"Математичні перерви"
Сценарій позакласного заходу у 4 класі.
Вчитель:Плахотна Світлана Володимирівна
Ця гра проводиться в рамках року математики для формування інтересу до математики, розвитку і вдосконалення математичних навичок.
Завдання: Виявлення математичних здібностей учнів, виховання позитивного ставлення до математики.
Мета : Підвищувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, удосконалювати обчислювальні навички; привчати дітей працювати спільно, прислухатися до думки товаришів;
підвищувати інтелектуальний рівень учнів.
Хід:
Відгадайте загадку:
Ця наука вчить цифри писати,
Додавати, множити і віднімати. (Математика)
Пісня «МАТЕМАТИКА»
Маршрутний лист
1 перерва: Станція «Кмітливих».
2 перерва: Станція «Хто швидше»
3 перерва: Станція «Геометрична»
4 перерва: Станція «Математичні хвилинки»
Пояснення правил гри, видача маршрутних листів.
Учні розподіляються на 2 команди, обираються капітани команд. Капітан на кожній перерві отримує завдання, яке виконує разом з командою. В кінці кожного етапу капітани приносять виконані завдання вчителю.
На маршрутному листі написано, на яких станціях побувають команди. Сюди заносяться бали за кожне виконане завдання.
“Математику вже для того вчити треба,
що вона розум в порядок приводить”.
М. В. Ломоносов
Команди виготовляють емблему- презентацію своєї команди
Завдання
Скільки часу грав кожний?
Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?
5 кг
Скільки кутів стало?
5
5. В однійсім'їтроєбратів, у кожного з них
є сестра. Скількидітей в сім'ї?
4
6. Яку геометричнуфігурувивчає покарана
дитина?
Кут
йому припало зробити?
12
Промені
2. 12 фактів про математику та цікаві наукові знахідки.
https://www.youtube.com/watch?v=6sQ9taGKU0o
2 перерва: Станція «Хто швидше»
Завдання для капітанів: хто швидше дістане з повітряної кульки завдання і виконає його.
Завдання для команди:
І
ІІ
Розгадування ребусів ( Додаток 1)
3 перерва: Станція «Геометрична»
а)трикутник ділився на три трикутника;
б)трикутник ділився на два трикутника і один чотирикутник;
в)трикутник ділився на три трикутника і один чотирикутник.
Відповідь:
Намалювати предмет на основі поданої фігури
З поданих геометричних фігур скласти жителя міста Геометричних Фігур
4 перерва: Станція «Математичні хвилинки»
Задачі – жарти.
а) Рибалка за 2 хвилини впіймав 4 рибини. За скільки хвилин він впіймає 8 таких самих рибок?
Відповідь: відповісти не можна.
б) Одне яйце звариться за 4 хвилини. Скільки часу потрібно, щоб зварити три таких яйця ?
Відповідь: 4 хвилини, якщо варити разом.
в) На складі було 5 цистерн з паливом, по 6 тон в кожній. Із двох цистерн паливо видали фермерам. Скільки цистерн залишилось?
Відповідь: 5 цистерн.
6. Загадки
а) У кого п’ятачок є, а на нього нічого не купиш?
Відповідь: у поросяти.
б) Ні хвоста, ні голови, а чотири ноги. Що це?
Відповідь: стіл.
7. Давайте пограємо.
а) Гра
Учасники стають в коло. Називаютьряд чисел…На кожне число, що ділиться на 3 – називають своє ім’я ( хто зіб’ється – виходить з гри)
Станція «Казкова»
На цій станції діти вирішують завдання казкового характеру, які мають логічне рішення.
Завдання:
1. Кай збирав різні крижинки. Якщо з числа 29 317 викреслити одну цифру, щоб вийшло найбільше з можливих чисел, то отримаєте число крижинок в колекції Кая. А якщо викреслити одну цифру так, що отримати найменше з можливих чотиризначних чисел, то отримаєте крижинки, що станули при появі Герди. Скільки крижинок з колекції Кая виявилися стійкими до тепла?
Відповідь: 7000
2. У Емелі два відра місткістю по 10 л кожний. Але в одне відро зачерпнулось 7 літрів, а в друге - 8 літрів. Як йому з відер вилити рівно 5 літрів?
Відповідь: Треба з одного відра в інше перелити води до верху, тоді в меншому відрізали шиться 5 літрів.
3. Здогадайтеся, яка зашифрована фраза, обчисливши значення прикладів і підставивши замість цифр букви.
71, 84, 94, 81, 71, 84, 94, 58, 6, 84 - 3, 84, 21, 58, 3, 84 86, 84, 87, 6.
27 х 3 = Е
Відповідь: Математика - цариця наук.