«Сокіл» («Джура») — Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра, яка спирається на учнівське самоврядування. Вона є формою позакласної роботи з патріотичного та морально-етичного виховання школярів, засобом формування патріотичної свідомості, спортивно-оздоровчої роботи у закладах освіти. На всіх етапах гри „Джура" обов'язковим є конкурс на кращий звіт про доброчинні справи під гаслом „Добре діло", що виконувались відповідно до ідейних принципів козацького лицарства. Пропоную вашій увазі звіт про доброчинні справи нашого рою «Стріла».
ЛЮБИМІВСЬКИЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ЗАКЛАД СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І _ ІІІ СТУПЕНІВ ЛЮБИМІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ НОВОВОРОНЦОВСЬКОГО РАЙОНУ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Звіт
про Добре діло,Загальна тема: « ТВОРИ ДОБРО ЗАВЖДИ І ВСЮДИ, НЕХАЙ ТЕБЕ ШАНУЮТЬ ЛЮДИ! »
Здійснений (проведений) на території села Любимівка Нововоронцовського району Херсонської області
Протягом 2018 – 2019 навчального року
Виховник: Литвин Людмила Вікторівна, заступник директора з виховної роботи
Директор ЗЗСО Лигун Галина Володимирівна
2019
«Поспішайте творити добро. Життя таке коротке» О. Довженко.
Щоб цього добитися, треба формувати моральну свідомість школярів. Гуманізація і демократизація шкільного життя, виховання чистоти й краси моральних відносин, високих громадянських почуттів, зокрема, любові до України, її народу, мови, культури, повинні займати основне місце в системі роботи школи і особливо її виховної діяльності. Гостро постає питання національно-патріотичного та морально-етичного виховання підростаючого покоління. Сьогодні, на початку ХХІ ст., світ приходить до усвідомлення необхідності жити за законами взаєморозуміння, взаємоповаги, терпимості. Нинішньому поколінню слід опанувати науку добра вже зараз, бо теперішні громадяни мають будувати новий світ, у якому не буде конфліктів, війн, а всі спірні питання регулюватимуться законами. Мета роботи, яка базується на «Основних орієнтирах виховання» - формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно реалізується в суспільстві як громадянин, сім’янин, професіонал. А допомогти в цьому зможе система роботи з морально-етичного виховання, яка передбачає діяльність по формуванню стійких моральних якостей, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі.
Одним з основних завдань ЛюбимівськогоЗЗСО I-III ступенів є формування у здобувачів освіти загальнолюдських духовних цінностей та орієнтирів. Серед них - виховання у собі таких моральних цінностей як милосердя, толерантність, працелюбність, прагнення до взаємодопомоги самотнім людям похилого віку, дітям – інвалідам, людям, які постраждали в зоні АТО та участь у різноманітних акціях милосердя
Працюючи над проектом «Твори добро завжди і всюди, нехай тебе шанують люди!» учні намагались довести, що він , спрямований на виховання моральності, тільки тоді стане ефективним, коли буде сполучатися з різноманітною суспільною колективною діяльністю – навчальною, трудовою, естетичною, спортивно-оздоровчою у процесі якої учні опановують досвід моральної поведінки. В Сухомлинський писав: «Приймати близько до серця радості і жаль до Батьківщини здатний лише той, хто не може пройти байдуже повз радощі і жалі окремої людини». Тільки сформувавши високі моральні якості, виховаємо громадянина, патріота рідної держави!
ЗМІСТ
1. Анотація………………………………………………………2
2. Зміст…………………………………………………………. .3
3. Довідкові відомості …………………………………………4
4. Опис «Доброго діла»…………………………………………6
5.Фотографії………………………………………………………9
6.Додатки ………………………………………………………15
7. Підсумки, висновки, рекомендації………………………….21
3.ДОВІДКОВІ ВІДОМОСТІ
Виховний проект «Твори добро завжди і всюди, нехай тебе шанують люди» реалізовувався в Любимівському ЗЗСО I-III ступенів протягом 2017, 2018 та 2019 навчальних років та проходив у вигляді проектної діяльності, благодійних акцій, виховних заходів, що об’єднувалися спільною метою:
Соціальні проекти: «Милосердя», «Турбота», « Тепло дитячих сердець дітям з обмеженими можливостями», участь у районній акції до Дня інваліда « Ангел з одним крилом», участь у Всеукраїнській благодійній акції «Назустріч мрії VII», соціальний конкурс творчих робіт на тему « Хочеш змінити світ – почни із себе».
Мета: надання допомоги та взяття на себе обов’язків надання соціальних послуг дітям війни, людям похилого віку, одиноким, дітям з обмеженими можливостями та дітям з малозабезпечених сімей.
Прогнозовані результати:
- формування активної життєвої позиції;
- сформованість у школярів основ загальнолюдської моралі (почуття совісті, порядності, толерантності, співчуття, гуманності, доброчинності).
Екологічні проекти: «Чисте довкілля – чисте сумління», « Рідній Херсонщині – зелені мережива!» ( програма « Болгарське село»), акція «Екологічна стежина».
Мета: формування екологічної культури школярів, покращення стану довкілля в селі; прагнення привернути увагу молоді до проблем екології та охорони довкілля. Прогнозовані результати:
- прибрані вулиці села; посаджені кущі і дерева , засіяні газони.
Патріотичні проекти «Ми діти твої, Україно!», « Вшануймо воїна - афганця», акція « Привітай захисника зі святом», робота шкільного волонтерського загону «Милосердя».
Мета: забезпечення ефективної та прозорої допомоги і підтримки учасникам антитерористичної операції на сході України та їхнім сім’ям, здійснення краєзнавчо -пошукової роботи по відновленню історичної пам’яті на території сільської ради.
Завданням проекту є:
- інформаційно- роз’яснювальна робота серед мешканців села;
- пошукова робота щодо виявлення учасників АТО серед сімей педагогічного та учнівського колективів;
- організація адресної допомоги учасникам АТО (речі першої необхідності, грошова допомога);
- поповнення шкільного Музею бойової та трудової слави матеріалами про учасників АТО, їх родини і т. п.
У реалізації проектів брали участь: адміністрація школи, вчителі, учні, бібліотекар, батьки, представники сільської ради с. Любимівка та ДПДГ « Піонер», сільський клуб.
Список рою « Стріла»
№ |
Прізвище, ім'я |
Рік народження |
Клас |
Обов'язки |
Домашня адреса |
1 |
11 |
ройовий |
с.Любимівка |
||
2 |
11 |
джура |
с.Любимівка |
||
3 |
10 |
джура |
с.Любимівка |
||
4 |
11 |
джура |
с.Трудолюбівка |
||
5 |
10 |
берегиня |
С.Любимівка |
||
6 |
9 |
берегиня |
с.Любимівка |
||
7 |
9 |
джура |
с.Любимівка |
||
8 |
9 |
джура |
с.Любимівка |
4.Опис доброго діла
Люди в усі часи творили добро – добро для кожного, добро для всіх, добро для народу. «Не думайте, що ваша країна може зробити для вас, думайте, що ви можете зробити для вашої країни»(Джон Кеннеді) - під таким девізом працює колектив нашої школи. Так протягом 2017,2018, 2019 навчальних років джури рою «Стріла», беручи участь у різноманітних соціальних проектах та акціях надавали допомогу дітям із малозабезпечених сімей акція «Допоможи ближньому»( Фото №1), дітям війни, людям похилого віку та одиноким акція «Турбота»( Фото № 2, № 3), члени рою допомагали складати дрова, працювали по господарству , прибирали двори, приносили воду, купували хліб. Багато дізналися про події минулого століття, життєвий шлях дітей війни, поповнили шкільний Музей бойової та трудової слави новими матеріалами та фотографіями. Щороку відвідують дітей з обмеженими можливостями , беручи участь у акціях « Тепло дитячих сердець дітям з обмеженими можливостями»(Фото № 4) - провели благодійний ярмарок, на вилучені кошти купили солодощі та фрукти, віднесли додому дітям – інвалідам;брали участь у районній акції до Дня інваліда « Ангел з одним крилом» (Фото № 5, №6 ), у Всеукраїнській благодійній акції « Назустріч мрії VII», за що отримали подяку від Міжнародного благодійного фонду « Сильні духом» за підтримку дитячої реабілітації в Україні( Додаток №1)та лист – подяку від Благодійного фонду «Квітна»за підтримку соціальних проектів з боротьби з раком молочної залози « Обіцяй собі берегти себе» та « Чоловіки проти раку»( Додаток № 2), а соціальний конкурс творчих робіт на тему « Хочеш змінити світ – почни із себе», запропонований директором ДПДГ « Піонер» Бєловим Вячеславом Олеговичем, довів , що у нас є бажання змінити себе, оточуючий світ, бути громадсько активним, небайдужим( Додаток №3).
Для зменшення негативного впливу забруднення на здоров’я жителів села учні беруть активну участь у екологічних проектах . Найбільш значимим є проект « Рідній Херсонщині – зелені мережива!» Наша школа включена до програми « Болгарське село», яке буде висаджене поблизу м. Херсона і виступає як партнерська організація у даному проекті України ( м. Херсон) та Болгарії ( м. Шумен ). Саме тому наші учні були запрошені на зліт учнівських команд у с. Приморське Голопристанського району. Програма зльоту була розважальною та водночас насичена цікавою роботою. Ми отримали сертифікат на суму 1700 гривень на придбання комплексу для крапельного зрошення. Учні школи не тільки турбуються про те, щоб не знищувався екосвіт нашої місцевості, а й дбають про його примноження. Діти з радістю відгукуються на пропозиції волонтерів. Неодноразово проводили акції у рамках проекту « Чисте довкілля – чисте сумління»( Фото № 7,№ 8). Було встановлено роздільні контейнери для скла, пластику , паперу усі небайдужі приносили до контейнерів сміття для подальшої переробки. ( Додаток № 6» ). Добре спрацювали в акції « Екологічна стежина» впорядкували територію школи, висаджували молоді дерева та кущі, квіти, приводили до належного естетичного і санітарного стану(Фото № 9, № 10).
Надскладна політична ситуація в Україні торкнулася серця та розуму кожної молодої людини. Не можна залишатися байдужими до подій, що формують наше сьогодення та творять майбутнє! Тому члени рою « Стріла » є активними учасниками патріотичних проектів. Національна свідомість – основа патріотичного виховання. У вихованні національної свідомості велику роль відіграють приклади з історії. Це такі, як становлення Української держави, зародження козацтва, героїчні часи визвольного руху, військові подвиги керівників народних повстань. На стендах, виставках ми доносимо інформацію про гідних представників українського народу. Це і сучасники, і національні історичні герої, представники української культури і мистецтва, ветерани Другої світової війни, герої АТО. Є приклади для наслідування.
Героїчні й водночас драматичні події останнього часу спонукали до роботи з поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян. З метою виховання учнівської молоді у дусі поваги до Українського війська, відповідального ставлення до обов’язку Захисника Вітчизни виготовили інформаційний стенд « Герої АТО – наша гордість!» , проведено святковий захід до Дня Захисника України»(Фото № 11, № 12).Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи закладу – моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, Національної гвардії, інших військових формувань. Члени рою активно долучилися до участі в обласній благодійній акції «Привітай солдата» ( Додаток № 7, № 8) і зараз до кожного свята готують нашим захисникам вітальні листівки та обереги.
Щороку з метою вшанування мужності, самовідданості учасників бойових дій на території інших держав у закладі проходить спортивно – патріотичний захід « Афганістан болить в моїй душі» ( Додаток №9)
З нагоди увічнення пам’яті захисників України в роки Другої світової війни виготовлено колаж «Жіночі історії Другої світової», проведено майстер-клас по виготовленню червоних маків пам’яті, традиційно проводимо Лінійку Слави та Крос Миру .
З огляду на те що у 2017 році відзначалося 100-річчя початку подій Української революції 1917-1921 років, задля збереження пам’яті про цю історичну подію, вшанування пам’яті її учасників у нашому закладі проводився урок єдності .
Важливим чинником є система роботи зі збереження народних звичаїв та обрядів українського народу. Велику роль у збереженні національних традицій відіграють заходи народознавчого характеру. Так було проведено казкову феєрію для молодших школярів « Святий Миколай до нас у гості завітай!», фольклорно – етнографічний захід «Різдвяні віншування», виставка декоративно – ужиткового мистецтва « Веселе свято Великоднє».
Отже, чим сильніше діти відчувають зв’язок часу, зв’язок своїх особистісних інтересів з інтересами Вітчизни, тим краще вони розуміють свою відповідальність у розбудові суверенної незалежної України.
Виховна система національно-патріотичного виховання у нашому закладі була і залишається пріоритетним напрямком роботи з дітьми. «Не загубити! Не втратити! Відродити!» - ось ниточка, яка пронизує весь
виховний процес.
5. ФОТОГРАФІЇ
Фото № 1. Акція «Допоможи ближньому»
Фото2. Акція «Турбота
Фото 3. Акція «Турбота»
Фото № 4. Акціях « Тепло дитячих сердець дітям з обмеженими можливостями»
Фото № 5 Участь у районній акції до Дня інваліда « Ангел з одним крилом»
Фото № 6 Участь у районній акції до Дня інваліда « Ангел з одним крилом»
Фото № 7 Участь у проекті « Чисте подвір’я – чисте сумління»
Фото № 8 Участь у проекті « Чисте подвір’я – чисте сумління»
Фото № 9 . Участь у акції « Екологічна стежина.
Фото № 10 . Участь у акції « Екологічна стежина».
Фото № 11 . Святковий захід до Дня захисника України.
Фото № 12 Святковий захід до Дня захисника України.
Фото № 13. Лінійка Слави
6. ДОДАТКИ
Додаток №1
Участь у Всеукраїнській благодійній акції « Назустріч мрії VII»
Додаток № 2
Лист – подяка від Благодійного фонду «Квітна»
Додаток №3
Соціальний конкурс творчих робіт на тему « Хочеш змінити світ – почни із себе»
Додаток №4
Акції у рамках проекту « Чисте довкілля – чисте сумління»
Додаток № 6.
Благодійна акція «Привітай солдата»
Додаток № 7
Благодійна акція «Привітай солдата»
Додаток № 8
Спортивно – патріотичний захід « Афганістан болить в моїй душі».
7. ПІДСУМКИ, ВИСНОВКИ, РЕКОМЕНДАЦІЇ
«Дитинство – це великий період життя, коли відбувається закладка основи моралі людини ». Важко не погодитися з цим твердженням, тому що саме в дитинстві закладаються основи громадянськості та патріотизму, поваги до своєї історії, до людей.
Кропітка, багаторічна робота учнів та педагогів школи, проведені заходи, свята, акції сприяли громадянському змужнінню школярів, допомогли учням зростати свідомими громадянами України. За цей час були створені дійсно дієві системи роботи щодо патріотичного і громадянського виховання підростаючого покоління.
Отже, організовуючи, на перший погляд, невеликі, але реальні справи у своїй школі, учні вчаться бути компетентними та відповідальними громадянами своєї держави, переповнюються оптимістичними почуттями за долю України, усвідомлюючи, що кожен з них і всі разом можуть зробити реальний внесок у розбудову своєї рідної Батьківщини.
1