“Чарівний світ птахів”
(виховна година)
М. Марганець
Тема: Чарівний світ птахів.
Мета: Активізувати і збагатити знання учнів про пернатих друзів людини. Сприяти накопиченню конкретних уявлень про користь і значення птахів для природи. Розвивати мислення, науковий світогляд, творчу уяву. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до птахів.
Обладнання: ілюстрації із зображенням птахів, аудіо запис «Голоси птахів», годівничка.
Хід заходу
І. Вступ. Створення емоційного настрою.
Сьогодні захід незвичайний,
Навчить багато нас чому.
Хай буде він для вас повчальний,
За це подякуєм йому.
А що ми будемо робити,
Про кого будем говорити,
Ви зможете мені сказати,
Коли, заплющив оченята,
Послухаєте…
Звучить аудіо запис «Голоси птахів».
Птахи дарують нам чарівні звуки співу, мрію польоту, відчуття свободи. Їх веселі дзвінкі пісні викликають у нас радість, надихають на створення прекрасного, добрі вчинки.
ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
Вправа «Мікрофон».
ІІІ. Мотивація діяльності учнів.
Складання асоціативного куща.
Учень читає вірш.
Годівниця
По селу мете сніжниця,
Розгулялася зима,
У сусідів – годівниця,
А у нас її нема,
А навколо – наче вати
Хто накидав на дахи.
«Нумо, брате, працювати,
Щоб не гинули птахи».
Узялися ми до діла –
Праця нам не новина,
Аж рубанки засвистіли,
Аж запахла смолина.
Хай сніжниця, хай пороша –
Ми радіємо з Сашком,
Скоро буде в нас хороша
Годівниця під дашком.
(Після виконання кожного завдання на дошці з’являється часточка годівнички).
ІV. «Побудова» годівнички.
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків.
В теплий край я не літаю,
Тут я взимку залишаюсь.
(Горобець)
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
(Ластівка)
Уночі гуляє, а вдень спочиває.
Має круглі очі, бачить серед ночі.
(Сова)
Ну хто співця весни не знає?
Заплющивши очі він співає.
Та пісня радісна й дзвінка,
Скажи, як звати співака?
(Соловей)
Б’ється, стука молоток,
Поправляє нам садок.
(Дятел)
Шубка з сірого пушку,
Скаче в жовтім кожушку,
Чорний шарфик та шапчина.
Хоч маленька ця пташина,
Та корисна трудівниця
Називається …
(Синиця)
Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс,
Смачних жабенят
Для своїх малят.
(Журавель)
(На дошці ілюстрації птахів – горобець, ластівка, сова, соловей, дятел, синиця, журавель).
Перша група учнів знаходе перелітних птахів, а друга – осілих.
Кожна група захищає свій вибір.
Повідомлення Всезнайок.
Уля-уля-уля – кує в лісі… (зозуля)
Ець-ець-ець – зацвірінькав … (горобець)
Иця-иця-иця – нищить комах… (синиця)
Ак-ак-ак – ходить по лану … (грак)
Ята-ята-ята- у ластівки… (ластів’ята)
Узі-узі-узі – птахи – це наші … (друзі)
Повідомлення Всезнайок.
ваСо косолу ен арпа.
(Сова соколу не пара)
нійжоК тапшіц воєс здоніг елим.
(Кожній пташці своє гніздо миле).
еД габа то штапок, атм мена шокмако.
(Де багато пташок, там нема комашок)
Ластівки низько літають - |
буде тепло |
Снігур заспівав - |
зиму віщує. |
Голуби туркочуть - |
дощ обіцяють. |
Жайворонок прилетів - |
зиму віщує. |
Синиця пищить - |
бути хуртовині. |
Сорока на хвості новини принесла.
Скрекоче , як сорока.
V. Підсумок. Рефлексія.
Ось і пора нашу гру закривати.
Прошу вас тільки не забувати:
Кожна пташинка варта любові
В будь-який час – не лише у розмові.
Кожного дня і кожну хвилину
Оберігайте усяку пташину.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.