Виховний захід на тему: "Зберегти пам'ять: Уроки Бабиного Яру для майбутніх поколінь"

Про матеріал
Виховний захід на тему: "Зберегти пам'ять: Уроки Бабиного Яру для майбутніх поколінь" Мета: 1. Ознайомити учнів із подіями трагедії Бабиного Яру. 2. Показати важливість збереження історичної пам’яті для майбутніх поколінь. 3. Розвинути у школярів почуття емпатії, співчуття та усвідомлення важливості толерантності та боротьби з ненавистю.
Перегляд файлу

Виховний захід на тему:  "Зберегти пам'ять: Уроки Бабиного Яру  для майбутніх поколінь"

 

Мета:

  1. Ознайомити учнів із подіями трагедії Бабиного Яру.
  2. Показати важливість збереження історичної пам’яті для майбутніх поколінь.
  3. Розвинути у школярів почуття емпатії, співчуття та усвідомлення важливості толерантності та боротьби з ненавистю.

 

Ключові компетентності:

1. Громадянська компетентність

  • Усвідомлення громадянської відповідальності: Учні розвивають розуміння необхідності збереження історичної пам'яті як частини свого громадянського обов'язку.
  • Навички співпраці: Розуміння важливості співпраці з іншими у збереженні пам’яті про історичні події та їх вплив на сучасне суспільство.

2. Емоційна компетентність

  • Розвиток емпатії: Учні навчаються співчуття до жертв трагедії та їхніх нащадків, а також до тих, хто постраждав від подібних подій.
  • Виявлення емоційної стійкості: Учні зможуть обговорювати важкі історичні теми та зберігати емоційний баланс, аналізуючи ці події.

3. Інформаційно-цифрова компетентність

  • Робота з інформаційними ресурсами: Учні навчаться використовувати цифрові ресурси (відео, сайти, архівні матеріали) для поглиблення своїх знань про історичні події.
  • Оцінка достовірності інформації: Здобуття вміння критично аналізувати джерела інформації про історичні події, розрізняти достовірні та фальсифіковані дані.

4. Міжкультурна компетентність

  • Толерантність та розуміння культурних відмінностей: Учні розвивають повагу до різних національностей, культур і релігій, особливо в контексті збереження пам'яті про загиблих представників різних етнічних груп.
  • Навички міжкультурного діалогу: Спілкування з метою обговорення важливості збереження історичної пам’яті у різних культурах.

5. Комунікативна компетентність

  • Уміння виражати свої думки та емоції: Учні практикують обговорення своїх відчуттів та думок з приводу трагедії Бабиного Яру, створюючи есе, малюнки чи виступи.
  • Висловлювання аргументованих позицій: Учні навчаються аргументувати свою точку зору, базуючи її на фактах і досвіді.

6. Критичне мислення

  • Аналіз історичних подій: Учні розвивають здатність осмислювати історичні події, робити висновки та переносити ці знання на сучасний контекст.
  • Формування власної позиції: Навчання оцінювати історичні факти, ставити запитання і самостійно розробляти висновки щодо важливості збереження пам'яті.

7. Творча компетентність

  • Вираження через творчі форми: Учні можуть використовувати творчі засоби (малюнки, поезію, презентації) для висловлення своїх поглядів на важливість пам'яті.
  • Інтеграція знань через креативні проєкти: Використання творчих завдань для узагальнення знань і пошуку нових підходів до збереження пам’яті.
  •  

І. Вступ

 29 вересня 2024 року вшановується пам'ять тих, хто став жертвою трагічних подій у Бабиному Яру 83 роки тому.

Ця трагедія є однією з найболючіших сторінок нашої історії, що стала символом людського страждання, жорстокості та злочинів проти людства.

Хвилина мовчання

Запрошую всіх схилити голови та вшанувати пам'ять загиблих хвилиною мовчання

 

  Чому важливо пам'ятати трагедії минулого, такі як Бабин Яр? Як ця пам'ять допомагає будувати краще майбутнє?

    Історія — це не просто хронологія подій. Це наш урок, наша відповідальність і наше майбутнє.

     Події, які сталися в Бабиному Яру 83 роки тому, — це нагадування про те, до чого може призвести байдужість, ненависть та зневага до людської гідності.

     Пам'ять про історію допомагає нам краще зрозуміти теперішнє. Вона вчить нас цінувати свободу, людяність і толерантність. Вона закликає нас не мовчати у часи несправедливості, не бути байдужими до проявів дискримінації, насильства та ненависті.

       Наше завдання — зберегти пам'ять про ці події живою. Ми повинні передавати ці знання дітям, щоб вони могли зрозуміти, наскільки важливою є мирна співпраця між людьми різних національностей, культур та релігій.

     Пам'ятати історію — це не лише шанувати минуле, але й будувати краще майбутнє. Майбутнє, в якому такі трагедії ніколи не повторяться.

    Нехай наші спогади та наша пам'ять стануть запорукою миру та гармонії у світі.

 

ІІ. Основна частина

 

Перегляд мультимедійної презентації, відео, віртуальних екскурсій.

 

Короткий історичний контекст: Що таке Бабин Яр, що відбулося у вересні 1941 року та кого торкнулася ця трагедія?

Що таке Бабин Яр?

Бабин Яр — урочище в Києві, яке стало місцем масових розстрілів під час нацистської окупації України в Другій світовій війні. Символ однієї з наймасштабніших трагедій Голокосту та репресії радянської влади. Місце масових розстрілів під час Другої світової війни, зокрема єврейського населення.

Події 29-30 вересня 1941 року

Найвідоміший епізод Бабиного Яру — масове знищення єврейського населення Києва. За два дні 29-30 вересня 1941 року нацисти розстріляли понад 33 000 євреїв.

Це була одна з найбільших масових страт за часи Голокосту.

 

Ключове питання для учнів:

  • Чому важливо пам’ятати події, які відбулися понад 80 років тому? Як це стосується нас сьогодні?

 

 

Жертви Бабиного Яру

Окрім євреїв, у Бабиному Яру були страчені роми, українські націоналісти, радянські військовополонені, партизани та підпільники. Загалом кількість загиблих сягає понад 100 тисяч осіб.

 

Радянське замовчування трагедії

Після Другої світової війни радянська влада не надавала належної уваги трагедії Бабиного Яру.

Лише у 1961 році завдяки поемі Євгена Євтушенко “Бабин Яр” знову піднялася тема трагедії євреїв.

Перший пам'ятник жертвам з'явився лише в 1976 році, але без згадки про євреїв.

 

Пам’ять і вшанування

Перший пам'ятник у Бабиному Яру був встановлений у 1976 році.

В 1991 році, до 50-річчя трагедії, встановили меморіальний комплекс.

Сьогодні Бабин Яр є міжнародним символом Голокосту отримані знання у свої діяльності.

 

Меморіальний комплекс «Бабин Яр»

Пам'ятники жертвам Голокосту, ромам, українським націоналістам.

Створення сучасного меморіалу — символ національної пам'яті. У сучасній Україні створюється меморіальний комплекс, що досліджує та вшановує жертв Бабиного Яру.

Меморіал включає віртуальні тури, освітні проєкти, документальні фільми та історичні дослідження.

https://babynyar.org/ua/path

Аудіовистава 29/09

Інтерактивний додаток «Бабин Яр», за допомогою якого можна почути і побачити події минулого, пересуваючись територією пам'яті Бабиного Яру. Проєкт «29/9» – це історії про масові розстріли у Бабиному Яру, розказані тими, хто вижив. Кожна з них пов'язана з певною точкою на території.  Тут у 1941 році люди стали свідками трагічної події.

https://babynyar.org/ua/audio-performance

 

Перегляд віртуального туру «Бабин Яр»

 

Віртуальний тур: Учні проходять віртуальну екскурсію меморіальним комплексом "Бабин Яр" за допомогою онлайн-ресурсів.

Віртуальні екскурсії

Музейно-виставковий центр «Музей історії міста Києва»

 

1.Віртуальна виставка.  Бабин Яр: пам’ять на тлі історії. Праведники Бабиного Яру

Перегляд віртуальної виставки:  https://memory.kby.kiev.ua/main.html - ua:P,pan,0,0,0:node14,83.

Обговорення після перегляду:

  • Як віртуальні екскурсії допомагають зберегти пам'ять про такі події для молодих поколінь?

 

 

2. Віртуальна виставка.  Бабин Яр: пам’ять на тлі історії.

Початок історичних фото Бабиного Яру: https://memory.kby.kiev.ua/main.html - ua:O,collages,4,0,0:node2,-56

Шкала часу

Створення шкали часу "Історія Бабиного Яру".

Попросіть учнів після перегляду фотографій, на яких відображено історію Бабиного Яру від початку війни до вшанування пам’яті в різні часи, обрати найважливіші, на їхню думку, події та занести їх в хронологічній послідовності на шкалу часу

 

ІІІ. Систематизація та узагальнення

 

Для закріплення опрацьованої на занятті інформації використати графічний організатор "Семантична карта".

Учні мають записати на дошці поняття, пов’язані з головним поняттям – "Бабин Яр" та встановити зв’язки між цими поняттями.

 

Роботу виконуємо в такій послідовності:

  1. В центрі смислового комплексу записуємо ключове поняття .
  2. Навколо розташовуємо інші, пов’язані з головним словом.
  3. Встановлюємо зв’язки між записаними поняттями.

Результатом роботи буде створення смислової карти у вигляді графічно впорядкованих та логічно пов’язаних понять за темою, що обговорювалась на занятті.

 

IV. Висновок

Підсумки:

  • Чому ми маємо пам'ятати трагедію Бабиного Яру?
  • Як пам'ять про події минулого може допомогти будувати мирне майбутнє?

 

V.Рефлексія.

  Що найбільше запам’яталося з уроку? Як вони відчувають свою роль у збереженні пам’яті?

 

Наприкінці пропросіть учнів дати відповідь на запитання: "У чому полягає значення історичної пам’яті для кожної людини?", використовуючі ПОПС-формулу: П – позиція, О – обгрунтування, П – приклад, С – судження.

Кожна з цих позицій – це відповідне речення:

  • “Я вважаю, що…”,
  • “Тому що…”,
  • “Я можу довести це на прикладі…”,
  • “Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…”.

 

Цей урок допоможе учням не лише зрозуміти історичні факти про Бабин Яр, але й осмислити їх значення для сучасного та майбутнього суспільства.

 

Трагедія Бабиного Яру — це не лише частина української історії, але й світової історії людства.

Ми пам'ятаємо. Ми вшановуємо.

 

 

docx
Додано
5 жовтня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку