Виховна година
«Будь чистим і охайним»
Мета: поглибити знання дітей про правила особистої гігієни та формувати її навички, як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я; виховувати у них бажання бути здоровими і охайними, бережливе ставлення до свого здоров’я; закріпити назви та призначення предметів особистої гігієни.
Хід заходу
Вихователь : Ми живемо в дуже бурхливий час. Дуже багато треба встигнути. Як ви гадаєте, в цей стрімкий час, що для людини найголовніше?
Діти: Здоров’я!
Вихователь: Здоров’я не купити ні за які гроші. Коли людина хворіє, їй дуже важко здійснити свої плани, важко знайти і реалізувати себе в цьому світі. Народна мудрість каже: «Чистота – запорука здоров’я». Здоров’я – це найбільше багатство людини і воно потрібне всім, щоб радіти, сміятися, гуляти, гратися, ходити до школи. Міцне здоров’я залежить від того, як ви дотримуєтесь режиму дня, робите зарядку, виконуєте правила особистої гігієни, як правильно харчуєтесь, як перебуваєте на свіжому повітрі.
Запам’ятай, правила чистоти!
1.Мий руки, обличчя і шию вранці та ввечері;
2.Не забудь вичистити бруд з- під нігтів;
3.Ноги мий перед сном щодня;
4. Зуби чисті вранці і ввечері.
Зверніть увагу, на дошку. Увага! Дотримання правил особистої гігієни сприяє зміцненню вашого здоров’я. Як ви розумієте поняття «особиста гігієна»?
Діти: (Підтримання чистоти шкіри, волосся, порожнини рота, одягу, взуття, приміщення).
Вихователь: Давайте розглянемо малюнок і ще раз повторимо правила гігієни яких потрібно дотримуватися кожній людині, щоб бути завжди охайним (розмова за малюнками на таблиці). Отже, щоб бути здоровими, треба щодня бути чистим і охайним.
Вихователь: Діти, як ви гадаєте в якому місті проживають чисті і охайні діти?
Діти: Ми проживаємо в місті «Чистоти і порядку».
Вихователь: Діти, а серед нас немає неохайних бруднуль, які не люблять мити руки, не дотримуються режиму дня? А в якому місті такі діти проживають, як ви гадаєте?
Діти: В місті «Бруднуль ».
Вихователь: Такі діти не вмиваються, не чистять зуби, нігті у них чорні та необрізані, не люблять причісуватись, не слідкують за своїм одягом та взуттям. Давайте з ними познайомимося.
Вихователь: Ти хто, хлопчик? Як тебе зовуть?
Тимур: Я Тимурчик-замазурчик,
Я ніколи не вмиваю
Руки, шию, щоки й ніс.
Назавжди ви зрозумійте,
Що заняття ці дурні.
Знов руки забрудняться,
Шия, вуха та обличчя.
Час не гайте, сил не тратьте,
Нащо вам усе оце?
Стригтись також не потрібно,
Марні гроші і слова.
Бо однаково на старість,
Облисіє голова.
Вихователь: А ти дівчинко, хто?
Юля: А я, Оля-бруднуля.
Шапочка у глині,
Сажа на коліні,
Пальчики зелені,
Плаття у смажені.
У смажені навіть ніс,
На щоках сліди від сліз.
Отака я Оля,
Дівчинка – Бруднуля.
Вихователь: А ти, хто?- Я, мікроб.
Мікроб: Мікроби – живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. Їх багато у воді, грунті. Вони потрапляють на руки разом із брудом.
Вихователь: Тож, запам’ятайте!
Щоб ніколи не хворіти,
Треба руки з милом мити…
Мити овочі і фрукти,
Тільки свіжі їсти продукти.
Вихователь: Діти, давайте з вами пограємо у гру «Твій зовнішній вигляд». Розгляньте малюнки.
-Хто з хлопчиків вам подобається більше, чому? Чим відрізняється (розповіді дітей)
-Хто з хлопців має охайний, а хто неохайний вигляд?
-Чому потрібно постійно піклуватися про чистоту свого тіла та одягу?
-З кого треба брати приклад?
(відповіді дітей).
(Стук у двері , заходить листоноша)
Гра «Вибери мене»
Треба вибрати предмети санітарії і гігієни індивідуального користування , які повинна мати кожна людина. Щоб краще знати і запам’ятати , що ми називаємо предметами індивідуального користування, ми з вами розгадаємо загадки ,а відгадки розглянемо на слайді .
1.Гладеньке і пахуче, миє чисто(мило).
2.Яким ти є таким покаже , і без слів усе розкаже (люстерко).
3.Кістяна спинка на черевці щитинка , по брамі стрибала всі крихти виганяла(зубна щітка).
4.Густий і чубастий учепився у чуб вихрастий(гребінець).
5.Я пухнастий чистий , для всіх корисний ,мокрих витирати звик ,називаюсь я (рушник).
- Молодці діти !Відгадали загадки, трішки відпочинемо й зробимо руханку.
Отже, навіщо потрібно нам мило , гребінець , дзеркало.
Ці предмети допоможуть нам бути чистими і охайними.
Зараз ми з вами дізнаємося, які ми з вами фантазери.
Гра «Фантазери - мовчуни»
Ви повинні показати рухами без слів , про що може мріяти здорова людина
(грати в м’яча , співати , робити зарядку , плавати).
А як себе почуває хвора людина?
(болить голова , кашляє, болять зуби, хоче спати )
-Молодці! Ми бачимо , що краще бути здоровими , аніж хворими.
Для того ,щоб бути здоровим, потрібне щонайперше доглядати за чистотою свого тіла , одягу , підтримувати чистоту у своєму будинку та класі, дотримуватись здорового способу життя.
Здоровий спосіб життя- щоденна турбота про збереження і зміцнення вашого здоров’я.
Перегляд та обговорення відеофільму «Мийдодир» .
Гра « Вільний мікрофон»
-Чому речі потікали від неохайного хлопчика?
Нам дивно і неприємно бачити таких школярів .А серед вас «діти» таких хлопчиків і дівчаток немає?
Звичайно, я гадаю, що немає. Тому , що всі ми знаємо наступні правила.
(Діти по черзі передають уявний мікрофон і відповідають ) .
Конкурс на кращого знавця прислів’їв про гігієну.
1.Чистота - запорука здоров’я.
2.Мийся частіше - будеш миліше.
3.Хто день починає з зарядки у того здоров’я в порядку.
4.Чиста вода для хвороби біда.
5.Хто охайний , той людям приємний.
6.Хто руки миє , той не хворіє.
7.Брудні руки- бруднять обличчя .
Молодці , ви добре знаєте прислів’я і всі впорались з цим завданням.
Гра «Ширше коло»
А тепер разом із Королевою Чистоти, ви побажаєте один одному зміцнення свого здоров’я .
Діти стають у коло і передають один одному іграшку і бажають зміцнення здоров’я такими словами: мити руки , мити овочі, тримати в чистоті свій одяг, чистити зуби, робити ранкову гімнастику, гуляти на свіжому повітрі, здоровий сон.
Ви молодці !Виконали всі завдання і ми вас залюбки приймаємо до нашого міста Чистоти і порядку, де завжди раді дітям , які дбають про своє здоров’я і виконують правила особистої гігієни.