Метою та завданням нестандартного уроку-вечорниць «Дай, Андрію, знати, яку долю ждати» є мотивувати та спонукати дітей до активної розумової діяльності, закріпити вміння знаходити невідомий дільник, удосконалити навички усної лічби та вміння розв'язувати задачі, повторити поняття парні і непарні числа; розвинути вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій та викликати інтерес до українських традицій.
Розпочинається урок з короткої інформації про історію і традиції відзначення свята Андрія Первозванного. Оскільки дівчата на Андрія завжди гадали то на етапі уроку "усна лічба" учні рахували кількість квасолин і визначали парна чи непарна їх кількість. За старовинним буковинським звичаєм коли у долоні виявлялося парне число квасолин – це означало, що дівчина цього року зустріне свою симпатію, а коли ж непране — то ще рік дівчина буде в пошуках.
Та які вечорниці без частувань. Діти не лише ознайомляться з традиційними стравами, без яких не обходились жодні святкування, а й розв'язуючи задачу розрахують, яка вартість продуктів необхідних для приготування калити, вареників та помпухів.
Конспект інтегрованого уроку
з математики та народознавства:
Знаходження невідомого дільника.
Дай, Андрію, знати, яку долю ждати
Тема: Знаходження невідомого дільника
Мета навчальна : формувати вміння знаходити невідомий дільник та застосовувати їх у своїй практичній діяльності. Повторити назви компонентів і результату дії ділення та поняття парні і непарні числа. Ознайомити з традиціями українського народу на свято Андрія.
Мета корекційна: розвивати довільну увагу, пам'ять, мислення. Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.
Мета виховна: виховувати повагу до українських традицій, інтерес до предмета.
Обладнання: таблиця.
ХІД УРОКУ
І.Загально-корекційний етап.
1.Організаційна підготовка (привітання, перекличка).
2.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку:
День Андрія Первозванного є одним із найтаємничіших і найцікавіших свят. Відзначають свято 13 грудня. Андрій Первозваннний з давніх-давен вважається покровителем нашого народу. За легендою саме Андрій Первозваний першим з послідовників Ісуса Христа прийшов на Дніпровські кручі, проповідуючи Слово Боже і встановив хрест саме у тому місці, де сьогодні стоїть столиця України. Відтоді із цим святим пов’язують поєднання язичницьких праслов’янських традицій і християнської благочесті.
Тож не дивно, що саме в цей день дівчата гадають на свою майбутню долю, нареченого, заміжжя. А хлопці цього дня роблять збитки у тих хатах, де живуть дівчата на виданні.
В цей день було прийнято влаштовувати вечорниці.
Усна лічба:
Дівчата на Андрія завжди гадали та прохали Андрія, щоб він подарував їм хорошого судженого
«Андрію-Андрію,
Я на тебе коноплі сію,
Дай мені знати,
З ким їх буду брати,»
Цікавий обряд існував на Буковині. Дівчата набирали у коморі жменю будь-якого збіжжя, висипали на стіл та уважно лічили. Коли у долоні виявлялося парне число зернят, це було хорошим знаком, коли ж непране — то ще рік бути в пошуках.
Кожен бере жменьку гороху і рахує кількість. Якщо кількість парна то дівчина чи порубок наступного року знайде собі пару.
-Які це числа парні, непарні ?
Робота з учнями що навчаються за індивідуальною програмою.
ІІ.Основний етап.
1.Пропедевтична частина:
-перевірка домашнього завдання (фронтально )
-Які рівняння ми навчились розв’язувати на попередньому уроці ?
-Як називаються числа при цій дії ?
Встав пропущене число (дільник) якщо число парне то дівчина чи парубок знайде пору, а якщо непарне то доведеться ще рік чекати.
28:…=7 72:…=8
54:…=9 63:…=9
56×…=7 49×…=7
2. Повідомлення теми і мети уроку.
3. Формуюча частина.
-Ми з вами сьогодні будемо вчитись розв’язувати рівняння на знаходження невідомого дільника
-Як називаються числа при дії діленні ?
-Вираз записаний з невідомим числом х назив. рівнянням.
Зн невідомий дільник (розв’язати рівняння)
72:х=8 за аналогією 80:х=5
х=72:8 х=80:5
х=9 х=16
72:9=8 80:16=5
8=8 5=5
Щоб знайти невідомий дільник треба ділене поділити на частку.
-Розв'язати рівняння : (учені виконують на дошці з поясненням)
48:х = 3 56:х=4 75:х=5 99:х=3
(діти почергово виконують на дошці з поясненням)
Фізкультхвилинка.
Обов’язковим елементом андріївських вечорниць є калита. Ця медова здоба символізує сонце, а мак та горіхи – добробут. А також традиційно на вечорниці господині завжди готували вареники, пампухи та узвар
Розвязати задачу:
На приготування смаколиків до святкового столу купили 5 кг борошна по 8 грн за кг, 1кг масла по 95 грн за кг, 2 кг цукру по 15 грн за кг. Обчисліть вартість покупки.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
Розв'язати рівняння (самостійно)
250:х=5 750:х=25 360:х=12 390:х=30
Робота з учнями що навчаються за індивідуальною програмою.
ІІІ.Заключний етап.
2.Оцінювання.
3.Пояснення домашнього завдання:
78:х=6 91:х=7 52:х=4
4.Створення установки на відпочинок:
-Молодці! Я вам вдячна за сьогоднішній урок! Ви дуже гарно працювали.
КЗ ЛОР «НРЦ Сятого Миколая»
Конспект інтегрованого уроку
з математики та народознавства:
Дай, Андрію, знати, яку долю ждати
Знаходження невідомого дільника.
Підготовила
Демчина ОД
13.12.2017
12 : … = 3 42 : … = 7 54 : … = 9 40 : … = 5
|
12 : … = 4 35 : … = 7 63 : … = 9 72 : … = 8 |
12 : … = 3 42 : … = 7 54 : … = 9 40 : … = 5 |
12 : … = 4 35 : … = 7 63 : … = 9 72 : … = 8 |
12 : … = 3 42 : … = 7 54 : … = 9 40 : ... = 5
|
12 : … = 4 35 : … = 7 63 : … = 9 72 : … = 8 |
12 : … = 3 42 : … = 7 54 : … = 9 40 : … =5 |
12 : … = 4 35 : … = 7 63 : … = 9 72 : … = 8 |
Дай, Андрію, знати, яку долю ждати
Знаходження невідомого дільника.
«Андрію-Андрію,
Я на тебе коноплі сію,
Дай мені знати,
З ким їх буду брати,»
Одним із найтаємничіших і найцікавіших зимових свят є свято Андрія Первозванного . Особливо це свято любить святкувати молодь. Тому вчитель математики Демчина О. Д. вирішила пєднати, на перший погляд не поєднувані речі, математику з стародавніми українськими традиціями та провела (нестандартний) інтерактивний урок - вечорниці «Дай, Андрію, знати, яку долю ждати» . Метою та завданням уроку було мотивувати та спонукати дітей до активної розумової діяльності, закріпити вміння знаходити невідомий дільник, удосконалити навики усної лічби та вміння розв’язувати задачі, повторити поняття парні і непарні числа; розвинути вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій та викликати інтерес до вивчення математики.
Розпочали урок з короткої інформації про історію і традиції відзначення свята Андрія Первозванного. Оскільки дівчата на Андрія завжди гадали то на етапі уроку « усна лічба» учні рахували кількість квасолин і визначали парна чи непарна їх кількість. За старовинним буковинським звичаєм коли у долоні виявлялося парне число квасолин – це означало, що дівчина цього року зустріне свою симпатію, а коли ж непране — то ще рік дівчина буде в пошуках.
Та які вечорниці без частувань. Діти не лише ознайомились з традиційними стравами без яких не обходились жодні святкування, а й розв’язуючи задачу розрахували яка вартість продуктів необхідних для приготування калити, вареників та помпухів.
Гадання, цікаві завдання, конкурси, смачні страви - все це створило атмосферу справжніх вечорниць, допомогло на деякий час зануритись в минуле нашого народу, отримати не лише знання, а й незабутні враження та позитивні емоції.