25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Виховний захід "Дружба -найцінніший скарб"

Про матеріал
Даний виховний захід містить цікаві інтерактивні методи, види роботи, вправи. Захід спрямований на те, щоб навчити дітей цінувати друзів та дружні стосунки, вміння проявляти товариські відносини у суспільстві.
Перегляд файлу

Виховний захід

 

Тема: «Дружба - найцінніший скарб»

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість.

Обладнання:  картки, відео, презентація, плакат із зображенням ялинки, паперові ялинкові кульки, клей.

Форма проведення: година спілкування

 

Хід виховного заходу

 

І. Організація початку виховного заходу

1.Привітання-гра  «Один до одного»

- Станьте в коло і підійдіть один до одного.

         Станем разом ми у коло.

         Скільки друзів –

         Глянь навколо.

         Руку другу простягну,

         З другом сварку не почну.

         Будем всі ми дружно грати.

         Правил гри не забувати.

 

– Діти, потисніть один одному руку, привітайтесь один з одним ногою до ноги, лікоть до ліктя, плечем до плеча.

– Хто так може вітатись?

2.  Повідомлення теми

   - Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Відгадайте загадку, допоможе її відгадати шифрограма.

        Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

 

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

      - Нашу виховну годину присвятимо дружбі: ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри, праці, навчання; дізнаємось, що означає «бути справжнім другом».

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

 

1. Обговорення правил роботи

     - Для успішної роботи нам теж необхідно знати правила, яких ми з вами будемо дотримуватися. Запропонуйте, будь ласка, правила, які, на вашу думку, найбільш потрібні нам сьогодні.

Говорити по черзі.

Не перебивати.

Не критикувати.

Дотримуватися правила «піднятої» руки.

Поважати думку іншого.

                                                         Бути активними.

2. Вправа « Мозковий штурм»

- У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка ?

- Як ви вважаєте ваш клас дружний чи ні?

- Чи потрібно взагалі мати  друзів?

- З ким ви більше граєтеся і чому?

- А скільки може бути друзів в однієї людини?

 

3. Створення асоціативного куща

   - Які асоціації викликає слово «дружба»? Давайте спробуємо підібрати слова, які розкажуть нам, що думаємо, коли чуємо – «дружба».

       (Терпіння, ввічливість, сміливість, доброта, чесність, товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка, співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода)

 

4. Розповідь вчителя

- То що ж таке дружба?

Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

- А з чого ж починається дружба? (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди,  з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов)

   - Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

 

5. Вправа «Займи позицію»

- Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?

- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то піднімайте руку, якщо ні – не піднімайте.

1. Друг – це той, з ким мені добре.

2.Мій друг дружить тільки зі мною.

3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.

4.Друг має бути сміливим і захищати мене.

5.Друг завжди робить те, що я хочу.

6.Друг завжди поруч зі мною.

7.Друзі ніколи не сваряться.

8.Друг завжди допоможе в біді.

9.Я не дружу з тими, хто негарний.

- Отже, поняття про дружбу у кожного своє. Але спільним є те, що друг – це людина, з якою нам добре, весело і цікаво; яка завжди прийде на допомогу.

 

6. Перегляд та обговорення мультфільму «Справжній друг»

   - А зараз пропоную вам переглянути мультфільм і подумати, яка його основна думка, чому він  навчає.

(Перегляд мультфільму)

- Як ви вважаєте чи справді у справжніх друзів однакові думки?

- Чи були справжніми друзями для Кузі Вупсень і Пупсень?

- Діти, так від чого залежить дружба?

- Отже, чого навчає нас цей мультфільм?

 

7. Руханка «Вірний друг»

Діти стають в коло. Учитель називає якість друзів. Якщо вам ця якість подобається, то беретеся всі за руки і піднімаєте їх вгору, якщо ні –опускаєте великі пальці вниз (Якості: добрий, веселий, злий, щедрий, дратівливий, люб'язний, байдужий, правдивий,  щирий, жадібний,  заздрісний,  чесний,  привітний,  …)

 

8.Гра«Якщо ти добрий друг, то завжди будеш…» 

    - Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то завжди будеш…». 

Умови гри: Я читатиму вислови, якщо ви це будете робити, то піднімайте руки вгору і потрясіть ними, а як що ні, то нічого не робите. 

  • Обманювати своїх друзів 
  • Не брехати друзям 
  • Говорити брехню поза очі 
  • Допомагати друзям у складних ситуаціях 
  • Підтримувати один одного 
  • Насміхатися над друзями 
  • Не залишати друзів у біді 
  • Заступатися за друзів 
  • Говорити друзям правду 
  • Ображати друзів 
  •              Піклуватися про друзів 

    9. Гра «Доповнити рядок з вірша» 
    Умови гри: Я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.
    Навіщо людині потрібен друг? 
    Чи повинні друзі сваритись , 
    Щоб могли ми гарно жити, 
    Треба вчитися... (дружити). 
    А не кидатись словами, 
    Щоб не стати ... (ворогами). 
    І запам’ятай собі — 
    Друг нас виручити зможе, 
    У біді він ... (допоможе). 
    А як пісня, жарт чи сміх — 
    Радість ділиться  на... (всіх). 
    Друг нас зможе захистити 
    Може з класом ... (помирити). 
    Друг не стане кепкувати 
    І на людях нас... (повчати). 
    А як сварять всі навкруг — 
    Йде на захист справжній... (друг). 
    І ніколи не забудь! 
    Й ти для друга — вірним... будь! 
    Й ще одне запам’ятай: 
    Друзів ти... (не забувай)! 
    Знай, моя дитино мила, 
    Дружба — це велика... (сила)!

 

10. Презентація  «Відгадай мультфільм»

- Зараз на екрані зявлятимуться друзі з мультфільмів. А вам треба відгадати з яких саме.

(Перегляд презентації)

  • З чого було видно, що герої , яких ви побачили, є справжніми друзями?

 

11. Складання правил і законів дружби

- Які ви можете запропонувати правила дружби?

Правила дружби:
Бути щирим і відвертим.

Не обманювати друзів.

Уникати сварок.
Допомагати один одному.
Бути доброзичливими.
Бути турботливими.
Не глузувати один з одного.
Вміти вибачати та поступатися.

Не залишати друзів в біді.

Ділити все навпіл.

Будь чесним.

Не насміхайся над другом.

- Ще є такі закони дружби:

 

                                       ЗАКОНИ ДРУЖБИ

  • Не обзивай і не принижуй свого друга.
  • Допомагай другу в біді.
  • Умій розділити радість з другом.
  • Не смійся над недоліками друга.
  • Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.
  • Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.
  • Умій у тактовній формі вказати на недоліки друга.
  • Не ображайся на критику або пораду товариша: він бажає тобі добра.
  • Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.
  • Не зраджуй свого друга.
  •  

12. Творче завдання «Прикрась ялинку»

 

   - Діти, ви добре впорались з усіма  завданнями, і сталося диво: пішов справжній сніг. А де сніг – там і свято! А яке свято ми всі скоро чекаємо? Так це Новий рік!  А яке ж свято без ялинки.

         І ми з вами сьогодні прикрасимо не просто ялинку, а ялинку дружби, тому що Новий рік- це свято дружби, радості, добра. У вас на партах лежать різнокольорові кульки. Давайте запишемо на кульках  основні правила, закони дружби і прикрасимо ними нашу ялинку.

- Як треба поводитися з другом, чого не можна робити - подумайте і запишіть на кульках та прикріпіть їх на ялинку.

 

ІV. Підсумок виховного заходу

1.  «Коло дружби»

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

-    Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

-  Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, найбільше запам’яталось на сьогоднішньому занятті?

- Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

       Мені сподобалося, що ви були активні, висловлювали свої думки….

-Діти, давайте візьмемось за руки і тричі промовимо  слова: «Давайте дружно жити, нашою дружбою дорожити!».  Перший раз на місці, другий  - руки підняти вгору,  третій – обнялися.

- Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савицкая Аня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
725
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку