Виховний захід присвячений Великому Кобзареві
“І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій, не забудьте... ”
Розробила:
Вчитель початкових класів
Юркевич Наталія Віталіївна
Чернівецька ЗОШ I-III ст.№1
Мета:
Ознайомити учнів із життям та творчістю Т.Г.Шевченка; Розвивати зв’язне мовлення, мислення і увагу;
Виховувати інтерес до українського минулого та гордість за свій український народ, за свою Батьківщину.
Продовжувати давати дітям знання про класичних письменників України, про їх творчість та написання художніх картин; ознайомлювати з життям Великого Кобзаря; вчити учнів відчувати красу української природи через поетичне слово.
Матеріал:
Презентація, д.гра “Розсипанки”, виставка книг, прислів’я.
Хід заняття
1. Організація класу.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у першім класі
Діти просто молодці.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми уроку.
- Для того, щоб дізнатися про якого поета ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті, я пропоную вам прочитати акровірш.
- То про якого визначного українського поета піде бесіда на сьогоднішньому занятті?
- Наш урок незвичайний, присвячений він Тарасові Григоровичу Шевченку.
Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
3. Основна частина
3.1. Дитячі роки Т.Г.Шевченка.
9 березня 1814 року в селі Моринці, на Черкащині, у бідній родині селянина-кріпака народився хлопчина. Батьки дали йому ім’я Тарас.
- Що означає слово «кріпак»? Це людина закріплена за паном, яка працює на нього. Пан міг кріпака продати, купити або виміняти як річ.
Прізвище Шевченко пов’язане із назвою професії швець. Шевцем був прадід Тараса Шевченка. Син шевця – Шевченко.
Коли минув другий рік життя Тараса Шевченка його сім’я пересилилася до села Кирилівка. Піклувалися Тарасом добра матір та старша сестра Катерина.
Коли Тарасу було 9 років, померла його добра матір, а в хату прийшла зла мачуха. А в 11 років він став круглим сиротою, помер його батько. Будучи пастухом, Тарасик мав при собі зшиту з паперу маленьку книжечку, де малював і записував народні пісні.
Важке життя прожив Т.Шевченко. Помер поет 10 березня 1861 року у Петербурзі. Згодом його тіло перевезли в Україну і поховали біля міста Канева над Дніпром на Чернечій горі, яку нород називає Тарасовою.
Колись у сиву давнину, ходили по Україні старі люди (часто вони були сліпі), співали про тяжке життя, про героїчні подвиги козаків. Співаючи вони грали на старовинному інструменті – кобзі. Назва інструмента і дала назву – кобзарі.
3.2. Шевченко поет.
Свою першу збірку творів (1840 р.) поет назвав “Кобзар”. Книга “Кобзар” була його “захалявною”книжечкою (він ховав її у халявах чобіт). Поетична спадщина Шевченка налічує понад 240 творів. У “Кобзарі” було 8 творів, один з них ми прослухаємо.
3.3. Музисна пауза.
Слухання аудіотексту “Думи мої, думи...”
3.4. Шевченко художник.
Тарас Григорович Шевченко був не тільки поетом, він був ще і талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі.
3.5. Д.гра “Розсипанки”.
Із слів складіть назви віршів Т.Г.Шевченка.
3.6. Д.гра “Складіть вірш”.
- Вам потрібно закінчити речення. Для цього ви повиння з’єднати лівий рядок із правильним словом, таким чином у нас утвориться вірш.
3.7. Робота з прислів’ями.
Шевченко Тарас наче... (зорі)
Шевченкові твори сяють мов... (сонце для нас)
Шевченків “Кобзар” – то для народу... (не забудем)
Ми Шевченка славить будем і ніколи... (великий дар)
3.8. Музеї Т.Г.Шевченка.
3.9. Наше місто.
- Чи є у нашому місті місця, пов’язані з ім’ям Т.Г.Шевченка?
(Парк ім.Т.Г.Шевченка, вулиця, пам’ятник).
4. Підсумок заняття
4.1. Гра “Вихвалянки”
- Похвалітся товаришу по парті, що ви нового дізналися на сьогоднішньому занятті.