Розкрити учням поняття особистої гігієни. Вчити доглядати за своїм тілом та особистими речами.Стимулювати дітей бути охайними та привабливими.
Особиста гігієна
Підготувала вихователька
Таращанського НРЦ
Нестеренко Галина Михайлівна
Мета: Розкрити учням поняття особистої гігієни. Вчити доглядати за своїм тілом та особистими речами. Викликати бажання бути завжди охайними та привабливими.
Обладнання: Речі особистої гігієни, одяг для конкурсу та пантоміми.
Хід заходу
Вихователь: Дорогі діти! Ви живете в чудовий час. Навчаєтесь і проживаєте в прекрасній школі, в якій створено для вас умови для навчання і відпочинку. А щоб ви росли здоровими, життєрадісними, працьовитими,здатними долати будь-які труднощі і перепони вам необхідно бути здоровими. і перша вимога здоров’я дотримуватись режиму дня, гігієни.
Гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров’я людини завдяки профілактичним засобам. Свій день слід розглядати за режимом, який дисциплінує. Хто дотримується режиму дня, вміє цінувати час, той усе встигає і не стомлюється.
Учень:
Зрозуміло, всім відомо
Що приємно бути здоровим
Тільки треба знати
Як здоровим стати
Вихователь:Чистота – запорука здоров’я – говорить народна мудрість.
Чистота – неодмінне дотримання правил особистої гігієни в школі і вдома, гарантія профілактики різних захворювань.
Хто стоїть на сторожі особистої гігієни в школі? (медсестра, сан пост, наша класна санітарка, пост бережливих)
Учень:
Щоб у класі було гарно
Треба бути в нім охайним.
Запорука чистоти
В школі нашій сан пости
Вихователь: Дуже важливо дбати про чистоту рук. Деякі хвороби так і називаються «Хвороби брудних рук». Інфекційним хворобам краще запобігти, ніж лікувати їх (червоний тиф, дизентерія, жовтуха, глистові захворювання). Надійним засобом проти них є дотримання правил особистої гігієни.
Чистота рук – основна вимога особистої гігієни. Руки потрібно мити з милом після всякого забруднення, а також перед їдою, після туалету.
1-й учень: Бережись немитих рук –
Кран з водою – ліпший друг
2-й учень: Руки мий частіше і чистіше
Сам побачиш - буде ліпше.
3-й учень: Брудні руки є бідою
Щоб хвороба тебе не зломила
Будь культурним перед їдою
Мий руки з милом
Вихователь: Шкіра захищає наше тіло від шкідливого впливу зовнішнього середовища. Якщо не митись, багато мікробів поселиться на шкірі, крізь яку проникає повітря, а піт, жир, пил забруднюють її. Тому тіло треба тримати в чистоті: не рідше одного разу на тиждень митися у ванні, під душем теплою водою з милом.
А зараз подивіться на пантоміму «Ранок Петрика й Оленки» у виконанні учнів і скажіть, чи всіх вимог ранкового туалету дотримались учні.
Вихователь: Для здоров’я людини важливу роль має – одяг та взуття. Вони повинні бути чистими охайними та легкими, повітронепроникним, узимку теплим. Поговорімо про різний одяг та взуття.
( До учнів) Скажіть, як доглядати за одягом? Щоб все було чисте; охайне і щоб не тільки дорослі, але й діти вміли одягатися, щоб не виглядати смішно, а почуватись невимушено і зручно.
Конкурс: «Одягнись правильно»
Розгляньте одяг і виберіть відповідно напису на картці.(одяг на свято, сидіти за партою, для занять фізкультурою, домашній одяг)
1-й учень: Спортивний одяг для дітей
Щоб легко в нім було стрибати,
У м’яч ганяти і в хокей,
Чи шведську стінку враз здолати
2-й учень: Та як в театр чи в гості йдем,
То слід щось гарне одягнути.
Святковий одяг ти береш,
Бо там красивим треба бути.
3-й учень: А для твоїх шкільних занять
Є в школі визначена форма
Її потрібно одягать,
Бо це для класу звична форма.
4-й учень: А ще домашній одяг є,
Який у хаті одягаєш
А йдеш гуляти – тут своє
Для цього інший одяг маєш.
5-й учень: Тож, пам’ятай,
Коли, куди і що вдягнути
Потрібні речі одягай,
Щоб чистим і охайним бути.
6-й учень: А ще вимога є така:
Старе вдягаєш чи новеньке,
Для дівчинки і хлопчака
Потрібне все завжди чистеньке.
Вихователь: До взуття теж є свої правила і вимоги, бо від взуття залежить формування стопи, твоє здоров’я красива хода. Взуття повинно бути зручним, чистим не тільки зверху, але й усередині. А ще для кожного випадку, сезону – своє. Недаремно кажуть: яке в людини взуття така і дума. Хто знає? Правда чи ні , але зажди приємно, коли взуття чисте , гарне, без запаху.
Вихователь: Одяг, взуття, а особливо білизна – це предмети особистої гігієни. Вони індивідуальні для кожного і обмінюватись ними, позичати їх не можна, тому що в кожної людини, навіть, якщо вона тільки вийшла з ванни, на шкірі є безліч мікробів, які можуть спричинити захворювання шкіри в іншої людини. Та в кожного є свій специфічний запах, який одному приємний, а іншому - ні.
Вихователь: А такими предметами особистої гігієни, як гребінець, зубна щіточка, окуляри, хустинка – можна користуватися тільки тобі і більше нікому. всі ці предмети заховались у загадках.
Що дістає зубами потилицю? (Гребінець)
Я свою роботу знаю, в чистоті носи тримаю. (Хустинка)
Вихователь: Кишеня – дуже потрібна частина одягу, дітям без них ніяк не обійтись.
У хлопчиків бувають у кишенях цілі скарби. Чого лишень там немає. Від того, що кишені наповнені, ви відволікаєтесь на уроках, одяг має негарний вигляд, неохайний, рвуться кишені.
Вихователь: Пам’ятай! Одяг бережи, доки новий, а здоров’я – доки молодий! Учись змалку берегти своє здоров’я, свої речі, стався до предметів особистої гігієни з повагою, від цього в певній мірі залежить твоє здоров’я.