Тема :Мої улюблені казки.
Мета:пригадати казки, розвивати мовлення, мислення, вміння висловлювати власні думки чітко та конкретно, виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок, дисциплінованість, почуття колективу.
Обладнання:ілюстрації, кошик, зірочки, грамоти, анаграми, скринька, будиночок, ТЗН.
Форма роботи:Вікторина.
Хід роботи
І.Вступна частина
1.Привітання
Захід наш цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
2.Перевірка готовності до роботи
Діти, перевірте, щоб вам нічого не заважало. Сядьте рівненько, покладіть перед собою руки. І не викрикуйте.
3.Повідомлення теми і мети
- Я вас вітаю на вікторині « Мої улюблені казки». У вікторині братимуть участь три команди. Оберіть собі капітанів. За кожну правильну відповідь команда отримає зірочку. Буде також враховуватись і швидкість відповідей. Перша команда матиме назву «Розумнички», друга- «Кмітливці», третя – «Знавці».
4.Правила роботи в команді
-Давайте прочитаємо правила роботи в команді
• Прислухаємось до думки сусіда.
• Допомагаємо один одному.
• Не викрикуємо.
ІІ.Основна частина
1.Відгадування загадок
- А зараз давайте відгадаємо загадки, щоб трошки настроїтись на роботу. Кожній команді, я по-черзі буду загадувати загадку, команда суперників не підказує. Якщо команда не може відповісти, питання переходить до іншої команди.
1. Всі взимку їх одягаєм – від морозу руки ховаєм. (рукавиці).
2. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (вовк).
3. В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться
А зовуть її … (лисиця).
4. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (ведмідь).
5. Котиться клубочок,
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок —
Триста голочок.(їжак)
6. Маленький зріст,
Довгий хвіст,
Сіра шубка,
Гострі зубки (миша)
-А зараз бонусна загадка на швидкість, яка команда перша підніме руку:
В морі плаваю на дні,
Там спокійніше мені,
Як желе мої боки:
І прозорі, і м’які.
Якщо зловиш мене ти –
Можу руку обпекти!
(Медуза)
- Ми вже маємо перші результати. Давайте порахуємо скільки зірочок у кожної команди.
2.Гра «Уважний»
-Переходимо до наступного конкурсу, але щоб дізнатися його умови, нам треба відчинити двері чарівного будиночку, для цього розгадайте анаграму:
12 1 3 2 8 6 4 10 9 5 7 11
Т К З А Й В К В С О И І
Дайте відповідді на питання, перше питання, команді, у якої менше зірочок.
Хто перший знайшов рукавичку? (мишка)
Скільки козенят було у кози?(7)
Хто посадив ріпку? (дід)
Хто з’їв Колобка? (Лисичка)
Хто останнім потрапив до рукавички? (ведмідь)
Як звали мишенят з казки «Колосок»? (Круть і Верть)
Хто утік від баби з дідом, -
не міг всидіть на вікні,
зустрів у лісі різних звірів
і кожному співав пісні? (Колобок)
Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
-Давайте підведемо підсумки цього конкурсу.
3. «Відгадування казки за уривком»
- А ще до нас завітала білочка. Вона принесла вам кошик з завданнями.Це уривки казок, які записані на картках. Ваше завдання – відгадати з якої казки цей уривок. Але ніхто не викрикує.
-Давайте підіб`ємо підсумки конкурсу і дізнаємось, яка команда попереду.
4.Фізкультхвилинка
5. «Впізнай з якої казки?»
-Подивіться, хто ця дівчинка? (Маша)
-Вона побачила, що до нас йшла білочка і також вирішила придумати нам завдання.
Зараз, я буду показувати вам малюнки, на яких зображені предмети з казок, а ви повинні відгадати з якої казки.
- Черевичок.(«Попелюшка»)
- Глечик з вузькою шийкою.(«Лисичка і журавель»).
- Чоботи. («Кіт у чоботях»).
- Капелюх блакитного кольору.(«Пригоди Незнайка»).
-Золоте яєчко («Курочка Ряба»)
- Борошно («Колобок»)
- Колосок («Колосок»)
-Солома («Солом’яний бичок»)
- Рукавичка («Рукавичка»)
-Давайте порахуємо скільки зірочок ви заробили. І побачимо чи змінились лідери.
6. «Знавці казок»
-Йшовши, Маша зустріла гнома, який передав чарівну скриньку, в ній наше наступне завдання. Зараз ми його дізнаємось.
-Я буду читати вам слова, вам потрібно здогадатися, про яку казку йде мова.
- Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»).
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).
-Дивимося всі на дошку, у кого ж більше зірочок .
7.Гра «Читання речень, записаних безвідривно».
-А останнє завдання нам передав Незнайко, він так і не навчився правильно писати і всі слова збилися до купи.Хто першим правильно прочитає речення, без запинок, той отримає зірочку.
-І так, хто може прочитати перше речення?
Булисобілисичкатажуравель.
-Хто, з наступної команди, прочитає нам наступне речення?
Япокоробуметений…
-Тепер читаємо наступне речення:
Бувсобічоловітажінка.
-І останнє:
Маливоницапайбарана.
ІІІ.Заключна частина
1.Підсумкова бесіда
- Молодці, команди дуже гарно працювали.
-Давайте підіб`ємо підсумки.
-Отже, найбільшу кількість зірочок отримала команда….
(Команди отримують грамоти за 1 і 2 місце)
- Я сподіваюся на те, що ви запам’ятаєте казки про які ви сьогодні чули чи читали раніше і візьмете з них щось корисне для себе.
2.Прощання
-Ось і підходить до кінця наш виховний захід. Велике спасибі за співпрацю.