Виховний захід "Здоров я - найдорожчий скарб"

Про матеріал
У даній розробці міститься цікавий матеріал для проведення виховного заходу у третьому класі. Зміст даного заходу має на меті поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я, формує здоровязберігаючу компетентність.
Перегляд файлу

Виховний захід

 

Тема. Здоров'я – найдорожчий скарб

Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я.    Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб.

    Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки.

    Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Обладнання: клейкі папірці, плакат із зображенням дерева, картки, відео, презентація, м'ячик

Форма проведення: година спілкування

 

 

Хід виховного заходу

 

І. Організація початку виховного заходу

 

1. Привітання

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня!

 Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

 А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий –щастя не мине!

 

2. Повідомлення теми

- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).

- Що таке здоров’я?

 

а) Гра «Розсипанка»

  •            Зберіть розсипані склади i прочитайте приказку  .
    Здо  скарб жит най у до ро в'я ті жчий ро
    (Здоров'я -–  найдорожчий скарб у житті.)
    - Сьогодні у нас виховна година на тему:  Здоров'я - найдорожчий скарб

 

б) Інтерактивна впрва «Мікрофон»

 - Як ви розумієте ці слова?

 - Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?

- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

  1.         Здорова людина весела, щаслива.
  2.         У здорової людини нічого не болить.

3)     Здорова людина має багато друзів.

 

  • Отже, найцінніший скарб людини - це здоров'я.
  • Я хочу, щоб ви, були, насамперед, здоровими. І тому ми  сьогодні  поговоримо  про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.

 

ІІ. Основна частина

 

  1. Гра «Склади прислів΄я»
  • Діти, наш народ споконвіку дбав про своє здоров'я, а тому протягом багатьох років з уст в уста передавалися прислів’я –  перлинки народної мудрості.
  • Зараз ми поділимося на групи і кожна група отримає частинки прислів'їв, які потрібно скласти.

 

  1.         Здоров'я мати – вік біди не знати.                               
  2.         Хто праці не боїться – того хвороба сторониться.        
  3.       У здоровому тілі – здоровий дух.                               
  4.         Як немає сили, то й світ не милий.                            
  5.         Здоров'я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.  
  6.         Довго спати – здоров'я не мати.   
  7.         Здоровий не знає, який він багатий.
  8.         Здоров’я не купиш ні за які гроші.
  9.         Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.
  10.    Здоров’я – всьому голова.
  11.    Як про здоров’я дбаєш, так і маєш
  12.          Без здоров'я                                          немає щастя. 
  13.          Веселий сміх -                                      це здоров'я. 
  14.          Доки здоров'я служить,                       то людина не тужить. 
  15.          Було б здоров'я,                                    а все інше наживемо. 
  16.          Бережи одежу знову,                            а здоров'я змолоду. 
  17.          Здоровий злидар щасливіший від      хворого багача. 
  18.          Здоровому все                                      на здоров'я йде, 
  19.          Здоров'я більше варте,                        як багатство. 
  20.          Здоров'я  за гроші                               не купиш. 
  21.          Люди часто хворіють,                       бо берегтися не вміють. 
  22.          Сміх краще лікує,                               ніж  усі ліки. 
  23.          У кого що болить,                             той про те й гомонить. 
  24.          Хворому і мед                                    гіркий. 
    -  Тепер кожна група зачитає по одному прислів’ю, з тих, що ви склали, яке, на ваш погляд найбільше підходить до нашої теми.

 

2. Розповідь учителя з елементами бесіди

   Одна дівчинка запитала в мами.

  •              Як бути здоровою, дужою і вправною? Такою, як ти?
  •              Ти дійсно хочеш, щоб я відкрила тобі таємницю? – запитала мама.
  •              Так, відповіла донька. – Адже цього, мабуть, може домогтися кожна людина. Чи не так?
  •              Звісно, кожна, коли в неї немає якоїсь тяжкої хвороби. А таємниця ця проста: потрібно вести здоровий спосіб життя.

 

  •              Для чого людині потрібно бути здоровою, дужою і вправною?
  •              Давайте розглянемо, які чинники впливають на здоров’я людини

 

 - Я знаю, що ви дуже любите ігри. Тому пропоную вам погратися.
  

3.  Гра «Корисно-шкідливо».

-  Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила збереження та зміцнення здоров'я. Я буду кидати вам мячик і називати певні звички, а той, хто отримає м’ячик, повинен сказати корисна ця звичка або шкідлива.

1 Перебування на свіжому повітрі.

2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.

4. Миття рук перед уживанням їжі .

5. Дворазове чищення зубів .

8. Загартування.
– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Обтиратися вранці.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.
– Провітрювати приміщення.

 

  1. Робота над казкою

                                               Усе можна?

Чарівник Все Можна сидів перед своєю магічною кульою і уважно вдивлявся у дитячі личка.
- Мамо, а можна, я не буду лягати спати? — з надією питалась мала Софійка. — Там по телевізору має новий мультик йти, а я його пропущу.
- Сонечко, а звідки візьмуться сили для нових ігор?

І засмучена крихітка разом із мамою йшла до ліжечка.
Картинка змінилась.
- Андрійку, не можна торкатися лампочки!
Матуся забирала крихітного хлопчика від настольної лампи, до якої той намагався дотягнутись...
- Не можна їсти багато цукерок, буде животик боліти, краще супчику поїж.
Але він не такий смачний...
Не можна лізти у калюжу, будеш брудний, а ми йдемо в гості...
Картинки змінювали одна одну дуже швидко, чарівник дивився на засмучені дитячі оченята, і... Помах чарівної палички переніс всіх сюди.
- Любі дітки, радий вас вітати у своєму королівстві, де все можна!
Чарівник усміхнувся, а всі новоприбулі заплескали.
І тут почалося...
Всі, хто не хотів лягати ввечері спати, грались, дивились мультики, співали чи танцювали.
Замість супу чи каші діти насолоджувались шоколадом і тістечками.

А замість уроків гасали на роликах. Ще можна було не чистити зуби, не розчісуватись.
Тільки на наступний ранок:
- Ой пече! — найменший хлопчик попік пальчики об лампу.
- Зубчик болить! — кричала Оленка, яка перед цим увесь день їла самі цукерки. — І животик.
- Не можу волосся розплутати, воно до ліжка причепилось!
- А я спати хочу!
- Дайте мені яблучко! Я на городі серед огірочків його не знайшов.
- У мене оченята від телевізора болять!
Чарівника якраз удома не було. Пішов по своїх магічних справах.
Повернувся, а тут плач за плачем.
Того дверцята прищемили, той дострибався, що впав зі сходів, у ще когось зубки болять.
Він сплеснув долонями і настала тиша.
- Що тут робиться?
- Хочу до бабусі, — плакала крихітка. — Вона готує такий смачний супчик. І обіймає, і казки розповідає.
- Але вона забороняє цукерки, а тут їх можна! — захищався чарівник.
- А я хочу книжку з мамою почитати і спати у своє ліжечко лягти, — рямсав Павлусь.
- Тут не треба вчити букви і писати слова. Ось поглянь і ліжечко, як твоє...
- Але мами нема!
- Та вона ж тобі мультики забороняє!
Все Можна оглянувся. Всі такі веселі ще вчора дітки просились до бабусь і матусь.
Але в його королівство дорослих не пускають. Бо ті мають правила і заборони.
Хоча й плач дитячий він не любив.
Чарівник змахнув своєю паличкою, і всі повернулись додому.
Тепер ті дітки, що побували в гостях у чарівника Все Можна знали, що коли їм щось не дозволяють, то для їхньої ж користі.

А чародій почав робити малюкам приємні сюрпризи: то з вітром кульку принесе, то у косах бантики заплете, то хмаринку на морозиво перетворить, чи рибку покаже малюку, що боїться води.
- От і ти слухайся старших, а то забере тебе Все Можна до себе.

Питання

1- Чому треба слухати дорослих?
2- Як ви вважаєте чи добрий Чарівник?
3- Що корисно для здоров'я?
4- В яких випадках ви слухаєте дорослих?
5- Що ви робите для того, щоб бути здоровим?

 

6. Гра « Порятунок »

- На дошці ви бачите чарівне дерево, яке просить про  порятунок.

На ньому слова-шкідники у вигляді гусені.

 

Лінь

 

Сум

 

Злість

 

Безсоння

 

Неправильне харчування

 

Паління

 

 

Малорухливий спосіб життя

 

Карієс

- Що сталося з нашим деревом?

- Давайте  спробуємо  очистити  дерево від шкідників, відгадуючи загадки.

1. Мамі я допомагала –

Вчора вдома прибирала.

одяг прала, підмітала, квіти добре поливала

І мама мені сказала:

- Гарно, доню,  (працювала)

 

2. Я сміюся і стрибаю,

Я танцюю і співаю,

Я дарую людям щастя,

Бо у мене гарний … (настрій)

 

3.Цю емоцію я відчуваю,

   Коли на прогулянці друзів стрічаю.

Або відповім на уроці я гарно

І коли в мене усе бездоганно. (Радість)

 

4.Без рук, без ніг, а всіх кладе в постіль. ( Сон) 

 

5. Холодильник похвалився,

Що на дім перетворився,

Де поживна й свіжа

Проживає  … (їжа)

 

6.Щоб здоров'я добре мати,

Треба фрукти споживати.

Кожен день надворі грати,

За собою доглядати.

Як все це разом назвати? (Здоровий спосіб життя)

 

7. Бокс, хокей, теніс, футбол,

Сноуборд і волейбол.

Стадіон, басейн і корт –

Об'днало слово –    (спорт).

 

8. В одній кімнатці сусіди живуть:

Одні все кусають,

А інші – жують.    ( Зуби)

 

 

Працьовитість

 

Гарний настрій

 

Радість

 

Міцний сон

 

Здорове харчування

 

Здорови й спосіб життя

 

 

Спорт

 

Здорова посмішка

 

 

- Молодці! Ви прогнали гусінь і дерево знову стало здоровим! Бажаю вам теж бути здоровими.

7. Конкурс на звання кращого міма.
(Викликаний учень, отримує завдання показати будь-яку ознаку здоров'я
тільки за допомогою міміки i жестів. Решта  учнів намагаються відгадати цю ознаку. )

(Гарний апетит, здорові зуби, веселий настрій, міцний сон, заняття фізичними вправами, догляд за своїм тілом, догляд за волоссям, гарна постава, миття  рук, обливання прохолодною водою)

 

8. Конкурс «Дружні пари»

- На партах лежать картки. Оберіть собі одну з них. Ваше завдання: об’єднатися в пари за цими картками.
а) ноги
б) руки
в) ніс
г) волосся
д) зуби
е) нігті
ж) голова
з) одяг
а) таз з водою
б) мило
в) носовичок
г) гребінець
д) зубна паста
е) ножиці
ж) капелюх
з) щітка

 

9. Обговорення життєвих ситуацій

- Діти, чи знаєте ви фразу «неписьменна людина»? Це не тільки той, хто не вміє читати і писати, але і той, хто не знає правил здорового способу життя.

- Пропоную вам ознайомитися зі способом життя дітей і оцінити їх поведінку.

Ситуація для першого ряду: Денис вважав, що в житті стільки всього цікавого і стільки треба встигнути, що йому просто ніколи було скупатися, вмитися, почистити і погладити одяг, вимити взуття. Їв він на ходу, забуваючи помити руки, а часто і фрукти.

Ситуація для другого ряду: Ігор дуже любив читати. Він читав багато і скрізь: під час їжі, по дорозі в школу, в транспорті, ввечері, після приготування уроків. А коли мама вимикала світло і бажала « Спокійної ночі», він, щоб не засмучувати маму, читав під ковдрою при світлі ліхтарика. А ще Ігор любив гучну музику і часто не знімав навушники за кілька годин, у перервах між читанням.

Ситуація для третього ряду: Даша дуже любила цукерки, але боялася зубних лікарів. Після їжі вона забувала не тільки почистити зуби, але і прополоскати рот.

    Поступово на яснах з'явився наліт, в зубах з'явилися маленькі дірочки, які ставали більше, а колір зубів змінився - став темним. Але Даша вважала, що зуби пофарбували цукерки.

- Що ці діти робили неправильно? Чому не можна цього робити? Що б ви їм порадили?

ІІІ. Підсумок  виховного заходу

  1. Перегляд відео «Здоров'я – найцінніший скарб»

- Пропоную перегляд відео «Здоров'я – найцінніший скарб».

- Діти, як зберегти своє здоров'я?

2.  Вправа «Коло побажань»

- Станьте, дітки, всі у коло і висловіть побажання своїм товаришам.  Продовжіть  фразу «Бажаю тобі й собі…»

-З таким гарним настроєм ми закінчуємо наш захід.

З хорошими словами подружіть,

Веселими та добрими живіть.

Здоров'я бережіть поки малі,

І мудрими ідіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров'я щастя не буває.

А є здоров'я, буде все як треба.

Сміятиметься сонечко із неба.

А вам весь світ постелиться під ноги,

Щоб ви пройшли усі дороги.

Здорові діти – нація здорова.

Багата Україна і чудово.

То ж,діти, ви здоровими ростіть

В майбутнє добрими ідіть!

 

- До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
5403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку