Виховний захід «Козацькому роду нема переводу!" Для учнів 1-4 х класів

Про матеріал

Ознайомлення дітей з періодом козаччини; розвивати спритність, кмітливість,силу; виховувати у дітей шанобливе ставлення до власної історії та спонукати до наслідування кращих козацьких рис (добродушності, безкорисливості, товариськості, героїзму тощо).

Перегляд файлу


                                                                         Сотенський НВК

 

 

 

 

 

                              Виховний захід

«Козацькому роду             нема переводу!»

                        Для учнів 1-4 х класів

 

 

 

                                             Підготувала:

                                             учитель початкових класів

                                             Єрохіна Людмила Григоріївна

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити дітей з періодом козаччини; розвивати спритність, кмітливість,силу; виховувати у дітей шанобливе ставлення до власної історії та спонукати до наслідування кращих козацьких рис (добродушності, безкорисливості, товариськості, героїзму тощо).

Обладнання:портрети гетьманів, ілюстрації картин з життя запорозьких козаків,українські костюми, ложки, казанки, відра, сірники, канат, гімнастичні палиці, малі м’ячі, гімнастична лава, подушки,каремати, музичний супровід.

                                                             Хід заходу

Учитель. У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже триста років. Це Запорозька, а пізніше Задунайська Січ. Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від  загарбників. Січовики були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми.

 Наш народ завжди пам’ятатиме про героїчну сторінку української історії, а хлопці наслідуватимуть козаків. Готуючись до сьогоднішнього свята, ми дізналися про життя козаків, багато чого навчилися.

 Дівчатка, давайте згадаємо, що означає слово «козак».

 

1 дівчинка: Вважають, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучним голосом.

2 дівчинка: Кажуть, що слово «козак» пішло від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами, були озброєні косами, серпами.

 

Учитель: Які риси характеру були притаманні козакам?

 

3 дівчинка: Козакам були властиві добродушність, безкорисливість, щедрість, схильність до щирої дружби.

4 дівчинка: Особливо цінували вони особисту свободу.Через те козаки частіше обирали люту смерть, ніж ганебне рабство.

5 дівчинка: Мандрівники відзначали гостинність, привітність і виняткову чесність козаків. Можна було залишити на вулиці гроші і не боятись, що їх украдуть.

Учитель: Діти, а що таке Січ?

6 дівчинка: Козаки мали за столицю Січ. Це було розчищене серед лісу або укріплене частоколом місце. На ньому козаки зводили селище. Січ була резиденцією всіх головних старшин козацтва.

Учитель: Дякую, діти. Пора нам закінчувати бесіду, бо на підході наші славні хлопці – запорозькі козаки.

                                          Хлопці вишикуються в дві команди.

Учитель: Діти, давайте полинемо думками в славне минуле України і проведемо один день у Запорозькій Січі. Влаштуємо сьогодні змагання куренів. Перший курінь «Золота булава», другий курінь «Червона калина». До вашої уваги компетентне журі.(Представлення журі). Чи ж охота є у вас на цім святі позмагатись, силу, спритність показати, як це в козаків ведеться?

Учитель: Якою б не була погода, козаки кожного куреня вставали до схід сонця й бігли на річку купатися. Потім снідали. Улюбленою їжею була каша. Давайте і ми будемо варити кашу. Але, щоб її зварити, треба води наносити.

1. Розпочнемо перше змагання  «Набери водиці з криниці».( Учасники носять ложками воду до казанків з відер).

 

2.Щоб кашу зварити, треба вогонь запалити. Нумо, козаки, хто більше та швидше принесе дров для вогню. Розпочинаємо друге змагання  «Принести дрова».( Хлопці переносять дрова-сірники).

 

3. Молодці хлопці! У вас було домашнє завдання – дізнатися про козацькі страви. Тож третє змагання -  « Козацькі страви».  Рівно в полудень з фортечної гармати лунав постріл. За цим сигналом йшли козаки обідати. Що ж вони їли?( За кожну назву страви команда отримує бал).

 

4. Спритно ви носили воду, дрова. Добре знаєтесь на стравах. А тепер пропоную силою помірятись. Наступне змагання  «Перетягування канату».(Курені перетягують канат).

Учитель: Як вечоріло,сміливі, веселі козаки часто вирушали на ближні хутори, туди, де були молоді дівчата. Хотілося поспівати, потанцювати, помилуватися дівчатами. Бо в Україні завжди жили найгарніші дівчата.

  Всіх хлопців вітають з Днем українського козацтва, з Днем захисника Вітчизни наші чарівні дівчата. В подарунок танок.( Виконання танка дівчатами).

5. Дякуємо дівчатам! А зараз проведемо п’яте змагання – «Осідлати коня». Бо кінь – то був вірний друг козака.( Хлопці по черзі «скачуть» на коні-палці).

 

6. Козаки ходили на полювання й були влучними мисливцями. Наступне змагання  «Мисливці».( Учасники поціляють малими м’ячами в ціль).

 

7. Іноді козаки влаштовували змагання , хто втримається довше на колоді. Сьоме  змагання «Хто на колоді?»( Хлопці парами змагаються на колоді-лаві, зіштовхуючи одне одного подушками).

 

Учитель: Наші змагання завершуються. На сьогоднішньому святі ми з вами перегорнули одну зі сторінок історії українського народу – козаччини. Діти, ви є нащадками славних українських козаків, то ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми вчинками і добрими справами доведе, що козацькому роду нема переводу.

  А тепер слово нашому журі.(Оголошення результатів змагання, нагородження).

 

 

zip
Додано
27 березня 2018
Переглядів
717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку