Виховний захід для 3 класу на тему: "Бережи здоров'я змолоду"

Про матеріал
Виховний захід містить матеріал, який можна використати на уроках ЯДС, Всесвіт та уроках української мови.
Перегляд файлу

            Виховний захід

  «Бережи здоров’я змолоду»

 

 Мета.

  1. Формувати у дітей поняття необхідності берегти здоров’я.
  2. Закріпити знання з питань здорового способу життя.
  3. Познайомитися з профілактикою хвороб та засобами зміцнення здоров’я.
  4. Продовжувати вчитися встановлювати причинно – наслідкові зв’язки.
  5. Викликати бажання піклуватися про своє здоров’я.

Обладнання: комп’ютер, малюнки дітей, плакати про здоров’я, записи на дошці, корзинка з різними продуктами.

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент

      –  Діти, давайте пригадаємо, як віталися люди в давнину.

      – Люди говорили: «Здоровенькі були», «Здрастуйте», «Доброго вам здо-       ров’я».

      – Давайте ж і ми скажемо гостям «Доброго вам здоров’я»

Вчитель: Уявіть собі, що на риболовлі ви впіймати «золоту» рибку; якщо ви  відпустите її у синє море, вона може зробити для вас наступне:

ви станете дуже-дуже багатими, та загубите здоров’я;

          ви станете  багатими, та загубите половину здоров’я;

ви багатства не знайдете, та здоров’я зміцните.

Що ви виберете?

Учні обговорюють ситуацію і роблять висновок:

 Здоров’я для людини найголовніше.

 

ІІ. Повідомлення теми виховної години

Прочитайте тему виховної години.

-         найдорожчий скарб.

-         Як ви думаєте, яке слово тут пропущене? (Здоров’я)

Прочитайте девіз нашої виховної години:

 

Хто здоровий, той сміється,

все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

це ж чудово для людини!

 

- Як ви розумієте вислів: «Людина втратила своє здоров’я»? Можна втратити гроші, якесь багатство. А як тратять здоров’я?

- Що впливає на здоров’я? (Харчування, спосіб життя,  позитивні і негативні емоції, шкідливі та корисні звички)

 

Уявимо, що здоров’я – це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, свою форму і розміри, залежно від впливу на неї різних чинників.

                                                                                                                                                                                                                                                    (Показати квітку-схему «здоров’я»)

                          

 

 

ІІ. Підсумок дослідницької роботи дітей.

 

Шановні друзі, місяць тому вам було запропоновано взяти участь у   проекті «Бережи здоров’я змолоду». Ключове питання якого було «Що впливає на стан здоров’я людини?»

 

Учні нашого класу об’єдналися в групи відповідно до певного чинника здоров’я.

Ігр. -  харчування 

ІІгр. –здоровий спосіб життя  

ІІІ гр. – настрій (позитивні і негативні емоції)

ІV гр. -  звички  (шкідливі та корисні)

 

Учні висунули гіпотезу, провели дослідження, зробили висновки.

 Давайте переглянемо презентацію.   (Учні демонструють слайди презентації)

 

                                                                                                                                                                                                                                                                 

Вчитель: Дійсно,  здоров’я треба берегти змолоду; щоб не хворіти треба правильно харчуватися та дотримуватися гігієни, вести здоровий спосіб життя, загартовуватися та мати позитивний емоційний настрій.

 Саме тому на даній виховній годині ми і піднімаємо ці питання.

 

Пантоміма.

- Який настрій буває у вас, коли ви здорові?

- Покажіть вирази обличчя, коли ви здорові, хворі.

- Покажіть, який зараз у вас настрій.

 

Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від цієї виховної години? (відповіді учнів)

 

Проблемна ситуація.

До кімнати заходить хлопчик і просить вислухати його історію.

     Я жив з мамою і татом у великому гарному будинку. Батьки мене любили, але я їх обдурював. Коли мама мене питала: «Петрику, ти вимив руки, почистив зуби?», я відповідав: «Че… слово вимив, почистив», але насправді цього не робив. Коли тато о 9 вечора питав: «Петрику, ти ліг в ліжко спати?», я йому теж відповідав: «Че… слово» і обдурював. Я дурив маму і тата завжди. Я ніколи не чистив зуби, не займався спортом, не лягав вчасно спати, їв немиті фрукти і овочі, не загартовувався. І одного разу, коли я пішов гуляти, мене зупинив якийсь незнайомець і запитав: «Петрику, ти знаєш що таке здоров’я?». Я як завжди відповів: «Че… слово, знаю». «А хочеш, - продовжував він, - я покажу тобі замок здоров’я?». Я погодився і незнайомець повів мене в замок. Тільки виявилося, що це не замок здоров’я, а замок брехунів, де було багато таких самих брехунів як я. Зараз я зовсім один, немає мами і тата, а цей незнайомець – лютий чаклун Мутабор, який забирає здоров’я в таких хлопчиків, як я. У мене є годинник здоров’я. Він показує, що я перетворююсь з маленького здорового хлопчика на стару хвору людину, якщо я не виконаю завдання чаклуна і не навчусь вести здоровий спосіб життя.

     Допоможіть мені, добрі люди. Прошу вас!

 

Вчитель. – Яка сумна історія. Мені навіть посміхатися перехотілося. Як змінився ваш настрій?

Вчитель. – Чи можемо ми допомогти хлопчику стати іншим?

Давайте спробуємо.

 

Шлях до здоров’я –

куди він веде?

Довгий чи короткий?

Питання не просте.

Групи намагаються

це завдання розв’язати

До міцного здоров’я шлях указати.

 

1 завдання від Мутабора.

- Чаклун попросив відновити всі прислів’я.

(Хлопчик роздає кожній парі частину прислів’я про здоров’я. Діти їх доповнюють)

  Найбільше щастя у житті – здоров’я.

             Здоровий не знає, який він багатий.

             Здоров’я за гроші не купиш.

             Не радій, що багатий, а радій, що здоровий.

             Як нема сили, то й світ не милий.

             Здоров’я маємо – не дбаємо, а втратимо – плачемо.

             Будь сильним духом, а не новим кожухом.

             Рухайся більше – проживеш довше.

             Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.

 

Хлопчик. - Готуючись в дорогу, я зібрав кошик з деякою їжею

У кошику – цукерки, яблуко, сухарики, лимон,  ліки, апельсин, кока-кола, банан, морква, чіпси, ківі. Допоможіть мені визначити, чи правильно я зібрав кошик?

Якщо продукт корисний для вживання, то учні  плескають в долоні. Якщо продукт не корисний для вживання, то жестами показують «ні»

Якщо твердження правильне – «так», неправильне – «ні»

Вчитель а) корисно їсти багато цукерок, це заспокоює нерви.

  б) слід щодня вживати  напої з барвниками;

  в) треба дотримуватись режиму харчування

  г) вітаміни – це необхідна складова харчування людини

  д) цукерки, морозиво, солодку воду краще замінити овочами та                                                

                    фруктами.

Хлопчик.- Але ж я так люблю морозиво, цукерки солодкі напої. Чому їх не можна брати?

- Разом із їжею, Петрику, людина отримує поживні речовини, які переробляються і засвоюються. В результаті цього утворюється енергія чи так звані калорії , що забезпечують повноцінну роботу людського організму. Таким чином людина може захворіти, якщо не вистачає вітамінів.

 

Хлопчик. -Що ж означає слово «вітаміни»?

 

ІІІ. Виступи груп.

І група. 

Учень: Вітамін – одна з органічних сполук рослинного походження, необхідних для життєдіяльності людини  і тварини.

 Слово «Вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. (слайд)

 

Петрик. - Звідки ж людина отримує вітаміни?

Учні:  - Овочі, фрукти, м'ясо, риба, птиця. (малюнки дітей)

Петрик. - Для чого людині їсти?

 

Учні:    - Щоб рости, мати силу і розвиватись. До складу продуктів також входять білки, жири і вуглеводи. Тому харчування повинно бути різноманітним і корисним.

 

 

Інсценізація казки «Суперечка друзів» 

В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.

 Якось друзі посперечалися між собою: хто з них важливіший.

- Я найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, - гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.

- Я теж потрібен організму, - сказав Жирок. – Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.

- Все в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор – все зроблено її працею. – сказав Вуглеводик. – Якщо мене не буде, організм не рухатиметься, людина не буде жити.

 Почувши це, організм сказав:

- Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу, цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, росту, працюю і навчаюсь.  

 

2 група.  Девіз: Рухайся більше – проживеш довше.

Розгадування ребусу. (с порт) (РЕБУС)

 

- Так, саме заняття спортом та ранковою гімнастикою зміцнює здоров’я лю-дини.

 

Відгадування загадок про спорт.

 

Спортсмени в шоломах і на ковзанах.

З шайбою бігають. Ключки в руках.

Шайбу ганяють, катають і б’ють.

Скажіть, як зимовий вид спорту зовуть? (хокей)

 

Кошик висить у горі на щиті,

щит на достатній вгорі висоті.

Адже спортсмени, високі й стрункі,

Просто у грі заробляють очки:

Влучно м’яча до кільця закидають.

Як цей вид спорту, скажіть, називають? (баскетбол)

 

Беруть активну участь у тій грі

Одразу 22 богатирі,

М’яча ганяють всі у чистім полі

З метою гол забити. Саме де? … (в футболі)

 

У спортсменів – по ракетці.

Що літало вище сітки?

Не орел і не баклан!

А це з пір’ями волан  (бадмінтон)

 

Цей кінь не їсть вівса

Замість ніг – два колеса.

Сядь на нього верхи

і лети,

Тільки вправно ним рули. (велосипед)

 

Загартовування.

Закінчіть речення: Система оздоровчих процедур, побудована на використанні повітря, води і сонця – це … (загартовування)

 

- Назвіть вид загартовування:

малюнки (умивання холодною водою, ходіння босоніж, купання у водоймах, обтирання мокрим рушником, контрастний душ, обливання прохолодною водою).

 

Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

З фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже.

Раз, два, три, чотири

Чути з нашої квартири.

 

Я до крана сам дістану.

Умиваюсь біля крана.

З милом мию щоки, шию

І водою добре мию.

 

В мене щіточка зубна.

Подивіться, ось вона.

Зверху вниз і навпаки

Чистить зубки залюбки.

 

З фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже.

Раз, два, три, чотири

Чути з нашої квартири

 

3 група. Девіз «Весела думка – половина здоров’я»

- Ми стверджуємо, що здоров’я людини залежить від її настрою, емоцій, які вона переживає. 

- Послухайте вірші і скажіть, які емоції передає автор.

 

Хмарка йшла на іменини

до сестрички, до хмарини.

В подарунок дощ несла

й ненароком розлила.      (Сум)

 

Дочекалися перерви –

швидше, друзі, із-за парт!

Щоб розслабить трохи нерви –

Тут завжди згодиться жарт. (Радість)

 

 

 

 

                Розглянемо таблицю

                      Настрій

 

                       Емоції

 

Позитивні                          Негативні

 

 

- Розгляньте зображення облич. Назвіть почуття, що відображають ці обличчя.

 (радість, спокій, горе, смуток, страх, задоволення, здивування)

- розподіліть у групи

 

MCj04344030000[1]  MCj04343790000[1]   MCj04343870000[1]  MCj04324830000[1]  MCj04338180000[1]  MCj04344170000[1]MCj04324430000[1]

MCj04344090000[1]  MCj04343770000[1]

- Як впливають на здоров’я?

- Вислухайте пораду, як зробити день веселим.

Слухання вірша «Як зробити день веселим?» А.Костецького

Ти прокинься рано-рано,

лиш над містом сонце встане,

привітайся з ластівками,

з кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,

сам швиденько одягнися,

підійди до тата й мами

і скажи їм: «Добрий ранок!»

Усміхнися всім навколо:

небу, сонцю, квітам, людям, і тоді обов’язково

день тобі веселим буде!

 

4 група. Девіз: Бережи здоров’я, доки молодий.

 

- Наше здоров’я у великій мірі залежить від корисних і шкідливих звичок.

Назвіть їх. Учні презентують плакат «Шкідливі і корисні звички»

 

 

Група підготувала гру-пантоміму. Діти, дивлячись на акторів, вгадують звичку і називають, куди її віднести. Відповідно заповнюється таблиця.

 

 

 

Звички

                     

                       корисні                                                         шкідливі

                    умиватися                                                      пити

                    розчісуватися                                                курити

                    чистити зуби                                            вживати алкогольні напої

                   вчасно харчуватися                                      колупатися в носі

 

 

Як підсумок,  виступ дітей.

Щоб здоровими нам бути,

Загартовуватись слід.

Про здоров’я піклуватись,

Й перш за все – не лінуватись.

 

З спортом треба всім дружити

І ніколи не палити!

Рано, з сонцем слід вставати,

Босоніж в траві гуляти.

 

Вправи і масаж робити,

Людям мир й тепло дарити.

Друзям завжди посміхатись,

З незнайомими вітатись.

 

Щастя, радість в дім нести

Та як квіточки цвісти.

Щастя лиш того чекає,

Хто закони всі ці знає.

Якщо втілює в життя –

Нема хворобам вороття!

 

ІV. Підсумок.

 

Вчитель. – Давай ми перевіримо, Петрику, чи добре ти засвоїв всі правила, як бути здоровим. Для цього розгадай кросворд. А якщо ти щось забудеш, то діти тобі допоможуть. Розгадавши кросворд, в центральному стовпчику ти зможеш прочитати слово, яке було найважливішим на нашому сьогоднішньому уроці.

 

Розгадування кросворда

  1. Що треба чистити двічі на день? (Зуби)
  2. Рідина, якою ми користуємося, щоб змивати бруд з обличчя, рук і тіла. (Вода)
  3. Що допомагає нам знищувати мікроби  на тілі? (Мило)
  4. Чим слід займатися, щоб підтримувати свій організм у гарній формі? (Спортом)
  5. Що допомагає нашому організму відпочити і відновити сили? (Сон)
  6. Речовини, які містяться в овочах і фруктах, дуже потрібні для здоров’я людини? (Вітаміни)
  7. Що слід робити кожного ранку? (Зарядку)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.’

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дидактична гра «Чарівний кошик» (Діти беруть з кошика фрукт, називаючи ознаку здоров’я). Наприклад:

  1. Я здоровий, коли у мене нічого не болить.
  2. Я здоровий, коли бадьорий і веселий.
  3. Я здорова, коли мені добре вдома.
  4. Я здоровий, коли мені подобається в школі.
  5. Я почуваю себе здоровою, коли мені хороше з друзями.
  6. Я відчуваю, що здоровий, коли всі мої органи працюють добре.
  7. Я здорова, коли почуваю себе щасливою.
  8. Я здоровий, коли добре себе почуваю, мені хочеться працювати і веселитися.

 

Петрик також бере з чарівного кошика фрукти і говорить ознаки здоров’я.

 

 

Рефлексія. Гра Мікрофон.

 – Чи  справдились ваші очікування? Чого навчились? Що нового дізнались?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку