Виховний захід «Дружня родина нашого класу»

Про матеріал
Розробка виховного заходу спрямована на розкриття змісту понять «дружба», «справжній друг». Дасть змогу навчити дітей виявляти турботливе ставлення до інших, розширити знання про шляхи формування міцного колективу. Також матеріал доцільним буде для поліпшення психологічного клімату в класі та виховання поваги до історичного минулого держави, її традицій та свят.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка виховного заходу

 «Дружня родина нашого класу»

 

 

 

 

 

 

 

                                              

 

Класний керівник: Макєєв О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

Виховний захід «Дружня родина нашого класу»

 

 Мета:

 1. навчальна:

  •     розкрити зміст понять «дружба», «справжній друг»;
  •     прищепити учням повагу до цінностей дружби;
  •     вчити виявляти турботливе ставлення до інших;

2. виховна:

  •     виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів;
  •     розширити знання дітей про шляхи формування міцного колективу, узагальнити значимість слова «дружба»
  •     сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі, налагодженню доброзичливих стосунків, створенню атмосфери співтворчості і співпраці;
  •     виховувати повагу до історичного минулого держави, її традицій та свят.

3. розвивальна:

  •   розширити і поглибити поняття дружби і товаришування;
  •   формувати в учнів чуття єдності з коллективом;
  •   зміцнювати взаєморозуміння, бажання прийти на допомогу іншому.

 Обладнання. Вислови про дружбу. «Справжні друзі... нічого не вимагають один від одного в ім'я дружби, а роблять один для одного, що можуть». В.Т. Бєлінський «Боягузливий друг страшніший за ворога, бо ворога побоюєшся, а на друга покладаєшся». Л.М. Толстой «Дружба — це, насамперед, щирість, це критика помилок товариша. Друзі повинні першими дати жорстку критику для того, щоб товариш міг виправити свої помилки». М.О. Островський «Себелюбство — отрута для дружби». О. Бальзак «Ні раб, ні повелитель дружбі не потрібні. Дружба любить рівність». І.О. Гончаров «У дружби багато крил, а закон у неї один — вірність». А.С. Макаренко «Дружба закінчується там, де починається недовір 'я». Сенека «Війна випробовує сміливця, гнів — мудреця, нужда — друга». Східна мудрість

 

Хід заходу:

Класний керівник. Добрий день! Дорогі діти, сьогодні у нас година спілкування з теми «Дружня родина нашого класу». Товаришування, дружба взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити лише з одним чи кількома. Друзів пов'язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога. Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити. Сьогодні ми звернемося до висловів про дружбу і перечитаємо їх. «Справжні друзі... нічого не вимагають один від одного в ім'я дружби, а роблять один для одного, що можуть». В.Т. Бєлінський «Боягузливий друг страшніший за ворога, бо ворога побоюєшся, а на друга покладаєшся». Л.М. Толстой «Дружба — це, насамперед, щирість, це критика помилок товариша. Друзі повинні першими дати жорстку критику для того, щоб товариш міг виправити свої помилки». М.О. Островський «Себелюбство — отрута для дружби». О. Бальзак «Ні раб, ні повелитель дружбі не потрібні. Дружба любить рівність». І.О. Гончаров «У дружби багато крил, а закон у неї один — вірність». А.С. Макаренко «Дружба закінчується там, де починається недовір 'я». Сенека «Війна випробовує сміливця, гнів — мудреця, нужда — друга». Східна мудрість

 Товариськість, дружба важливі показники вихованості учнів. У вашій поведінці багато спільного, але є й відмінність. У колективі треба бути скромним. Легко, радісно жити пліч-о-пліч з тими, хто не акцентує уваги на невдачах інших, не хизується своїми успіхами, а найгірше авторитетом, службовим становищем батьків, престижними речами (модним одягом, магнітофоном, фотокамерою тощо).

 Гра «Кошик».

 Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

 (Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.). Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 Вправа «Справжній друг. Хто він?»

 Учням необхідно навести приклади того, чи вміють вони дружити і що, на їх думку, головне у дружбі. Потім пригадати свого найкращого друга чи подругу і виділити одну найприємнішу якість в цій людині. Дана якість буде характеризувати дружбу. Кожен учень по бажанню називає якість, яка записується на дошці. Після того, як всі учні висловляться, класний керівник пропонує разом зачитати опис портрету ідеального друга. Після цього кожний учень співставляє своє уявлення про себе з даним портретом та говорить, наскільки близько він знаходиться від ідеалу.

  Робота в групах «Важливе питання».

 Учасників заходу обєднують у три групи за допомогою методу «Три кольори». Запитують у перших трьох учнів про їх улюблений колір і далі всіх розраховують у порядку до даних кольорів. Після того, як команди утворені, їм пропонується зайняти окреме місце у класній кімнаті. Кожній команді пропонується питання, з яким вони повинні попрацювати, обговорити у групі та написати головні тези. Потім вибирається один представник, який буде захищати роботу від імені всієї групи. Питання, які пропонуються командам:

  1. Дружній клас – який він?
  2. Що потрібно робити, щоб наш колектив був дружнім?
  3. Правила спілкування у дружному колективі.

  Гра «Якщо ти добра людина, то по­винен...»

 Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в доло­ні, а якщо - ні, то нічого не робите.

1. Допомагати мамі мити посуд.

2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3. Не вмиватись.

4. Берегти рідну природу та охоро­няти її.

5. Шанувати працю інших людей.

6. Галасувати, коли хтось відпочиває.

7. Бути вихованою, стриманою лю­диною.

8. Обманювати, хвалитись.

9. Насміхатись із чужого горя.

10. Добре вчитися, багато читати.

11. Не слухатися батьків.

12. Допомагати друзям у біді.

13. Ділитися тим, що в тебе є.

14. Ображати інших.

15. Захищати слабшого.

16. Спати на уроках.

17. Красти.

18. Любити своїх батьків.

 

Дорогі учні! Ми з вами зустрілися напередодні одного з величних свят нашої держави – Дня захисника України. Це свято відзначають також в День Козацтва та Святої Покрови. Недарма ми є пращурами козаків, які як ніхто цінували дружбу та товариські стосунки. Більш детально про дане свято розкажуть наші учні (викликаються два учні, які заздалегідь підготували історичні довідки).

Чи відомо вам, що відтепер 14 жовтня, на Покрову, українці відзначатимуть велике державне свято — День захисника України? Це прекрасна нагода зазирнути в сторінки історії та згадати не лише козаків, але й усіх, хто нині покликаний захищати нашу Батьківщину, і не лише зі зброєю в руках. А такі, я впевнений, неодмінно знайдуться серед наших близьких та знайомих.

День захисника України ніколи не буде традиційним святом з масовими гуляннями та веселими дійствами. Це свято пам’яті про наших гордих предків, які пером і словом, вогнем і мечем виборювали право на незалежність рідної держави; свято вшанування козацької доблесті та звитяги; свято вдячності ветеранам Другої світової, які також воювали за свою землю. І, нарешті, це день усіх героїв сьогодення.

Цей день обрали не випадково. Споконвіків на свято Покрови наші пращури вшановували воїнів-захисників. Традиція ця дуже давня і походить ще з часів Київської Русі. Козаки вважали Покрову своєю заступницею.

День захисника України — свято не тільки військових. Це свято нескорених, свідомих громадян, які вболівають за долю нашої країни, день усіх небайдужих, які своєю професійною діяльністю, сумлінною працею, волонтерською роботою забезпечують Україні захист — економічний, гуманітарний, інформаційний. З 2015 року це свято є державним і неробочим днем.

Вітаю Вас з Днем захисника України. Нехай патріотизм, сила волі та незламна віра у щасливе майбутнє рідної землі стануть Твоїми вірними друзями на все життя. Миру, добра і процвітання нашій країні.

 Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

 Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, що вам сподобалось на сьогоднішньому занятті? Що найбільше запам’яталось? Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

 

 

 

doc
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку