Важливою передумовою успішного навчання школярів є зацікавленість. Навчання молодшого школяра має бути радісним, але водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Завдання вчителя початкових класів не лише навчати, а й пробудити в дітей емоційне задоволення, радість від отриманих знань і до самого процесу їх засвоєння. В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує проведення уроків та позакласних заходів із впровадженням інноваційних технологій.
Це сприяє позитивному ставленню до уроків , потребує від дитини кмітливості , уваги, вчить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватись і знаходити правильне рішення.
Колективні ігри, змагання згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх взаємин між ними. Адже працюючи в парах, групах або колективно, діти вчаться узгоджувати свої дії з діями інших учасників, дотримуватись правил, бути справедливими до товаришів. У них хтось виграє, а хтось програє. Такі ситуації допомагають формувати в учнів справедливе ставлення і до власних успіхів, і до тих, хто програв.
Запропоновані завдання носять розвивальний характер. Вони пробуджують у дітей інтерес та мотивацію, навчають мислити та діяти колективно. Діти мають можливість говорити, висловлюватись, обмінюватись думками, а потім озвучувати їх.
Такі форми роботи сприяють розвиткові навичок спілкування, мислення, вміння спільного вироблення рішення, і водночас забезпечують засвоєння програмового матеріалу.
Мета: удосконалювати навички читання із впровадженням інформаційних технологій; розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати навички літературної вимови і правильного написання слів; розвивати артистичні здібності дітей; виховувати інтерес до читання та бажання дружити із книгою.
Дійові особи: ведучий, Читалочка, Щебетунчик, Родзинка, Гаджик, учні, вчитель.
ХІД КОНКУРСУ:
Учитель. Дорогі діти! Книгу у нас щанують усі. Вона була і залишається вірним супутником людини. Книга дасть слушну пораду, розповість про незвичайні пригоди і подорожі. Це наш добрий друг і порадник. Сьогодні ми здійснимо цікаву подорож до захоплюючого світу країни, яка має назву Читання. Результати конкурсів продемонструють, яка з команд найкраще опанувала навички читання.
Уже в ранньому дитинстві зустрічають нас книги. Спочатку вам читали їх батьки, а тепер ви самі здатні читати і вірші, і казки, й оповідання. Яке це щастя, коли ти сам можеш читати, мандрувати разом із героями незвіданими світами, хвилюватись, співчувати або засуджувати!
Ведучий
Книга, друг ти нам незмінний,
Друг наш любий з ранніх літ.
Ми побачим всю країну –
Нашу славну Україну.
Ми з тобою пізнаємо світ.
Сторінки книги – це потужні крила,
Читайте, летіть на горду висоту!
Розгорнули книгу – отже, ви відкрили
Нову країну, мрію золоту!
Щебетунчик. Дорогі друзі! Я знайшов незвичайні двері,за якими розташована країна Читання. Яка це чарівна країна! Там живуть літери, з яких утворюються склади, склади з’єднують і утворюють слова, а зі слів складають речення. Усі речення збираються докупи, і перед мешканцями цієї країни з’являються Попелюшка і Колобок, Вовк і Лисиця, Півень і Кіт…Як мені хочеться потрапити до цієї країни! Адже в ній добро завжди перемагає зло. А ви, діти, хотіли б туди потрапити? А ось і двері, які ведуть до країни Читання. Але чим же відімкнути ці чарівні двері?( Слід знайти ключик.)
-Діти, я знаю, що ви добре читаєте і тому мені допоможете. Адже ключик з’явиться, якщо ви виконаєте деякі завдання.
1.Літературна вікторина з використанням інтерактивної технології « Мозковий штурм». ( Запитання задаються почергово кожній команді.)
* У якій казці принцеса вкололась гострим предметом? («Спляча красуня»).
* Про кого йдеться: « …За три копи куплена…»?( « Коза-дереза»)
* Як звали мишенят із казки «Колосок»? (Круть і Верть).
* Хто останнім прийшов на допомогу в казці «Ріпка»? (Мишка).
* Головна героїня казки Андерсена « Снігова королева». ( Герда)
* Хто є автором казки « Рукавичка»? ( Народ).
2.Прочитати слова в колонках, уявляючи на місці риски букви, які позначають голосні звуки. Переможе та команда, учасники якої прочитають швидко і правильно. ( Робота в парах.)
1 команда
Е Е А И И А
с – р – д - д – т – н –
ч – р – м – х - б – л – н –
в – с – л - к – с л – чк –
з – л – н - с – в – н –
п – р – к – з - д – в – н –
2 команда
Е Е О О О И
с – м – р - в – л – г –й
ч – тв – р - х – р – ш – й
дж – р – л - х – л – д н – й
в– с – л - с – л – дк – й
б – р – м - г – л – сн – й
3.Прочитати деформовані слова. Переставити склади так, щоб утворилося слово. У кожній команді працює по декілька пар.
Шин-ка-ма, чик – м»я, ки – шаш, чик – зай , та – зе – га, жа – мед – вед, во – нок – жай – ро, ра – жу – вель, сич – ли – ка, ли – ма –на.
Ля – зу – зо, ка – тів – лас, ро – бець – го, ле – кро – ня, ка – со – ба, ко – ва – ро, по – ся – ро, лян – ки – ва, ку – ця – ни.
4. Кожній команді пропонується переглянути уривок із відомої казки. Назвати твір та його автора. ( « Солом’яний бичок», «Гуси-лебеді», « Кривенька качечка», « Попелюшка», « Лисичка та Журавель», «Кіт у чоботях».)
5.Знайти і прочитати слова. Робота в групах.
1 команда – назви птахів
ГСВОоОрРОРоКОбНеААць (Горобець, ворона, сорока).
2 команда – назви овочів
мРГоЕАрДРкЬБвКУЗА (Морква, редька, гарбуз).
Нарешті з’являється ключик. Щебетунчик відкриває чарівні двері.
Гаджик. О, як багато дітей зібра лося!Добрий день, дорогі гості! Я хочу повідомити, що наша подружка, Родзинка, заблукала і не може дістатися до нас.
Щебетунчик. Що ж робити, як допомогти Родзинці?
Читалочка. Ви зможете допомогти нашій подружці, якщо витримаєте випробування.
Гаджик. Діти, ви згодні?( Відповіді дітей.) Ось бачите , всі діти згодні. Давайте ваші завдання!
Щебетунчик. Ідучи за цифрами-підказками, скласти прислів’я.
1 команда
10 лащиться 7 а 2 не 9 що
5 що 1 бійся 6 бреше
3 того 8 того 4 собаки
10 дивиться 8 в 5 а 1 скільки 6 він
2 вовка 4 годуй 7 все 9 ліс 3 не
2 команда
4 море 7 додому 2 й
1 пташка 5літає 8 вертається
3 за 6 та
6 його 2 такий 4 чорт 3 страшний
1 не 7 малюють 5 як
Читалочка. Завдання друге: складіть прислів’я із «розсипанки».
1 команда. На роток платок чужий накинеш не. Не як хвостом словами кидай пес.
2 команда. Гірко і слів буває від солодких. З дружити книгою жити з добром.
Гаджик. І,нарешті, третє завдання: прочитати слова-анаграми.
1 команда. Про маму: радоб, жніна, дналагі, скалава, днарі.
2 команда. Про сніг: наспухтий, криісстий, лийбі, тийляссріб, лодхоний.
Щебетунчик. Ура! Ура! Ви все виконали! Діти, я бачу, що ви добре вмієте читати, а також виконувати завдання, що потребують кмітливості та творчого мислення. Тому пропоную вам дещо складніше завдання. Але перед цим пропоную провести розминку, яка потребує вмінь римувати слова.
Ходить лісом їжачок, в нього шубка з …
Вночі їй завжди півник сниться, вона не курка, а …
У неділю на Хрещатик квочка вивела …
По дорозі жук повзе, на спині листок …
Свиня навчала діточок: - Вмивайте вранці …
Ну й дивина! Не знає Таня й досі, яка пора іде за літом? …
Отож, приступимо до виконання завдань. Вставити літери, що позначають голосні звуки, і прочитати вірш.
1 команда
Р-н- в т-ш- л-с-в-й ( Рано в тиші лісовій дз-нькн-в дзв-н-к г-л-б-й , Дзенькнув дзвоник голубий, - п-ч-вс- - пт-ш-к І почався у пташок н- г-л-в-н- -р-к. На галявині урок.)
2 команда
В-дл-т-ють г-с- - л-л-к- ( Відлітають гуси і лелеки - кр-ї з-м-рськ- - д-л-к- . у краї заморські і далекі. –с-нь т-х-, -с-нь з-л-т-в- Осінь тиха , осінь золотава
В-йшл-, м-в л-с-чк- н- г-ляв-. Вийшла, мов лисичка на галяву.
І, нарешті, останнє випробування. Пригадати вірші Т.Г.Шевченка та доповнити їх.
* … вишневий коло хати.
* … моя вечірняя , зійди над горою.
* Поклала … коло хати маленьких діточок своїх.
* Реве та стогне … широкий.
одці, діти!Я був упевнений у ваших здібностях і не помилився.
Журі у складі Мудрої Сови, та Феї Знань підбиває підсумки.
Ведучий. Кожна прочитана книга – це друг, що веде у дивовижний світ. А читаючи їх, ми стаємо добрішими і мудрішими. Тож як можна не читати?
Щебетунчик. До побачення , друзі! Сподіваюсь, що ви виростете розумними і працелюбними дітьми, а допоможе вам у цьому любов до читання, любов до книги.
Учитель. Шановні хлопчики і дівчатка! Ми вам хочемо побажати…
Усі. Книг багато прочитати і найрозумнішими стати!