До розіграшу
залишилось:
9 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Виховний захід для 5 класу "Я – УКРАЇНЕЦЬ. Я – ЛЮДИНА."

Про матеріал

Розробка виховної години "Я- українець. Я - людина" поглиблює знання учнів про нашу державу - Україну; формує національну свідомість школярів, розвиваєрозвиває культуру зв'язного мовлення, пам'ять, увагу, вміння грамотно висловлювати власні думки, наводячи переконливі аргументи, приклади із життя; розвивати соціальну, комунікативну, творчу компетентністі, виховує в учнів учнів почуття патріотизму, ціннісне ставлення до Батьківщини; розширює коло знань з історії України та рідного краю.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Лисичанська загальноосвітня школа

І-ІІ ступенів №29 Лисичанської міської ради

Луганської області»

 

Виховний захід

Клас: 5

Тема : "Я – УКРАЇНЕЦЬ. Я – ЛЮДИНА."

Мета :

Навчальна:

поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів.

Розвивальна: 

розвивати культуру зв’язного мовлення, пам’ять, увагу, вміння грамотно висловлювати власні думки, наводячи переконливі аргументи, приклади із життя; розвивати соціальну, комунікативну, творчу компетентність.

Виховна:
виховувати  в учнів почуття  патріотизму, ціннісне ставлення до Батьківщини; розширити  коло знань з історії України та рідного краю.

Обладнання:  карта України, зображення герба, прапора, на столі – хліб на вишитому рушнику, ватман з кросвордом,  картки для роботи в групах, паперові сердечка, мультимедійна презентація, відео «З Україною в серці», пісня  Тіни Кароль «Україна – це ти!»

Епіграф:

Живи, Україно! Живи для краси, 
для сили, для правди, для волі!

В.    Сосюра

 

 

 

 ПЕРЕБІГ   ЗАХОДУ

І.Організація класу

( створення емоційного настрою, налаштування до уроку)

Якщо маєш в серці Україну,

То живи для неї неодмінно,

І любов синівську невгасиму

До людських сердець неси невпинно.

ІІ. Актуалізація знань учнів

  • Вступне слово

     Рідний край, рідна земля, Батьківщина, Україна... Які це прості і разом із тим прекрасні і святі для нас слова. Рідний край починається для нас не лише з хрещатого барвінку, верби та калини, без яких, як кажуть нема України, а й із маминої колискової пісні, батьківського дому, історії родини.

  • Слухання легенди

У народі існує така легенда. Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, тому землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога, а той у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.» «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для Раю. Там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте: якщо будете берегти її, то вона буде ваша, а ні – то ворога».Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогодні. А країну свою назвали Україною.

  • Бліц-турнір «Моя Україна»

1.Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора).

2.Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня).

3.У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991 рік)

4.Із скількох областей складається Україна? (24 )

5.Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)

6.Хто написав музику до нього? (Михайло Вербицький)

7.Назвіть прізвище першого космонавта України? (Леонід Каденюк)

8.Назвіть державні символи України?

9.Назвіть народні символи України?

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  Тож, що таке Батьківщина?  Де вона починається? Яку роль відіграє в житті людини і як впливає на її долю? На ці питання у кожної людини своя відповідь. Для одного – це дитинство серед мальовничих гір, безмежних полів. Для когось - рідний край починається від батьківського порогу, стежини, стрункої тополі біля воріт, з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Для іншого Батьківщина - це зруйнований дім та спогади про страшні дні війни, яка так несподівано прийшла, замінивши веселий спів пташок на гуркіт снарядів. Але для всіх людей Батьківщина – це країна, яка дала життя .
    Сьогодні ми з вами ще раз заглянемо в історію і дізнаємось , звідки пішла назва Україна, пригадаємо, що означають її символи. Адже у нашого народу глибоке тисячолітнє коріння . А також з’ясуємо, хто такий патріоті які поняттями вкладаємо в слово патріотизм Українці, які інші народи пройшли довгий шлях розвитку, що зафіксувався у всіх сферах життя - культурі , мові , побуті . Україна може пишатися своєю древньою, величною історією .

ІV. Робота над темою уроку

  • «Асоціативне ґроно »

А зараз учні, давайте складемо асоціативне  ґроно до слова «Україна»

 УКРАЇНА

Весела, пісенна, мальовнича, незалежна, найкраща, квітуча, гостинна, прекрасна, рідна, непереможна, суверенна,чудова, єдина.

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  • «Сторінками історії»    /з використанням презентації/

1 учень Чому Україну назвали Україною? Назва такої країни вперше почули в останній чверті дванадцятого століття. Перший раз про це згадали в історичному літописі «Повісті минулих літ», де автор розповідає про кончину переяславського князя Володимира Глібовича в 1187 році. Там сказано: «Плакали за ним всі переяславці ... За ним і Україна сильно тужила». У цьому творі розкриті поняття "Україна", історія назви та розвитку країни. А через два роки, в 118-му, було сказано про князя Ростислава, який навідався «в Україні Галицьку»

  2 учень

 Походження назви Україна має різне коріння. Ось ще один погляд - Україна, начебто, походить від слова "украять" (відрізати). Іншими словами, значення слова Україна як назви держави - шматочок землі, украяний (відрізаний) від цілого, який незабаром став цілісним (вільною країною). Походження назви Україна пов'язане з висловами: край, країна (країна).

3 учень

Все-таки чому Україна назвали Україну? Питання дуже цікаве. Вже пізніше серед східних слов'ян від вислови «вкрали» через суфікс-ін з'явилося слово Україна, яке мало значення - віддалений шматок землі, віддалена територія племені. У VI-VIII сторіччі за часів держави Русь наповнення слів "країна" і Україна змінилося. Слово "країна" за значенням - земля племені, незабаром стало означати - земля феодального князівства, а потім - земля Русі. Тому змінилося і позначення самого слова Україна: на місце початкового - віддалена частина землі племені, прийшло  значення - суміжна частина землі феодального князівства, а вже потім - частина землі Русі.

4 учень

   Назва країни Україна, саме країни, з'явилося в свій час. І тоді, крім Переяславської України, були різні Україні за існуючими князівствам та інші самостійні України. Україна тут у значенні країна - Переяславська країна, Київська країна і так далі. Це відомо з літописів, де сказано про те, що «князь Ростислав навідався в Галицьку Україну і звідти пішов на Галич». Те, що слово «Україна» значило окрему країну, окреме князівство, дуже добре видно з тогочасних описів. Історія України каже, що разом зі словом «Україна» жило і слово «окраїна» - прикордонна частина землі племені. Ці слова не означали одне й те саме, а відрізнялися за значенням: «Україна» (назва держави) - це невелика частина землі племені, «окраїна» - прикордонна земля племені, а вже потім феодального князівства.

 

  • Сторінками  народної мудрості

Які ви знаєте прислів’я та приказки про нашу країну? (Учні висловлюють можливі відповіді). Я пропоную вам продовжити наступні прислів’я…

  • Робота в групах ( учні з’єднують початок та кінець прислів'я , додаток №1)

Без верби і калини …

немає України. 

Людина без Вітчизни - …

як соловей без пісні.

Наша слава – …

Українська держава

Жити –…

Вітчизні служити.

Грудка рідної землі…. 

дорожча за золото

У чужім краю….

і солов’ї не цвірінькають

За своїм краєм…

серце болить.

У ріднім краю, …

як у раю.

 

Вчитель А зараз пропоную вам розгадати кросворд. Якщо він буде правильно розв’язаний, то у виділених клітинках можна буде прочитати назву нашої держави.( додаток№2)

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання:

1.Другий президент України.

2.« … про державний суверенітет України».

3.Один із державних символів.

  1. ерпня – День … України.

     5.Столиця України.

6.Всенародне опитування способом голосування.

7.Перший президент незалежної України.

Відповіді:

Україна.

1. Кучма. 2. Декларація. 3. Прапор. 4. Незалежності. 5. Київ. 6. Референдум. 7. Кравчук.

(розв’язаний кросворд прикріплюється до ватману на дошці)

Учитель

Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

1 учень

Ми – вільні люди!
Ми, неначе, квіти,
Що виростають в полі чи гаю.
Нам цілувати небеса і вітер,
І долю мати, як вони, свою.

 

 

2 учень

І буде доля, наче цвіт калини,
В розповені невипитих щедрот,
Бо є держава наша – Україна,
І є її невтрачений народ.

  • Перегляд відео «З Україною в серці»

V.Підсумок уроку

  • Метод «Незакінчене речення».

У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на 
публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна – це …»

А зараз візьміть паперові червоні сердечка та прикріпіть на картку України в знак любові до нашої Батьківщини

(Звучить запис пісні Тіни Кароль «Україна – це ти!»)

Учитель

Незалежність України дає можливість кожному з нас стати 
справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою 
Батьківщину, віддавати їй розум і серце.
Ви – юний цвіт нової України,
У ваші очі дивиться народ. 
Верстати шлях вам суджено єдиний:
Під кольорами сонця й неба сині –
Сягнуть в житті небачених висот.

 

 

ВИКОРИСТАНА   ЛІТЕРАТУРА

1.Мінченко Т., Препіліца Д. Українознавство. Українська культура. 5 клас / НДІ українознавства МОН України; Чернівецький обл. ін-т післядипломної педагогічної освіти. – Чернівці: Підпр. Яворська І.Т., 2008. – 328 с.

 

2. Ярмак Н. Виховання любові до рідного краю на уроках українознавства та позаурочний час. З досвіду роботи учителя українознавства Ярмак Ніни Володимирівни / Бобровицька районна держ. адм.; Відділ освіти; Марковецька ЗОШ І-Ш ст. – Марківці, 2010. – 344 с.

 

3.Чому Україну назвали Україною? Історія України

http://faqukr.ru/osvita/37973-chomu-ukraina-nazvali-ukrainu-istorija-ukraini.html

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калиновська Світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
9 лютого
Переглядів
532
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку