Виховна робота. КВЕСТ - ГРА «QR - КОD»

Про матеріал
Слово Quest перекладається на українську мову як «пошук». В іграх такого виду завжди передбачається завдання, в якому необхідно щось розшукати - предмет, підказку, повідомлення, щоб можна було рухатися далі. Ця КВЕСТ - ГРА заснована на застосуванні так званих QR- кодів.
Перегляд файлу

 

КВЕСТ - ГРА

«QR - КОD»

 

 

Вступ

 

Слово Quest перекладається на українську мову як «пошук». В іграх такого виду завжди передбачається завдання, в якому необхідно щось розшукати - предмет, підказку, повідомлення, щоб можна було рухатися далі. Гра може бути командною або індивідуальною. Теми ігор можуть бути пов'язані зі шкільними предметами або міжпредметні, з захопленнями спортом, творчістю, інтелектуальним розвитком та різними   інтересами.

 Ця  КВЕСТ - ГРА заснована на застосуванні так званих QR- кодів.

Абревіатура QR (quickresponse) в перекладі з англійської означає «швидкий відгук». Це двомірний штрих-код (матричний код), який розробила японська компанія «DensoWave» в 1994 році. Він дозволяє в одному невеликому квадраті помістити 2953 байта інформації, тобто 7089 цифр або 4296 букв (близько 1-2 сторінок тексту в форматі А4), 1817 ієрогліфів.

 

QR-код дозволяє швидко кодувати і зчитувати (декодувати):

• тексти,

• URL різних сайтів,

• активні посилання для скачування інформації,

• рекламу і  інше.

За допомогою QR кодується інформація набагато більшого обсягу, ніж у звичного штрих-коду, а для декодування можуть бути використані смартфони з встановленою програмою зчитування кодів.

Можливість розпізнавання кодів скануючим обладнанням робить їх  популярними в рекламі, торгівлі, виробництві, логістиці. Для створення кодів існують сайти-генератори, де кожен може спробувати свої сили. А для зчитування кодів необхідна проста програма, яка встановлюється на сучасний смартфон.

Області застосування QR - кодів:

• Штрих-код на товарах.

• Листівки, плакати із зашифрованим повідомленням;

• Знижки: ви можете пред'явити код з вашого телефону для сканування в магазині і отримати знижку;

• Посилання для скачування файлів, музики, відео, афіш.

• Зашифрований URL: як правило, адреса того сайту, куди нас хоче залучити рекламодавець.

• Модифікований логотип відомих брендів, який теж може включати в себе URL;

• У туризмі: наприклад, в Бєлграді в кінці 2013 року був здійснений  проект з оснащення пам'ятників культури міста QR-кодами. Таким чином, запуск інформаційного ресурсу «QR Бєлград» дозволив зробити інформацію про історичний та культурний спадок регіону більш доступним для гостей і жителів ;

• Лотереї;

• Електронний квиток: ви отримуєте QR-код через смс і пред'являєте його на залізничній станції або в аеропорту;

• Візитні картки, на яких ваші контакти також представлені у вигляді коду.

 

Так як QR-кодування широко входить в наше повсякденне життя, значить, учні повинні оволодіти цією технологією.

Допомогти їм у цьому допоможе КВЕСТ - ГРА.

Як приклад використання системи QR-кодування приведу розробку позакласного заходу. Обладнанням для учнів служать роздруковані QR-коди, смартфони зі встановленою системою зчитування програми (один на команду).

 

 

КВЕСТ - ГРА «QR - КОD»

 

Мета:

1. Сприяти формуванню навичок інформаційного пошуку і вдумливого використання інформаційних джерел;

2. Сприяти розвитку навичок співпраці, командної роботи і взаємодопомоги;

3. Сприяти розвитку допитливості, активності, ввічливості, уважності, акуратності;

4. Сприяти створенню умови для формування інформаційної культури учнів;

5. Мотивувати учнів до використання гаджетів в освітніх цілях.

 

Устаткування: заготовлені QR - коди, бланки кросворду, встановлені програми для зчитування QR - кодів.

 

                                      Хід заходу

  1.Організаційний момент

Новый рисунок.bmpОголошення про початок гри вивішується заздалегідь. До початку квесту формуються команди від кожного класу, проводиться інструктаж, на смартфон встановлюється програма для зчитування QR - кодів. На руки капітанам команд видається бланк з кросвордом (додаток 1). Заготовлені QR - коди з питаннями кросворду (додаток 2) розвішуються по школі. Діти їх повинні знайти. Переможцем гри стає команда, яка раніше за всіх справилася із заповненням кросворду.

 

2. Проведення гри

 

Діти шукають завдання, сканують QR - коди, зчитують питання кросворду, шукають на них відповіді (використовуючи для цього всі доступні джерела), записують їх у бланк кросворду. Після закінчення здають розгаданий кросворд організатору гри. Додаткові бали може отримати команда, яка додала до кросворду розгорнуті відповіді, тобто підготувала повідомлення про особу чи подію.

 

3. Підбиття підсумків

Підсумки гри оголошуються на общешкольній лінійці. Переможці нагороджуються грамотами та призами.

 

Висновок

Зацікавленість учнів у застосуванні QR - кодів в повсякденному житті можна використовувати в подальшому навчанні:

1. Створення проектної роботи на тему «QR - коди».

2. Вивчення QR - кодів різних видів. Програмне забезпечення.

Очікувані результати

 значне підвищення мотивації до навчання;

 підвищення якості знань з предмета;

 зацікавленість в придбанні знань;

 інформаційна грамотність учні

 

 

 

 

 

 

 

 


Приложение 1

Кроссворд

(текстовые варианты вопросов обучающимся не доступны)

 

2

 

4

 

6

 

8

9

10

 

12

 

3

 

5

 

7

 

 

 

11

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 По вертикали:

  1. Академик, руководитель проекта по созданию первой ЭВМ в СССР.
  2. Изобретатель, впервые создавший устройство под управлением перфокарт.
  3. Автор проекта первой электронно-счетной машины.
  4. Ученый, приветствовавший изучение правил счета на абаке в школах.
  5. Изобретатель устройства обработки перфокарт, применявшегося при переписи населения в России.
  6. Ученый, опубликовавший принципы архитектуры ЭВМ.
  7. Первый программист.
  8. Изобретатель счетного устройства.
  9. Автор проекта первой ЭВМ.
  10. Известный художник, предлагавший свой проект счетного устройства.
  11. Ученый, усовершенствовавший первое счетное устройство.

По горизонтали:

 Руководитель коллектива создателей ЭВМ «Стрела».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключение

 

Заинтересованность обучающихся в применении QR – кодов в повседневной жизни можно использовать в дальнейшем обучении:

 

  1. Создание проектной работы на тему «QR – коды».
  2. Изучение QR – кодов различных видов. Программное обеспечение.

 

 Ожидаемые результаты

  • значительное повышение мотивации к обучению;
  • повышение качества знаний по предмету;
  • заинтересованность в приобретении знаний;
  • информационная грамотность обучающихся.

Список литературы, ресурсы Интернета

  1. Информатика. 2 – 11 классы: внеклассные мероприятия, Неделя информатики / авт.-сост. А.Г.Куличкова. – Волгоград: Учитель, 2011.
  2. http://newtech.educom.ru/files/pdf/2016-02-07_20-58-03-371.pdf
  3. https://ru.wikipedia.org/wiki/QR-код
  4. http://www.eduneo.ru/ispolzovanie-qr-kodov-na-urokax-literatury/
  5. https://infourok.ru/ispolzovanie-rkodov-v-obrazovatelnom-processe-954958.html

 


Приложение 1

Кроссворд

(текстовые варианты вопросов обучающимся не доступны)

 

2

 

4

 

6

 

8

9

10

 

12

 

3

 

5

 

7

 

 

 

11

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 По вертикали:

  1. Академик, руководитель проекта по созданию первой ЭВМ в СССР.
  2. Изобретатель, впервые создавший устройство под управлением перфокарт.
  3. Автор проекта первой электронно-счетной машины.
  4. Ученый, приветствовавший изучение правил счета на абаке в школах.
  5. Изобретатель устройства обработки перфокарт, применявшегося при переписи населения в России.
  6. Ученый, опубликовавший принципы архитектуры ЭВМ.
  7. Первый программист.
  8. Изобретатель счетного устройства.
  9. Автор проекта первой ЭВМ.
  10. Известный художник, предлагавший свой проект счетного устройства.
  11. Ученый, усовершенствовавший первое счетное устройство.

По горизонтали:

  1.          Руководитель коллектива создателей ЭВМ «Стрела».

Приложение2

QR – коды с заданиями

http://qrcoder.ru/code/?2.%09%C0%EA%E0%E4%E5%EC%E8%EA%2C+%F0%F3%EA%EE%E2%EE%E4%E8%F2%E5%EB%FC+%EF%F0%EE%E5%EA%F2%E0+%EF%EE+%F1%EE%E7%E4%E0%ED%E8%FE+%EF%E5%F0%E2%EE%E9+%DD%C2%CC+%E2++%D1%D1%D1%D0.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?3.%09%C8%E7%EE%E1%F0%E5%F2%E0%F2%E5%EB%FC%2C+%E2%EF%E5%F0%E2%FB%E5+%F1%EE%E7%E4%E0%E2%F8%E8%E9+%F3%F1%F2%F0%EE%E9%F1%F2%E2%EE+%EF%EE%E4+%F3%EF%F0%E0%E2%EB%E5%ED%E8%E5%EC+%EF%E5%F0%F4%EE%EA%E0%F0%F2.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?4.%09%C0%E2%F2%EE%F0+%EF%F0%EE%E5%EA%F2%E0+%EF%E5%F0%E2%EE%E9+%FD%EB%E5%EA%F2%F0%EE%ED%ED%EE-%F1%F7%E5%F2%ED%EE%E9+%EC%E0%F8%E8%ED%FB.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?5.%09%D3%F7%E5%ED%FB%E9%2C+%EF%F0%E8%E2%E5%F2%F1%F2%E2%EE%E2%E0%E2%F8%E8%E9+%E8%E7%F3%F7%E5%ED%E8%E5+%EF%F0%E0%E2%E8%EB+%F1%F7%E5%F2%E0+%ED%E0+%E0%E1%E0%EA%E5+%E2+%F8%EA%EE%EB%E0%F5.&4&0

C:\Users\Елена\Desktop\qr-code.gif

http://qrcoder.ru/code/?7.%09%D3%F7%E5%ED%FB%E9%2C+%EE%EF%F3%E1%EB%E8%EA%EE%E2%E0%E2%F8%E8%E9+%EF%F0%E8%ED%F6%E8%EF%FB+%E0%F0%F5%E8%F2%E5%EA%F2%F3%F0%FB+%DD%C2%CC.&3&0

http://qrcoder.ru/code/?8.%09%CF%E5%F0%E2%FB%E9+%EF%F0%EE%E3%F0%E0%EC%EC%E8%F1%F2.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?9.%09%C8%E7%EE%E1%F0%E5%F2%E0%F2%E5%EB%FC+%F1%F7%E5%F2%ED%EE%E3%EE+%F3%F1%F2%F0%EE%E9%F1%F2%E2%E0.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?10.%09%C0%E2%F2%EE%F0+%EF%F0%EE%E5%EA%F2%E0+%EF%E5%F0%E2%EE%E9+%DD%C2%CC.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?11.%09%C8%E7%E2%E5%F1%F2%ED%FB%E9+%F5%F3%E4%EE%E6%ED%E8%EA%2C+%EF%F0%E5%E4%EB%E0%E3%E0%E2%F8%E8%E9+%F1%E2%EE%E9+%EF%F0%EE%E5%EA%F2+%F1%F7%E5%F2%ED%EE%E3%EE+%F3%F1%F2%F0%EE%E9%F1%F2%E2%E0.&3&0

http://qrcoder.ru/code/?12.%09%D3%F7%E5%ED%FB%E9%2C+%F3%F1%EE%E2%E5%F0%F8%E5%ED%F1%F2%E2%EE%E2%E0%E2%F8%E8%E9+%EF%E5%F0%E2%EE%E5+%F1%F7%E5%F2%ED%EE%E5+%F3%F1%F2%F0%EE%E9%F1%F2%E2%EE.&4&0

http://qrcoder.ru/code/?%D0%F3%EA%EE%E2%EE%E4%E8%F2%E5%EB%FC+%EA%EE%EB%EB%E5%EA%F2%E8%E2%E0+%F1%EE%E7%E4%E0%F2%E5%EB%E5%E9+%DD%C2%CC+%AB%D1%F2%F0%E5%EB%E0%BB.&4&0

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Повх Ірина
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку