Виховний захід
Тема. Здоров'я – найдорожчий скарб
Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб.
Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки.
Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Обладнання: клейкі папірці, плакат із зображенням дерева, картки, відео, презентація, м'ячик
Форма проведення: година спілкування
Хід виховного заходу
І. Організація початку виховного заходу
1. Привітання
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий –щастя не мине!
2. Повідомлення теми
- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).
- Що таке здоров’я?
а) Гра «Розсипанка»
б) Інтерактивна впрва «Мікрофон»
- Як ви розумієте ці слова?
- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?
- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».
3) Здорова людина має багато друзів.
ІІ. Основна частина
2. Розповідь учителя з елементами бесіди
Одна дівчинка запитала в мами.
- Я знаю, що ви дуже любите ігри. Тому пропоную вам погратися.
3. Гра «Корисно-шкідливо».
- Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила збереження та зміцнення здоров'я. Я буду кидати вам м’ячик і називати певні звички, а той, хто отримає м’ячик, повинен сказати корисна ця звичка або шкідлива.
1 Перебування на свіжому повітрі.
2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
4. Миття рук перед уживанням їжі .
5. Дворазове чищення зубів .
8. Загартування.
– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Обтиратися вранці.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.
– Провітрювати приміщення.
Усе можна?
Чарівник Все Можна сидів перед своєю магічною кульою і уважно вдивлявся у дитячі личка.
- Мамо, а можна, я не буду лягати спати? — з надією питалась мала Софійка. — Там по телевізору має новий мультик йти, а я його пропущу.
- Сонечко, а звідки візьмуться сили для нових ігор?
І засмучена крихітка разом із мамою йшла до ліжечка.
Картинка змінилась.
- Андрійку, не можна торкатися лампочки!
Матуся забирала крихітного хлопчика від настольної лампи, до якої той намагався дотягнутись...
- Не можна їсти багато цукерок, буде животик боліти, краще супчику поїж.
Але він не такий смачний...
Не можна лізти у калюжу, будеш брудний, а ми йдемо в гості...
Картинки змінювали одна одну дуже швидко, чарівник дивився на засмучені дитячі оченята, і... Помах чарівної палички переніс всіх сюди.
- Любі дітки, радий вас вітати у своєму королівстві, де все можна!
Чарівник усміхнувся, а всі новоприбулі заплескали.
І тут почалося...
Всі, хто не хотів лягати ввечері спати, грались, дивились мультики, співали чи танцювали.
Замість супу чи каші діти насолоджувались шоколадом і тістечками.
А замість уроків гасали на роликах. Ще можна було не чистити зуби, не розчісуватись.
Тільки на наступний ранок:
- Ой пече! — найменший хлопчик попік пальчики об лампу.
- Зубчик болить! — кричала Оленка, яка перед цим увесь день їла самі цукерки. — І животик.
- Не можу волосся розплутати, воно до ліжка причепилось!
- А я спати хочу!
- Дайте мені яблучко! Я на городі серед огірочків його не знайшов.
- У мене оченята від телевізора болять!
Чарівника якраз удома не було. Пішов по своїх магічних справах.
Повернувся, а тут плач за плачем.
Того дверцята прищемили, той дострибався, що впав зі сходів, у ще когось зубки болять.
Він сплеснув долонями і настала тиша.
- Що тут робиться?
- Хочу до бабусі, — плакала крихітка. — Вона готує такий смачний супчик. І обіймає, і казки розповідає.
- Але вона забороняє цукерки, а тут їх можна! — захищався чарівник.
- А я хочу книжку з мамою почитати і спати у своє ліжечко лягти, — рямсав Павлусь.
- Тут не треба вчити букви і писати слова. Ось поглянь і ліжечко, як твоє...
- Але мами нема!
- Та вона ж тобі мультики забороняє!
Все Можна оглянувся. Всі такі веселі ще вчора дітки просились до бабусь і матусь.
Але в його королівство дорослих не пускають. Бо ті мають правила і заборони.
Хоча й плач дитячий він не любив.
Чарівник змахнув своєю паличкою, і всі повернулись додому.
Тепер ті дітки, що побували в гостях у чарівника Все Можна знали, що коли їм щось не дозволяють, то для їхньої ж користі.
А чародій почав робити малюкам приємні сюрпризи: то з вітром кульку принесе, то у косах бантики заплете, то хмаринку на морозиво перетворить, чи рибку покаже малюку, що боїться води.
- От і ти слухайся старших, а то забере тебе Все Можна до себе.
Питання
1- Чому треба слухати дорослих?
2- Як ви вважаєте чи добрий Чарівник?
3- Що корисно для здоров'я?
4- В яких випадках ви слухаєте дорослих?
5- Що ви робите для того, щоб бути здоровим?
6. Гра « Порятунок »
- На дошці ви бачите чарівне дерево, яке просить про порятунок.
На ньому слова-шкідники у вигляді гусені.
Лінь |
|
Сум |
|
Злість |
|
Безсоння |
|
Неправильне харчування |
Паління |
|
|
Малорухливий спосіб життя |
|
Карієс |
- Що сталося з нашим деревом?
- Давайте спробуємо очистити дерево від шкідників, відгадуючи загадки.
1. Мамі я допомагала –
Вчора вдома прибирала.
одяг прала, підмітала, квіти добре поливала
І мама мені сказала:
- Гарно, доню, (працювала)
2. Я сміюся і стрибаю,
Я танцюю і співаю,
Я дарую людям щастя,
Бо у мене гарний … (настрій)
3.Цю емоцію я відчуваю,
Коли на прогулянці друзів стрічаю.
Або відповім на уроці я гарно
І коли в мене усе бездоганно. (Радість)
4.Без рук, без ніг, а всіх кладе в постіль. ( Сон)
5. Холодильник похвалився,
Що на дім перетворився,
Де поживна й свіжа
Проживає … (їжа)
6.Щоб здоров'я добре мати,
Треба фрукти споживати.
Кожен день надворі грати,
За собою доглядати.
Як все це разом назвати? (Здоровий спосіб життя)
7. Бокс, хокей, теніс, футбол,
Сноуборд і волейбол.
Стадіон, басейн і корт –
Об'днало слово – (спорт).
8. В одній кімнатці сусіди живуть:
Одні все кусають,
А інші – жують. ( Зуби)
Працьовитість |
|
Гарний настрій |
|
Радість |
|
Міцний сон |
|
Здорове харчування |
Здорови й спосіб життя |
|
|
Спорт |
|
Здорова посмішка |
- Молодці! Ви прогнали гусінь і дерево знову стало здоровим! Бажаю вам теж бути здоровими.
7. Конкурс на звання кращого міма.
(Викликаний учень, отримує завдання показати будь-яку ознаку здоров'я
тільки за допомогою міміки i жестів. Решта учнів намагаються відгадати цю ознаку. )
(Гарний апетит, здорові зуби, веселий настрій, міцний сон, заняття фізичними вправами, догляд за своїм тілом, догляд за волоссям, гарна постава, миття рук, обливання прохолодною водою)
8. Конкурс «Дружні пари»
- На партах лежать картки. Оберіть собі одну з них. Ваше завдання: об’єднатися в пари за цими картками.
а) ноги
б) руки
в) ніс
г) волосся
д) зуби
е) нігті
ж) голова
з) одяг
а) таз з водою
б) мило
в) носовичок
г) гребінець
д) зубна паста
е) ножиці
ж) капелюх
з) щітка
9. Обговорення життєвих ситуацій
- Діти, чи знаєте ви фразу «неписьменна людина»? Це не тільки той, хто не вміє читати і писати, але і той, хто не знає правил здорового способу життя.
- Пропоную вам ознайомитися зі способом життя дітей і оцінити їх поведінку.
Ситуація для першого ряду: Денис вважав, що в житті стільки всього цікавого і стільки треба встигнути, що йому просто ніколи було скупатися, вмитися, почистити і погладити одяг, вимити взуття. Їв він на ходу, забуваючи помити руки, а часто і фрукти.
Ситуація для другого ряду: Ігор дуже любив читати. Він читав багато і скрізь: під час їжі, по дорозі в школу, в транспорті, ввечері, після приготування уроків. А коли мама вимикала світло і бажала « Спокійної ночі», він, щоб не засмучувати маму, читав під ковдрою при світлі ліхтарика. А ще Ігор любив гучну музику і часто не знімав навушники за кілька годин, у перервах між читанням.
Ситуація для третього ряду: Даша дуже любила цукерки, але боялася зубних лікарів. Після їжі вона забувала не тільки почистити зуби, але і прополоскати рот.
Поступово на яснах з'явився наліт, в зубах з'явилися маленькі дірочки, які ставали більше, а колір зубів змінився - став темним. Але Даша вважала, що зуби пофарбували цукерки.
- Що ці діти робили неправильно? Чому не можна цього робити? Що б ви їм порадили?
ІІІ. Підсумок виховного заходу
- Пропоную перегляд відео «Здоров'я – найцінніший скарб».
- Діти, як зберегти своє здоров'я?
2. Вправа «Коло побажань»
- Станьте, дітки, всі у коло і висловіть побажання своїм товаришам. Продовжіть фразу «Бажаю тобі й собі…»
-З таким гарним настроєм ми закінчуємо наш захід.
З хорошими словами подружіть,
Веселими та добрими живіть.
Здоров'я бережіть поки малі,
І мудрими ідіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров'я щастя не буває.
А є здоров'я, буде все як треба.
Сміятиметься сонечко із неба.
А вам весь світ постелиться під ноги,
Щоб ви пройшли усі дороги.
Здорові діти – нація здорова.
Багата Україна і чудово.
То ж,діти, ви здоровими ростіть
В майбутнє добрими ідіть!
- До побачення!