Виховний захід
«Бережи здоров’я змолоду»
Мета.
Обладнання: комп’ютер, малюнки дітей, плакати про здоров’я, записи на дошці, корзинка з різними продуктами.
Хід заняття:
І. Організаційний момент
– Діти, давайте пригадаємо, як віталися люди в давнину.
– Люди говорили: «Здоровенькі були», «Здрастуйте», «Доброго вам здо- ров’я».
– Давайте ж і ми скажемо гостям «Доброго вам здоров’я»
Вчитель: Уявіть собі, що на риболовлі ви впіймати «золоту» рибку; якщо ви відпустите її у синє море, вона може зробити для вас наступне:
ви станете дуже-дуже багатими, та загубите здоров’я;
ви станете багатими, та загубите половину здоров’я;
ви багатства не знайдете, та здоров’я зміцните.
Що ви виберете?
Учні обговорюють ситуацію і роблять висновок:
Здоров’я для людини найголовніше.
ІІ. Повідомлення теми виховної години
Прочитайте тему виховної години.
- найдорожчий скарб.
- Як ви думаєте, яке слово тут пропущене? (Здоров’я)
Прочитайте девіз нашої виховної години:
Хто здоровий, той сміється,
все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
це ж чудово для людини!
- Як ви розумієте вислів: «Людина втратила своє здоров’я»? Можна втратити гроші, якесь багатство. А як тратять здоров’я?
- Що впливає на здоров’я? (Харчування, спосіб життя, позитивні і негативні емоції, шкідливі та корисні звички)
Уявимо, що здоров’я – це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, свою форму і розміри, залежно від впливу на неї різних чинників.
(Показати квітку-схему «здоров’я»)
ІІ. Підсумок дослідницької роботи дітей.
Шановні друзі, місяць тому вам було запропоновано взяти участь у проекті «Бережи здоров’я змолоду». Ключове питання якого було «Що впливає на стан здоров’я людини?»
Учні нашого класу об’єдналися в групи відповідно до певного чинника здоров’я.
Ігр. - харчування
ІІгр. –здоровий спосіб життя
ІІІ гр. – настрій (позитивні і негативні емоції)
ІV гр. - звички (шкідливі та корисні)
Учні висунули гіпотезу, провели дослідження, зробили висновки.
Давайте переглянемо презентацію. (Учні демонструють слайди презентації)
Вчитель: Дійсно, здоров’я треба берегти змолоду; щоб не хворіти треба правильно харчуватися та дотримуватися гігієни, вести здоровий спосіб життя, загартовуватися та мати позитивний емоційний настрій.
Саме тому на даній виховній годині ми і піднімаємо ці питання.
Пантоміма.
- Який настрій буває у вас, коли ви здорові?
- Покажіть вирази обличчя, коли ви здорові, хворі.
- Покажіть, який зараз у вас настрій.
Вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від цієї виховної години? (відповіді учнів)
Проблемна ситуація.
До кімнати заходить хлопчик і просить вислухати його історію.
Я жив з мамою і татом у великому гарному будинку. Батьки мене любили, але я їх обдурював. Коли мама мене питала: «Петрику, ти вимив руки, почистив зуби?», я відповідав: «Че… слово вимив, почистив», але насправді цього не робив. Коли тато о 9 вечора питав: «Петрику, ти ліг в ліжко спати?», я йому теж відповідав: «Че… слово» і обдурював. Я дурив маму і тата завжди. Я ніколи не чистив зуби, не займався спортом, не лягав вчасно спати, їв немиті фрукти і овочі, не загартовувався. І одного разу, коли я пішов гуляти, мене зупинив якийсь незнайомець і запитав: «Петрику, ти знаєш що таке здоров’я?». Я як завжди відповів: «Че… слово, знаю». «А хочеш, - продовжував він, - я покажу тобі замок здоров’я?». Я погодився і незнайомець повів мене в замок. Тільки виявилося, що це не замок здоров’я, а замок брехунів, де було багато таких самих брехунів як я. Зараз я зовсім один, немає мами і тата, а цей незнайомець – лютий чаклун Мутабор, який забирає здоров’я в таких хлопчиків, як я. У мене є годинник здоров’я. Він показує, що я перетворююсь з маленького здорового хлопчика на стару хвору людину, якщо я не виконаю завдання чаклуна і не навчусь вести здоровий спосіб життя.
Допоможіть мені, добрі люди. Прошу вас!
Вчитель. – Яка сумна історія. Мені навіть посміхатися перехотілося. Як змінився ваш настрій?
Вчитель. – Чи можемо ми допомогти хлопчику стати іншим?
Давайте спробуємо.
Шлях до здоров’я –
куди він веде?
Довгий чи короткий?
Питання не просте.
Групи намагаються
це завдання розв’язати
До міцного здоров’я шлях указати.
1 завдання від Мутабора.
- Чаклун попросив відновити всі прислів’я.
(Хлопчик роздає кожній парі частину прислів’я про здоров’я. Діти їх доповнюють)
Найбільше щастя у житті – здоров’я.
Здоровий не знає, який він багатий.
Здоров’я за гроші не купиш.
Не радій, що багатий, а радій, що здоровий.
Як нема сили, то й світ не милий.
Здоров’я маємо – не дбаємо, а втратимо – плачемо.
Будь сильним духом, а не новим кожухом.
Рухайся більше – проживеш довше.
Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.
Хлопчик. - Готуючись в дорогу, я зібрав кошик з деякою їжею
У кошику – цукерки, яблуко, сухарики, лимон, ліки, апельсин, кока-кола, банан, морква, чіпси, ківі. Допоможіть мені визначити, чи правильно я зібрав кошик?
Якщо продукт корисний для вживання, то учні плескають в долоні. Якщо продукт не корисний для вживання, то жестами показують «ні»
Якщо твердження правильне – «так», неправильне – «ні»
Вчитель а) корисно їсти багато цукерок, це заспокоює нерви.
б) слід щодня вживати напої з барвниками;
в) треба дотримуватись режиму харчування
г) вітаміни – це необхідна складова харчування людини
д) цукерки, морозиво, солодку воду краще замінити овочами та
фруктами.
Хлопчик.- Але ж я так люблю морозиво, цукерки солодкі напої. Чому їх не можна брати?
- Разом із їжею, Петрику, людина отримує поживні речовини, які переробляються і засвоюються. В результаті цього утворюється енергія чи так звані калорії , що забезпечують повноцінну роботу людського організму. Таким чином людина може захворіти, якщо не вистачає вітамінів.
Хлопчик. -Що ж означає слово «вітаміни»?
ІІІ. Виступи груп.
І група.
Учень: Вітамін – одна з органічних сполук рослинного походження, необхідних для життєдіяльності людини і тварини.
Слово «Вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. (слайд)
Петрик. - Звідки ж людина отримує вітаміни?
Учні: - Овочі, фрукти, м'ясо, риба, птиця. (малюнки дітей)
Петрик. - Для чого людині їсти?
Учні: - Щоб рости, мати силу і розвиватись. До складу продуктів також входять білки, жири і вуглеводи. Тому харчування повинно бути різноманітним і корисним.
Інсценізація казки «Суперечка друзів»
В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.
Якось друзі посперечалися між собою: хто з них важливіший.
- Я найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, - гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.
- Я теж потрібен організму, - сказав Жирок. – Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.
- Все в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор – все зроблено її працею. – сказав Вуглеводик. – Якщо мене не буде, організм не рухатиметься, людина не буде жити.
Почувши це, організм сказав:
- Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу, цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, росту, працюю і навчаюсь.
2 група. Девіз: Рухайся більше – проживеш довше.
Розгадування ребусу. (с порт) (РЕБУС)
- Так, саме заняття спортом та ранковою гімнастикою зміцнює здоров’я лю-дини.
Відгадування загадок про спорт.
Спортсмени в шоломах і на ковзанах.
З шайбою бігають. Ключки в руках.
Шайбу ганяють, катають і б’ють.
Скажіть, як зимовий вид спорту зовуть? (хокей)
Кошик висить у горі на щиті,
щит на достатній вгорі висоті.
Адже спортсмени, високі й стрункі,
Просто у грі заробляють очки:
Влучно м’яча до кільця закидають.
Як цей вид спорту, скажіть, називають? (баскетбол)
Беруть активну участь у тій грі
Одразу 22 богатирі,
М’яча ганяють всі у чистім полі
З метою гол забити. Саме де? … (в футболі)
У спортсменів – по ракетці.
Що літало вище сітки?
Не орел і не баклан!
А це з пір’ями волан (бадмінтон)
Цей кінь не їсть вівса
Замість ніг – два колеса.
Сядь на нього верхи
і лети,
Тільки вправно ним рули. (велосипед)
Загартовування.
Закінчіть речення: Система оздоровчих процедур, побудована на використанні повітря, води і сонця – це … (загартовування)
- Назвіть вид загартовування:
малюнки (умивання холодною водою, ходіння босоніж, купання у водоймах, обтирання мокрим рушником, контрастний душ, обливання прохолодною водою).
Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
З фізкультурою ми дружим,
Різні вправи любим дуже.
Раз, два, три, чотири
Чути з нашої квартири.
Я до крана сам дістану.
Умиваюсь біля крана.
З милом мию щоки, шию
І водою добре мию.
В мене щіточка зубна.
Подивіться, ось вона.
Зверху вниз і навпаки
Чистить зубки залюбки.
З фізкультурою ми дружим,
Різні вправи любим дуже.
Раз, два, три, чотири
Чути з нашої квартири
3 група. Девіз «Весела думка – половина здоров’я»
- Ми стверджуємо, що здоров’я людини залежить від її настрою, емоцій, які вона переживає.
- Послухайте вірші і скажіть, які емоції передає автор.
Хмарка йшла на іменини
до сестрички, до хмарини.
В подарунок дощ несла
й ненароком розлила. (Сум)
Дочекалися перерви –
швидше, друзі, із-за парт!
Щоб розслабить трохи нерви –
Тут завжди згодиться жарт. (Радість)
Розглянемо таблицю
Настрій
Емоції
Позитивні Негативні
- Розгляньте зображення облич. Назвіть почуття, що відображають ці обличчя.
(радість, спокій, горе, смуток, страх, задоволення, здивування)
- розподіліть у групи
- Як впливають на здоров’я?
- Вислухайте пораду, як зробити день веселим.
Слухання вірша «Як зробити день веселим?» А.Костецького
Ти прокинься рано-рано,
лиш над містом сонце встане,
привітайся з ластівками,
з кожним променем ласкавим.
Сам гарнесенько умийся,
сам швиденько одягнися,
підійди до тата й мами
і скажи їм: «Добрий ранок!»
Усміхнися всім навколо:
небу, сонцю, квітам, людям, і тоді обов’язково
день тобі веселим буде!
4 група. Девіз: Бережи здоров’я, доки молодий.
- Наше здоров’я у великій мірі залежить від корисних і шкідливих звичок.
Назвіть їх. Учні презентують плакат «Шкідливі і корисні звички»
Група підготувала гру-пантоміму. Діти, дивлячись на акторів, вгадують звичку і називають, куди її віднести. Відповідно заповнюється таблиця.
Звички
корисні шкідливі
умиватися пити
розчісуватися курити
чистити зуби вживати алкогольні напої
вчасно харчуватися колупатися в носі
Як підсумок, виступ дітей.
Щоб здоровими нам бути,
Загартовуватись слід.
Про здоров’я піклуватись,
Й перш за все – не лінуватись.
З спортом треба всім дружити
І ніколи не палити!
Рано, з сонцем слід вставати,
Босоніж в траві гуляти.
Вправи і масаж робити,
Людям мир й тепло дарити.
Друзям завжди посміхатись,
З незнайомими вітатись.
Щастя, радість в дім нести
Та як квіточки цвісти.
Щастя лиш того чекає,
Хто закони всі ці знає.
Якщо втілює в життя –
Нема хворобам вороття!
ІV. Підсумок.
Вчитель. – Давай ми перевіримо, Петрику, чи добре ти засвоїв всі правила, як бути здоровим. Для цього розгадай кросворд. А якщо ти щось забудеш, то діти тобі допоможуть. Розгадавши кросворд, в центральному стовпчику ти зможеш прочитати слово, яке було найважливішим на нашому сьогоднішньому уроці.
Розгадування кросворда
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
||
2. |
|
|
|
|
||||||
3. |
|
|
|
|
||||||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5. |
|
|
|
||||||
|
6.’ |
|
|
|
|
|
|
|
||
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Дидактична гра «Чарівний кошик» (Діти беруть з кошика фрукт, називаючи ознаку здоров’я). Наприклад:
Петрик також бере з чарівного кошика фрукти і говорить ознаки здоров’я.
Рефлексія. Гра Мікрофон.
– Чи справдились ваші очікування? Чого навчились? Що нового дізнались?