Виховний захід ( англійська мова ): " Чарівний світ музики "

Про матеріал

Дана розробка стане у нагоді при проведенні виховного заходу з теми "Музика, узичні інструменти,композитори " .Метою є тренування довготривалої та оперативної пам'яті, уваги та творчих здібностей учнів; розвиток навичок говоріння, читання та письма; виховання інтересу до музики; удосконалення навичок аудіювання; активізація лексичних одиниць з теми

Перегляд файлу

Захід з англійської                      мови:

«Чарівний світ музики»

                  http://trans-m-radio.com/wp-content/uploads/2011/08/11.jpg

 

 

 

Мета: тренування довготривалої та оперативної пам’яті , уваги та творчих здібностей учнів; розвиток навичок говоріння, читання та письма; виховання інтересу до музики; удосконалення навичок аудіювання; активізація лексичних одиниць з теми.

Форма проведення: конкурсна програма.

Вік учасників: 13-15 років.

Вид діяльності: розвиваюча гра.

Обладнання: ватмани, олівці та фломастери, аудіо записи стилів музики,картки із завданнями, призи.

1. Хід проведення

Attendant 1: Good afternoon children! Today we”ll have a little journey through Musicland. We are your attendants on this fine train. We'll guide you through all the stations.

Attendant 2: And there you can see our machinists-jury. Let's greet them with applause, (naming the jury)

Attendant 1: And now let's welcome our VIP passengers for today's journey. So, grade 8-А, you are welcome.

Attendant 2: Grade 8-B, please, come and take your seats according to your tickets.

Attendant 1: And at last we are waiting for the grade 8-V.

Attendant 2: When everybody has taking his place we can set off.

Attendant 1: The next station is a picturesque town "Music Styles".

Attendant 2: Here you will have a chance to enjoy music.

Attendant 1: But wait a minute, not only enjoy it, but also guess, what style of music it is.

Attendant 2: Yes, that's right. When your team knows the style one must rise a card. Is it clear?

Attendant 1: But don't shout out or the track won't be counted, you see?

Attendant 2: Are you ready? Let's go!

Attendant 1: Listen to the first track... (the tracks are played and guessed)

Attendant 2: And now we'll see who knows the styles best of all. Let's ask our jury who has got best points.

Attendant 1: So, we continue our journey. The next station is "The famous composers".

Attendant 2: Here your task will be to match the names of the composers with the facts from their biography. The teams may start.

Attendant 1: While our VIP passengers are working. We have a chance to pay some attention to other passengers.

Attendant 2: Yes, it's a good idea. I see they are already bored. I will through a ball into the audience and a person who catches it tries to solve a riddle. If you don't know the answer through the ball to someone else.

Attendant 1: And I shall read you the riddles. So let's try: 1. I have a hard life, because everyone pulls me left and right (accordion). 2. I often have headaches because everyone beats me with the sticks (drums). 3. I'm very slim and pretty. If one wants to hear my voice, he must blow with inspiration (flute). 4. I have beautiful body and, as a rule, people put on me 6 strings. I may sound naturally or make electrical sounds (guitar). 5. I'm very big and have many black and white fingers (piano).

Attendant 2: OK, good of you. I think our VIP passengers have already coped with the task. We will give it to our jury and after the next station they'll announce your results.

Attendant 1: And now we can move to the next station which is called "Song Script".

Attendant 2: Here your task will be very easy.

Attendant 1: You will have to draw a script of a well-known song and then present it. But you should remember one thing - you must not name it. The task of the audience will be to guess the name of the song and the singer or a band. Is it clear?

Attendant 2: And while our teams are drawing we will listen to a wonderful piece of music by Mykola Mykolaiovych.

Attendant 1: Let's greet him!

(presentation and guessing)

Attendant 2: Is our jury ready to tell us results. For the previous station... And for this one...

Attendant 1: Let's move to the next station in our journey - "Rebuses". Now my partner is giving you papers with rebuses. You'll have some time to solve them.

Attendant 2: And while our teams are working hard at this task, we are going to give the audience some more riddles to solve. Are you ready? Let's go!

Attendant 1: l.Im much smaller than a guitar but many musicians became famous thanks to me (violin). 2. Many people call me a piano, but my role is much more important. My singing is heard during ceremonies (organ). 3. I am a true Ukrainian. You can count my strings I have a lot of them (bandura). 4. People blow in me and I perform jazz music (saxophone). 5.1 was born in Scotland and have many pipes. It is rather difficult to play me (bag pipes). Attendant 2: Good of you. And we move to the next station which is called

"Captain's Bridge". Only captains take part in it. Attendant 1: Dear captains now you will have to choose one of four categories and answer three questions. If you don't know the answer another captain may answer. So, you are welcome, (captains choose the categories and answer the questions)

Attendant 2: And now our jury will tell us the grade which has got more points than  others, (the winner gets the prize)

 


2. Аналіз проведення заходу

Протягом проведення даного заходу діти повторили пройдений матеріал з теми "Музика" і удосконалили навички говоріння, читання та письма. А зацікавленість у перемозі у змаганні допомогла стимулювати увагу дітей при поясненні правил конкурсу. Отже, можна зробити висновок, що було досягнуто поставленої мети.

Конкурсна програма виявилася чудовим способом зацікавлення дітей та задіяння всіх у роботу. Проте під час марафону досить важко зберегти хорошу дисципліну переважно серед сидячих у класі дітей, тому часом важко було втримати їх увагу.

Найцікавішим моментом марафону виявилась презентація малюнків на відому пісню, адже, в даному конкурсі проявилися не лише знання з англійської мови, але й творчі здібності дітей та їх фантазія. Хоча завдання було дещо складним, оскільки команди не повинні були вживати на малюнку назви пісні, проте зацікавленість їх у бездоганному його виконанні була надзвичайною.

Проте, під час, майже, кожного конкурсу виникали деякі суперечності між командами. Більшість з них все ж була пов'язана не з неприязню до суперників, а тим, що деяким учасникам часом через неуважність не зовсім зрозумілим було завдання.

Крім того, було важкувато пояснювати завдання аудиторії під час роботи з класом. Взагалі то так і не вдалося встановити міцного зв'язку з вболівальниками. Можливо, причиною цього було те, що завдання (загадки) були складними для дітей, присутніх у класі. Тому наступного разу, доречним було полегшити їх або хоча б зменшити їх кількість.

Отже, судячи з позитивних емоцій дітей,хоча дві команди виявилися переможцями і їм довелося ділити подарунок, можна сказати, що мети було досягнуто, адже крім зацікавленості учнів, ми змогли потренувати пам'ять та увагу і вдосконалити навики говоріння, читання та письма.

 

     Додатки

 

    http://kleo-music.com.ua/images/sh4/95503.jpg

 

 

QUESTIONS:

Famous Composers

  1. It's the greatest Austrian composer. He wrote symphonies and several great operas, including "The Magic Flute" and "The Marriage of Figaro" (Mozart).
  2.   It's the greatest German composer, who has ever lived. We remember him for great works including such masterpieces as the "Moonlight Sonata" and his famous "9th Symphony" (Beethoven).
  3. In Ukraine he is better known as an organizer and producer of popular shows and festivals "Chervona Ruta", "Shlyach Do Voli" and others (Stetsenko)

Ukrainian Singers

  1. This popular duet often sings together. They sing RnB (Potap and Nastys Kamenskich).
  2.   This blond singer is very famous in Ukraine. She sings pop-music. She has recently given birth to a child (Tina Karol).
  3. This band has been nominated as "The Best-Live-Group-2007" and many people like their rock-music (Okean Elzy).

Music Festivals

  1. Famous singers compete in this festival. Every year it is hold in the country where the singer won the first prize last year (Eurovision) .
  2.   This open-air festival is for people who like rock music. It is hold in Kyiv (Chajka).
  3. Famous performers from Ukraine take part in this festival. It takes place in New Kachovka every year (Tavrijski Igry).

Musical Instruments

  1. The voice of this instrument is sonorous; with the help of the stick it plays melodiously (Violin).
  2.   With the help of different keyboards this instrument produces calm or impressive tunes (Piano).
  3. A musical instrument with 6 strings, which can be acoustic or electric (Guitar).

    Music

http://dozor.com.ua/content/documents/11014/1101324/image/_DSC5576.jpg

  Festivals

  Musical

     http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCVbWyvxzn6aYY8UKGIOsBp9BV4p8xzeuH8ehVSpiTCjyWdEp0http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQCVbWyvxzn6aYY8UKGIOsBp9BV4p8xzeuH8ehVSpiTCjyWdEp0

Instruments

 

Ukrainian

    http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfTkaX8C7W5cTwTctwrA0gzfuaal0prqrvLfA1sHyxpoA39MTepw

  Singers

 

 

   Famous

   http://goodmusic.org.ua/img/paganini_-_24_kaprisa.jpg

Composers

+s

    +    

 

'oxygen'''+

love''+

  •     


 

+

 


+bass

  •                
  •                


 

docx
Додав(-ла)
Burova Vita
Додано
10 січня 2019
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку