Виховна робота з математики "Математичний калейдоскоп для дорослих та дітей"

Про матеріал

Сьогодні шалений ритм життя та напружений робочий графік привів до того, що батьки все менше часу проводять разом з дітьми, не цікавляться їх захопленнями та інтересами. А сім'я- це найменша клітина нашого суспільства, в якій як у фокусі відображається все життя нашої країни.

Для того, щоб батьків і дітей зацікавити спільною справою, я проводжу сімейні вечори.

До Вашої уваги математичний захід для батьків та дітей (6 клас).

Перегляд файлу

Анкета

Прізвище, ім'я, по батькові       Рагушенко Наталя Василівна

кваліфікаційна категорія           спеціаліст вищої категорії

звання                                                 -  

участь у конкурсах(рік)              обласний етап конкурсу «Учитель року-2009»

 

місце роботи                              Чорнобаївський НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новою в теорії В.О.Сухомлинського, що викликала широкий відгук, була ідея зближення школи та родини, як він це називав - «співдружність родини та школи». У статті «Слово до батьків», в інших роботах автор пропагував ідею повернення педагогічної відповідальності в родину. Він писав, що не тільки школа виховує й дає освіту, а й родина, причому з першого дня існування дитини вона виконує ці ж функції. Тому родина та школа повинні розвиватись разом. Сухомлинський закликав до педагогічної освіти не тільки дітей і вчителів, а й батьків. Сухомлинський із цього питання писав: «Удосконалення, поглиблення суспільного виховання означає не применшення, а посилення ролі родини. Гармонійний, усебічний розвиток можливий тільки там, де два вихователі - школа й родина - не тільки діють заодно, ставлячи перед дітьми одні й ті ж вимоги, а й є однодумцями, розділяють одні й ті ж переконання, завжди виходять з одних і тих самих принципів, ніколи не допускають розбіжностей ні з метою, ні у процесі, ні в засобах виховання» (Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. - С. 377).

Сьогодні шалений ритм життя та напружений робочий графік привів до того, що батьки все менше часу проводять разом з дітьми, не цікавляться їх захопленнями та інтересами. А сім'я- це найменша клітина нашого суспільства, в якій як у фокусі відображається все життя нашої країни.

Для того, щоб батьків і дітей зацікавити спільною справою, я проводжу сімейні вечори.

До Вашої уваги математичний захід для батьків та дітей (6 клас).

Математичний калейдоскоп для дорослих та дітей ( 6 клас)

 

«Знання потрібні насамперед для того, щоб стати Людиною, Громадянином своєї Вітчизни, культурною особистістю, творцем, батьком, матір’ю»

В.О.Сухомлинський

 

Мета: зацікавити учнів та батьків математикою, по­глиблювати і розширювати знання з предмета;

розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив­ність, допитливість, логічне мислення;

вихо­вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

Форма проведення: гра.
Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук.

Методичні рекомендації та правила проведення гри

У грі беруть участь учні 6-го класу та їх батьки. Вони об'єд­нані у дві команди: команда дітей, команда батьків.

За тиждень до гри батькам і дітям даються теми для самостійного опрацювання, команді батьків і дітей потрібно підготувати девіз, намалювати  емблему. Діти готують номери художньої самодіяльності.

 Хід гри

Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби батьківського досвіду і дитячої кмітливості. У змаганнях беруть участь дві коман­ди — «Батьки» та «Діти», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію та вміння мислити.

За ходом змагань спостерігатиме журі (представляють журі).

1. Привітання команд (привітання готується заздалегідь, вчитель надає допомогу як дітям, так і батькам).

Максимальна оцінка — 5 балів.

2. Конкурс «Хто швидше?». Зараз вам будуть задавати питання, якщо команда знає відповідь- капітан піднімає емблему і вказує того, хто буде давати відповідь. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Запитання:

  1. Горіло 6 свічок, одна з них погасла. Скільки свічок залишилося ?(Одна)
  2. Якщо о 18 год ночі йде дощ, то чи можна стверджувати, що через  72 год  буде сонячна погода ? ( ні, бо буде ніч)
  3. Поставити між 5 і 6 такий  знак, щоб було число більше за  5, але менше  за 6. (5,6)
  4. Двоє братів і двоє синів  поділили  між собою три яблука так, що кожному  з них дісталося по одному. Як це трапилося?( батько, син, дідусь)
  5. Скільки буде десятків, якщо три десятки помножити  на два десятки?

(60 )

  1. Три в квадраті дорівнює 9,  сім у квадраті дорівнює  49. Чому дорівнює кут   у квадраті? Ваша відповідь.(90 градусів).
  2. Половина числа  дорівнює 15. Чому дорівнює його третина? (10)
  3. Знайти різницю  між  найбільшим  двоцифровим  числом і йому протилежним.(198)
  4. На яке число треба поділити 2, щоб  дістати 4. (на одну другу)
  5. Пофарбований куб з ребром в 10 см розпиляли на кубики з ребром в 1см. Скільки вийде кубиків з трьома пофарбованими гранями? Підказка: Куб має 6 граней, 12 ребер, 8 вершин.(8 кубиків)
  6. За який час можна засмажити три скибочки хліба на сковорідці, що вміщує лише дві скибочки. З одного боку необхідно підсмажувати 1 хвилину?(за три хвилини)
  7. Одне яйце вариться 5 хв. Скільки хвилин треба щоб зварити 6 яєць? ( 5 хв).
  8. Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30 км)
  9. Як далеко в ліс може забігти заєць? (До середини лісу).
  10. Скільки буде якщо півсотні розділити на половину? (100).
  11. На озері ростуть лілії. Кожний день число їхнє подвоювалося, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (На 19-й день).
  12. Чому дорівнює число „пі"? (3,14).
  13. Книжка коштує 1 гривню і ще півціни. Скільки коштує книжка? (2 гривні).
  14. Від шматка тканини довжинлю в 200 м. Кожний день відрізували по 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок? (Через 9 днів)

20.Скільки разів можна від 100 відняти 10? (1 раз, бо потім залишиться 90 (100 − 10), і треба буде віднімати вже від 90, а не від 100.)

Музична пауза.

3. Конкурс «Мозаїка» (3 бали)

Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:

 (32 трикутники)

Мозаїка з трикутників

4. Конкурс капітанів.

Є 27 олівців. За один хід можна брати 1, 2 або 3 олівці. Як грати, щоб виграти? Виграє той, хто бере останній олівець.(3 бали)

5.Конкурс «Показуха» (один член команди повинен показати за допомогою жестів математичні терміни. Вгаданий термін- 1 бал).     

1 команда:

відрізок, циркуль, невідоме (змінна), радіус, паралелепіпед;

2 команда:

промінь, транспортир, діаметр, дріб, циліндр.

Музична пауза.

6. Конкурс ораторів (Висловити думку за 1 хвилину стосовно проблеми: Чому треба вивчати математику?) Максимальна кількість балів – 5.

7.Конкурс «Не заб'юсь» (Із кожної команди приймає участь по 5 гравців. Діти і батьки стають по черзі і починають рахувати, тільки замість чисел які діляться на 3 або мають у своєму записі трійку кажуть «Не зіб'юсь». Наприклад:1,2,не зіб'юсь,4,5,не зіб'юсь,і т.д. Якщо гравець збився, то він виходить із гри. Перемагає та команда, чий гравець покине гру останнім).

                                                                                                                    (3 бали)

8.    Конкурс «Практик» ( команди думають 2 хв.,кожна задача 2 бали).

1. Розділити 10 апельсинів порівну між 12-ма особами, при умові, що різати кожний апельсин можна не більш як на 3 рівні частини.

(6 апельсинів ріжемо пополам, а кожний з решти — на 3 рівні частини, після чого даємо кожній особі по половині і одній третині апельсина.)

2.Маємо 3 склянки з соком і 3 порожні. Треба зробити так, щоб повні і порожні склянки стояли через одну, але взяти до рук дозволяється тільки один раз одну склянку. Як це зробити?( Із другої з правого краю склянки перелити сік у другу з лівого краю)

9. Конкурс «Голос».  Команди по черзі співають куплет пісні, в якій зустрічаються числівники. Наприклад: «Ой на горі два дубки», «Маруся раз, два, три..», «Жили у бабусі два веселих гуся», «Одна калина за вікном», «Миллион алых роз», «Дважды два четыре», тощо. Перемагає той, хто заспівав більше пісень. (1 бал)

Слово журі.

Підсумок гри.

 Батьки  і  діти - це тандем  природи,

В  якім  закладені  усі  земні  чуття,

Бо  діти паростки, які під  сонцем  сходять.

Вони  є  сенсом  нашого  життя.

 

У  дітях  наша  сила і безсилля,

І  стимул  підніматися  і  йти.

У  них  наснага наша  і  зусилля

Черпати  мудрості з  життя   глибин.

 

Батьки  і  діти -  не  роздільне коло,

Одне  биття для  рідних  двох  сердець,

Одна  любов ,одне  бурхливе  море,

Одне  горіння душ,один  терпець.

 

Батьки  і  діти  - це велике  поле,

Є  в  ньому колос,є  і  будяки.

Але  в  труді  не  виростуть  ніколи,

Колючі  і незграбні  терняки.

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку