Виховний захід для 3 класу групи продовженого дня.
Тема: «Казка в гості завітала»
Мета: ознайомити учнів з казками народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; формувати навички свідомого вибору книг для читання; виховувати прагнення до добра і справедливості.
Обладнання: кольорові олівці, фломастери.
Тема: «Казка в гості завітала»
Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.
Обладнання: кольорові олівці, фломастери.
І. Організаційна частина.
Ми зустрілись з вами, діти,
В казку двері відчинити,
Чарівну країну казку.
В ній ти знайдеш мами ласку,
Нових друзів, чари сну,
Вічну радість і весну.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.
Учень «Ця надзвичайна історія трапилась у Казковому королівстві. У тридев’ятому царстві, за високими горами, за глибокими морями є країна, якої немає на жодній мапі світу.
Одного разу до мене у кімнату з казкової країни залетів прекрасний метелик і розповів дивовижну історію. Діти, ви хочете дізнатись, що ж трапилось у Казковому королівстві? Тоді слухайте».
Вовк: «Червона шапко, куди йдеш?
І що ти в кошику несеш?»
Ч.ш: «Іду я в гості до бабусі,
А звуть її усі Маруся,
Несу я їй пиріг із маком,
Варенички із сирним смаком. А ти?»
Вовк: «А я щавель у лісі збираю,
Тебе давно я виглядаю,
Зелений борщ скоро зварю,
Як хочеш і тебе я пригощу.»
Ч.ш: «Ой, хитрий Вовче, ти б мовчав
І говорив би те, що знав.
Невже не знаю, що вовки
Борщ не їдять. Тож не бреши!»
Вовк: «Гаразд, дивись, куди прийшли?
І повно чомусь дітей навкруги?»
Ч.ш:. «Та ми у школу завітали.
Цікаві загадки приготували:
__ Скільки у кози було козенят ?
__ Що посадив дід, а вона виросла велика?
__ Як звати дівчинку, яка виросла з квітки?
__ Що спекла бабуся, а він втік від неї?
__ Що загубив дід у лісі?
__ Як звали поросят, які перемогли вовка?»
Ч.ш. та Вовк: «Молодці, до зустрічі на сторінках казки!»
Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають?
А щоб перевірити як близько ви знайомі з казкою, пропоную перегорнути першу сторінку нашої казкової мандрівки і виконати завдання «З якої казки ці рядки?». Тож, зосередьтесь і слухайте уважно.
1.«Полечу – я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» – подумало каченя.» (“Гидке каченя”)
2.«- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?
– А це, щоб тебе краще чути!
– Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
– А це, щоб тебе краще бачити!
– Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
– А це, щоб тебе швидше з’їсти?» (“Червона шапочка”)
3.«Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть! (“Ріпка”)
4.«-Жахливо! – вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.» (“Принцеса на горошині”)
Перегляд відео «Загадки про улюблені казки»
Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони. (Вчитель читає листи, діти відгадують від кого вони.)
Лист 1
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене? (Червона шапочка)
Лист 2
Друзі мої – П’єро й Артемон.
Добрими бути – для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас. (Буратіно)
Лист 3
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка.
Хто я, друзі? … (Білосніжка)
Сторінка третя. “Казковий колаж”
Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник – письменник , який її створив. Частина казок – народні, але інша частина – це творіння неповторних талановитих майстрів – казкарів різних часів, з різних країн.
Справжні казкові герої звісно не можуть жити у звичайних сучасних будинках. А чи не хочете ви спробувати себе в ролі казкових архітекторів?Намалюйте казкові будиночки і нехай вони будуть чудернацькі й незвичні, але ж проявіть свою фантазію. Коли закінчите, спробуйте придумати, який казковий персонаж зможе жити у вашому будиночку і намалюйте поряд з ним його мешканця. (Діти малюють будинки, портрети казкових героїв, розповідають, що вони намалювали.)
ІІІ. Підсумок заняття.
Закінчилася наша пригода у Казковому королівстві. Ми дякуємо героям, які завітали до нас. Дякуємо всім діткам, які впорались із завданням. Дуже приємно, що ви знаєте казки і я впевнена, що надалі ви будете гарними читачами.»
Лист 1
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене? (Червона шапочка)
Лист 2
Друзі мої – П’єро й Артемон.
Добрими бути – для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас. (Буратіно)
Лист 3
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка.
Хто я, друзі? … (Білосніжка)