Виховний захід "Прикмети матінки-зими"

Про матеріал
Матеріал заходу покликаний познайомити молодших школярів із зимовими прикметами, ознаками та забавами; розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення, фантазію; зняти розумове напруження у дітей після уроків.
Перегляд файлу

Виховний захiд «Прикмети матінки – зими»

                                                             вихователь: Гади О.М.

   Матеріал та обладнання:  зображення зимової хатинки, малюнки із зображенням прикмет зими,зимових ігор та забав,  список зимових прикмет, аудіозаписи.

 

    Мета: закріпити знання зимових прикмет, ігор та забав; розширювати словниковий запас школярів, розвивати зв’язне мовлення; формувати уміння складати короткі описи, уявлення про риму; виховувати любов до природи, поважне ставлення один до одного.

 

Хід заходу:

 

На дошці зображення зимової хатинки.

 

Вихователь:

 

  • Дітки,який гарний будинок тут з’явився! Як ще можна його назвати? (будиночок,хатинка,теремок)

 

  • А який будиночок? ( засніжений,красивий, блискучий, білий)

 

  • Отже,яка пора року,на вашу думку? ( зима)

 

  • Тому будиночок який? (зимовий)

 

  • А хто там може жити? (Дід Мороз,Снігуронька, Снігова Королева,звірята тощо).А спробуйте відгадати загадку і скажіть мені,хто ще може там жити:

 

 Загадка:

Трійка, трійка прилетіла.

Рисаки в тій трійці білій.

А в санях сидить цариця.

Білошкіра, світлолиця.

Як махнула рукавом – все покрилося сріблом! (зима)

 

Ось зима і буде жити в хатинці. Подивіться,який намет біля будиночку! А з чого складається намет? (зі снігу). А сніг з чого? ( зі сніжинок)

 

Діти знаходять сніжинки із зображенням зимових прикмет,ігор та забав. Роздивляються їх  під пісню «Зимові сонячні зайчики» і називають прикмети.

 

Вихователь:

  • Ось,хто буде сьогодні гостями в нашому будиночку. Ой,який вітер. Він підхопив наші сніжинки,і все перемішалося. Тепер ви не зможете знайти ту сніжинку, що взяли вперше. Спробуємо ж описати кожну прикмету так,щоб вийшла загадка.

 

Гра «Хто до хатинки прийшов?»

 

Зима: хто до хатинки прийшов?

 

Діти- персонажі по черзі розповідають про себе, а решта ( глядачі) намагається відгадати, що ж це таке.

 

Сніжинка: я красива, білосніжна, у мене багато подруг. Ми пухнасті,сріблясті, на сонечку блищимо, з неба на землю летимо.

 

Лід: я з’являюся з води, замерзаю на морозі і стаю твердим,прозорим. Я холодний і крихкий.З мене можна робити різні фігури. У теплі я можу розтанути і стати калюжею.

 

Сонечко: взимку я з’являюся рідко, колір у мене не такий яскравий, як влітку. Взимку я бліде і неяскраве. Свічу, але майже не грію.

 

Заметіль: я гомінка, багатосніжна, лечу над землею, полями та шляхами мету.

Я сильна – можу сніг перекинути з одного місця на інше і наносити великі намети.

 

Мороз: я можу з’явитися і пізньої осені, але найсильніший і найлютіший я взимку. Від мене вкриваються льодами ріки, замерзають люди, птахи ти звірі.

 

Намет: я сніжний,великий,схожий на снігову ковдру. Стати великим мені допомагають заметіль та снігопади. У мені можна робити ходи та гратися.

 

Новорічна ялинка: я - зелена красуня. Взимку і влітку одного кольору.Але взимку я буваю дуже красивою, блискучою, у різнокольорових вогниках. Раз на рік, взимку, біля мене буває дуже весело.

 

Снігова баба: я зроблена зі снігу.Мене полюбляють ліпити діти.У мене дуже яскравий і смачний ніс.

 

Ковзани: Про нас згадують тільки взимку. Ми катаємо на собі і дітей, і дорослих на зимовому льоду.Кататися з нами важко,але дуже весело.

 

Зима: Ось і заживемо ми всі дружно у зимовій хатинці. А щоб нам було не сумно,я пропоную пограти у «Рими».

 

Гра «Рими»

Вихователь:

 

  • Називайте свою прикмету ще раз, а ми спробуємо підібрати до неї риму з допоміжним словом.

 

Сніжинка – яскрава картинка.

Лід – річний коловоріт.

Сонечко – яскраве віконечко.

Заметіль – сніжна постіль.

Мороз – червоний ніс.

Ялинка – весела хвилинка.

Сніговик – веселий лісовик.

Ковзани – зимові штани.

 

Вихователь:

 

  • А наші учні приготували для всіх загадки про зимоньку та іі прикмети. Давайте спробуємо їх відгадати.

 

1 учень:

 

З неба – зірочкою,

До долоньки – водичкою.

                         ( сніжинка)

 

2 учень:

 

 Він із снігу самого,

Із морквинки ніс його.

Лиш тепло – заплаче вмить

І розтане… (сніговик)

 

3 учень:

 

Без дощечок, без сокири

Через річку міст зробили.

Міст – прозоре синє скло:

Ковзко й весело було.

                               (лід)

 

4 учень:

 

Без рук,без оченят,

А малювати вміє.

               ( мороз)

Підбиття підсумків:

Вихователь:

 

  • Ну що ж,Зимі дуже приємно і весело було з вами. Ще довгих 2 з половиною місяці вона радуватиме нас. І я пропоную завершити наш захід піснею. (діти співають «Зимонька-зима»»).

 

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку