Виховне заняття "Особиста гігієна" (для учнів молодших класів)

Про матеріал

Розкрити учням поняття особистої гігієни. Вчити доглядати за своїм тілом та особистими речами.Стимулювати дітей бути охайними та привабливими.

Перегляд файлу

                                                  Особиста гігієна

Підготувала вихователька

Таращанського НРЦ

Нестеренко Галина Михайлівна

Мета: Розкрити учням поняття особистої гігієни. Вчити доглядати за своїм тілом та особистими речами. Викликати бажання бути завжди охайними та привабливими.

Обладнання: Речі особистої гігієни, одяг для конкурсу та пантоміми.

Хід заходу

Вихователь: Дорогі діти! Ви живете в чудовий час. Навчаєтесь і проживаєте в прекрасній школі, в якій створено для вас умови для навчання і відпочинку. А щоб ви росли здоровими, життєрадісними, працьовитими,здатними долати будь-які труднощі і перепони вам необхідно бути здоровими. і перша вимога здоров’я дотримуватись режиму дня, гігієни.

 Гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров’я людини завдяки профілактичним засобам. Свій день слід розглядати за режимом, який дисциплінує. Хто дотримується режиму дня, вміє цінувати час, той усе встигає і не стомлюється.

Учень:

 Зрозуміло, всім відомо

Що приємно бути здоровим

  Тільки треба знати

  Як здоровим стати

Вихователь:Чистота – запорука здоров’я – говорить народна мудрість.

Чистота – неодмінне дотримання правил особистої гігієни в школі і вдома, гарантія профілактики різних захворювань.

 Хто стоїть на сторожі особистої гігієни в школі? (медсестра, сан пост, наша класна санітарка, пост бережливих)

Учень:

 Щоб у класі було гарно

  Треба бути в нім охайним.

  Запорука чистоти

В школі нашій сан пости

Вихователь: Дуже важливо дбати про чистоту рук. Деякі хвороби так і називаються «Хвороби брудних рук». Інфекційним хворобам краще запобігти, ніж лікувати їх (червоний тиф, дизентерія, жовтуха, глистові захворювання). Надійним засобом проти них є дотримання правил особистої гігієни.

 Чистота рук – основна вимога особистої гігієни. Руки потрібно мити з милом після всякого забруднення, а також перед їдою, після туалету.

 1-й учень: Бережись немитих рук –

         Кран з водою – ліпший друг

 2-й учень: Руки мий частіше і чистіше

         Сам побачиш - буде ліпше.

 3-й учень: Брудні руки є бідою

         Щоб хвороба тебе не зломила

          Будь культурним перед їдою

                  Мий руки з милом

Вихователь: Шкіра захищає наше тіло від шкідливого впливу зовнішнього середовища.  Якщо не митись, багато мікробів поселиться на шкірі, крізь яку проникає повітря, а піт, жир, пил забруднюють її. Тому тіло треба тримати в чистоті: не рідше одного разу на тиждень митися у ванні, під душем теплою  водою з милом.

 А зараз подивіться на пантоміму «Ранок Петрика й Оленки» у виконанні учнів і скажіть, чи всіх вимог ранкового туалету дотримались учні.

Вихователь: Для здоров’я людини важливу роль має – одяг та взуття. Вони повинні бути чистими охайними та легкими, повітронепроникним, узимку теплим. Поговорімо про різний одяг та взуття.

 ( До учнів) Скажіть, як доглядати за одягом? Щоб все було чисте; охайне і щоб не тільки дорослі, але й діти вміли одягатися, щоб не виглядати смішно, а почуватись невимушено і зручно.

    Конкурс: «Одягнись правильно»

Розгляньте одяг і виберіть відповідно напису на картці.(одяг на свято, сидіти за партою, для занять фізкультурою, домашній одяг)

 

1-й учень: Спортивний одяг для дітей

                  Щоб легко в нім було стрибати,

                  У м’яч ганяти і в хокей,

                  Чи шведську стінку враз здолати

2-й учень: Та як в театр чи в гості йдем,

                  То слід щось гарне одягнути.

                  Святковий одяг ти береш,

                  Бо там красивим треба бути.

3-й учень: А для твоїх шкільних занять

                  Є в школі визначена форма

                  Її потрібно одягать,

                  Бо це для класу звична форма.

4-й учень: А ще домашній одяг є,

                  Який у хаті одягаєш

                  А йдеш гуляти – тут своє

                  Для цього інший одяг маєш.

5-й учень: Тож, пам’ятай,

                  Коли, куди і що вдягнути

                  Потрібні речі одягай,

                  Щоб чистим і охайним бути.

6-й учень: А ще вимога є така:

                 Старе вдягаєш чи новеньке,

                 Для дівчинки і хлопчака

                 Потрібне все завжди чистеньке.    

Вихователь: До взуття теж є свої правила і вимоги, бо від взуття залежить  формування стопи, твоє здоров’я красива хода. Взуття повинно бути зручним, чистим не тільки зверху, але й усередині. А ще для кожного випадку, сезону – своє. Недаремно кажуть: яке в людини взуття така і дума. Хто знає? Правда чи ні , але зажди приємно, коли взуття чисте , гарне, без запаху.

Вихователь: Одяг, взуття, а особливо білизна – це предмети особистої гігієни. Вони індивідуальні для кожного і обмінюватись ними, позичати їх не можна, тому що в кожної людини, навіть, якщо вона тільки вийшла з ванни, на шкірі є безліч мікробів, які можуть спричинити захворювання шкіри в іншої людини. Та в кожного є свій специфічний запах, який одному приємний, а іншому  - ні.

Вихователь: А такими предметами особистої гігієни, як гребінець, зубна щіточка, окуляри, хустинка – можна користуватися тільки тобі і більше нікому. всі ці предмети заховались у загадках.

 

Що дістає зубами потилицю? (Гребінець)

  1. Сидить Пахом на коні верхом, книжки читає, а грамоти не знає? (Окуляри)
  2. Хто завжди правду каже? (Дзеркало)
  3. Частокіл біленький чищу, тру і мию, більше я нічого в житті не вмію. (Зубна щітка)
  4. Вдачу дуже добру маю, як мала дитинка. Слізки вам повитираю. звуть мене …. (Хустинка)
  5. Дуже я люблю носи, ти завжди мене носи

Я свою роботу знаю, в чистоті носи тримаю. (Хустинка)

  1. А в іншого парубка з обох сторін зарубка. (Кишеня)

 Вихователь: Кишеня – дуже потрібна частина одягу, дітям без них ніяк не обійтись.

  • А що можна в кишені класти? (Правильно! Гребінець, носовик)

           У хлопчиків бувають у кишенях цілі скарби. Чого лишень там немає. Від того, що  кишені наповнені, ви відволікаєтесь на уроках, одяг має негарний вигляд, неохайний, рвуться кишені.

Вихователь: Пам’ятай! Одяг бережи, доки новий, а здоров’я – доки молодий! Учись змалку берегти своє здоров’я, свої речі, стався до предметів особистої гігієни з повагою, від цього в певній мірі залежить твоє здоров’я.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
17 січня 2022
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку