Виховний захід «Безпечний Інтернет» 9 клас
Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічні вправи з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.
Хід уроку
Доброго дня! Кожен рік в лютому місяці у світі відзначається День безпечного Інтернету. Інтернет є таким, яким ми створюємо його щодня: він є кращий і доброзичливий настільки, наскільки кожний з нас є ввічливим та позитивним онлайн. Сьогодні ми з вами поговоримо на тему, що пов’язана з безпекою в інтернеті. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет? Чим корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?
Отже, інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить вам їх уникнути.
Вправа 1: Знайомство
Ви знаєте що таке нік або нікнейм. Пропоную вам придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого ви по черзі виходите і наклеюєте свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, улюблену соціальну мережу і для чого ви її найчастіше використовуєте.
Ми можемо порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.
Вправа 2. «Плюси та мінуси інтернету»
Інтернет, як і кожна річ має позитивні і шкідливі риси. Тому зараз перевіримо, яку користь і шкідливість має інтернет в нашому житті. Пропоную вам назвати плюси та мінуси в Інтернеті, тобто все корисне , що нам дає Інтернет, та навпаки, що шкідливого і небезпечного можна отримати від Інтернету. А я буду записувати відповіді на ватмані.
ПЛЮСИ:
- швидкий доступ до інформації
- користування електронною поштою
- спілкування з друзями
- нові знайомства
- необмежений доступ до розваг (ігри, фільми)
- можливість відпочивати не виходячи з дому
- можливість щось купити онлайн
МІНУСИ:
Вправа 3: Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»
Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті.
Слова ведучого
Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.
На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.
(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).
- Спілкуючись інтернеті з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.
На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.
Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.
(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)
- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.
Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)
- У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.
Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?
Що було необхідно зробити інакше?
ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ
Завдання 4.
А тепер давайте з вами розберемо декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях.
Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте. Кожна група обдумує і по черзі відповідає.
Лист 1.
Привіт мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....
Лист 2.
Привіт мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.
Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть. Дякуємо
Так, досить часто можна отримувати електронні листи, які містять фейкову інформацію. Тому треба критично ставитися до будь-якої інформації та вміти її перевіряти.
Завдання 5. «Розпізнай небезпеку».
А зараз ми поговоримо про небезпеку, що може виникати при користуванні мережею Інтернет.
Вам потрібно поставити у відповідність небезпеки Інтернету та їхні правильні означення.
Завдання 6. «Асоціації»
Завдання таке : ви повинні промовити будь-яке слово, а завдання вашого сусіда зліва – швидко назвати перше слово-асоціацію, яке прийшло йому на думку.Сусід зліва промовляє свою асоціацію на його слово – і так по порядку.
У фіналі голосно промовляється останнє слово.
Звісно, перше слово і останнє – це зовсім різні слова.
Це стосується і достовірності інформації у мережі Інтернет.
Завдання 7. «Ключворд».
Ваше завдання до кросворду: за 2 хвилини в таблиці знайти 11 слів, що заховалися.
А |
Н |
Т |
И |
А |
Х |
Р |
О |
В |
І |
К |
В |
К |
Е |
Р |
Т |
П |
О |
Н |
І |
Е |
Г |
Р |
А |
О |
Ф |
Л |
Р |
Й |
Т |
Е |
Д |
Ш |
Т |
У |
У |
Б |
С |
М |
О |
Ф |
А |
Д |
С |
Р |
А |
З |
|
Е |
Ч |
А |
Н |
Г |
У |
Е |
Р |
Й |
К |
Т |
І |
Л |
О |
Р |
Т |
11.Людина, що підтримує порядок і комфортну атмосферу в колі Інтернет-спільноти (МОДЕРАТОР).
Завдання 8. Гра «Хто надіслав тобі листа?»
Мета: показати учням на прикладі що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.
Зараз я вам даю стікери і прошу кожного написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з деревом. Кожен учень має наклеїти побажання до чужого нікнейму так щоб власники нікнеймів не бачили хто надіслав їм побажання.
А тепер вгадайте, хто надіслав вам це «повідомлення».
Не можете вгадати відправника повідомлення?
Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою.
В Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.
9. ГРА «Відправ смайлика»
Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.
Кожному учню роздається картинка з зображенням смайлика, кожен смайлик має різну емоцію. Діти міняються картинками, таким чином імітується відправка повідомлення. Отриману картинку потрібно показати учню, зобразивши емоцію, жест, розповісти, що даний смайлик символізує. Хтось буде сміятися, хтось плакати.
10. Правила розумного користувача Інтернету
- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
- Так. Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розглянемо правила безпечного користування Інтернетом.
ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ (Відео)
Роздати дітям пам’ятки.
Підведення підсумків уроку.
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. Пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.
І на кінець нашого заняття Вправа «Павутинка».
Учасники стають у коло. Клубок ниток передають один до одного називаючи свої враження від уроку.