Ознайомити учнів із правилами безпечного відпочинку в зимовий період, зокрема з правилами поведінки на льоду; розвивати вміння приймати рішення в складних ситуаціях; виховувати усвідомлений вибір моделі поведінки та бажання зміцнювати свій організм на свіжому повітрі.
КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
(класна година)
Тема: Правила техніки безпеки на льоду
Форма проведення: гра
Мета і завдання: ознайомити учнів із правилами безпечного відпочинку в зимовий період, зокрема з правилами поведінки на льоду; розвивати вміння приймати рішення в складних ситуаціях; виховувати усвідомлений вибір моделі поведінки та бажання зміцнювати свій організм на свіжому повітрі.
Використана література та інтернет – джерела:
Хід проведення
І. Організаційний момент
Сьогодні ми поговоримо про те, як зробити наш відпочинок узимку безпечним.
Зима - чудова пора відпочинку. Скільки радощів вона приносить! Забави на ковзанах, лижах, санчатах!
Тому усі ми із задоволенням зустрічаємо цю пору року, іноді забуваючи про небезпеку. Сьогодні ми поговоримо про небезпеку, яку може приховувати лід, а саме тонкий лід.
Щоб ні з ким не трапилося лиха, потрібно обережно поводитись на льоду. Найбільш небезпечна крига – перша та остання, адже така крига ще надзвичайно тонка, неміцна і не витримує маси навіть маленької дитини .
ІІ. Сприйняття нового матеріалу
Гра «Як на льоду не потрапити в біду»
1 Раунд
«Обізнаний шестикласник»
Спробуємо з’ясувати, що трапляється з людиною, яка опинилася в холодній воді
У людини в крижаній воді перехоплює дихання, голову ніби здавлює залізний обруч, серце скажено б'ється. Щоб захиститися від смертоносного холоду, організм включає захист – починається сильне тремтіння. За рахунок цього організм зігрівається, але через деякий час і цього тепла стає недостатньо. Коли температура шкіри знижується до 30 градусів, тремтіння припиняється і організм дуже швидко охолоджується. Дихання стає все рідше, пульс сповільнюється, тиск падає. Смерть людини, що несподівано опинилася в холодній воді, наступає найчастіше через шок, що розвивається протягом перших 5–15 хвилин після занурення у воду або порушення дихання.
У випадку, якщо ти все ж провалилися під лід:
Звичайно, треба завжди намагатися врятувати і життя людині яка потрапила в біду. Але перш ніж кинутися до того, хто провалився, тобі необхідно:
ІІІ. Усвідомлення знань
2 Раунд
Вправа «Врятуй хлопчика»
Завдання: узагальнити засвоєні знання стосовно порятунку людини, яка потрапила під лід.
Обладнання: аркуш а4(з малюнком), клей, картинки.
Інструктаж: вчитель пропонує учням поділитись на 4 команди. Вам потрібно розмістити свого чоловічка так, щоб він врятував хлопчика та сам не потрапив у воду . Для цього у вас є різні засоби, які можуть виявитись поруч. Вигадайте історію, як цей хлопчик міг потрапити у крижану воду.
3 Раунд
Вправа «Розсипанка»
1. від , не заходь , далеко, берега, на лід (не заходь на лід далеко від берега)
2. до ополонок , не катайся, не підходь, біля них (не підходь до ополонок, не катайся біля них)
3. сам , ходи, не, по льоду (не ходи сам по льоду)
4. не збирайтесь , на, великими, льоду, групами (не збирайтесь великими групами на льоду)
5. міцність, ноги, льоду, ударом, не перевіряй (не перевіряй міцність льоду ударом ноги)
4 Раунд
Задача-гра.
Уявіть, що двоє товаришів: Петро і Марко пішли кататися на лижах. Вони добре одяглися, щоб не змерзнути: кожен з них одягнув шапку, шарф, теплу куртку, штани з ремінем, теплі чоботи та взяв портфель. На шляху їм трапилося озеро, але відважні хлопці вирішили не обїжати його, а поїхати навпростець. Тим паче берег був під нахилом, можна було розігнатися, нічого не заважало, лише поодинокий кущ ріс на березі. Але трапилося лихо, Петро провалився під лід.
Намалюйте будь ласка Марка та зафарбуйте ЧЕРВОНИМ елементи його одягу і не тільки, які він може використати, щоб врятувати свого друга. Також врахуйте предмети, що їх оточують, є на озері. Проявіть фантазію і пам'ятайте, що головне зберігати спокій і здоровий глузд!
ІV. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
Тестування «Безпека взимку»
1.Ознаками якого ступеню переохолодження є : озноб, м'язове тремтіння, загальна слабкість, трудність пересування, блідість шкіри.
а) легкий, б) середній; в) важкий.
2. Ознаками якого ступеню переохолодження є : втрата свідомості, поступове зниження життєвих функцій.
а) легкий, б) середній; в) важкий.
3. При якій ступені переохолодження треба надати таку першу медичну допомогу: - розітрти постраждалого вовняною тканиною, зігрійте під теплим душем (якщо його поміщаєте у ванну, то температуру води підвищуйте поступово від 30 - 35 °С до 40-42°С); зробіти масаж усього тіла;
а) легкий, б) середній; в) важкий.
4. За яких умов утворюється ожеледиця:
а) температура повітря різко збільщується з переходом від - 3°C до + 5°C за умов підвищеної (більше90%) відносної вологості повітря; ,
б) температура повітря різко зменшується з переходом від + 3°C до - 5°C за умов підвищеної (більше90%) відносної вологості повітря;
в) температура поступово зменшується від + 3°C до - 5°C .
5. Який лід буває прозорий, з синюватим чи зеленуватим відтінком:
а) тонкий, б) міцний; в) крихкий.
6. Який лід буває білим чи жовтуватим:
а) тонкий, б) міцний; в) крихкий.
7. На якій відстані безпечно знаходиться один від одного, коли йдете по льоду:
а) 3 м, б) 1,5 м; в) 5 м.
8. Ви з друзями каталися на лижах біля річки. Один з них зняв лижі, вийшов на лід і провалився. Опишіть ваші дії і цій ситуації.
V. Рефлексія
- Чи сподобався вам урок?
- Чи були ви достатньо активні?
- Чи хотіли б ви стати рятувальниками в майбутньому?
VI. Підсумок уроку
Підсумовуючи наш урок, я би хотіла, щоб ви не тільки знали правила безпеки, а й виконували їх. Тому пам’ятка безпечної поведінки на льоду буде вам корисною згадкою про урок.