Виховний захід "Професії"

Про матеріал
Виховний захід "Професії" буде цікавим учням як третього , так і четвертого класу. Дана розробка насичена різними конкурсами, іграми для команд. Буле корисної для профорієнтації дітей.
Перегляд файлу

Виховний захід

Тема. Гра-подорож «Калейдоскоп професій»
Мета. Розширити і закріпити знання про різні типи професій, трудові дії та
знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут
нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати
відчуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати;
сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів.
Обладнання: компютерна презентація, телевізор, фішки із зображеннями професій, таблички з назвами команд, роздатковий матеріал, ребуси, пазли, мікрофон.
Форма проведення: Гра-подорож

                                                Хід виховного заходу


І. Організація початку виховного заходу
1. Привітання та оголошення теми
- Доброго дня лікарі і вчителі, токарі і поети, спортсмени і космонавти, артисти і мореплавці, будівники і захисники Вітчизни. Не дивуйтесь, що я вас так називаю. Пройдуть шкільні роки, і саме ви станете капітанами кораблів, побудуєте затишні будинки, пошиєте гарний зручний одяг і взуття, спечете найсмачніший у світі торт, або збудуєте нове гарне місто…

Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну професій, в країну чудову.
Що вас чекає – ще вам невідомо.
Рукою легенько я лиш змахну
І в гру цікаву вас всіх поведу.

- Подорожуючи, ми поглибимо свої знання про різні професії, щоб в
майбутньому вибрати ту, яку б ви любили, виконували чесно і вміло.
У нашій подорожі братимуть участь 4 команди за кількістю типів
професій: «людина – людина», «людина – природа», «людина – техніка», «людина – мистецтво».
-Зараз ви отримаєте фішки із зображенням певних професій. У кого зображення на фішках співпадають, ті працюватимуть в одній команді.

2. Інструктаж до гри-подорожі
-Кожна команда отримуватиме завдання, що стосується їхнього виду професій. За виконане завдання ви отримуватимете по 1 елементу від
малюнка. З цих елементів в кінці нашої гри – подорожі складете малюнок і дізнаєтесь про найголовнішу професію вже сьогодні для вас. А ось і карта нашої подорожі. Ми повинні пройти 6 зупинок. Це: «Знаряддя праці», «Докажи словечко», «Професії відомих людей», «Людину пізнають по справах», «Шеф-кухарі», «Відгадай ребуси».

ІІ. Основна частина.
-Перевіримо, чи готові команди вирушати у подорож? Стартуємо!

1. Гра «Мозковий штурм»
явімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто
нічого не робить. Що сталося б?
1 команда: Не працює лікар (багато хворих, люди від хвороб
(«Людина – людина») помиратимуть.)
2 команда: Не працює лісник (вирубуватимуть ліси,
(«Людина –природа») браконьєри вбиватимуть тварин, багато
розведеться шкідників.)
3 команда: Не працює електрик (немає світла, у квартирі
(«Людина – техніка») темно, не працюють телевізори, холодильники,
праски, комп’ютери.)
4 команда: Не працює режисер (не будуть створюватись нові
(«Людина – мистецтво») спектаклі, кінофільми, концерти. Буде велика
плутанина в подачі матеріалу).
Висновок: ці та інші професії дуже важливі. Люди цих професій
сприяють розвитку та процвітанню нашої країни.
Старт пройшов вдало, і ми непомітно наближаємось до 1-шої зупинки «Знаряддя праці».

2. Перша зупинка «Знаряддя праці»
У кожній професії є свої знаряддя праці. За знаряддями можна
дізнатися, про яку професію йде мова. За опорними словами відгадайте
професію і назвіть місце роботи цих людей.
1 команда [Слайд 1]. Ваги, гроші, каса, товар, чек (Продавець – магазин).
2 команда [Слайд 2]  Дерева, квіти, ягоди, горіхи, гриби (Садівник – сад).
3 команда [Слайд 3] Трактор, плуг, ричаг (Тракторист – поле).
4 команда [Слайд 4] Мікрофон, музика, пісня, костюми (Артист – співак – сцена).
1 команда [Слайд 5] Гребінець, ножиці, дзеркало, лак для волосся (Перукар – салон).
2 команда [Слайд 6] Корова, відро, молоко (Доярка – ферма).
3 команда [Слайд 7] Вантаж, кермо, дорога, машина (Водій – автомобіль).
4 команда [Слайд 8] Музичні інструменти, ноти, мелодія  (Музикант сцена).
Висновок: без знарядь праці людині важко було б досягати вершин професіоналізму. Мені дуже приємно, що ви добре обізнані з цього питання.
(1 елемент)

3. Друга зупинка «Докажи словечко»
-Рухаємось далі. Наближаємось до наступної зупинки «Докажи словечко». Назвати професію і головний її атрибут (інструмент; те, що потрібно для роботи).
1 команда
Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник……. (Військовий – зброя) .

Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша.
Діти, хто він? (Листоноша – преса, сумка).
2 команда
Судно, скарб людей, печери,
В мулі залишки галери.
Відшукає все це враз
Під водою……..(Водолаз – акваланг)

Слоненяті чи качаті,
Кошеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин………….(Ветеринар – ліки).
3 команда
Мчить супутник в сині далі,
Де зірки, мов жар.
Для ракети хто дав сталі? (Сталевар – ковш).

У нього поверх голови турбот.
Він і будує, і дахи криє.
То – лікарню, то – дитсадок, то –завод.
Все під фундамент землю риє. (Будівельник – цегла).
4 команда
Незвичайний він артист –
Акробат, еквілібрист.
Він борець, дресирувальник,
Майстер жанрів розважальних,
Як щось скаже –зал сміється.
Відгадали, як він зветься? (Клоун – маска).

Хоч лиш 2 руки він має,
6 м’ячів разом спіймає,
Кілька яблук, тарілок,
Факелів, булав, квіток
І нічого не поб’є.
Відгадали, хто він є? (Жонглер – мячики).
Висновок: молодці, ви добре впорались із завданням. За це отримуєте
(2 елемент.)

4. Третя зупинка «Професії відомих людей»
-Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати
професію, тоді людина працює з задоволенням і приносить радість собі і
всьому суспільству. Зараз на екрані з’являтимуться портрети відомих людей
України. Ви повинні сказати хто це, і назвати професію цих людей.
1. Тарас Григорович Шевченко – поет, художник.
2. Леонід Іванович Глібов – байкар, письменник, поет.
3. Василь Олександрович Сухомлинський – письменник., поет.
4. Микола Віталійович Лисенко – композитор.
5. Ані Лорак – співачка.
6. Леонід Костянтинович Каденюк – 1 космонавт незалежної України.
7. Володимир і Віталій Клички – спортсмени, боксери.
8. Андрій Шевченко – спортсмен, футболіст.
Висновок: всі ці та інші відомі українці внесли великий вклад в розвиток
нашої держави. Вони прославили нашу Україну далеко за її межами.
Досягти такого успіху їм допомогла працьовитість, інтуїція, талант і
знання.
За гарну роботу ви отримуєте (3 елемент)

5. Четверта зупинка «Людину пізнають по справах»
- Людину пізнають по справах на благо суспільства. Праця
допомагає розкрити свою особистість, показати свої здібності. Недарма
народ склав про працю багато прислів’їв.
-Сказати, про які професії йде мова у прислів’ях.
1 команда. Грамоті вчиться, завжди знадобиться (Вчитель).
Професія вчителя - важлива, бо ці люди вчать дітей у школі,виховують
їх гідними громадянами своєї Батьківщини.
2 команда. Що посієш, те й пожнеш. (Агроном.)
Професія агроном –важлива, бо ці люди знають,як правильно
вирощувати урожай зернових культур.
3 команда. Не взявшись за сокиру, хати не зробиш. (Тесляр)
Професія тесляр – важлива, бо ці люди виготовляють дерев’яні
споруди та прості дерев’яні меблі, які необхідні нам у побуті.
4 команда. Сім раз відмір, один раз відріж (Кравець).
Професія кравець – важлива, бо ці люди шиють і ремонтують одяг, дають нове життя старим речам.
-Дякую, ваші відповіді дуже переконливі. Отже, кожна професія важлива та потрібна для суспільства.
(4 елемент)

6. Пята зупинка «Шеф-кухарі»
-Діти, а зараз у вас є можливість відчути себе справжніми кухарями. У кожноі команди на парті є інгредієнти для певної страви. На великому аркуші паперу у вас написана назва страви та зображений посуд для неї. Ваша задача: дібрати необхідні продукти, щоб «приготувати» вашу страву.
1 команда – борщ
2 команда – піца
3 команда – овочевий салат
4 команда – фруктовий салат
-Молодці, діти, ви всі добре впоралися з цим завданням. З вас вийдуть гарні кухарі.
(5 елемент)

7. Шоста зупинка «Відгадай ребуси»
-Непомітно наш шлях наближається до кінця. Нам залишилося виконати останнє завдання «Відгадати ребуси».
Які професії зашифровані в ребусах? Назвати кінцевий результат їхньої
роботи (що виходить у результаті їхньої праці).
Відповіді до ребусів:
Вчений – винахід в різних галузях науки;
Сторож – збережене майно;
Ведуча - гарно проведений захід;
Тренер - чемпіони з різних видів спорту.
Учитель. Молодці, ви нас порадували своїми гарними знаннями.
(6 елемент).

III. Підсумок виховного заходу

1. Складання пазлу
-На світі дуже багато різних професій, кожна необхідна і важлива. В
майбутньому я бажаю вам вибрати собі професію по душі, щоб вона
приносила вам не тільки фінансове благополуччя, а й насолоду.
-А зараз я прошу підійти до мене капітанів команд зі своїми елементами та скласти з них картину.
-Яке зображення вийшло?
-Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте, про головну для вас вже
зараз.

Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи тесляр–
Всі називають головною
Одну професію – школяр!

-Пам’ятайте, що із старанних, сумлінних школярів виростають справжні
професіонали своєї справи.

2. Вправа «Мікрофон»
- Зараз ми з вами проведемо невеличке інтервю.
-Що нового ви сьогодні дізналися?
-Що вам найбільше запамяталося?
-Ким би ви хотіли стати у майбутньому?

Якими б ти не йшов в житті шляхами,

Яку б ти стежку чи доріжку не обрав,

Завжди лишайся з чистими руками,

Й сумління щоб свого не плямував.

Роботу  обрану виконуй чесно,

Працюй натхненно, творчо кожен день.

Адже усі професії почесні,

Коли  ти трудишся  для себе і людей!

 

- До нових зустрічей!

docx
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку