Виховний захід Математичне кафе

Про матеріал
Виховна година з математичним напрямком. Мета гри: • показати красу математики, її роль в нашому життю; • розвивати пізнавальну активність, творчі здібности, кмітливість і спритність у учнів; • відпрацьовувати зацікавленість до математики.
Перегляд файлу

 

 


Гра « Математичне кафе» для учнів 5 класів.

Підготувала вчитель математики, інформатики  Голодник А.С.


 

Мета гри:

  •                  показати красу математики, її роль в нашому життю;
  •                  розвивати пізнавальну активність, творчі здібности, кмітливість і спритність у учнів; 
  •                 відпрацьовувати зацікавленість до математики. 


Обладнання: плакати, таблиця.

Для гри необхідно 3 команди по 5 учнів. 


Хід виховної години

 

Тим, хто любить математику,

Тим, хто ще не знає, що може любити математику,

Година математики присвячується!

 

Ми раді вітати всіх присутніх. Вітаємо всіх, хто любить математику, хто вчить математику, хто займається і захоплюється математикою. Ми обіцяємо приємне проведення часу. Ви будете в захваті від наших ексклюзивних страв. ПРИЄМНОГО ВСІМ АПЕТИТУ! (Офіціанти ставлять на столики команд таблички з написом " смачного!").

У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви, гарячі і холодні закуски, незабутні і розслаблюючі напої та десерти. Дозвольте, милі відвідувачі, дізнатися, що ви за гості, як зветеся, якою мовою спілкуєтеся і взагалі, як платити збираєтеся?! У нашому кафе Ви можете не турбуватися про оплату. У кафе так само є своя валюта-бар-фішки, тобто бали. Чим правильніше ви будете відповідати, тим більше заробите бар-фішок і відповідно подорожче пообідаєте. Для того щоб вас не обрахували, за всіма вашими замовленнями стежать «бухгалтерська КОНТОРА». (Представлення журі.) Сьогодні в меню нашого кафе наступні страви.

МЕНЮ 
Салати 

  1.              Вінегрет із анограми. 
  2.               Салат із загадок з числівником. 

Перша страва

  1.                   Борщ з математичними обгонялками.

Друга страва

  1.                   Плов з математичних кмитливостей.

Солодка страва

  1.                   Морозиво із ребусів

І почнемо ми нашу зустріч з розминки, яка дасть змогу нам визначити, хто буде продовжувати наше змагання у командах (За кожну правильну відповідь – ви отримуєте бар-фішки.

5 клас 

  1. Скільки хвилин в одній годині? (60)
  2. Третій місяць літніх канікул. (Серпень)
  3. Частина прямої, обмежена двома точками? (Відрізок)
  4. Не навчальні дні тижня. (Субота, Неділя)
  5. Що слідує за вівторком ( середа)
  6. Скільки козенят було "багатодітної" кози? (7)
  7. Як називається результат множення? (Твору)
  8.  Перший місяць зими. (Грудень)
  9. Обсяг кілограма води? (Літр)
  10.                      Скільки сторін у квадрата? (4)
  11.                      Як називається прилад вимірювання кутів (транспортир)
  12.                      Прямокутник, у якого всі сторони рівні. (Квадрат)
  13.                      Скільки місяців на рік? (12)
  14.                      Кут, менший 90 градусів. (Гострий)
  15.                      Трикутник, у якого дві сторони рівні? (Рівнобедрений)
  16.                      Як називається прилад для вимірювання відрізків? (Лінійка)
  17.                      Чому дорівнює прямий кут? (90 градусів)
  18.                      Скільки годин на добу? (24)

 

Ітак, приступимо до святкового обіду. Як завжди, спочатку салати. 
1.Вінегрет із анограми - завдання 1:

Розв’яжіть анаграму. Переставте букви так, щоб вийшов математичний термін.

ІВЯНРЯНН, КОЧТА, ВАРТАДК ( рівняння, точка, квадрат) 
2.Салат із загадок с числівником – завдання 2:

Відгадайте по три загадки с числівником.

  1.     Дванадцать братів один за одним ходят, один одного не обходять.  (12 місяців) 
  1.     Сім братів: роками рівні именами різні. (Два тиждня) 
  2.     Лежить брус на всю Русь. На том брусі 12 гнізд. І в кожному гнізді по 4 птаха. ( Рік) 
  3.     Шість ніг, а бігають не так швидко, ніж на чьотирьох. (Вершник на коні) 
  4.     Два брати купаються, а третій насміхаеться. (Дві цеберки і коромисло) 
  5.     Стукоче, грукоче, обертається. Нічого не боїться, рахує нашу добу, а не людина. ( Годинник) 
  6.     Чотири ноги, а не тварина. Є пірья, а не птах. ( Ліжко, постіль) 
  7.     Що має два кінця, але не має початку? (Ножниці) 
  8.     Що можна приготувати, але не можна з'їсти? (уроки) 


А доки не остигнув борщ, займемося математичними обгонялками - завдання 3 .

( бал отримує та команда, яка першою відповість на питання)

1.Назвіть автора вашого підручника із математики.

2.Що важче 1 кг вати або 1 кг заліза?

3.Шість штук картоплин звариться за 30 хвилин, за скільки хвилин звариться одна картоплина?

4.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг, скільки він важитиме, якщо встане на обидві ноги?

5.У одній сім'ї у кожного з трьох братів є сестра. Скільки дітей в сім'ї?

6.Що більше добуток усіх чисел або їх сума?

7.Двоє грали в шахи 4 години, скільки годин грав кожен шахіст? (4 ч)

8.Бігла трійка коней. Кожен кінь пробіг 5 км. Скільки кілометрів проїхав

ямщик? (5 км)

9. Йшла стара в Москву. Назустріч їй 3 старика. Скільки чоловік йшло в Москву? (одна стара)

Ітак, прийдемо до другого блюда. 
Плов із математичних кмітливостей– завдання 4. 
Кожній команді даються однакові завдання на 3 хвилини. 
 

Супутники, що мають одну орбіту, роблять оборот навколо Землі один за 1 ч 40 мін, а інший за 100 хвилин. Як це пояснити? 

  1.              Батько з синами каталися на велосипедах. У них були триколісні і двоколісні велосипеди, а всього було 7 коліс. Скільки велосипедів було триколісних і двоколісних? (1 -триколвсний, 2 - двоколісні) 
  2.              Коля і Саша носять прізвища Гвоздев і Шилов. Яке прізвище носить кожен з них, якщо Саша з Шиловим живуть в сусідніх будинках? 

Переходимо до солодких блюд і напоїв: 
Компот з кросворду - 5 завдання 

  1.              Одиниця маси.
  2.              Одна двадцять четверта частина доби. 
  3.              Одиниця часу. 
  4.              Натуральне число, яке ділиться без залишку на це число. 
  5.              Одиниця довжини.
  6.              Сума довжин сторін багатокутника. 
  7.              Рівність, що містить невідоме, яке вимагається знайти. 

 

Морозиво з ребусами - 6 завдання 


       Відпочинок вір про математику.

Вірш «Треба вчити математику»

                                  Г. Охоцької

Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко до глибин

Калькулятор і комп’ютер –

Хто сьогодні їх не знає.

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова

      Якщо хочеш бізнесменом

      Після школи, друже, стать,

      Аксіоми й теореми

      Мусиш добре пам’ятать

Якщо лікарем ти станеш,

То колего, тут затям,

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

      Не скажу про космонавтів,

      Вчителів і моряків …

      То, коли чогось не знав ти

      Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись.

 

Музичні номери приготовані самими учнями. 
Підведення підсумків гри. 



Викторина з глядачами: 

 

  1.              На озері росли лілії. Щодня їх число подвоювалося, і на 20 - ий день заросло усе озеро. На який день заросла половина озера? (на 19 - ий) 
  2.              Якою цифрою закінчується добуток п'яти послідовних натуральних чисел?(1*2*3*4*5=120 на 0) 
  3.              На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50) 
  4.             
    Трійка коней пробігла за 1 годину 24 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (24) 
  5.              На складі було 5 цистерн з пальним по 6 тонн в кожній. З двох цистерн пальне видали колгоспам.Скільки цистерн залишилось? (5) 7.Горіло 7 лампочок, 2 згасли. Скільки лампочок залишилося? 
  6.              У трьох трактористів був брат Андрій, а у Андрія братів не було. Як це вийшло? (Трактористи-жінки) 
  7.              Учень 1 го класу живе на 10 поверсі, але доїжджає до 7 го поверху, а потім йде пішки. Чому? 
  8.              Коли ми дивимося на 2, а говоримо 10? (На годиннику хвилинна стрілка на 2, а говоримо 10 хвилин) 
  9.              Що йде не рухаючись з місця? ( Час) 
  10.          Назвіть стару грошову одиницю рівну 3 копійкам . (1 алтин) 
  11.          Як називається 1 із ста нулями? (гугол) 
  12.          Як називається рахунковий прилад, якими користувалися греки (Абак) 
  13.          3 курки за три дні знесуть 3 яйця. Скільки яєць знесуть шість курок за 6 днів? (дванадцять) 
  14.          Цеглина важить 1 кг і ще півцеглини. Скільки важить цеглина? (2 кг) 
  15.          Горіло 5 свічок 2 з них загасимо скільки свічок залишиться? (2 свічки) 
  16.          Четверо грали в доміно 4 години. Скільки годин грав кожен? (4 години) 
  17.          Півень, стоячи на одній нозі, важить 3 кг Скільки він важить стоячи на двох ногах? (3 кг) 
  18.          Що важче за 1 кг вати або 1 кг заліза? (однаково) 
  19.          Два батька і два сина застрелили трьох зайців, кожен застрелив по одному. Як це вийшло? (Дід, батько, син) 

 

Пісня (на мотив «Чого вчать в школі»)

 

Цифри різні й знаки

На уроках математики

Вчать у школі, вчать у школі,

вчать у школі

І не плутати ніколи

В математиці фігури

      Вчать у школі, вчать у школі,

      вчать у  школі

Дроби множити й ділити

Формули виводити

Вчать у школі, вчать у школі,

 вчать у школі

Міцно, міцно всім дружити,

Дружбу учням всім цінити

Вчать у школі, вчать у школі,

 вчать у школі

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 травня 2020
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку