Виховний захід правознавчої спрямованості у формі інтелектуальної гри. Сприяє поширенню правової освіти молоді, розширенню знань учнів з правознавства.
Правознавство |
9-11 кл |
ТЕМА : Інтелект-шоу «Правовий олімп»
ВЕД. Доброго дня, всім присутнім.
Ми раді вітати всіх, хто зібрався сьогодні у цьому залі. Вітаю майбутніх юристів і просто законослухняних громадян України на нашому Інтелект-шоу «Правовий олімп». Сьогодні змагатимуться і допомагатимуть у змаганні ті, хто можливо, через декілька років стане на стражі закону: майбутні юристи, судді, прокурори чи адвокати.
Допомагатимуть у проведення нашої гри вболівальники, від активності яких буде залежати вибір переможця.
Під час проведення гри працюватиме БАНК, директором якого буде ______________________
. Для кожної команди в цьому банку буде відкрита рахунок, на який за кожну правильну відповідь буде надходити незвичайна валюта ПРАВИК (цукерка). Цим процесом буде керувати директор банку і його помічник ____________________________________________________. Вони також будуть виконувати роль рахункової комісії.
А зараз я запрошую на сцену учасників сьогоднішнього змагання
Перше завдання для вас, за допомогою ЛОГІЧНОГО ланцюжка юридичних термінів вам потрібно поділитись на дві команди.
Кримінальна, адміністративна, дисциплінарна, цивільно-правова- види юр. відповідал.
Монархія, республіка, федерація, конфедерація – державний лад.
Займайте свої місця і ми починаємо.
За кожну правильну відповідь – 1 правик.
1 команда.
1.Закінчить вислів Ціцерона :»Щоб стати абсолютно вільними,ми маємо стати рабам…»ЗАКОНУ
2. Упорядкування чинних нормативних актів, приведення юридичних норм у єдину систему? СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
3. Здатність особи своїми вчинками набувати та реалізовувати права та обов‘язки? ДІЄЗДАТНІСТЬ
4. Хто в Україні очолює виконавчу владу? ПРЕМ-ЄР-МІНІСТР
5. При досягненні якого віку суддя не може обіймати свою посаду? 65
2 команда
–Дякую командам.
Справа в тому, що до слідчого відділу надійшла записка, в якій повідомлене ім‘я злочинця. Розшифруйте це ім‘я і отримайте 3 ПРАВИКИ.
АБВ |
ГДЕЄ |
ЖЗИІЇ |
ЙКЛМ |
НОП |
РСТ |
УФХ |
ЦЧШ |
ЩьЮЯ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Відповідь : 15115 (Вован)
А поки наші команди розшифровують ім.‘я злочинця, я пропоную вам зануритись у права дитини і переглянути відео присвячене даній темі. Шановні вболівальники уважно дивіться відео і в кінці можете додати, про які права не було згадано у сюжеті.
ВІДЕО
Цей конкурс досить незвичний, адже вам, шановні команди потрібно визначити за відомими дитячими піснями про яку галузь права йдеться. Зрозуміло? Тож починаймо. Пісні звучать по черзі кожній команді. 1 ПРАВИК ЗА ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ
За правильну відповідь команда отримує 5 ПРАВИКІВ, але ви можете взяти 4 підказки з кожною підказкою кількість ПРАВИКІВ зменшується на один.
Перше питання для 1 команди.
4 правики Підказка №1. У давнину в різних державах його роль виконували супроводжувальні листи, перепустки і навіть чеки про сплату спеціальних податків
3 правики Підказка №2. У середньовічній Європі цим словом французького походження називали дозвіл зайти в гавань морському судну чи відпливти з неї. Видавали його капітанам корабля для підтвердження того, що корабель не піратський, а служить певній державі.
2 правики Підказка №3. Сьогодні цей документ знають і мають мільярди людей.
1 правик Підказка №4. Це основний документ установленого зразка, який засвідчує особу громадянина
ПАСПОРТ
Перше питання для 2 команди.
4 правики Підказка №1 За право бути його батьківщиною сперечаються Ісландія та Англія, хоча сам термін французького походження.
3 правики Підказка №2 Дослівний переклад цього слова з французької є дещо глузливим – говорильня, балаканина.
2 правики Підказка №3 У державах із демократичним режимом йому відводиться провідна роль у визначенні основ внутрішньої та зовнішньої політики.
1 правик Підказка №4 Альтинг, сейм, кортеси, меджліс, конгрес, федеральні збори, верховна рада – усе це представницькі органи законодавчої влади, а назва цього органу у Великій Британії стала узагальненою.
ПАРЛАМЕНТ
За кілька хвилин до початку нашого заходу в гімназію зателефонували з Корюківського відділення поліції і попередили, що серед нас є людина, яку розшукує поліція. Завдання команд зрозуміти хто це.
1 команда. РОЗШУКУЄТЬСЯ
Особа жіночої стані, неповнолітня, волосся темно-русяве, очі світлі, сіро-зелені, зріст 160-170 см..
Особливі прикмети :
Обличчя – тип європейський, брови – за контуром дугоподібні, за протяжністю середні, за вистою – середні.
2 команда. РОЗШУКУЄТЬСЯ
Особа чоловічої статі, неповнолітня, волосся світле, очі – блакитні, зріст 150-170см.
Особливі прикмети:
А зараз ми даємо кілька хвилин рахунковій комісії для підбиття проміжних результатів, а поки наші вболівальники можуть допомогти своїй улюбленій команді отримати кілька додаткових балів. Я оголошую
Гру з глядачами яка називається КАЗКОВЕ ПРАВО.
Ваше завдання здогадатися, про яку казку мова.
Підводимо проміжна підсумки.
У кожної команди на столі лежать набори карток з цифрами. Ваше завдання : дати відповідь на запитання. Піднявши необхідну картку. За кожну правильну картку 1 ПРАВИК
Через хвилину ми надамо слово рахунковій комісії для остаточних результатів сьогоднішнього Інтелект-шоу «Правовий олімп». А поки я хочу звернутися до присутніх: шановні колеги, гімназисти ми з вами живемо у важкі часи для нашої держави і знання свої прав, обов‘язків законів та моральних принципів дасть нам можливість далі жити і будувати незалежну правову Україну. Адже сьогодні дуже актуально звучать слова відомого японського кінорежисера та актора Такеші Кітано.
Ми втратили баланс між правами та обов'язками. Сьогодні всі говорять про права, і ніхто не замислюється про обов'язки. Ми розвиваємося в дуже дивному напрямку. Тож вивчаємо право і живемо за законами і моральними принципами. А зараз надаємо слово рахунковій комісії. ПІДСУМКИ. НАГОРОДЖЕННЯ. |
|
|
|
Зима Наталія Анатоліївна,
учитель історії та правознавства
Корюківської гімназії
Чернігівської обл.
1