Виховання любові до Батьківщини, поваги до символів України, до рідної мови, гордості за її багатство.
Обладнання: святково прибраний кабінет, виставка української вишивки, прапор, герб України, букети квітів.
Тема: Моя Україна
Мета: виховання любові до Батьківщини, поваги до символів України, до рідної мови, гордості за її багатство.
Обладнання: святково прибраний кабінет, виставка української вишивки, прапор, герб України, букети квітів.
Учень. Наш український древній рід
Благословенний Богом на життя довічне
Його коріння з давніх літ
Дає нам силу титанічну.
Учитель. Дорогі діти, шановні батьки та гості! Раді знову Вас вітати у стінах нашої школи. Радісно тріпоче клен листям на шкільному подвір’ї , майорять жоржини та огортають духмяним цвітом чорнобривці і настрій у нас усіх сьогодні чудовий, адже сьогодні свято – свято зустрічі з однолітками, друзями, учителями. Це свято відкриває шлях до нових знань для життя в сьогоденні та майбутньому.
Ми раді вітати Вас на першому уроці тема якого «Моя Україна».
Учень. Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в’ється –
Все це Україна. Все це я і ти!
Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною.
Наша держава –Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.
Любі діти, дорогі батьки , шановні гості сьогоднішній наш урок трохи незвичний.
Ми проведемо його у вигляді гри-вікторини. Сьогодні , як ви вже зрозуміли, ми поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину, родину…
Сформувати команди (обрати капітана команди, придумати назву) , обрати членів журі (розказати оцінювання).
«Пізнай свій край… себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш шлях у життя. Шлях, на якому найповніше розкриються твої здібності. Ти даси йому продовження, вторувавши стежину, із тієї стежини вже рушили у життя твої нащадки. І також будеш ти», - писав Г. Сковорода.
А як багато ми знаємо про рідний край ? Зараз командам пропонується виконати завдання № 1 : розгадати кросворд на тему «Символи України».
Наступним завдання №2 для команд буде таке : дати якомога більше правильних відповідей на питання.
Наступне випробування для команд: (завдання № 3 ) – ви на екрані побачите вірш із семи рядочків, але у кожному з рядочків цього вірша нема першої літери, саме цю літеру ви повинні підібрати. З цих підібраних літер повинно утворитися слово, зміст якого пов'язаний із темою сьогоднішнього уроку.
Україна – це не тільки річки та озера, квіти й дерева, поля та сади. Україна - це люди, це ми з вами , це наша родина.
Родовідна пам’ять – явище в українському побуті досить унікальне. Його оспівували у піснях, промовляли у віршах, переказах, а особливо увіковічнили – у прислів’ях та приказках.
Завдання №4. Конкурс «Народна скарбничка». Кожна з команд повинна доповнити прислів’я чи приказку про родину.
Про українців кажуть, що це народ мужній, сильний, працелюбний, співучий, жартівливий. Пожартуємо і ми.
Ззвдання №5. Зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок.
Кожна команда обирає представника , який найкраще справиться із цим завдання.
Шановне журі. Ми просимо підбити підсумки конкурсів.
(привітання команд з перемогою)
Ось і завершилася наша вікторина про Україну. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.
Учень. Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини.
Є країнивеликі й малі,
Та найкращазавжди – Батьківщина.
Є багатоквітокзапашних,
Кожнаквітка красу свою має.
Та гарнішізавждипоміж них
Ті, щоквітнуть у рідномукраї.
Є багатопташокголосних,
Любі, милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будутьті, що у рідному краї.
І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна –
Дорога нам усім Україна!