Варить відмінно твоя голова:
п'ять плюс один виходить... (не два, а шість)
Говорив учитель Ірі,
що два більше, ніж... (один, а не чотири)
Менше в десять разів, ніж метр,
всім відомо... (дециметр)
Ти на пташку подивись:
лап у птахи рівно ... (дві, а не шість)
Біля дошки говори,
що кінців у палиці... (два, а не три)
Вийшов зайчик погулять,
лап у зайця рівно... (не п'ять, а чотири)
Миша рахує дірки в сирі:
три плюс два - всього... (п'ять, а не чотири).
Відмінник щоденником дуже гордиця,
внизу у щоденнику стоїть ...(не одиниця, а 12)
У світі математики
Мета. Сприяти всебічному розвиткові пізнавальної активності учнів, їх творчих здібностей.
— Добрий день, дорогі друзі! Я рада вітати вас. Сьогодні тут відбудеться година спілкування. У ньому візьмуть участь наші семикласники. Ми здійснимо подорож у чудовий, тематичний, цікавий світ математики.
Коли мова йде про щось дуже просте і зрозуміле, ми часто кажемо: «Ясно, як двічі два - чотири!». Але перш ніж додуматися до того, що двічі два - чотири, людям довелося вчитися багато, багато тисяч років.
Звичайно, це вчення йшло не за партою. Людина поступово навчалася жити: будувати житло, знаходити дорогу в далеких походах, обробляти землю. І одночасно вона вчилася рахувати. Бо навіть в ті далекі часи, коли люди жили в печерах і одягалися в звірині шкури, вони не могли обійтися без ліку і міри.
Що може математика? Відповість на це питання учениця 7 класу.
Учениця Що може математика? Астроному вона допомагає визначити шляхи далеких зірок. Інженер з допомогою математики робить розрахунки реактивного літака, корабля чи нової електростанції. Вченому-фізику математика відкриває закони атомного ядра, а моряку вказує шлях корабля в океані. Словом, математика може все або майже все там, де потрібно що-небудь обчислювати.
Але з кожним роком у нас з'являється все більше і більше чудових машин: складних верстатів, різних автоматів. Для того щоб добре працювати на таких машинах, треба дуже багато знань. Зараз математика потрібна не тільки вченому або інженеру, а й майстру, і робочому на заводі.
Вчитель Зараз проведемо з вами розминку на вашу увагу
Варить відмінно твоя голова:
п'ять плюс один виходить... (не два, а шість)
Говорив учитель Ірі,
що два більше, ніж... (один, а не чотири)
Менше в десять разів, ніж метр,
всім відомо... (дециметр)
Ти на пташку подивись:
лап у птахи рівно ... (дві, а не шість)
Біля дошки говори,
що кінців у палиці... (два, а не три)
Ось п'ять ягідок в траві.
З'їв одну, залишилося -... (не дві, а чотири)
Вийшов зайчик погулять,
лап у зайця рівно... (не п'ять, а чотири)
Миша рахує дірки в сирі:
три плюс два - всього... (п'ять, а не чотири).
Відмінник щоденником дуже гордиця,
внизу у щоденнику стоїть ...(не одиниця, а 12)
Вчитель
Ми звикли користуватися цифрами щодня і навіть не задумуємося над тим, чому це шість, а то вісім, хто вигадав усі ці назви, звідки вони?...
Існує думка, що накреслення звичних нам арабських цифр було вигадано за принципом: «Значення цифри відповідає кількості кутів».
З часом усе змінюється, кути на цифрах — теж не виняток. Вони згладилися і зникли.(показ презентації, частина 1)
ВчительМистецтво з глибоким філософським змістом презентує американська художниця Сієна Моріс. Про її картини розповість учень 7 класу(показ презентації, частина 2)
Учень
Її оригінальні картини – це нагромадження чисел від 1 до 12. Спитаєте, чому саме до 12? А тому, що вона використовує цифри тільки із циферблатів годинників, до того ж розбитих, оскільки творчість художниці – не просто малюнки з математичним ухилом. Це філософські роботи про те, як зникають секунди і як четвертий вимір, а саме час, формує три інші.
Сієні 27 років. Більшу частину життя вона присвятила зображальному мистецтву. І тільки три роки тому відмовилася від звичних штрихів і почала малювати числами. Для цієї техніки художниця винайшла власну назву – числізм.
У результаті художниця зрозуміла: поки роздумує, час спливає. Ні мрії про майбутнє, ні жаль за минулим нічого не варті. Необхідно цінувати дійсність, адже іншого шансу «намалювати» картину власного життя не буде
Вчитель Багато хто вважає математику нудною і важкою наукою: складні задачки, рівняння, формули… Голова обертом. Проте світ чисел і прикладів набагато цікавіший, ніж здається на перший погляд
Ну що, готові до несподіванки? Тоді вперед!Зараз проведемо математичні фокуси. Я покажу, як математика творить дива.
1. Необхідно, щоб спочатку ви до кількості своїх братів додав число 3 (але результат поки не кажете).
Потім отримане число помножить на 5, приплюсує 20, суму помножить на 2.
До результату необхідно додати ще й кількість сестер, плюс число 5.
Він чи вона називають остаточний результат.
Від отриманого числа відніми 75 .Двозначне число, яке ми отримаєш, вкаже на склад сім'ї: перша цифра – кількість братів, друга – сестер.
2. Перший крок: день народження помножити на 2 (два);
Другий крок: до отриманого результату додати 5 (п’ять);
Третій крок: отримане число помножити на 50 (п’ятдесят);
Четвертий крок: додати номер місяця, в якому народився;
П’ятий крок: від отриманої суми віднімаємо 250 (двісті п’ятдесят);
Результатом має бути три або чотири цифри.
Вчитель: А зараз поговоримо про числа велетні і числа ліліпути.
Подивіться на небо, засіяне зірками, на море, на піщинки в пустелі ... і у нашій уяві народиться поняття чисел – велетнів. Слово «мільйон» – італійського походження і з’явилось воно ще у XIII столітті. Його вперше вимовив італійський монах – мандрівник Марко Поло.
Що таке мільйон? Той, хто впевнений, що знає що це таке, і готовий застосувати цю величину без труднощів до різних явищ життя, нехай без довгих роздумів спробує відповісти, якої товщини була б людська волосина збільшена в мільйон разів.
Людська волосина, збільшена в мільйон разів по товщині буде мати в перерізі 70 м!
В середині такої «волосини» можна було б сміливо їздити по колу на автомобілі.
А звичайний комар, збільшений в мільйон разів буде мати довжину 5 км.
Кишеньковий годинник в цьому масштабі досягне 50 км в діаметрі.
Книга, що має мільйон сторінок мала б товщину 50 м.
Чи знаєте ви, що від початку нашої ери до сьогоднішнього дня не пройшло ще мільйон днів ? Це станеться приблизно через 800 років.
Мусимо визнати, що багато освічених людей чітко не відрізняють мільйон від більйона, а тим більше більйон від трильйона. Велике здивування викликає той факт, що від початку нашої ери пройшов тільки перший мільярд хвилин, а мільйон менше більйона у тисячу разів.
Цікаво, що людська волосина збільшена в більйон разів була б у8 разів товстішою земної кулі, а комар був би майже в 50 разів більший за Сонце.
Давайте задумаємось над розмірами пилинки, що літає в яскравих променях сонця, над товщиною павутинки, або над тим, скільки триває один рух повіки ока. І тут перед вами розкриваються горизонти неосяжних величин - нескінченно малих.
Легко впевнитись в тому, що чисел – ліліпутів ми теж майже не знаємо. Візьмемо для прикладу 0,001 секунди. Смішна частинка часу, чи не так ? Що ж може трапитись за 0, 001 секунди?
Потяг, що їде з невеликою швидкістю 36 км за годину проїде за 0,001 сек. 1 см шляху, літак же за 0,001сек. зрушиться на 10 см., звук за цей час пробіжить 33 см. , а куля – 70 см. Всесвітня Ейфелева вежа майже дістала б Місяця .
Цікаво, а у що б перетворився атом, збільшений в мільйон раз?
У маленьку крапочку, трошки менше тієї, якою закінчується речення.
Атом – це ціла сонячна система, в якій обертаються електрони. Якщо порівняти їх розміри з величиною пилинки, то можна сказати, що електрон так відноситься до пилинки, як пилинка – до земної кулі!
Підсумок
Ніколи ще математика не була настільки всеосяжною і такою потрібною людям наукою, як сьогодні. Про те, якою буде математика завтра, говорити важко. Вона розвивається зараз так стрімко, так часто робляться в ній нові відкриття, що гадати про те, що буде, мабуть, марно. Одне можна сказати напевно: завтра математика стане ще могутнішою, ще важливішою і потрібнішою людям, ніж сьогодні