Виховна на тему "Країна Казкоград"

Про матеріал
Форма проведення: гра-вікторина Тема: Країна Казкоград Мета: повторити й закріпити знання учнів про українські народні казки; розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки, збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати бажання постійно поповнювати і поглиблювати свої знання. Обладнання: фішки, медалі, карта країни Казкоград, загадки, телеграми, казкові герої, відео, квітка (14 пелюсток).
Перегляд файлу

 

Виховна година на тему:

«Країна Казкоград»

 

 

 

 

 

 


Дата: 15.05.18

Школа: ЗОШ №2-гімназія

Клас: 1-Б

Класний керівник: Тихолаз Тамара Броніславівна

Методист: Гулько Олена Миколаївна

Форма проведення: гра-вікторина

Тема: Країна Казкоград

Мета: повторити й закріпити знання учнів про українські народні казки; розвивати уяву, фантазію, вміння робити висновки, збагачувати словниковий запас учнів, сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати бажання постійно поповнювати і поглиблювати свої знання.

Обладнання: фішки, медалі, карта країни Казкоград, загадки, телеграми, казкові герої, відео, квітка (14 пелюсток).

 

Хід роботи

 

I. Організаційний момент.

1.1. Привітання.

Доброго дня, дітки. Сідайте, будь ласка.

Нагадую, звати мене Аліна Вікторівна, і сьогодні я прийшла до вас з дуже цікавою виховною годиною.

Швиденько всі рівненько сіли, посміхнулися гарненько, настрій гарний узяли (посміхаємося, дітки, посміхаємося) і заняття почали.

1.2. Повідомлення теми та мети заняття. Робота з відеопрезентацією "Мікс казок".

Визначити тему нашої з вами виховної години я, як завжди, пропоную вам самостійно. Давайте переглянемо невеличке відео і спробуємо зрозуміти, про що ж у ньому йде мова.

(Перегляд відео "Мікс казок")

Отже, дітки, що ви побачили у відео?

(Збірку казок.)

– Так, молодці.

Сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну «Казкоград». Мешкає там дивний народ – герої наших улюблених казок.

Наша подорож буде у вигляді зупинок, а щоб пройти їх, ви повинні уважно слухати, бути активними, старанно працювати та відповідати на запитання казкових героїв, які нас будуть супроводжувати протягом заняття.

За правильну відповідь будете отримувати бал у вигляді фішок (демонстрація фішок). Переможуть ті учні, які отримають найбільшу кількість таких фішок. А по завершенні заняття, підрахувавши фішки, ми з вами визначимо переможців, яких нагородимо медалями (демонстрація медалей).

Попереджаю, що за порушення дисципліни будуть забиратися фішки! А за гарну поведінку ви, навпаки, получатимете додаткові фішки, які наближатимуть вас до перемоги.

1.3. Створення сприятливого психологічного комфорту

Отже, дітки,

Подивіться на мене.

Посміхніться усі.

Ви готові до роботи.

Ви бадьорі.

Молодці.

Казок країна чарівна,

У гості вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

II. Основна частина.

2.1. Зупинка 1 «Впізнай казку».

– Герой першої зупинки «Веселий старт» - Колобок (ілюстрація). Щоб її пройти, ми повинні відповісти на запитання, приготовані Колобком – впізнати казку. Давайте домовимося, що не будемо відповідати хором, а будемо гарно піднімати ручку і відповідати тільки тоді, коли я дозволю. Не викрикувати. Хто дотримуватиметься правил – получить фішку, хто ні – у того я, навпаки, забиратиму їх.

1) На городі, що за черга
Дід і баба тут стоїть.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк.

(Ріпка)
2) Ти впізнаєш вмить її
Одяг весь у попелі
Мачуха все лається

Сестри насміхаються.
(Попелюшка)
3) Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте знесу.»
(Курочка Ряба)
4) В’ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім не складна.

Казка ця усім відома

Про кого вона?

(Про Івасика Телесика)

5) Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік.

Втік від баби та від діда

До лисички на язик?

(Колобок)

6) Дівчина,

Хоч і кривенька,

Роботяща,

Моторненька,

Як гніздо її

Спалили,

То з качками

Полетіла.

Всі ви знаєте

Цю казку,

Тож назвіть її,

Будь ласка!

(«Кривенька качечка».)

7) Ця брехуха — і рогата 

І баньката, й бородата. 

Обдурила свого діда, 

Принесла в родину біди, 

Хату в зайчика украла,

Жити в домі цьому стала. 

(Коза-Дереза.)

8) Ця хатинка,така мила,

Всіх у себе приютила:

Мишку, зайчика,лисичку,
Вовка, жабку невеличку,
І кабанчика іклана,
І ведмедя великана.
Це хатинка невеличка
Зветься просто — ... 
(Рукавичка).
9) Двоє сірих Мишенят
Працювати не хотять. 
Все пустують, все танцюють, 
Півника прохань не чують. 
До роботи — геть не годні, 
То ж лишилися голодні. 
Як же звати Мишенят? 
Хто ж бо знає із малят? 
(Круть, Верть.)
10) Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте-но, будь ласка,
Із якої герої казки?
(«Лисичка та Журавель».)

2.2. Зупинка 2 «Казкова вікторина».

– Ми з вами перейшли до другої зупинки «Казкова вікторина». Нас чекає лисичка-сестричка (ілюстрація). Лисичка отримала від вовчика-братика в подарунок квіточку, але вона розпалася. Щоб її скласти, нам потрібно відповісти на запитання. Одне запитання – одна пелюстка і одна фішка вам у ручки.

1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)

7) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
8) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
9) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
10) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
11) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку?( Ох)
12) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
13) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
14) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
Молодці!

Ось яка в нас розцвіла гарна квіточка. Лисичка вам дуже вдячна за неї. А ми рушаємо далі.

2.3. Зупинка 3 «Телеграма від казкового героя».

– Ой, діти, погляньте, а що це в мене на столі лежить? Це, напевно, герой наступної зупинки залишив, щоб ми їх прочитали сьогодні на занятті. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Давайте допоможемо Зайчикові дізнатися від кого телеграми.
1) – Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. (Івасик-Телесик)
2) – Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя)
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить)
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба)
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. (Півник)
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. (Коза –Дереза)
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат)
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. (Падчерка)
Молодці!

2.4. Фізкультхвилинка.

– А тепер, дітки, давайте трішки відпочинемо. Всі рівненько встали на фізкультхвилинку.

 У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.

2.5. Зупинка 4 «Казкова математика».

– От ми з вами підійшли до Казкового математичного замку. Але щоб до нього потрапити, необхідно дати відповідь на запитання вовчика-братика:

  1.              Скільки звірів зустрів Колобок у лісі? (4: зайчик, вовк, ведмідь, лисиця)
  2.               Скільки тварин тягло Ріпку? (3: собачка, киця, мишка)
  3.               Скільки мешканців було у Рукавичці? (7: мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрідь)
  4.               Скільки звірів злякала Коза-Дереза? (4: зайчик, ведмідь, вовк, лисиця)
  5.               Скільки козенят було в матері кози? (7)
  6.               Скільки яєць знесла Курочка Ряба? (1: золоте)

Молодці!

2.6. Гра «Контрольна».

– От наша подорож і завершується. Наостанок ведмідь-набрідь приготував нам ще одне завдання. Воно контрольне, перевірить, чи вмієте ви працювати злагоджено, в групі.

Я буду зачитувати слова. Якщо ви почуєте казкових героїв – хлопаєте в долоні, а якщо інші слова – нічого не робите.

Отож, почали….

Буратіно, казка, Червона Шапочка, ріпка, хатка, коса, конкурс, Лисичка-Сестричка, Колобок,Баба-Яга, зошит, коза-Дереза, дюймовочка, дошка, мишка, книжка, гра, нога, Вінні-пух, курочка ряба, ножиці, книжка, гра, нога, Вінні-Пух, Мальвіна, телефон, ромашка, чайник, ручка.

3. Висновок.

3.1. Підсумок.

– Наша подорож, дітки, завершується. Наші казкові герої підготували вам кілька запитань:

  1.              Про що ми з вами говорили на занятті? (Про казки)
  2.              Які казки ми сьогодні згадали?
  3.              З якими казковими героями попрацювали?
  4.              Що вам найбільше запамяталося?

– Молодці, діти. Ви були дуже активними, уважними, гарно відповідали. А зараз тихесенько порахуйте, скільки в вас фішок? Хто порахує найтихіше і правильно, получить ще фішку.

Давайте по-одному назвемо свою кількість фішок. В кого найбільше?

Зараз трьом учням, в кого найбільша кількість фішок, я вручу медалі, але хочу сказати, що всі були молодці. Я вас вітаю!

Тож, любі діти, запамятайте, що з казкою, як і з книгою, потрібно дружити, бо казка вчить, як на світі жить.

Отож, наша виховна година підійшла до кінця. Дякую вам за увагу та за активність. Ви усі - великі молодці. До побачення!