Тема уроку: Таємниці насіння
Мета: дати поняття, з якого насіння що виростає. Навчити передавати форму і колір (огірок, помідор, яблуко, кавун). Малювати фарбами, формувати практичне уявлення про різні лікарські рослини, розвивати мислення та зорову пам’ять. Виховувати любов до природи, тварин.
Обладнання: насіння: кавуна, яблук, винограду, огірків, помідорів. Аркуші паперу, гуаш, пензлики, конверт з різними картками лікарських рослин на кожну дитини. Картки із зображенням овочів, мішечки наповнені м’ятою, чебрецем, материнкою.
Хід заняття
Петрик: Подивіться, яке я насіння приніс.
Вчитель: Петрик знову все переплутав. Не знаю, що виросте з цього насіння. А як йому можна допомогти? Потрібно сказати… Так,він не знає, що це. Ви скажете «кавун», а він не знає. А як допомогти Петрику, щоб він відразу здогадався, що виросте? (Намалювати,зліпити). Давайте краще намалюємо, що з кожного насіннячка виросте. Так що ж будемо малювати? (Показати насіння кавуна).
Діти: Кавун (огірок, яблуко…)
Вчитель: Що з цього насіння виросте, те й намалюємо. Петрик буде садити насіння і ставити наш малюнок, щоб знати, що виросте. Тому кожен намалює щось одне: або кавун, або огірок.
Що ж виросте з цього насіння? (Кавун)
Який же він може вирости? (Великий, зелений)
А який зелений? (Смугастий, темно-зелений, світло-зелений)
А ще що з нього буде таке, щоб він був схожий на кавун? (Хвостик)
Петрик відразу зрозуміє, що це кавун зелений, темний і світлий з хвостиком… квадрат!
Діти: Ні, круг!
Вчитель: Великий круглий, буз куточків, смугастий з хвостиком. (Вчитель малює на дошці)
Ідіть готуйте все до малювання.
Гімнастика для пальчиків
Про кішку
Своїть глечик на столі
Повний молока.
До нього кішка підійшла,
Стала пить вона.
Ось вона все п’є та п’є,
Тай дісталася до дна.
Що трапилось, як же так?
Голова застрягла там.
Пішла кішка на подвір’я
І знайшла собі каміння.
Тук-тук-тук,
Розлетівся глечик тут. Мяу!
Діти малюють фарбами на аркуші.
Вчитель: Ось. Петрику, тримай малюнки дітей!
Петрик: Я, так, дітки, вдячний вам! Допоможіть відчинити двері до країни Здоров’я.
Діти допомагають відчинити, а там дзеркало.
Петрик: Подивіться, усміхніться. Які у вас рожеві щічки, білі зубки! Та чомусь очі втомлені. Стривайте, кольорові вогники увімкну, і зробимо гімнастику для очей. (Подивись- у ліво, подивись – на право, подивись – у гору, подивись- у низ)
Ой, як тепер очі заблищали! Швидше до Чарівного куща. (діти отримують конверти з різними картками. Складають лікарську рослину: ромашку, подорожник, кулібаба, мати- й-мачуха)
Вчитель: Що ти склав? Що розповіси про ромашку? Що нею лікують? (ангіну, простуду, біль у животику). А якщо колінце чи руку забив, то яку рослину покладемо (подорожник) А щоб позбутися кашлю, то відвар з якої рослини п’ємо? (мати-й-мачуха)
Петрик: Ти дивись, як горно діти знають лікарські рослини! Та хто ж мені допоможе? Вже час мені спати, та біда в тому, що на мене напало безсоння!
Діти:Ми тебе вилікуємо. Подаруємо тобі мішечки (мішечки з м’ятою та чебрицем) Якщо покладеш собі під подушечку, то аромат м’яти і материнки з чебрецем принесе тобі солодкий сон.
Вчитель: А ще, діти, беріть кошики, та зберемо в них ті продукти й овочі, в яких є вітаміни від простуди, щоб Петрик добре спав всю зиму та не хворів.
Діти беруть картинки та кладуть в кошик.
Вчитель: Ось ми і допомогли Петрику дізнатись таємницю насіння.