Виховний захід для учнів 7 класів

Про матеріал
виховний позакласний захід з математики для учнів 7 класів "Математичний бум"
Перегляд файлу

КЗ «Перещепинський ООЗ №1»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

для учнів 7 класів

«МАТЕМАТИЧНИЙ БУМ»

 

 

Математика може бути не тільки потрібною і складною, але і цікавою.

 

 

 

2020 рік

Тема: Виховний захід з математики. «Математичний БУМ». 7 класи

Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами, з елементами змагання, цікавість до математики, її історії; навчати грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, поважати іншу; виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

 

Вчитель: Жодне дослідження людини не може бути назване істиною, якщо воно не проходить через «математичні доведення».

                                                                                   Леонардо да Вінчі.

 Математика може бути не тільки потрібною і складною, але і цікавою.

Ведучий 1. Сьогодні ми хочемо розкрити вам секрет лінощів. Хіба ж можна їх засуджувати? Вони ж – двигун прогресу! Подумайте тільки – лінощі допомагали людям придумати пилосос, пральну машину, посудомийну машину, калькулятор, та в кінці-кінців - комп´ютер. Розумні люди вважають, що лінощі – це засіб від рутинної безкорисної праці, вони спонукають до думки про полегшення життя.

Ведучий 2. Ну як, ми вас надихнули? Давайте, думайте, та не переборщіть. Не так давно хитромудрі японці відкрили секрет довголіття клітин мозку. Знаєте, що потрібно робити, щоб мозок не старів? Це ж тільки подумати! Це не просто слова – це керівництво до дії: «Якщо хочете не зістаритись, не стати склеротиком в розквіті сил – частіше думайте!»

Ведучий 1. Тримати мозок в робочому стані можна різними способами, та сьогоднішній – найприємніший. Ми вам пропонуємо гру.

Ведучий 2. Отже, сьогодні ми зібралися, щоб  дізнатися більше цікавого про  математику і математиків, позмагатися у розв´язуванні цікавих задач. Чи всі готові?

Вчитель: Зараз перевіримо, як учні сприймають потік цікавих задач. Питання до всіх присутніх.

1.У пастуха 100 овець. Усі, крім десяти, померли. Скільки овець залишилося? (10).

2.Одне яйце вариться 4 хв. Скільки часу потрібно варити 5 яєць? (4 хв).

3.Які числа Піфагор називав чоловічими і жіночими? (парні, непарні)

4. Скільки кг у пуді? (16)

5. Назвіть одиницю, яка за часів Київської Русі була одиницею ваги, а нині стала грошовою. (гривня).

6. У давнину предмети рахували дюжинами. Скільки предметів у дюжині? (12).

 

Ведучий 1. На нашу сьогоднішню гру представимо дві команди з найкращих   (Вчитель: На їхню власну думку) математиків 7-8 класів. Зараз кожен з них витягне листок з літерою на якому написано в яку команду він попаде.

Ведучий 2. Прошу всіх учасників по черзі тягнути листи і ставати до своєї команди…….. Команди сформовані і ми можемо розпочинати гру.

Ведучий 1. Привітаймо: команди  «АЛЬФА» і «ГАМА»!!!!! Ми всі сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч буде пізнавальною, повчальною, цікавою, веселою. Що всі ми виявимо максимум кмітливості, сміливості, веселості, толерантності, коректності та організованості.  Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати: «Ні пуху, ні пера!»

Представляємо наше журі …………..

 

Ведучий 2. За кожну правильну відповідь команди будуть отримувати 1 бал. Отож, починаємо нашу гру. Дозволяється:ДУМАТИ, ПРОЯВЛЯТИ ЗНАННЯ,  байдужим та зволікати з відповіддю.

 

Ведучий 1.І ТУР. РОЗМИНКА.

УВАГА!!!! У конкурсі «РОЗМИНКА» кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Зараз до кожної команди буде по три запитання. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Вчитель:

1. Коли займаються обчисленням на птахофермі? (Восени).

2. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут).

3. Скільки тижнів у році? (52 тижні)

4. Скільки героїв збирали урожай в казці «РІПКА»? (6)

5. Яка геометрична фігура іноді виникає в коханні? (Трикутник).

6.Який спортивний снаряд складається з двох циліндрів? (Граната).

 

1 учень: Хлопці, дівчата я чув, що сьогодні, у зв´язку з тим, що проходить у школі тиждень математики всі уроки буде математика!

2 учень: Та не може бути такого. Не можна так знущатися над дітьми!

3 учень: Здорово! Цілий день математика! Домашнє завдання – тільки з математики.

Ведучий 2: Сьогодні будуть незвичайні уроки математики. Ви подивитесь на буденні речі зовсім іншими очима.

 

Ведучий 1: Отож ПЕРШИЙ УРОК – ІНОЗЕМНОЇ МОВИ.

Більшість понять і математичних термінів мають іноземне походження. Перевіримо, як ви знаєте іноземні мови. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Вчитель: хто знає відповідь - піднімає картку.

1. Цю геометричну фігуру Піфагор назвав найдосконалішою лінією.Латинською це слово звучить як circulus. (КОЛО).

2.У греків це натягнута тятива, а у нас? (ГІПОТЕНУЗА).

3.Ця геометрична фігура дала назву відомому танцю кадриль. (КВАДРАТ).

4.Яка цифра в перекладі з латинської мови означає «ніяка»? (НУЛЬ).

5. Цей математичний термін походить від латинських слів bis «двічі, надвоє» і sectrix «січна», а також франзуською звучить як bissectrix «надвоє розсікає». (БІСЕКТРИСА).

6.Одиниця вимірювання, що англійською мовою означає «нога». Ця міра довжини виникла як середня довжина ступні людини. (фут).

 

Поки журі підраховує бали, пропонуємо цікаві запитання для глядачів:

  1. Скільки місяців між травнем та жовтнем? (4)
  2. У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
  3. Об 11 годині вечора іде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода? (НІ).
  4. Яке підприємство має вивіску «СТО»?(Станція технічного обслуговування).
  5. Скільки кінців у трьох палиць? (6).

Ведучий 1. Слово надається журі…

 

Ведучий 1. А зараз наступний урок. А саме:УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ.

Команди отримують завдання на картках.

Ведучий 2. Завдання 1.  Заповнити таблицю:

Завдання 1.

Команда  АЛЬФА

Команда ГАММА

Замість точок записати потрібне число буквами, так щоб отримати слово.                                  Наприклад:   ли……к (листок).

Замість точок записати потрібне число буквами, так щоб отримати слово.                                               Наприклад:   ли……к (листок).

І….рія

Ві….на

….я

Сви…..к

Пі….лет

Ві…..ло

Бо…..тон

….рона

Елек…..к

….рож

Ви…..мка

Ме…..ка

 

Відповіді:   історія, сім´я, пістолет, Бостон, електрик, витримка.

Вітрина, свисток, вітрило, сторона, сторож, метрика.

 

Ведучий 1. Завдання 2. Команди отримують на картках по 9 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом. Відповіді здають журі. За кожну правильну відповідь 1 бал.

РЯД СЛІВ:

 

Доба, година, хвилина,……(секунда).

Квадрат, трапеція, прямокутник, …..(ромб).

Раціональні, цілі, дійсні, …..(натуральні).

Тонна, кілограм, грам, …..(міліграм).

Лінійка, косинець, циркуль, …… (транспортир).

Гострий, тупий, прямий, …..(розгорнутий).

Діаметр, радіус, центр, ….(хорда).

Арифметика, інформатика, алгебра, ……(геометрія).

Клавіатура, мікрофон, миша, …..(процесор).

 

Ведучий 1. Завдання 3.

Команди повинні закінчити прислів’я з числами.

Аукціон прислів`їв. Закінчити фрази.

Одна голова добре, …(а дві краще).

Сім раз відмір, ….(а раз відріж).

Одна ластівка….(весни не робить).

Один у полі….(не воїн).

Одна нога тут, …(а друга там).

Не май сто грошей, …(а май сто друзів).

 

Ведучий 2. Щоб життя приносило радість, потрібно навчитись працювати захоплено. Пропонуємо для глядачів, поки журі підраховують бали потік цікавих задач:

1.Скільки пальців на 10 руках?(50)

2.Скільки яєць можна з´їсти натщесерце?(одне).

3.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат у будинку? (5).

 

Вчитель: А чи відомо вам, що, циркуль – емблема геометрії, архітектури, астрономії і географії, середньовічного мистецтва та мистецтва епох Відродження. Циркуль – символ розумних і зважених рішень. Два циркулі символізують справедливість.

 

Ведучий 1. А зараз наступний тур нашої гри –УРОК ІСТОРІЇ.

Питання задаються обом командам. Яка команда перша відповість і  заробляє бал.

 

Вчитель:

1.Скільки подвигів здійснив Геракл? (12).

2.Чому в Єгипті будівельники використовували мотузку з 12 вузликами? (єгипетський трикутник).

3.Петро Перший видав наказ: «учить всех дворянських детей цифри и геометрии,» а тим хто не засвоїв ці мудрості він не дозволяв……(одружуватися).

4.Як називався прилад, що використовувався для арифметичних дій в Древній Греції, Римі?  Назва стародавньої рахівниці? (абак)

5.Французький король Людовик ѴІ, щоб поліпшити складне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи цього. Згідно з цим указом, довжина деякого предмета частого використання повинна дорівнювати його ширині. Цей предмет ми часто використовуємо і зараз, особливо коли хворіємо.  Що це? (Носова хустинка).

6. Історія цього винаходу нараховує тисячі років. Один із різновидів називається клепсидрою. У математиці без цього предмета важко обійтись, особливо в задачах на рух. Ми постійно користуємося цим предметом (годинник).

 

Ведучий 2. А зараз наступний урок - УРОК МУЗИКИ.

Як ви думаєте, математика має відношення до музики? Ні? Даремно ви так думаєте. Давньогрецький математик, всім відомий Піфагор, відносив до математики – арифметику, геометрію, астрономію і музику. Саме він ввів поняття ГАММА, яке називають Піфагорова шеренга.

Питання задаються обом командам. Яка команда перша відповість  та і  заробляє бал.

 

Вчитель:

1.Люди, якої професії систематично дивляться на 5 паралельних прямих? (музиканти).

2.Без чого не можуть обійтися барабанщики, математики та мисливці?  (дріб).

3.Який ударний музичний інструмент носить назву геометричної фігури? (трикутник).

4. Скільки нот у гаммі? (6)

 

Слово надається журі……

 

Ведучий 1.І останній на сьогодні ігровий урок – УРОК ЛІТЕРАТУРИ:

На ньому ви будете відгадувати математичні загадки.

Загадки я буду задавати по черзі командам. Команда суперник не викрикує.

 


  1. Чотири рівні сторони,

       Є й кути – прямі вони.

       Знають учні всі підряд,

       Що фігура ця - ….(квадрат).

 

 

  1. Є у кола вірний друг,

        Називається він….(круг).

 

  1. Гострий кут він переріс,

        До тупого не доріс.

       Як відомо, кут такий

       Називається…..(прямий).

 

  1. По ній довго можна йти,

         Кінця – краю не знайти.

        І початку там нема,

        Бо ця лінія….(пряма).

 

  1. Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це…(рівняння)

 

  1. Нам вони допомагають

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай же про …(дужки)


 

Ведучий 2. Ось і закінчились уроки і закінчилась наша гра. Поки журі підраховують бали, до вашої уваги Логічна мініатюра:

Старший учень до молодшого:

  • Ти вмієш добувати корені?
  • Так, звичайно. Треба потягнути за стебло сильніше і корінь буде на поверхні.
  • Ні, я не той корінь маю на увазі. Наприклад корінь із 9.
  • Це буде «дев´я», бо у слові «дев`ять» суфікс «ть».
  • Ти мене не зрозумів. Я говорю про квадратний корінь.
  • Квадратних коренів не буває. Є стержневі та мичкуваті.
  • Я маю на увазі арифметичний корінь з 9.
  • Незнаю я ніякого арифметичного кореня. Мабуть сам придумав?
  • Ні, звичайно. Арифметичний квадратний корінь з 9-буде 3.

 

Ведучий 1. Гра закінчилась…Але ваші головні завдання і задачі, всі попереду. Тож пам´ятайте, що чим більше ми звикаємо користуватися готовими рецептами, тим більша ймовірність прогледіти приховані закономірності не лише в задачах, а й в об´єктах навколишнього світу.

Потрібно шукати власне рішення навіть тоді, коли не знаєш, як підійти до розв´язання поставленої задачі. Навіть великі не завжди з маршу брали математичні бастіони.

Ведучий 2. Слово надаємо журі…..

Нагородження команди переможців.

 

 

 

ЦЕ ЦІКАВО: ПЕРША МАТЕМАТИЧНА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ. Для вавилонської математики характерний високий розвиток обчислювальної техніки. Мабуть, тому першу математичну енциклопедію було складено вавилонянами за 2 тис. р. до н.е. Енциклопедія написана на 44 глиняних таблицях, 42 з низ зберігаються в Ієльській колекції, дві – у Парижі. Енциклопедія містить таблиці множення, таблиці для обчислення об`ємів і площ, квадратів і кубів чисел, таблиці обернених чисел.

ЦЕ ЦІКАВО: 10 років Паризька академія наук чекала конкурсних робіт на тему «Про розповсюдження хвиль у циліндричних басейнах». За ці роки не надійшло жодної роботи. В той час у Парижі вчився видатний український математик Михайло Васильович Остроградський (1801-1861). Якось батько не прислав йому вчасно грошей. Власник готелю, якому Остроградський заборгував, домігся ув`язнення Остроградського в боргову в`язницю. Там він і написав свою визначну працю, в якій розв`язав питання, поставлене академією.

 

ЦЕ ЦІКАВО: Дія ділення вважалася колись найважчою. В середні віки людям, які вміли добре виконувати ділення, присуджували вчені ступені. В 17 ст. ірландського ченця Беда, прозваного Високоповажним, вважали найосвіченішою людиною тому, що він умів майстерно виконувати ділення. Йому приписували слова: «Хто вміє ділити, тому жодна справа не здаватиметься важкою».

 

ПОТІК ЦІКАВИХ ЗАПИТАНЬ ДЛЯ ГЛЯДАЧІВ:

1.Чи вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки». (Так, є така казка).

2.Чи вірите, ви що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали казку «Цікаві пригоди трикутника»? (Ні).

 

1

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку