Виховний захід "Брейн-ринг"

Про матеріал

Позакласний захід „Брейн – ринг" з математики в якому беруть участь команди з учнів 9, 10 класів.

„Мудрим ніхто не вродився, а навчився”, „навчити можна лише того, хто хоче вчитися”.

Перегляд файлу

Вступне слово.

Любі друзі!

Розпочинаємо „Брейн – ринг” з математики в якому беруть участь команди з учнів 10 та 11 класів.

Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом його робить власна діяльність. Кожен школяр повинен опонувати основи знань, критично їх засвоювати. Він повинен вміти знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже „мудрим ніхто не вродився, а навчився”, „навчити можна лише того, хто хоче вчитися”.

Ведучий.

Слухай, і ти почуєш щось нове.

Слухай, і що почув – то твоє.

Слухай, щоб розуміть чужі слова,

Слухай, хай все навколо оживе.

Слухай, хіба ти будеш один?

Слухай, і ти не будеш один!

Ведучий.

- Гра проходитиме так: команда, яка готова відповісти на запитання – піднімає табличку (кожна команда має табличку відповідного кольору).

Судді надають слово й один з членів команди відповідає. Якщо відповідь правильна, то цій команді присуджується 1 бал. Як що ні, то відповідає член іншої команди або допомагають вболівальники, які теж поділені на дві команди.

Ведучий представляє журі, головних суддей і ведучих.

Звучить музична композиція і починається гра.

І гейм.

Девіз: „Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми – секунди”

  1. Твердження, яке приймають без доведення. (Аксіома).
  2. 1% від кілометра. (10 метрів).
  3. від прямого кута. (600).
  4. Скільки дійсних коренів має рівняння х2 = -1. (Жодного).
  5. Кут в квадраті. (Прямий).
  6. Скільки нулів у мільярді? (9).
  7. Число, яке не впливає на суму. (0).
  8. Що більше діаметр чи хорда? (Діаметр).
  9. Чому дорівнює сума кутів трикутника? (1800).
  10. Відрізок, якій має напрямок. (Вектор).
  11. Чому дорівнює sin2(x)+cos2(x). (1).
  12. Чому дорівнює розгорнутий кут? (1800).
  13. Учений, який знайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи. (Піфагор).
  14. У скільки разів радіус менший за діаметр? (У 2 рази).
  15. Що важче – кілограм снігу чи кілограм води? (Однаково).

Журі підводи підсумки першого гейму. Музична пауза, після якої журі оголошує результати.

ІІ гейм.

Увага на екран.

Учні дивляться на екран, де за допомогою проектора відображаються запитання у вигляді слайдів (Додаток 1)

ІІІ гейм.

Гра „Реставрація”.

Команди отримують картки з окремими словами. Потрібно скласти аксіоми стереометрії.

Команда І:

Відповідь: «Через будь-які три точки, що не лежать на одній прямій, можна провести площину і до того ж тільки одну».

Команда ІІ:

Відповідь: «Якщо дві точки прямої лежать у площині, то й кожна точка цієї прямої лежить у даній площині».

Та команда, яка першою прочитає аксіому, отримує 5 балів, а якщо швидше, ніж за 3 хвилин, то ще додаткові 2 бали.

До слів із першого стовпчика підберіть відповідне слово із другого стовпчика.

 

1

Рівняння

Гострий

(2)

2

Кут

Складене

(4)

3

Доведення

Розв'язання

(5)

4

Числа

Корінь

(1)

5

Задача

Теорема

(3)

 

Команди читають свої варіанти відповідей. Після цього, журі підводить підсумок ІІІ гейму та оголошує результати за три гейми.

ІV гейм.

Конкурс  вболівальників.

Ведучий: А зараз дамо командам відпочити, але їх вболівальники можуть додати декілька додаткових балів. Питання для вболівальників.

  1. Пропонуємо вам логічну задачу.

„Один мандрівник випадково опинився в невеличкому містечку й вирішив підстригтися. У містечку було лише два майстри (у кожного своя перукарня). Заглянувши у вікно до одного майстра, він побачив, що в салоні неприбране,  сам майстер недбало одягнений і сяк-так підстрижений. У салоні іншого майстра було ідеально чисто, його власник був бездоганно одягнений і акуратно підстрижений. Подумавши, мандрівник пішов стригтися до першого майстра”.

 Чи не могли б ви пояснити причину такого дивного, на перший погляд, рішення мандрівника?

Відповідь: оскільки в місті лише 2 перукарні, то кожний майстер повинен стригтися в іншого. Мандрівник вибрав того майстра, який краще підстригає свого конкурента.

V гейм.

Пантоміма.

Ведучий.

 Потрібно по одному учаснику. Ваше завдання – за допомогою пантоміми зобразити дане поняття так, щоб ваша команда змогла його відгадати.

Текст карточок.

Призма, піраміда, куля, циліндр, теорема, функція, графік, циркуль, .

VI гейм.

Ведучий.  - За 3 хвилину кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 1. Якщо будь-яке число помножити на нуль,то отримаємо…

А   те саме число

Б   1

В   0

Г   дріб

2. Якщо чисельник звичайного дробу більший за знаменник,то дріб є…

А   правильним

Б   десятковим

В   неправильним

Г   негарним

3. Добуток суми двох виразів на їх різницю дорівнює…

А   сумі квадратів цих виразів

Б   різниці цих виразів

В   різниці квадратів цих виразів

Г   1000

4. Якщо ширину прямокутника помножити на його довжину, то знайдемо…

А   периметр

Б   об’єм

В   площу

Г   діагональ

5. Сума двох протилежних чисел дорівнює…

А  1

Б   0

В   -1

Г   2

6. Шлях вимірюється в …

А   метрах

Б   хвилинах

В   кілометрах за годину

Г   метрах за секунду в квадраті

7. Розділ геометрії ,в якому вивчаються фігури в просторі називається…

А   планіметрією

Б   стереометрією

В   тригонометрією

Г   аналітичною геометрією

8. Два в квадраті    чотири, чотири в квадраті    шістнадцять, а кут у квадраті -...

А   32

Б   8

В   1

Г   90 градусів

Г   0

9. Сума всіх сторін прямокутника – це …

А   площа

Б   діагональ

В   периметр

Г   висота

10. 35 у квадраті дорівнює…

А   5625

Б   625

В   7225

Г   1225

11. При скороченні дробів, яку дію виконують з чисельником і знаменником?

А   множення

Б   додавання

В   ділення

Г   віднімання

12. Числа, якими користуються під час лічби предметів називаються…

А   цілими

Б   від’ємними

В   натуральними

Г   дробовими

13. Трикутник, який має тупий кут називається …

А   прямокутним

Б   тупокутним

В   рівнобедреним

Г   гострокутним

Після закінчення цього гейму журі підраховує кількість балів, гравці та болільники відпочивають.

Ведучий.Вболівальникам

- Намалювати із зав’язаними очима: 1) плоску фігуру;  2) об’ємну фігуру. 

Журі підводить підсумок VI гейму та оголошує результати шести геймів.

VIІ гейм.

Це ми зробимо за допомогою сигнальних карток «+» або «-».

Для відповіді вам треба підняти відповідну картку. «+» - якщо твердження вірне, «-» - якщо ні. Команди по черзі аргументують свій вибір.

 Шкала оцінювання

Правильна відповідь 1 члена команди – «+1» бал;

 Неправильна відповідь 1 члена команди – «-1» бал;

 Правильне пояснення – «+1» бал.

Твердження:

1. У будь-якому трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів.(-)

2. Косинус кута залежить лише від градусної міри.(+)

3. Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 1800.(-)

4. Синусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення протилежного катета до прилеглого. (-)

5. В прямокутному трикутнику будь-який з катетів менший за гіпотенузу.(+)

6. Трикутник з розмірами 4, 5, 6 називається єгипетським. (-)

Побудувати квадрат (8)

 

 

 

 

Після журі підводе підсумки VIІ гейму та всієї гри. Нагороджуються переможці та програвша команда, а також найбільш активні гравці. На цьому брей-ринг закінчується. Звучить музика.

Додатки

 «Побудуй число»

У цьому конкурсі беруть участь по 5 учасників із команди. .Кожному на одяг приколюють цифри від 0 до 4.Називається число з 5 цифр, а учні повинні « побудувати» його. Яка команда зробить це швидше та й отримає 1 бал.

Числа: 30124, 43120, 24013, 14203, 20341.

doc
Додано
2 липня 2018
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку