Виховна година "Запобігання конфліктам і їх вирішення"

Про матеріал
Запобігання конфліктам і їх вирішення. Уміння слухати. Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу.
Перегляд файлу

Урок : 4

Тема: Запобігання конфліктам і їх вирішення. Уміння слухати. Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу.

Мета :

Навчальна: ознайомити учнів зі значенням понять « конфлікт», « конфліктна ситуація»; ознайомити учнів зі способом подолання конфліктів, роз’яснити правила попередження конфліктів.

Розвивальна: розвивати вміння моделювати, аналізувати життєві ситуації та самостійно знаходити вихід.

Виховна: виховувати толерантну поведінку; прищеплювати любов до ближнього; прагнення творити добро.

Обладнання: Підручник «Основи здоровя»,малюнки, таблиці із зображенням конфліктних ситуацій серед дітей

Тип уроку: урок засвоєння  нових знань учнів.

Структура уроку:

І.  Організаційний етап.

 Привітання.

Сію  я дітям у серденько ласку.

Сійся, родися ніжне « будь ласка»,

Вдячне « Спасибі», « Вибач» тремтливе –

Слово  у серці, як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!», «Світлої днини!»

Щедро даруй ти людям, дитино.

Психологічна хвилина

( Діти стають у  коло і представляють себе ,продовжуючи фразу : « Я відчуваю себе щасливим, бо ...»

ІІ. Етап  підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Вчитель. У вас , діти, є друзі : хлопчики чи дівчатка?( відповіді дітей)

Вчитель. Чимало хлопчиків і дівчаток легко знаходять собі друзів. Вони люблять спілкування, їм подобається знайомитись з новими людьми. Але є діти , яким важко знайти собі справжнього друга. Є такі , що зовсім не вміють товаришувати, часто сваряться.

Метод « Асоціативний кущ»

Вчитель. Які слова асоціюються зі  словом « сварка».( бійка, конфлікт, зло, образа, приниження, ворожнеча)

Сьогодні на урок я запросила героя мультфільму про Леопольда.  Що ви можете розказати про цього героя.

Недарма  я запросила до нас у гості. На жаль,  у нашому класі  є діти , які не можуть зрозуміти одне одного,поступитися, вибачитися і тому виникають сварки,конфлікти, навіть бійки, як у вірші.

Поетична хвилина

Хіба це клас?

Нема ні миру , ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик  носа Вові,

 І той заплаканий стоїть

Замазали весь зошит Галі,

Погане  слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі...

Хтось колі ручку поламав,

Скубнули Таню  за косичку,

Вона ображена мовчить,

 З книжками скинули поличку,

Ну як в такому класі жить? 

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозивають ся весь час.

Де над бідою всі сміються...

Скажи мені, хіба це клас?

  •                   Скажіть, чи хотіли б ви вчитися в такому класі?

Вчитель: Сьогодні ми повторимо правила поведінки, поміркуємо, що таке дружба, що таке конфлікт.  Виявимо причини конфліктів і навчимося запобігати   їх.

ІІІ. Етап засвоєння нових знань.

Вчитель: Що  таке конфлікт?

Конфлікт –  зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень; серйозна розбіжність, гостра суперечка , що приводить до боротьби)

Чому , на вашу думку, виникають конфлікти? Що стає їх причиною.

Вчитель . А зараз пропоную вам виконати ігрову вправу « так чи ні?», яка допоможе зясувати  , якими можуть бути причини сварок.

Якщо ти повз друзів  ідеш, мов гусак,

І мовчки проходиш. Чи добре це?.

Як інших ти перебивати мастак,

Це буде причиною сварки?

Як грубі слова і лайливі вживати,

Чи може це сварку спровокувати?

Ти з кашею в роті кричиш, наче грак

Розсердиться твій співрозмовник чи ...?

Якщо до дорослих звертатись на «ви»,

Це викличе сварку? Як думаєш ти?

Причини конфліктів:

  •                 Насміхання з інших
  •                 Перекривлення інших
  •                 Звертання до старших на « ти»
  •                 Вживання вульгарних слів
  •                 Нестриманість ( перебивання співрозмовника)

Правила розв’язання конфліктів

  •                 Дискутуй словами, а не кулаками.
  •                 Будь справедливим , готовим визнати правоту іншої людини.
  •                 Постав себе на місце іншого.
  •                 Прагни враховувати інтереси кожного.
  •                 Відстоюй свою думку тактовно.

Фізкультхвилинка

« Один до одного»

Учні стоять парами. Учитель дає команди: рука до руки, вухо до вуха, спина до спини, плече до плеча, око до ока тощо»

IV. Етап закріплення нових знань.

Легенда « Про добро і зло»

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив  іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою , вирушив до мудреця з порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром. Сусід  послухався , а у відповідь знову був  « нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз   послухався , віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову порадив йому віддячити  добром. « Але я вже стомився  віддячувати йому добром» , - заперечив сусід. « Якщо зловмисник не стомився від зла , то чому ти стомився від добра ?» - відповів мудрець

Що порадив мудрець чоловікові?

Гра « Впіймай добро»

Вчитель. Якими рисами повинна володіти

Людина, щоб про неї сказали , що вона добра? Плескаємо в долоні , коли чуємо таку якість.

(Грубість, скромність, щедрість, заздрість, гнів, ненависть, терпіння,

милосердя, лінощі, чесність, сміливість, жадібність, любов, совість, чуйність)

вчитель  У кожної людини є частина добра і частина зла .і дуже важливо навчити перемагати у собі злість, коли вона виникла.

  •    Хочете дізнатись, як побороти злість, нікому не шкодячи?
  •    Візьміть листок, уявіть , що вас щось чи хтось розлютив, направте свою злість на цей аркуш, порвіть , помніть і викиньте його геть у смітник. А ще можна заспівати веселу пісеньку, послухати тиху музику, попросити батьків боксерську грушу чи замінити її подушкою. Але так, щоб піря по кімнаті не полетіло.
  •    Як ви думаєте, що може статися з людиною, яка не захоче перемагати в собі зло.( серце такої людини вкриється колючками, людина стає байдужою, жорстокою. Якщо раз, вдруге , втретє зробити щось погане, це стане звичкою і перетворить на людину з лихим характером, яку ніхто не буде поважати і любити.

Опрацювання статті підручника( с. 68)

Робота в групах

Група1 : прочитайте текст на с. 69.Змініть зміст казки , щоб конфлікти мирно  вирішилися;

Група 2 :прочитайте текст на с. 70. Змініть зміст казки , щоб конфлікти мирно вирішились.

V. Етап  інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.

Підведення підсумків.  Міні – тест

  •                 Як ви  будете діяти у конфліктній ситуації?
  •                 Образите іншого у відповідь.
  •                 Порахуєте до 10 , щоб заспокоїтись.
  •                 Вдарите того, хто вас образив.
  •                 Заплачите
  •                 Вчините сварку.

Ритуал прощання

Сказав мудрець:

  •                   Живи, добро звершай!

          Та нагород за це не вимагай.

         Лише в добро і вищу правду віра

          Людину відрізня від мавпи і від звіра.

          Хай в серці оживає істина стара

          Людина починається з добра!

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 4 клас, Виховна робота
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку