Виховний захід "Супер-конкурс Читайликів (тренінг інтелекту)

Про матеріал
Матеріал для удосконалення навичок читання, збагачення словникового запасу, розвитку зв'язного мовлення. Вокористовується в позакласній роботі з учнями 3-4 класів.
Перегляд файлу

 

 


 

 

  Важливою передумовою успішного навчання школярів є зацікавленість. Навчання молодшого школяра  має бути радісним, але  водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Завдання вчителя початкових класів не лише навчати, а й пробудити в дітей емоційне задоволення, радість від отриманих знань і до самого процесу їх засвоєння. В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує проведення уроків та позакласних заходів   із впровадженням інноваційних технологій.

   Це сприяє позитивному ставленню до уроків , потребує від дитини кмітливості , уваги, вчить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватись і знаходити правильне рішення.

  Колективні ігри, змагання згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх взаємин між ними. Адже працюючи в парах, групах або колективно, діти вчаться узгоджувати свої дії з діями інших учасників, дотримуватись правил, бути справедливими до товаришів. У них хтось виграє, а хтось програє. Такі ситуації допомагають формувати в учнів справедливе ставлення і до власних успіхів, і до тих, хто програв.

    Запропоновані завдання носять розвивальний  характер. Вони пробуджують у дітей  інтерес та мотивацію, навчають мислити та діяти колективно. Діти мають можливість говорити, висловлюватись, обмінюватись думками, а потім озвучувати їх.

 Такі форми роботи сприяють розвиткові навичок спілкування, мислення, вміння спільного вироблення рішення, і водночас забезпечують  засвоєння програмового матеріалу.

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0217698.wmf 

 

 

 

Мета: удосконалювати навички читання із впровадженням інформаційних технологій; розвивати зв’язне мовлення учнів; формувати навички літературної вимови і правильного написання слів; розвивати артистичні здібності дітей; виховувати інтерес до читання та бажання дружити із книгою.

Дійові особи: ведучий, Читалочка, Щебетунчик, Родзинка, Гаджик, учні, вчитель.

 

                                            ХІД  КОНКУРСУ:

Учитель. Дорогі діти!  Книгу у нас щанують усі. Вона була і залишається вірним супутником людини. Книга дасть слушну пораду, розповість про незвичайні пригоди і подорожі. Це наш добрий друг і порадник. Сьогодні ми здійснимо цікаву подорож до захоплюючого світу країни, яка має назву Читання. Результати конкурсів продемонструють, яка з команд найкраще опанувала навички читання.

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0299125.wmfУже в ранньому дитинстві зустрічають нас книги. Спочатку вам читали їх батьки, а тепер ви самі здатні читати і вірші, і казки, й оповідання. Яке це щастя, коли ти сам можеш читати, мандрувати разом із героями незвіданими світами, хвилюватись, співчувати або засуджувати!

Ведучий

Книга, друг ти нам незмінний,

Друг наш любий з ранніх літ.

Ми побачим всю країну –

Нашу славну Україну.

Ми з тобою пізнаємо світ.

Сторінки книги – це потужні крила,

Читайте, летіть на горду висоту!

Розгорнули книгу – отже, ви відкрили

Нову країну, мрію золоту!

 

Щебетунчик. Дорогі друзі! Я знайшов незвичайні двері,за якими розташована країна Читання. Яка це чарівна країна! Там живуть літери, з яких утворюються склади, склади  з’єднують і утворюють слова, а зі слів складають речення. Усі речення збираються докупи, і перед мешканцями цієї країни з’являються Попелюшка і Колобок, Вовк і Лисиця, Півень і Кіт…Як мені хочеться потрапити до цієї країни! Адже в ній добро завжди перемагає зло. А ви, діти, хотіли б туди потрапити? А  ось і двері, які ведуть до країни Читання. Але чим же відімкнути ці чарівні двері?( Слід знайти   ключик.)

-Діти, я знаю, що ви добре читаєте і тому мені допоможете. Адже ключик з’явиться, якщо ви виконаєте деякі завдання.

1.Літературна вікторина  з використанням інтерактивної  технології        « Мозковий штурм». ( Запитання задаються почергово кожній команді.)

* У якій казці принцеса вкололась гострим предметом? («Спляча красуня»).

* Про кого йдеться: « …За три копи куплена…»?( « Коза-дереза»)

* Як звали мишенят із казки «Колосок»? (Круть і Верть).

* Хто останнім прийшов на допомогу в казці «Ріпка»?  (Мишка).

* Головна героїня казки Андерсена « Снігова королева». ( Герда)

* Хто є автором казки « Рукавичка»? ( Народ).

2.Прочитати слова в колонках, уявляючи на місці риски букви, які позначають голосні звуки. Переможе та команда, учасники якої прочитають швидко і правильно. ( Робота в парах.)

1 команда

         Е Е А                                             И И А

с – р – д -                                         д – т – н –

ч – р – м – х -                                  б – л – н –

в – с – л -                                         к – с л – чк –

з – л – н -                                         с – в – н –

п – р – к – з -                                   д – в – н –

 

2 команда

      Е Е О                                              О О И

с – м – р -                                         в – л – г –й

ч – тв – р -                                        х – р – ш – й

дж – р – л -                                       х – л – д н – й

в– с – л -                                          с – л – дк – й

б – р – м -                                          г – л – сн – й

 

3.Прочитати деформовані слова. Переставити склади так, щоб утворилося слово. У кожній команді працює по декілька пар.

Шин-ка-ма, чик – м»я, ки – шаш, чик – зай , та – зе – га, жа – мед – вед, во – нок – жай – ро, ра – жу – вель, сич – ли – ка, ли – ма –на.

 

Ля – зу – зо, ка – тів – лас, ро – бець – го, ле – кро – ня, ка – со – ба, ко – ва – ро, по – ся – ро, лян – ки – ва, ку – ця – ни.

4. Кожній команді пропонується переглянути   уривок із відомої казки. Назвати  твір та його автора. ( « Солом’яний бичок», «Гуси-лебеді»,             « Кривенька качечка», « Попелюшка», « Лисичка та  Журавель»,  «Кіт у чоботях».)

5.Знайти і прочитати слова. Робота в групах.

1 команда – назви птахів

ГСВОоОрРОРоКОбНеААць  (Горобець, ворона, сорока).

2 команда – назви овочів

мРГоЕАрДРкЬБвКУЗА  (Морква, редька, гарбуз).

Нарешті з’являється ключик. Щебетунчик відкриває чарівні двері.

Гаджик. О, як багато дітей зібра лося!Добрий день, дорогі гості! Я хочу повідомити, що наша подружка, Родзинка, заблукала і не може дістатися до нас.

Щебетунчик. Що ж робити, як допомогти Родзинці?

Читалочка. Ви зможете допомогти нашій подружці, якщо витримаєте випробування.

Гаджик. Діти, ви згодні?( Відповіді дітей.) Ось бачите , всі діти згодні. Давайте ваші завдання!

Щебетунчик.  Ідучи за цифрами-підказками, скласти прислів’я.

1 команда

10 лащиться            7 а                   2 не                   9 що

5 що                        1 бійся              6 бреше          

3 того                       8 того               4 собаки

 

10 дивиться             8 в                     5 а                    1 скільки        6 він

2 вовка                     4 годуй             7 все                 9 ліс                3 не

 

2 команда

4 море                      7 додому              2 й

1 пташка                   5літає                 8 вертається

3 за                            6 та

 

6 його                       2 такий              4 чорт                 3 страшний

1 не                           7 малюють        5 як

Читалочка. Завдання друге: складіть прислів’я із  «розсипанки».

1 команда. На роток платок чужий накинеш не. Не як хвостом словами кидай пес.

2 команда. Гірко і слів буває від солодких. З дружити   книгою жити з добром.

Гаджик. І,нарешті, третє завдання: прочитати слова-анаграми.

1 команда. Про маму: радоб, жніна, дналагі, скалава, днарі.

2 команда. Про сніг: наспухтий, криісстий, лийбі, тийляссріб, лодхоний.

Щебетунчик. Ура! Ура! Ви все виконали! Діти, я бачу, що ви добре вмієте читати, а також виконувати завдання, що потребують кмітливості та творчого мислення. Тому пропоную вам дещо складніше завдання. Але перед цим пропоную провести розминку, яка потребує вмінь римувати слова.

Ходить лісом їжачок, в  нього шубка з …

Вночі їй завжди півник сниться, вона не курка, а …

У неділю на Хрещатик квочка вивела …

По дорозі жук повзе, на спині листок …

Свиня навчала діточок: - Вмивайте вранці …

Ну й дивина! Не знає  Таня й досі, яка пора іде за літом? …

Отож, приступимо до виконання завдань. Вставити літери, що позначають голосні звуки, і прочитати вірш.

1 команда

Р-н-   в  т-ш-     л-с-в-й                     ( Рано в тиші лісовій                                              дз-нькн-в      дзв-н-к       г-л-б-й ,       Дзенькнув дзвоник голубий,                                                                              -     п-ч-вс-     -      пт-ш-к                   І почався у пташок                                                                                         н-    г-л-в-н-         -р-к.                        На галявині урок.)

2 команда

В-дл-т-ють       г-с-     -    л-л-к-         ( Відлітають гуси і лелеки                                                                                  -     кр-ї       з-м-рськ-     -     д-л-к- .     у краї заморські і далекі.                                                                                –с-нь      т-х-, -с-нь  з-л-т-в-                 Осінь тиха , осінь золотава

В-йшл-, м-в   л-с-чк-     н-  г-ляв-.      Вийшла, мов лисичка на галяву.               

І, нарешті, останнє випробування. Пригадати вірші Т.Г.Шевченка та доповнити їх.

* … вишневий коло хати.

* … моя вечірняя , зійди над горою.

* Поклала … коло хати маленьких діточок своїх.

* Реве та стогне … широкий.                                                      

 

 

одці, діти!Я був упевнений у ваших здібностях і не помилився.

Журі у складі Мудрої Сови, та Феї Знань підбиває підсумки.

Ведучий. Кожна прочитана книга – це друг, що веде у дивовижний світ. А читаючи їх, ми стаємо добрішими і мудрішими. Тож як можна не читати?

Щебетунчик. До побачення , друзі! Сподіваюсь, що ви виростете розумними і працелюбними дітьми, а допоможе вам у цьому любов до читання, любов до книги.

Учитель. Шановні хлопчики і дівчатка! Ми вам хочемо побажати…

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0287005.wmfУсі. Книг багато прочитати і найрозумнішими стати!     

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кирнасовська Світлана Михайлівна
    Дякую, дуже гарний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Одинець Алла
Додано
30 жовтня
Переглядів
69
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку