спокійним ми хочем рости.
5-й учень: В житті зі школи стежку вибираєм
Вона веде в моря глибинні
Веде в космічну висоту.
Спокійно підемо по тій стежині –
Бо стоять солдати наші на посту.
6-й учень: Воїне, лицарю славний,
Ти зброю тримаєш в руках,
Щоб на нашу країну-державу
Злий не позарився враг.
7-й учень: Отож здоров’я вам бажаєм щиро,
І стійкості в скрутну годину,
Наснаги, щастя, радості і миру.
8-й учень: Будь мужній і будь достойний
Ти слави своїх батьків,
Відважний вкраїнський воїне,
Нащадку славних віків.
Вихователь. Щиро вітаємо всіх хто колись служив, хто зараз служить у Збройних Силах,чи тих хто ще буде служити з Днем Збройних Сил України та бажаємо Вам усім незламної волі в подоланні труднощів буття, надійного родинного тилу, богатирського здоров'я та звершення всіх ваших мрій і побажань.
А зараз ми проведемо веселі змагання. У грі беруть участь дві команди ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Слідкувати за правильністю виконання завдань буде наше журі у складі ____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Естафета
Вихователь. Починаємо наші змагання між двома командами.
І конкурс: «Представлення команди»
Учасники повинні проголосити девіз своєї команди.
В. Запрошуємо до слова команду _________________________
(Оголошення девізу) Хоч в млинець ми розіб’ємось, перемоги ми доб’ємось!
В. Запрошуємо до слова команду ___________________________
(Оголошення девізу) Всі ми - супер, всі ми - клас – переможемо ми вас!
ІІ конкурс: «Перенесення кульки»
Команди шикуються у дві шеренги. Перші учасники, по команді ведучого, стартують, тримаючи тенісну ракетку на якій лежить пузир, біжать до кеглі і повертаються до команди, передають ракетку з пузирем наступному учаснику. Перемагає команда, яка першою впорається із цим завданням.
Слово надається журі
ІІІ конкурс: «Обернення на козаків»
На цей конкурс запрошується по одному учаснику від кожної команди. У цьому конкурсі журі повинно визначити, хто є спритнішим, тобто швидше і краще одягне шаровари, сорочку, пояс та чоботи. Дорога кожна хвилина. За моєю командою розпочинаємо.
(учасники переодягаються. Звучить музика)
Слово надається журі
ІV конкурс: «Силова підготовка»
На цей конкурс запрошується по одному учаснику від кожної команди. Потрібно підняти рюкзак. Перемагає та команда, чий учасник більше разів підніме рюкзак.
Слово надається журі
V конкурс: «Забави кашоварів»
Я прошу підійти до столу по два учасника від кожної команди. На столі знаходяться змішані квасоля, макарони, горох. По сигналу потрібно прибігти до столів, і як найшвидше розібрати в окремі тарілки все змішане (на одній тарілці тільки квасоля, на другій – макарон, на третій - горох).
Слово надається журі
VІ конкурс: «Скоромовочки»
На цей конкурс запрошуємо по одному учаснику від кожної команди, який має сказати скоромовку.
1. Ґава всілася на ганку
І сиділа там до ранку
Вранці гуси пробігали
Гаву з ганку проганяли
2. Міла милом тигра мила
Міла мило упустила
Упустила Міла мило,
Тигра милом не домила
Слово надається журі.
VІІ конкурс: «Аси піднебесся»
Від кожної команди потрібно по три учасники. Ваше завдання змайструвати з паперу літачки. Потім ці літачки, за моєю командою, запускає одна команда, а потім інша. Чиї літачки залетять далі – та команда виграє. Шановні члени журі повинні оцінити, літачки якої команди залетіли найдалі.
Слово надається журі
VІІІ конкурс: «Врятуй козака» тобто «медичний»
Свідомо виконувати свій благородний обов’язок з надання першої долікарської допомоги пораненим і хворим, є невід’ємною частиною козацького милосердя. І в цьому конкурсі ми задіємо наших дівчат. Для участі в цьому конкурсі запрошуємо по одній дівчині та по одному хлопцю з кожної команди. Їм потрібно накласти пов’язку та шину на руку. Хто краще накладе пов’язку і надасть першу медичну допомогу, таким чином врятує козака, та команда і виграла. 1, 2, 3 почали!
Слово надається журі
ІX конкурс: «Кращий математик»
Послухайте, хлопці, умову задачі: довжину своєї стопи кожен повинен знати. Скільки їх поміститься у відстані між лінією старту і лінією фінішу – порахуєте, приставляючи стопу до стопи у довжину. Питання задачі: яка довжина між лініями старту і фінішу? Для обчислення на фініші лежить листочок з олівцем. На старт, увага, почали.
X “Конкурс вболівальників”.
В. А поки хлопці підраховують свої виміру, ми пограємо із вболівальниками.
Хто знає відповідь на запитання, просимо піднімати руку.
-Син мого тата,але не мій брат? Хто це?(Я)
-Летіли три страуси. Одного вбили мисливці. Скільки залишилося?(Страуси не літають)
-Що знаходиться між містом і селом?(Сполучник і)
-Що можна побачити із закритими очима?(Сон)
-Хто відзначає День народження лише раз у чотири роки?(Той,хто народився 29 лютого)
-Коли чорній кішці легше зайти до будинку?(Коли двері відчинено)
-По чому лазять,а ніколи не їздять? (По драбині)
Я почну говорити прислів’я або приказку, а ви повинні закінчити її.
Багато снігу - (багато хлібу)
Без труда – (нема плода)
Більше діла – (менше слів)
Гарна птиця пером, а (чоловік розумом)
Дім без книги – (день без сонця)
Що посієш, те й (пожнеш)
Життя прожити, (не поле перейти)
З книгою жити, (з добром дружити)
Книга твій друг, без неї (як без рук)
Маленька праця, краща за (велике безділля)
XІ конкурс: «Умілі руки»
Із кожної команди потрібно по два учасники. Одним гравцям видаються товсті зимові рукавиці. Ваше завдання - якнайшвидше застебнути гудзики на сорочці, який надягає поверх одягу партнер по грі. Хто першим впорається із завданням, той і переміг.
Слово надається журі
В. Підходять до завершення наші змагання. І поки журі підводить остаточні підсумки , послухаємо пісню у виконанні наших хлопців
В. Для підведення результатів, оголошення переможців слово надається журі.
Підведення підсумків змагань
В. Слово для нагородження надається.....................................................
Нагородження команд
В. Дорогі наші чоловіки
Сміливі і мужні!
Сильні і спритні!
Розумні і кмітливі!
Ніжні і добрі!
Люблячі і турботливі!
Сьогодні для вас – лиш найтепліші слова!
Щастя і здоров‘я, радості багато
В цей святковий день вам хочем побажати!
Щоб жили у мирі, у добрі й достатку,
Серце мали щире й мудрості печатку!
Хай у вашій долі не лишиться горя,
Хай сонце світить повсякчас!
Хай кожен день Ваш буде світлим!
А ще…А ще – завжди кохайте нас!
Вкраїнська армія справляє нині свято,
Ми віддамо належне даті цій.
Тож вас, чоловіки, дозвольте привітати,
Хоч ви й не всі служили в ній.
ІІ-й ведучий:
Рясніє календар новими датами,
Але про це говорено вже досить.
Ви ж завжди залишаєтесь солдатами,
Коли життя тривогу оголосить.
І-й ведучий:
Отож здоров’я вам бажає щиро,
І стійкості в скрутну годину,
Наснаги, щастя, радості і миру
Слабка жіноча половина.
І-й ведучий:
Воїне, лицарю славний,
Ти зброю тримаєш в руках,
Щоб на нашу країну-державу
Злий не позарився враг.
ІІ-й ведучий:
Будь мужній і будь достойний
Ти слави своїх батьків,
Відважний вкраїнський воїне,
Нащадку славних віків.
1-й учень: Бий барабан! Грайте сурми веселі!
Свято стрічайте в містах і у селах!
Радісну вість чує весь світ:
Збройним Силам привіт!
2-й учень: Святкуємо цю знамениту дату,
В ній – щастя, доля всіх людей,
Якщо твердіш хода солдата, -
Дзвінкішим буду сміх дітей!
3-й учень: Ми – дітид ержави, де воля і мир,
Не хоче війни наш народ-богатир!
Стоять матері і батьки повсякчас
На варті свободи і щастя для нас.
4-й учень: Ми в школівчимося й сади ростимо,
Лісами, полями в походи йдемо.
Прослалися нам світлі шляхи до мети,
Під небом спокійним ми хочем рости.
5-й учень: В житті зішколи стежку вибираєм
Вона веде в моря глибинні
Веде в космічну висоту.
Спокійно підемо по тійстежині –
Стоять солдати наші на посту.
6-й учень: Щоб у мирі ми росли,
Щоб щасливі ми були, –
Хто щоночі і щодня
Спокій нас охороня?
7-й учень: Наша рідна армія
На посту поставлена,
Наша рідна армія
У піснях прославлена
8-й учень: Щоб на світ ізавжди був мир,
Щоб ми жили спокійно
Українська армія стоїть
Невсипно на сторожі.
Ніхто її не зломить міць,
Ніхто не переможе!
Без Батьківщини немає людини.
Всюди на світі добре, а вдома найкраще.
Батьківщина — мати, умій за неї постояти.
Та земля мила, де мати народила.
Кожному мила своя сторона.
Всяка пташка своє гніздо знає.
На чужій стороні й весна не красна.
За рідний край життя віддай.
У ріднім краю, як у раю.
Всюди добре, а дома найліпше.
За своїм краєм серце болить.
Нема на світі другої України, немає другого Дніпра.
Людина без Вітчизни як соловей без пісні.
Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.
Жити – Вітчизні служити.
Грудка рідної землі дорожча за золото.
Рідна земля – мати, а чужа – мачуха.
Краще на рідній землі кістьми полягти, ніж на чужій слави досягти.
Хто за Батьківщину горою, той щирий герой.
Будь не тільки сином свого батька - будь і сином свого народу.
Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.