Виховний захід "Правила безпеки на каникулах

Про матеріал
В цікавій формі запропоновано нагадати правила безпеки на каникулах. Для учнів початкової школи
Перегляд файлу

Виховний захід:

«Правила безпеки»                               

Мета: розширити в учнів уявлення про безпеку і небезпеку; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків; виховувати сміливість, самостійність, обережність.

Хід заняття:

I. Організаційна частина.

  Багато кому із вас доводилось залишатись дома . А чи знаєте ви як треба себе поводити?   Отже зараз ми з вами про це поговоримо.

II. Основна частина.

Вірші "Один вдома"

Учень 1. Кошенятко чеше вуса лапками двома. 

На базар пішла матуся, в  хаті я сама.

Вмиюсь чисто, вмиюсь біло

І тоді візьмусь за діло.

Підмету гарненько в хаті,

Молока дам кошеняті.

Своє ліжко застелю,

Квіти в горщику поллю.

Заплету я кіски русі

І чекатиму матусю.

 Учень 2. Сьогодні мама зранку

 Пішла у магазин,

 А синові сказала:

 Побудеш сам - один.

 А ще тебе прошу:

 Помий, будь ласка, посуд,

 І яблука в корзинку

 Склади й постав під стінку.

 Закрий у ванній кішку,

 Щоб не було біди,

 І по обіді в ліжко

 Сестричку поклади.

 Отак сказала мама,

 І десь пішла собі,

 А в сина переплуталось

 Усе у голові.

 Він посуд склав під стінкою,

 Накрив його корзинкою.

 Гарячою водою всі яблука помив,

 Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив.

 І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

 Так, справді дуже важко, коли ти сам-один,

 Коли надовго мама іде у магазин.

Вчитель Чи добре поводили себе діти?

Розкажіть, чим ви займаєтесь, коли залишаєтесь вдома самі (діти коротко відповідають).

 Так зоставшись наодинці, ви можете читати, малювати, розфарбовувати розмальовки, гратися ляльками, машинками, чи м’якими іграшками. Але треба знати і пам’ятати про різні небезпеки, які можуть підстерігати вас.

Перегляд мультфільму « Якщо ти вдома один»

Небезпека №1. Місце для ігор вдома (сЛАЙД1).

Правила:

  • Вибирай для ігор та розваг безпечні місця.
  • Грайся дитячими іграшками.
  • Не грайся на балконі.
  • Не перехиляйся через перила або відкрите вікно.
  • Не бери без дозволу дорослих небезпечні предмети.

Небезпека №2. Гострі, колючі та ріжучі предмети (СЛАЙД 2).

Загадки:

1.Ходжу з краю на край, ріжу чорний коровай.(Ніж)

2.Іншим шиє, сама гола.(Голка)

3.Два кінці два кільця, а посередині-цвях(Ножиці)

4.Їла,їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб.(Пилка)

Як можна назвати ці предмети?

  Гострі, колючі та ріжучі предмети. Відповіді дітей. Це – ножі, ножиці, голки, спиці, виделки, сокири, кнопки, цвяхи, тощо. Все, що ріже, коле, або може вдарити, травмувати є небезпечним.

Правила: Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся з ними перед роботою.

  • Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.
  • Ріжте завжди в напрямі від себе.
  • Усі гострі предмети та ті, що колють та ріжуть потрібно обов'язково класти на свої місця.
  • І завжди пам’ятати, що порядок у домі не тільки для краси, але й для безпеки.

Небезпека №3. Ліки і побутова хімія (Слайд 3).

У кожному домі є ліки. Вони допомагають хворому швидше одужати. Проте різні хвороби лікують різними ліками. Якщо замість одних ліків прийняти інші – це може зашкодити людині,тому не можна самим брати ліки, якщо ви навіть захворіли.

Побутова хімія – це пральний порошок, шампунь, лак, засоби,для миття, відбілювання

Правила: (Слайд…)

  • Не бери ліків і предметів побутової хімії без дозволу дорослих.
  • Це стосується також і термометра,бо всередині нього міститься надзвичайно отруйна речовина – ртуть.
  • Не можна самостійно відкривати різні балончики, пляшки, чи упаковки, кидати їх у полум’я – вони можуть вибухнути, спалахнути або спричинити опіки.

Небезпека №4. Вам подзвонили у двері . Правила (СЛАЙД 4):

  • Завжди(навіть коли вдома є дорослі) треба запитувати "Хто там?" і дивитися у вічко дверей.
  • Не можна відкривати двері, якщо вам дзвонить незнайома людина.
  • На всі питання і прохання треба відповідати – НІ.
  • Якщо незнайомець намагається силоміць відкрити ваші двері, треба подзвонити в міліцію за телефоном 102
  • Стукати по батареях кликати на допомогу через відчинене вікно.

 

  1. Розмови по телефону.

 Сценка-діалог з незнайомцем по телефону.

 Дитина. — Алло.

 Незнайомець. — Хто говорить?

 Д. — А хто вам потрібен?

 Н. — Це яка квартира?

 Д. — Це наша квартира. А яка вам потрібна?

 Н. — Це який номер телефону?

 Д. — Який вам потрібен?

 Н. — Дорослі вдома є?

 Д. — Зараз всі зайняті. Ніхто підійти не може. Залишіть свій номер або зателефонуйте пізніше.

 Н. — Зараз підійде співробітник поліції. Відчини йому двері.

 Д. — Зверніться до сусідів. Я не відчиню.

Чи правильно розмовляла по телефону дитина?

Які висновки можна зробити з цього діалогу?

 Правила спілкування телефоном з незнайомцями:

 — Не називайте домашньої адреси.

 — Не називайте номер телефону.

 — Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома.

 — Не вступайте у розмови з незнайомими, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною.

Важливо знати: Обов’язково детально розкажи батькам або близьким людям про усі підозрілі телефонні дзвінки та візити.

  • Складіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися по допомогу. Тримайте цей список завжди біля телефону.
  • Не забудьте в кінці дописати номер свого телефону та домашню адресу.        Це потрібно на випадок, якщо розгубитеся.

Небезпека №5. Електричні прилади (СЛАЙД 5).

• Є у нас в квартирі робот,

 Має він великий хобот.

 Любить робот чистоту

 І гуде, як лайнер, "Ту". (Пилосос)

 • В нашій кухні кілька літ

 Він воркоче, наче кіт,

 І ховає справжню зиму

 За надійними дверима. (Холодильник)

  Зараз в кожному домі є багато електричних приладів, це телевізор, праска, пральна машина, комп’ютер, холодильник та інші прилади. Тому дуже важливо знати правила безпеки користуючись ними. І це вас застереже!

 

 Перегляд мультфільму «Правила користування електроприладами»

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ЕЛЕКТРОПРИЛАДАМИ:

1.Вимикати електроприлади взявшись за вилку, а не тягнути за дріт.

2.Включати електроприлади тільки у справну, а не в пошкоджену розетку.

3.Електроприлади не залишати без нагляду.

4.Не перевантажувати розетку великою кількістю приладів.

5. Не братися за вимикач мокрими руками.

6. Коли ідеш з дому, вимикати всі прилади з розетки.

7. Не всувати в розетку сторонні предмети.

8. Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.

 Небезпека №6  Газ (сЛАЙД 6).

Загадка:

 Що зараз майже в кожнім домі

 Є необхідним безперечно,

 Бо варить їжу всім без втоми?

 Хоч він отруйний, небезпечний,

 Ним користуємось щораз ...

 Вже здогадалися? Це ... ( Газ)

В квартирі існує ще одна небезпека, на яку наражають себе неуважні. Цю небезпеку не можна побачити, а ні почути. Але можна відчути на запах. Правила:

Якщо чути запах газу:

  • Відкрити в помешканні вікна і двері, викликати газову службу за телефоном - 104.
  • Категорично заборонено! Вмикати чи вимикати світло, запалювати свічку чи запальничку.
  • Памятай! Як що приміщення загазоване, то від найменшої іскорки може статися вибух.

Не створюй небезпеку: не залишай без нагляду чайник чи каструлю, яка стоїть на вогні.

 

Небезпека №7  ВОГОНЬ

Відгадайте загадки.

  • Паличка – черкалочка,

Головою черкне – вогонь спалахне. (Сірник)

  • Що за гість, що сам себе їсть? (Вогонь).

  Неправильне використання електроприладів дуже часто може

призвести до пожеж. Вогонь - сила, яка може зігріти та нагодувати. Проте, з вогнем треба поводитися обережно. Твоя необачливість може призвести до пожежі, пожежа - до тяжких наслідків: втрати майна, загибелі людей.

  Перегляд мультфільму «Пожар»

Правила:

Не можна гратися з сірниками .          

• Не можна користуватися газовими та електрични¬ми приладами без дозволу  дорослих….

• Електроприлади після користування слід обов'язково …..вимикати.

•Користуватися легкозаймистими та вибухо¬небезпечними речовинами (петарди,хлопушки,бенгальські вогоні) можуть тільки ….дорослі .

• Неправильне використання електроприладів дуже часто може призвести до пожежі.

Запам'ятай,номер телефону пожежної частини- 101.                                                                  

  Якщо підете в гості з дому

Надовго  до своїх знайомих                                                                                                               

 Про газ та струм не забувайте:

 Ретельно все перевіряйте

 І прилади всі вимикайте.

    Здорова людина не може сидіти лише в стінах свого дому. Щодня ви ходите на вулицю, граєтесь у дворі, в парку, ходите в під'їзді, користуєтесь ліфтом.

Тебе оточують рідні і близькі, знайомі та незнайомі люди. Знайомих людей багато, ти знаєш, хто вони і як їх звуть. З ними тебе познайомили батьки, рідні.

Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Вони задумують зло, тому й називаються зловмисниками.

Ті, хто чинить зло – злочинці. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися.

2. Складання повчальної казочки

Вчитель

- Діти, ви любите казочки слухати?

- А які казочки вам подобаються?

- Сьогодні ми з вами будемо не слухати казку, а складати зовсім нову, але повчальну казку. А називається вона «Пригоди хлопчика Неслухняйка». Я казочку почну складати, а ви будете продовжувати. До нової казочки у мене є малюнки, в яких і ховається цікава казочка.

«В одному невеличкому містечу, на одній із довгих вулиць стоїть будинок. У ньому живе.........(пауза) Хочете дізнатись хто ж проживає у будинку? То ж слухайте всі уважно, казка буде починатись...

— Жив-був собі хлопчик та такий був неслухняний, що стали на нього говорити Неслухняйко. Захотів одного разу він без відома батьків піти на вулицю погратися. Забувся Неслухняйко, що не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких йому людей про те, куди він пішов.

  • Дітки, скажіть, то що ж не правильного зробив хлопчик. (відповіді учнів)

Не можна йти гуляти на вулицю, не повідомивши батьків чи інших близьких тобі людей про те, куди ти йдеш і з ким.

2-й учень  Вийшовши на вулицю, хлопчик побачив, що у дворі не має нікого із друзів. Він вирішив помандрувати вулицями міста. Зайшовши за ріг, Неслухняйко помітив, що за ним слідом прямує той незнайомець.

Вчитель

- Які дії вчинить хлопчик? (відповіді учнів)

Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритись від нього, але не заходь у безлюдні місця. Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого підїзду, підвалу або інших безлюдних місць.

3-й учень

- Але хлопчику стало ціково, хто цей незнайомець. Він зупинився і чемно привітався із ним. На це незнайомець усміхнувся і запропонував йому цукерку.

Вчитель: Що мав би зробити Неслуняйко? (відповіді учнів)

Не приймай від незнайомці ласощі, подарунки.

4-й учень  Неслухняйко здивувався такому подарунку і дременув геть від незнайомця.

Вчитель. Біг Неслухняйко біля залізничної колії. Тут він побачив потян. Добре, що він вчасно згадав правила поводження біля залізничної колії. Дрвайте і ми згадаємо!

Перегляд мультфільму Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови - залізниця (Уроки тетушки Совы)

Вчитель: Далі Неслухняйко біг біля річки. Він зайшов в воду, купався, та раптом почав тонути. «Рятуйте!» закричав він.  Переляканого його витягли з води. Чому так трапилося? Тому що він забув правила!

 А ми? Памятаємо! Правила безпечної поведінки на воді та біля води( Слайд 7)

      діти повинні купатися обов’язково під наглядом дорослих; учитися плавати потрібно під керівництвом інструктора або батьків;

      не купайтеся і не пірнайте у незнайомих місцях, це можна робити у спеціально обладнаних місцях;

      не можна запливати за обмежувальні знаки;

      слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо, коли є вітер або велика течія;

      якщо течія вас підхопила, не панікуйте, треба пливти за течією, поступово і плавно повертаючи до берега;

      не купайтеся у холодній воді, щоб не сталося переохолодження;

      не треба купатися довго, краще купатися декілька разів по 20—30 хв;

      не можна гратися на воді у такі ігри, які можуть спричинити шкоду;

      не подавайте навмисних сигналів про допомогу;

      не пірнайте під людей, не хапайте їх за ноги.

Вчитель:

Тут він побачив бродячого собаку, який почав на нього гавкати. Неслухняйко спочатку хотів замахнутися на нього портфелем, та вчасно згадав, що цього робити не можна. Тому він просто зробив вигляд, що не звертає на собаку уваги. Чи правильно він зробив? Як ви гадаєте?

Перегляд мультфільму «Зустріч з бродячими тваринами»

5-й учень

- Біг від тротуаром біля дороги. На краю стояв дорожній помічник – світлофор, який ніби моргав своїми вогнями.

Навіть 3-річний малюк повинен знати, що на дорозі треба поводитися акуратно і уважно.  Дорога – не місце для гри і бігу, тому що по ній їздять машини, від яких потрібно триматися подалі (на безпечній відстані)

Що ще необхідно знати маленькому пішоходові, 10 основних правил (СЛАЙД 7)

1. Ходити потрібно по тротуарах, тільки з правого боку.

2. Переходити вулицю необхідно тільки по пішохідному (або підземному) переходу.

3. Переходити вулицю можна тільки на зелене світло світлофора.

4. Червоний і жовтий сигнали світлофора означають, що йти заборонено.

5. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивися, чи немає поруч машин.

6. При переході дороги спочатку дивимося наліво, доходимо до середини і дивимося направо, тільки тоді продовжуємо шлях.

7. При переході через дорогу треба міцно тримати маму (або будь-якого іншого дорослого) за руку.

8. Не можна перебігати дорогу, особливо якщо поблизу автомобіль.

9. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, поки автобус від’їде від зупинки.

10. За містом потрібно йти по узбіччю, назустріч їдучим машинам (тобто по лівій стороні дороги).

ІV. Руханка                «Червоний, жовтий, зелений».

« жовтий » - тиша; « червоний» - плещуть в долоні;

« зелений» - крокують на місті. (Проводить вчитель, показує різні сигналики).

6- й учень

- І тут біля нього зупинився червоний автомобіль. З нього вийшов чоловік і запропонував підвезти хлопчика.

Вчитель

- Що мав зробити Неслухняйко: сісти з радістю у авто чи чемно відмовити?

Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне не підходь надто близько до машини. Якщо запитання тобі здаються сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

7-й учень

- Неслухняйкові стало так страшно. Найбільше він хотів дістатись додому, до рідних йому людей.

8-й учень

- На вулиці уже темніло. Хлопчик квапливо вертався додому. Йому було страшно і самотньо. Здавалось, що він загубився.

Якщо ти загубився у незнайомому місці звернись до міліціонера

Вчитель

  • Дітки, памятайте!

Не грайтеся на вулиці допізна!

9 – учень  Нарешті, Неслухняйко дістався до рідного будинку. У дворі він побачив маму й тата. Він зрадів побачивши їх.  Пам’ятайте! Говорити ласкаві слова, обіймати, цілувати, дарувати подарунки й пригощати солодощами можуть тільки дуже близькі люди та рідні.

Вчитель - Дітки , вам сподобалась казочка?

- Як ви думаєте, чи все правильно робив наш головний герой казочки?

 Нагадайте правила з «Не» в спілкуванні з незнайомцями (Слайд 8).

- Не розмовляй з незнайомцями:

        - Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.

       -  Не погоджуйся гратися з незнайомцями.

   - Не грайся на вулиці з настанням темряви.

Я вам сказати мушу, що живемо ми лиш раз.

Бережи себе і друзів та згадуй Правила щораз.

III. Підсумок. Рефлексія.Отже, діти, ми з вами сьогодні розмовляли про дуже важливі речі.

1. Що ви запам'ятали і про що дізналися на заході?

2. Що вам найбільше сподобалося? Молодці, діти, гарно попрацювали. Сподіваюсь, ви запам'ятали, як себе потрібно поводити вдома, коли ви залишаєтесь без нагляду дорослих.Памятайте і дотримуйтеся всіх цих правил.

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку