Конспект інтегрованого уроку з математики та народознавства: Знаходження невідомого дільника. Дай, Андрію, знати, яку долю ждати.

Про матеріал

Метою та завданням нестандартного уроку-вечорниць «Дай, Андрію, знати, яку долю ждати» є мотивувати та спонукати дітей до активної розумової діяльності, закріпити вміння знаходити невідомий дільник, удосконалити навички усної лічби та вміння розв'язувати задачі, повторити поняття парні і непарні числа; розвинути вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій та викликати інтерес до українських традицій.

Розпочинається урок з короткої інформації про історію і традиції відзначення свята Андрія Первозванного. Оскільки дівчата на Андрія завжди гадали то на етапі уроку "усна лічба" учні рахували кількість квасолин і визначали парна чи непарна їх кількість. За старовинним буковинським звичаєм коли у долоні виявлялося парне число квасолин – це означало, що дівчина цього року зустріне свою симпатію, а коли ж непране — то ще рік дівчина буде в пошуках.

Та які вечорниці без частувань. Діти не лише ознайомляться з традиційними стравами, без яких не обходились жодні святкування, а й розв'язуючи задачу розрахують, яка вартість продуктів необхідних для приготування калити, вареників та помпухів.

Перегляд файлу

 

 

Конспект інтегрованого уроку

з математики та народознавства:

 

 

Знаходження невідомого дільника.

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

 

 

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

 

 

Тема: Знаходження невідомого дільника                                                                                                                  

Мета навчальна : формувати вміння знаходити невідомий дільник та застосовувати  їх у своїй практичній діяльності. Повторити назви компонентів і результату дії ділення та поняття парні і непарні числа. Ознайомити з традиціями українського народу на свято Андрія.

Мета корекційна: розвивати довільну увагу, пам'ять, мислення. Розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя, з коментуванням власних дій.

Мета виховна: виховувати повагу до українських традицій, інтерес до предмета.                                                                                                                                                      

Обладнання: таблиця.                                                                                                                                

                                        ХІД УРОКУ

І.Загально-корекційний етап.

1.Організаційна підготовка (привітання, перекличка).

2.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку:

День Андрія Первозванного є одним із найтаємничіших і найцікавіших свят. Відзначають свято 13 грудня.  Андрій Первозваннний з давніх-давен вважається покровителем нашого народу. За легендою саме Андрій Первозваний  першим з послідовників Ісуса Христа  прийшов на Дніпровські кручі, проповідуючи Слово Боже і встановив  хрест саме  у тому місці, де сьогодні стоїть столиця України. Відтоді  із цим святим пов’язують  поєднання язичницьких праслов’янських традицій і християнської благочесті.

Тож не дивно, що саме в цей день дівчата гадають на свою майбутню долю, нареченого, заміжжя. А хлопці цього дня роблять збитки у тих хатах, де живуть дівчата на виданні.

В цей день було прийнято влаштовувати  вечорниці.

 

  Усна лічба:

 Дівчата на Андрія завжди гадали та прохали Андрія, щоб він подарував їм хорошого судженого

«Андрію-Андрію,

Я на тебе коноплі сію,

Дай мені знати,

З ким їх буду брати,»

Цікавий обряд існував на Буковині. Дівчата набирали у коморі жменю будь-якого збіжжя, висипали на стіл та уважно лічили. Коли у долоні виявлялося парне число зернят, це було хорошим знаком, коли ж непране —  то ще рік бути в пошуках.

 

Кожен бере жменьку гороху і рахує  кількість. Якщо кількість парна то дівчина чи порубок наступного року знайде собі пару.

  -Які це числа парні,  непарні ?

Робота з учнями що навчаються за індивідуальною програмою.                                       

ІІ.Основний етап.

1.Пропедевтична частина:

 -перевірка домашнього завдання (фронтально )

 -Які рівняння ми навчились розв’язувати на попередньому уроці ?

 -Як називаються числа при цій дії ?

Встав пропущене число (дільник) якщо число парне то  дівчина чи парубок знайде пору, а якщо непарне то доведеться ще рік чекати.

28:…=7       72:…=8

54:…=9       63:…=9

56×…=7      49×…=7

2. Повідомлення теми і мети уроку.

3. Формуюча частина.

  -Ми з вами сьогодні будемо вчитись розв’язувати рівняння на знаходження невідомого дільника

  -Як називаються числа при дії діленні ?

  -Вираз записаний з невідомим числом х назив. рівнянням.

Зн невідомий дільник (розв’язати рівняння)

72:х=8    за аналогією   80:х=5      

х=72:8                             х=80:5      

х=9                                  х=16

72:9=8                             80:16=5

    8=8                                     5=5

Щоб знайти невідомий дільник треба ділене поділити на частку.

 

-Розв'язати рівняння : (учені виконують на дошці з поясненням)

  48:х = 3    56:х=4        75:х=5       99:х=3

 (діти почергово виконують на дошці з поясненням)                                                                    

Фізкультхвилинка.

Обов’язковим елементом андріївських вечорниць є калита. Ця медова здоба символізує сонце, а мак та горіхи – добробут. А також традиційно на вечорниці господині завжди  готували вареники, пампухи та узвар

 

Розвязати задачу:    

На приготування смаколиків до святкового столу купили 5 кг борошна по 8 грн за кг, 1кг масла по 95 грн за кг, 2 кг цукру по 15 грн за кг. Обчисліть вартість покупки.

      

4. Закріплення вивченого матеріалу.

  Розв'язати рівняння (самостійно)

    250:х=5     750:х=25       360:х=12       390:х=30     

Робота з учнями що навчаються за індивідуальною програмою.

ІІІ.Заключний етап.

  1. Підведення підсумків:
    • Що нового дізналися на уроці?
    • Яке завдання було найцікавішим?
    • Що здалося складним?
    • З яким настроєм йдете з уроку?

      2.Оцінювання.

      3.Пояснення домашнього завдання:

78:х=6     91:х=7       52:х=4

      4.Створення установки на відпочинок:

       -Молодці! Я вам вдячна за сьогоднішній урок! Ви дуже гарно працювали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ ЛОР «НРЦ Сятого Миколая»

 

Конспект інтегрованого уроку

з математики та народознавства:

 

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

Знаходження невідомого дільника.

 

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

 

 

 

Підготовила

Демчина ОД

 

13.12.2017

 

 

 

12 : … = 3

42 : … = 7

54 : … = 9

40 : … = 5

 

 

12 : … = 4

35 : … = 7

63 : … = 9

72 : … = 8

 

12 : … = 3

42 : … = 7

54 : … = 9

40 : … = 5

 

12 : … = 4

35 : … = 7

63 : … = 9

72 : … = 8

 

12 : … = 3

42 : … = 7

54 : … = 9

40 : ...  = 5

 

 

12 : … = 4

35 : … = 7

63 : … = 9

72 : … = 8

 

12 : … = 3

42 : … = 7

54 : … = 9

40 : … =5

 

12 : … = 4

35 : … = 7

63 : … = 9

72 : … = 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

Знаходження невідомого дільника.

 

Дай, Андрію, знати, яку долю ждати

 

«Андрію-Андрію,

Я на тебе коноплі сію,

Дай мені знати,

З ким їх буду брати,»

 

Одним із найтаємничіших і найцікавіших зимових свят є свято Андрія Первозванного . Особливо це свято любить святкувати молодь. Тому вчитель математики Демчина О. Д. вирішила пєднати, на перший погляд не поєднувані речі, математику з стародавніми українськими традиціями та провела (нестандартний) інтерактивний урок - вечорниці «Дай, Андрію, знати, яку долю ждати» . Метою та завданням уроку було мотивувати та спонукати дітей до активної розумової діяльності, закріпити вміння знаходити невідомий дільник, удосконалити навики усної лічби та вміння розв’язувати задачі, повторити поняття парні і непарні числа; розвинути вміння працювати за зразком і вказівками вчителя з коментуванням власних дій та викликати інтерес до вивчення математики.

Розпочали урок з короткої інформації про історію і традиції відзначення свята Андрія Первозванного. Оскільки дівчата на Андрія завжди гадали то на етапі уроку « усна лічба» учні рахували кількість квасолин  і визначали парна чи непарна їх кількість. За старовинним буковинським звичаєм коли у долоні виявлялося парне число квасолин – це означало, що дівчина цього року зустріне свою симпатію, а коли ж непране —  то ще рік дівчина буде в пошуках.

Та які вечорниці без частувань. Діти не лише ознайомились з традиційними стравами без яких не обходились жодні святкування, а й розв’язуючи задачу розрахували яка вартість продуктів необхідних для приготування калити, вареників та помпухів.

Гадання, цікаві завдання, конкурси, смачні страви - все це   створило атмосферу справжніх вечорниць, допомогло на деякий час зануритись в минуле нашого народу, отримати не лише знання, а й незабутні враження та позитивні емоції.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
20 травня 2020
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку