Даний виховний захід, розроблений для учнів 5-го класу, може бути використаний для пропоганди здорового способу життя серед учнів початкової школи.
Виховний захід, розроблений для учнів 5-го класу
Тема: Ми за здоровий спосіб життя
Мета:
Хід заходу:
(Звучать фанфари, учні виходять на сцену)
Дорослим і юним, і зовсім малим!
В чому здоров’я і щастя секрети!
Ось перспектива, людино, твоя!
Ти повний енергії й сил від природи!
Повз нього пройди, не скорися під тиском!
Ми скажемо (Всі разом) «НІ!»
Нехай згинуть із кулі земної вони.
І тоді буде світлим у нас майбуття!
(Всі разом) МИ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ!
Ведучий 1.
Здоров'я — це благо, дароване людині Богом. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми бездумно розтринькуємо цей дарунок, забуваючи, що втратити здоров'я легко, а повернути неможливо.
Ведучий 2.
Бог дарує нам здоров'я і його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Лікарі стверджують: здоров'я людини на 20% залежить від спадковості, на 10% — від медицини, на 20% - від екології. Решта 50% — у руках самої людини.
Ведучий 1.
Щоб бути успішними у цьому житті, вам не потрібно сліпо вірити компанії , де курять, п’ють або вживають наркотики, бо вже сьогодні в моді здоровий спосіб життя.
Ведучий 2.
І кожна молода людина має альтернативу у проведенні здорового способу дозвілля.
Сучасність диктує правила життя, але ми самі повинні створювати ці правила.
учень №1:
Здоров’я-це ранок
Зі свіжим повітрям.
Це сонце, що гріє
Ласкаво й привітно.
Це хвилі Дніпра,
Що нам сили дають.
Бери це сміливо,
Мій друже і в путь.
учень№2:
Здоров’я-це смак,
Свіжих ягід дозрілих,
Це спорт, що дає нам
Наснагу і силу.
Це сон, що на крилах
Нам зорі несуть.
Усе це з собою
Узять не забудь.
учень №1:
Та тільки на цьому шляху пам’ятай,
Цурайся цигарки, від чарки тікай.
І знай любий друже,-
У цьому житті
Чи бути здоровим,
Вирішуєш ти!
(Виходять учасники, виконують пісню на мелодію пісні «Хорошее настроение» із к/фільма «Карнавальна ніч»)
Ми прийшли сьогодні вас агітувати
За здоров’я, щастя, молодість і рух
Ще з дитинства кожен має пам’ятати,
Що лише в здоровім тілі є здоровий дух.
Приспів:
І усмішка враз засяє на обличчі знов і знов,
Гарний настрій подарує всім нам віра і любов.
Про шкідливі звички ви усі забудьте,
День розпочинайте з гімнастичних вправ.
І бадьорим стане ваш ранковий настрій,
І навколо світ приємний і миліший став.
Приспів.
Виходить учень - хлопець в укр. костюмі:
Як мені все надоїло!
І язик вам не болить.
І кому яке з вас діло
Як мені сьогодні жить?
І кричать на всі заставки:
«Спортом займайтесь, правильно їжте,
І не пийте, й не паліть!» Хм...
Хай біжить куди, хто хоче.
Спортом займається,
Якщо є на те мастак.
А я посплю, поїм,та телевізор подивлюся
Загартовуватись, бігать – ні! (показує пальцем)
Що ж я вам, дурак!
ПЕТЯ:
- А ти, Андрій, взагалі, хоч знаєш, що таке режим?
ВОВА:
- Звичайно! Режим... Режим – це куди хочу, туди й скачу.Ха-га-га-га-га
ПЕТЯ:
- Неправильно! Режим – це розпорядок дня. Ти виконуєш його?
ВОВА:
- Навіть перевиконую.
ПЕТЯ:
- Як це?
ВОВА:
- За розпорядком мені треба гуляти два рази в день, а я гуляю чотири!
ПЕТЯ:
- Ні, ти не перевиконуєш його, а порушуєш! Знаєш, яким має бути розпорядок дня?
ВОВА:
- Знаю! Підйом. Зарядка. Умивання. Прибирання постелі. Сніданок. Школа. Обід. Прогулянка. Приготування уроків. Прогулянка.
ПЕТЯ:
- Добре.
ВОВА:
- А можна ще краще.
ПЕТЯ:
- Як же це?
ВОВА:
- Ось так! Підйом. Сніданок. Прогулянка. Другий сніданок. Прогулянка. Обід. Прогулянка. Чай. Прогулянка. Вечерю. Прогулянка. Сон.
ПЕТЯ:
- Ну, немає. При такому режимі з тебе вийде ледар і неук.
ВОВА:
- Не вийде.
ПЕТЯ:
- Чому?
ВОВА:
- Тому що з бабусею ми виконуємо весь режим.
ПЕТЯ:
- Як це з бабусею?
ВОВА:
- А так. Половину виконую я, а половину - бабуся. А разом виходить весь режим.
ПЕТЯ:
- Не розумію!
ВОВА:
- Дуже просто. Підйом виконую я. Зарядку виконує бабуся. Умивання - бабуся. Прибирання постелі - бабуся. Сніданок - я. Прогулянка - я. Приготування уроків - ми з бабусею. Прогулянка - я. Обід - я.
ПЕТЯ:
- І як тобі не соромно?! Тепер я розумію, чому ти такий не дисциплінований.
(Уходять)
Ведучий 1. Так, наш Андрій нічого не знає про здоровий спосіб життя.
Ведучий 2. А давай перевіримо, наскільки підковані в цьому питанні наші глядачі.
Ведучий 1: Давай. Друзі, зараз ми з вами пограємо в таку гру. Ми будемо читати твердження і якщо ви з ним згодні, то плескаєте в долоні, а якщо ні – мовчите.
Ведучий 1: Молодці!
Учень. Щоб удома і у школі
Лад був повсякчас,
Треба вміти спланувати
Свій робочий і вільний час.
Бо як вийдуть з біоритму
Функції складні,
Організм не зремонтують
Ніякі майстри.
Учень.. Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров’я вона плюс,
Намотай собі на вус!
Учень
Фізкультура, спорт і вправи –
Для хвороб нема підстави.
Глибше дихай! Рівно стій!
Дай усім хворобам бій.
Пісня на мотив («Где то на белом свете»)
Вранці прокинься вчасно,
Вікна відчини,
Замість телепрограми
Зарядку розпочни.
В школі і на роботі
Часу ти не марнуй,
Працю і відпочинок
Правильно чергуй.
Ведуча №1:
Так, починати день необхідно саме з ранкової зарядки. Вона полегшує перехід від сну до робочого стану, дозволяє «заряджати» організм бадьорістю на цілий день.
Ведучий 2.
Ранкова гімнастика – перший і обов’язковий крок на шляху до сили, сміливості та спритності. Збільшується сила м’язів, підвищується працездатність, знижується стомлюваність організму. Запам’ятай найголовніше правило: зарядку потрібно робити постійно й занять не переривати.
(Танок «Ранкова гімнастика»)
Ведучий 1
Не можна зберегти здоров’я, не дотримуючи правил особистої гігієни. Ви скажете, (о це всім відомо і такі настанови цілком набридли. Мити руки перед споживанням їжі? Але про це знає 3-річна дитина, так, знає! І як не дивно, миє, на відміну від 12-літніх, які або махнуть рукою мовляв, чи дуже треба, або просто забудуть. Хоча кожен з них знає про шкідливість мікробів на руках, яйця глистів під нігтями.
Ведучий 2 : Відомо всім, що алкоголь шкідливий для здоров’я. Він негативно впливає на психіку, нервову систему, внутрішні органи. У тих, хто вживає спиртне, у 5 разів частіше буває враження мозку. Для підлітків смертельною дозою може стати 250 г горілки.
Ведучий 1. У сучасному світі порушена проблема, як врятувати дітей від наркотиків., вживання яких скорочує життя на 30-40 років. Наркотики руйнують здоров’я та життя людини, товкаючи її у безодню.
Ведуча №2:
СНІД – одна з глобальних проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті і ввійшло у ХХІ століття. Стрімко зростає кількість інфікованих, хворих, померлих від СНІДу людей.
Ведучий 1.У тютюновому димі у високій концентрації міститься окис вуглецю або чадний газ. Він впливає на серце прямим чином, зменшуючи кількість кисню в крові. Це означає,що абсолютно всі органи не отримують потрібну кількість кисню для нормального виконання всіх своїх функцій. А нікотин «підливає масла у вогонь» тим, що викликає збільшення частоти скорочень серця і збільшує кров'яний тиск. Все це сприяє надзвичайно швидкому «зносу» серцево-судинної системи. Крім того куріння негативно впливає на легені, центральну-нервову систему, шлунково-кишковий тракт.
Ведучий 2. Шановні друзі, саме вам вибирати – бути здоровим чи попасти в полон до шкідливих звичок, неправильного харчування та лінощів.
(Виходить учень з м’ячем, починає набивати м’яч, підходить до нього Андрій)
(Заходить до спортивного залу, слідом за ним заходить Лінь, підходить до тренера і питає)
"Добрий день, я хочу у Вас тренуватися. Скажіть, будь ласка, що треба робити, щоб стати струнким, сильним, здоровим?"
- Треба займатися кожен день.
Лінь "Якщо скажуть, що більше п'яти хвилин і більше ніж один раз - це нам не підійде. У нас немає часу".
- І скільки всього за тривалістю?
- По півтори години протягом півроку.
лінь:
- Ну що, зрозумів, дурню? Дуй звідси!
тренер:
- Будь ласка, зробіть 50 присідань, я хочу подивитися початковий рівень Вашої фізичної підготовки.
Починає: ра-а-з ... два-а-а , три-и-и-и…
лінь:
- фу-у-у! Скільки ще залишилося?
Тренер:
- Давай, давай, якщо хочеш бути здоровим ...
Тоді лінь:
- Подивися, як багато людей навколо - на вулиці, в метро. Що вони, всі дурні, чи що? Якби від цього хоч якась була користь, то тут було б повно народу.
Тренер:
- Давай ще, ще ... Треба !!! Згадай про свою мрію!
Тоді вже лінь переходить в атаку по всіх фронтах:
- Ти повний ідіот, раз так себе мучиш! Поглянь! В який час ти живеш ?! Придумав теж, спортзал! Це давно застарілий, та ще й такий болісний спосіб. Подивися телевізор! Зараз тобі і їжа спеціальна в таблетках - харчовими добавками називається, і мазі. Мастиш маззю, натягуєш спеціальні штани, лягаєш спати, а вранці прокидаєшся Принцем.
Тренер -Молодець, ще зовсім трішки залишилось!
А лінь продовжує:
- Адже і ходити нікуди не треба. Ці чарівні штани тобі додому привезуть!
(Виходить спортсмен, починає займатися)
Лінь: (обіймає, гладить)
"Дивись, він же пришелепкуватий, дурень, недоумкуватий! Куди його несе ?! Здоровим здохне! Випендрюється! Робити йому нічого!
Учень: Хто здоровий, той сміється
Все йому в житті вдається
Він долає всі вершини
Це ж чудово для людини.
Учениця : Хто здоровий, той не плаче
Жде його в житті удача
Він уміє працювати
Вчитись і відпочивати.
Учениця: Він сміливо в світ іде
І за собою всіх веде.
Бо здоров’я – це прекрасно!
Здорово, чудово, ясно!
Ведучий 1. Живіть щасливо і багато,
Любов до спорту бережіть.
Хай кожен день ваш буде святом,
Життям упевнено ідіть!
Ведучий 2. Любов до спорту передайте,
Своїм нащадкам, й кожен день
Щораз зі спорту починайте,
Неначе із дзвінких пісень.
Ведучий 1. Нехай, мов факел запалає
Любов до спорту у серцях.
І хай ніколи не згасає.
Зігріє вам життєвий шлях.
Ведучий 2. Дякуємо всім за увагу! До побачення. До нових зустрічей.