Виховний захід «Умій дружити»
Дозвіллєва діяльність учнів у позашкільний час
для учнів 5-х класів
Мета: формувати в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення
конфліктних ситуацій, суперечок. Вчити працювати в групах, у парах,
знаходити спільне рішення. Розвивати вміння висловлювати свої думки,
виховувати доброзичливе ставлення до однокласників. Також захід спрямований на розвиток комунікативних здібностей учнів.
Виховний захід «Умій дружити»
Дозвіллєва діяльність учнів у позашкільний час
для учнів 5-х класів
Мета: формувати в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення
конфліктних ситуацій, суперечок. Вчити працювати в групах, у парах,
знаходити спільне рішення. Розвивати вміння висловлювати свої думки,
виховувати доброзичливе ставлення до однокласників. Також захід спрямований на розвиток комунікативних здібностей учнів.
І. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми виховної години.
Сьогодні під час нашої години спілкування ми поговоримо про дуже важливе питання. А про що саме - ви мені підкажете.
Робота в групах (зашифроване слово)
З`являється напис «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».
Вчитель. Отже, ми поговоримо про те, якими мають бути стосунки між школярами в колективі. Ні ви такі різні, не схожі між собою. Разом ми - клас! Тож будемо вчитися дружити, щоб не було, як у байці Л. Глібова.
(Учень читає байку «Лебідь, Рак та Щука»)
Лебідь, Рак та Щука
У товаристві лад - усяк тому радіє.
Дурне безладдя лихо діє.
І діло, як на гріх,
Не діло - тільки сміх.
Колись-то Лебідь, Рак та Щука
Приставить хуру узялись.
От троє разом упряглись.
І невелика, бачся, штука,
Так Лебідь рветься підлетіть,
Рак упирається, а Щука
Тягне в воду.
Хто прав із них, хто ні -
Судить не нам.
Та тільки хура й досі там.
Бесіда:
А зараз послухайте вірш Оксани Сенатович.
Що це значить - не дружити
Що це значить - не дружити,
Жити так, одинаком?
Не дружити - це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам`яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити -
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитись у вікно.
ІІ. Складання правил дружби. Їх обговорення.
1. Поважай тих, з ким дружиш.
2. Що вимагаєш від друга - насамперед вимагай від себе.
3. Грай чесно, не дражнись!
4. Будь терплячим.
5. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
6. Якщо вмієш добре грати, навчи іншого.
ІІІ. Слухання та обговорення конфліктних ситуацій.
Ситуація 1. Учень зачитує вірш «Хіба це клас?» С. Матохіна
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові - Забруднили зошит Галі,
Розтанули і зникли вмить. Брутальне слово хтось сказав.
Розбив Віталик носа Вові. Пішла біда гуляти далі…
І той заплаканий стоїть. Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку, Де хлопці і дівчата б`ються
Вона ображена мовчить. І лайки чути повсякчас,
З книжками скинули поличку… Де над бідою всі сміються…
Ну як в такому класі жить? Скажіть мені, хіба це клас?
(Діти висловлюють свої міркування)
Ситуація 2. Ти поділився з другом секретом, а виявилось, що невдовзі секрет відомий всім.
Запитання:
Ситуація 3. Твої батьки проти будь-якого спілкування з твоїм другом.
Ситуація 4. Перебуваючи в гостях у друга, ти зрозумів, що не подобаєшся його батькам.
IV. Творча робота «Портрет людини».
Портрет конфліктної особи:
нервова, агресивна, егоїстична, бездушна, сварлива, безжальна, люта.
Портрет не конфліктної людини:
спокійна, витримана, розумна, чуйна, великодушна, сердечна, щедра, довірлива, лагідна.
V. Складання павутинки.
чесність
доброта симпатія
дружба
радість правда
повага
VІ. Скарбничка народної мудрості.
Дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди шанував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів`їв і приказок. Чия група першою складе прислів`я з двох частин?
Сварка до добра Бійкою правий Дружба міцніша Не той друг, хто медом маже Людина без друзів, |
не будеш не доводить а той, хто правду каже від кам`яних стін що дерево без коріння |
VІІ. Гра «Комплімент»
Щоб бути добрим другом, потрібно вміти бачити в людині гарні риси характеру. Зараз ви за жеребом витягнете картки з певною цифрою.
(Ті учні, у яких номери однакові спробують назвати якусь позитивну рису характера один одного).
Підсумок. Вчитель: Мені дуже сподобалось, як ви сьогодні працювали. Життя інколи буває непростим й ставить перед нами випробування і хай завжди у вас в житті буде друг.
( діти висловлюють свої враження)