Виховний захiд «Прикмети матінки – зими»
вихователь: Гади О.М.
Матеріал та обладнання: зображення зимової хатинки, малюнки із зображенням прикмет зими,зимових ігор та забав, список зимових прикмет, аудіозаписи.
Мета: закріпити знання зимових прикмет, ігор та забав; розширювати словниковий запас школярів, розвивати зв’язне мовлення; формувати уміння складати короткі описи, уявлення про риму; виховувати любов до природи, поважне ставлення один до одного.
Хід заходу:
На дошці зображення зимової хатинки.
Вихователь:
Загадка:
Трійка, трійка прилетіла.
Рисаки в тій трійці білій.
А в санях сидить цариця.
Білошкіра, світлолиця.
Як махнула рукавом – все покрилося сріблом! (зима)
Ось зима і буде жити в хатинці. Подивіться,який намет біля будиночку! А з чого складається намет? (зі снігу). А сніг з чого? ( зі сніжинок)
Діти знаходять сніжинки із зображенням зимових прикмет,ігор та забав. Роздивляються їх під пісню «Зимові сонячні зайчики» і називають прикмети.
Вихователь:
Гра «Хто до хатинки прийшов?»
Зима: хто до хатинки прийшов?
Діти- персонажі по черзі розповідають про себе, а решта ( глядачі) намагається відгадати, що ж це таке.
Сніжинка: я красива, білосніжна, у мене багато подруг. Ми пухнасті,сріблясті, на сонечку блищимо, з неба на землю летимо.
Лід: я з’являюся з води, замерзаю на морозі і стаю твердим,прозорим. Я холодний і крихкий.З мене можна робити різні фігури. У теплі я можу розтанути і стати калюжею.
Сонечко: взимку я з’являюся рідко, колір у мене не такий яскравий, як влітку. Взимку я бліде і неяскраве. Свічу, але майже не грію.
Заметіль: я гомінка, багатосніжна, лечу над землею, полями та шляхами мету.
Я сильна – можу сніг перекинути з одного місця на інше і наносити великі намети.
Мороз: я можу з’явитися і пізньої осені, але найсильніший і найлютіший я взимку. Від мене вкриваються льодами ріки, замерзають люди, птахи ти звірі.
Намет: я сніжний,великий,схожий на снігову ковдру. Стати великим мені допомагають заметіль та снігопади. У мені можна робити ходи та гратися.
Новорічна ялинка: я - зелена красуня. Взимку і влітку одного кольору.Але взимку я буваю дуже красивою, блискучою, у різнокольорових вогниках. Раз на рік, взимку, біля мене буває дуже весело.
Снігова баба: я зроблена зі снігу.Мене полюбляють ліпити діти.У мене дуже яскравий і смачний ніс.
Ковзани: Про нас згадують тільки взимку. Ми катаємо на собі і дітей, і дорослих на зимовому льоду.Кататися з нами важко,але дуже весело.
Зима: Ось і заживемо ми всі дружно у зимовій хатинці. А щоб нам було не сумно,я пропоную пограти у «Рими».
Гра «Рими»
Вихователь:
Сніжинка – яскрава картинка.
Лід – річний коловоріт.
Сонечко – яскраве віконечко.
Заметіль – сніжна постіль.
Мороз – червоний ніс.
Ялинка – весела хвилинка.
Сніговик – веселий лісовик.
Ковзани – зимові штани.
Вихователь:
1 учень:
З неба – зірочкою,
До долоньки – водичкою.
( сніжинка)
2 учень:
Він із снігу самого,
Із морквинки ніс його.
Лиш тепло – заплаче вмить
І розтане… (сніговик)
3 учень:
Без дощечок, без сокири
Через річку міст зробили.
Міст – прозоре синє скло:
Ковзко й весело було.
(лід)
4 учень:
Без рук,без оченят,
А малювати вміє.
( мороз)
Підбиття підсумків:
Вихователь: