Виховний захід до Міжнародного дня рідної мови «МОВА ЄДНАЄ НАЦІЮ!»

Про матеріал
Спонукає прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови і літератури; розвивати навички шестикласників застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова.
Перегляд файлу

Виховний захід до Міжнародного дня рідної мови

«МОВА ЄДНАЄ НАЦІЮ!»

(конкурс знавців рідної мови)

 

Мета: спонукати прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови і літератури; розвивати навички шестикласників застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до барвистого рідного слова.

 

Вступне слово

Мова - духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування, це те, що живе в наших серцях. Змалечку виховуючи в собі справжню людину, кожен із нас повинен в першу чергу створити у своїй душі світлицю, у якій зберігатиметься найцінніший скарб – РІДНА МОВА.

 

Відео «21 лютого – Міжнародний день рідної мови»

 

Уч.1  21 лютого відзначається Міжнародний день рідної мови. Це відносно молоде свято – до календарів усього світу воно увійшло тільки в 1999 році.

 

Уч.2  Воно було проголошене на ХХХ сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО, яка відбулася  26 жовтня – 17 листопада 1999 року в Парижі.

 

Уч.3  А в Україні воно почало писати свою історію з 2000 року, хоча сама проблема рідної мови на українських землях нараховує кілька століть. 


Уч.1  “Мови – це важливо!” – цей вислів обрано ЮНЕСКО гаслом Міжнародного дня рідної мови. Метою цього свята є сприяння мовній різноманітності світу й стимулювання вивчення мов населенням різних країн.

 

Уч.2  ЮНЕСКО виступило за зближення культур і їх активну взаємодію, зокрема, в мовних питаннях, оскільки саме мови вважаються важливим інструментом розвитку духовної спадщини Планети.


Уч.3  Та історія свята, на жаль, мала трагічний початок…

 

Уч.1  21 лютого 1952 року у Бангладеш (Східний Пакистан) влада жорстоко придушила демонстрацію людей, які виражали свій протест проти урядової заборони на використання в країні своєї рідної — бенгальської — мови. Відтоді кожного року Бангладеш відзначає день пам’яті про полеглих за рідну мову.

 

Уч.2  Саме за пропозицією цієї країни ЮНЕСКО проголосило 21 лютого Міжнародним днем рідної мови. А з 21 лютого 2000 року, цей день відзначаємо і ми, українці. 

Уч.3  Мова — це історія народу, його світогляд, інтелектуальний та духовний результат кількатисячолітньої еволюції кожного етносу. Без своєї мови, своєї самобутньої культури немає народу. Мова єднає націю!

Відео «Мова цементує націю»

 

Ведучий 

Для кожного народу дорога його мова. Для нас найближчою і найріднішою є українська… Про неї сьогодні й поговоримо. 

Вірш «Рідна мова»

Відео «Цікаві факти про українську мову»

Ведучий 

Ми зібрались сьогодні, щоб ще раз засвідчити свою пошану до рідної мови, продемонструвати знання мови й уміння змагатися в грі. Оцінювати їх буде журі в складі... Отож, розпочнімо!

I тур

За 3 хв оберіть капітана команди та девіз (3 бали)

 

II тур

Бліц-опитування (10 балів)

 

Запитання для команди  № 1

  1. Як називається державна мова України? (українська)
  2. Який знак ставимо в кінці питального речення? ( ? )
  3. Як називаються слова з протилежним значенням? (антоніми)
  4. Якою є перша буква у власній назві? (велика)
  5. Як називається розмальоване яйце? (писанка, крашанка)
  6. Скільки -н- у слові незрівнянний? (чотири)
  7. Головні члени речення – це ... (підмет і присудок)
  8. Особливий знак у слові В’ячеслав – це ... (апостроф)
  9. Префікс у слові прекрасний – це ( пре-)
  10. Народні пісні, що співають на Різдво – ... (колядки)

 

Запитання для команди  № 2

 

  1. Список літер встановленого порядку – ... (алфавіт)
  2. Автор «Заповіту» – ... ( Т. Шевченко)
  3. Без якої святині зникає народ? (без мови)
  4. Слова зі спільним коренем? (спільнокореневі)
  5. Розділовий знак у кінці розповідного речення? (крапка)
  6. Доберіть антонім до слова «добро» (зло)
  7. Третій відмінок нашої мови – (давальний)
  8. Частина слова після кореня, яка служить для творення нових слів? (суфікс)
  9. Розмова двох осіб – це ... (діалог)
  10. Опис природи – це ... (пейзаж)

 

Запитання для команди 3

  1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  2. Який розділовий знак використовується для запису прямої мови ? (лапки)
  3. Буква без звука? ( м’який знак)
  4. Другорядні члени речення –це ... (додаток, означення, обставина)
  5. Сьомий відмінок нашої мови? (кличний)
  6. Змінна частина слова? (закінчення)
  7. Нема України без верби і … (калини)
  8. Народні пісні про весну – це (веснянки)
  9. Чи ставиться апостроф у слові комп’ютер? (так)
  10. Продовжте  фразу «Мені тринадцятий …(минало)

 

III тур

Конкурс капітанів «5 причин». Закінчіть вислів: «Українську мову слід любити й шанувати, бо вона...» (5 балів)

  1.                                                             1. Рідна
  2.                                                               2. Милозвучна
  3.                                                               3. Унікальна
  4.                                                               4. Самобутня
  5.                                                               5. Мова єднання

 

IV тур

Конкурс «Диво калинове» - декламування поезій про рідну мову (по два учні з команди – 5+5 балів)

 

V тур

Конкурс «Фразеологізми в малюнках»

 

Відеоконкурс

 

Фразеологізми:

  1. Крокодилячі сльози – несправжні сльози (1+1 бал)
  2. Як кіт наплакав – дуже мало (1+1 бал)
  3. Як курка лапою – незграбно, неакуратно виконувати щось (1+1 бал)
  4. Водити за ніс – обдурювати, вводити в оману (1+1 бал)

 

 

VI тур

Конкурс «Прямо чи влучно?».

Кожна команда отримала по 2 фразеологізми. Завдання учасників: якомога образніше, використовуючи акторські здібності, жести, продемонструвати опонентам фразеологізм, який їм потрібно розгадати.

Кожна правильна відповідь – 1 бал+1 бал значення.

 

  Фразеологізми для команди № 1

  1. Учасники стоять, обхопивши голову руками кілька разів – «ламати голову» (думати, шукати вихід із ситуації)
  2. Учасник стає, прикладаючи до обличчя розчепірені пальці – «дивитися крізь пальці» (робити вигляд, що не помічаєш чого-небудь непорядного, недозволеного)

 

Фразеологізми для команди № 2

  1. Учасник втирає носа рукавом – «втерти носа» (провчити)
  2. Учасник імітує писання на лобі – «на лобі написано» (зразу видно, помітно що-небудь із зовнішнього вигляду когось)

 

Фразеологізми для команди № 3

  1. Учасник гладить себе по голові – «гладити по голові» (хвалити, потурати чиїм-небудь вчинкам)
  2. Учасники бігають, високо піднімаючи ноги – «накивати п’ятами» (втекти)

 

Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

Пісня у виконанні всіх учнів «Мова єднання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОЦІНЮВАННЯ

 

Команда 1

 

 

Команда 2

Команда 3

 

I тур (3 бали)

 

 

 

 

II тур (10 балів)

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Разом

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Разом

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Разом

III тур (5 балів)

 

 

 

 

IV тур

(5+5 балів)

 

Учасник 1 ________

Учасник 2 ________

Учасник 1 _________

Учасник 2 _________

Учасник 1 _________

Учасник 2 _________

V тур

По 1 балу за відповідь

 

 

 

VI тур

1 бал+1 бал за значення

 

 

 

 

Загальна кількість

 

 

 

 

 

 

Найкращі знавці

(визначають учасники команди)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку