Виховний захід "В гостях у іменнника"

Про матеріал
Сценарій свята по вивченню частини мови "Іменник". Можна використати як підсумковий урок з даної теми
Перегляд файлу

Виховний захід «В гостях в Іменника»

Мета: закріпити знання учнів про частину мови — іменник. В ігровій формі виявити знання дітей, вчити їх емоційно обігравати ролі, виховувати дружні відно­сини.

Герої свята: Королева Граматика, Знак Оклику — перший міністр Королеви, Генерал Словник, Іменник, Однина, Множина, Чоловічий рід, Жіночий рід, вовк Вольдемар, лисиця Алексіс, кіт Супермен.

Виходить Королева Граматика, за нею йде її міністр - Знак Оклику. Королева:

Країна казкова — Українська мова!

Панує в ній злагода, розум і лад.

(До міністра). Чиї перед нами лежать володіння?

Знак Оклику. В Іменника нині святковий парад!

Виходить Генерал Словник.

Словник (кланяється).

Моє шанування тобі, Королево!

Парадний чекає тебе чистовик.

Цікава подія відбудеться нині:

Прийняти парад вже готовий Словник!

Звучить урочиста музика, виходить іменник зі своєю сви­тою, яка шикується за Іменником.

Іменник.

Погляньте, веселі й стрункі наші лави!

Зібрались разом не заради забави!

Іменник — потрібна частина для Мови,

Свої володіння відкрити готовий!

Я — Іменник! Я — Частина Мови!

Означаю я предмет якийсь завжди!

На питання «Хто?» і «Що?» відповідаю,

Маю я відмінки, числа і роди!

Я з словами іншими у дружбі,

Можу буть залежним, головним...

Членом будь-яким у реченні буваю —

Не жалію й трішечки за тим.

(Звертається до дітей).

Ну ж, назвіть швиденько враз,

Де іменники круг нас?

Я запитую вас: «Хто?» —

Ви назвіть живих істот.

А як «Що?» я запитаю —

Неживий предмет згадаю.

Хто? (Діти називають іменники, що означають істот, людей...).

Що? (Діти називають назви предметів)

Словник.

Видно, видно... Добрий ти й хороший.

Ну ж бо, підданих своїх представ!

Королева.

 Ну ж, показуй володіння, прошу!

Знак Оклику. Починається парад іменникових лав!

Звучить музика. Наперед виходять Роди.

(Чоловічий Рід у капелюсі, Жіночий Рід — у хустині, Середній Рід — у чепчику).

Роди (разом).

Іменнику служим весь вік без біди.

Його ми і друзі, і слуги — Роди!

Чоловічий Рід.

Я — Чоловічий Рід — пора всім знать:

Я означаю чоловічу стать!

Мої іменники — усі чоловіки!

Сміливі й мужні, справжні козаки!

Жіночий Рід.

А я — Жіночий Рід об'єдную до себе.

Красиві, ніжні, лагідні мої слова:

Любов, Троянда, Зірка, Афродіта,

Ще Ніжність, Ласка. Це усе — Вона!

Середній Рід.

Середній Рід — звичайно вся малеча,

Усе-усе, що означа — Воно!

Мене впізнають всі на світі діти,

Бо про іменник знають вже давно.

Іменник.

Спасибі вам за те, що є ви в мене,

Іменник з вами легко упізнать.

(Звертається до Однини і Множини).

А ви ж хто? Ну ж скажіть всім сміливіше.

Пора про себе голосно сказать!

Однина.

Коли один, самотній стрівся вам іменник,

І слово означа один лише предмет —

То я тут — Однина паную в цьому слові,

Мене не бійтеся — скажу вам наперед!

Множина.

Одним я словом зву іменників багато,

Вони всі схожі, ніби близнюки.

Заходьте, любі, всі до мене в гості,

Вас познайомлю з ними залюбки!

Однина

Ми пропонуємо відразу, в мить оцю

У нашу гру охоче всім зіграти.

Множина.

Як в однині іменник —сплеск один!

Як в множині — то оплесків багато!

(Називають довільні іменники в однині і множині — аудиторія реагує відповідно на слова оплесками).

Лисиця

Ну і нехай! Яке нам всім до того діло?

Усі в цім царстві веселіться сміло!

Словник

Погані щось настали в нас діла...

Розсипались усі мої слова.

Вовк.

Кому вони потрібні? Киньмо сумувати!

Ще встигнеш їх колись там позбирати!

Лисиця і Вовк голосно вмикають музику, тягнуть всіх у танок. З'являється кіт Супермен.

Супермен.

Щось тут не так... Проблема ваша в чому?

Мені під силу все змінити тут одному.

Іменник.

Тут, розумієте, незвані гості в нас.

Вони з'явились в урочистий час.

Супермен.

Я їх спроваджу за одну хвилину,

Побачите ви їх останній раз у спину...

Котом я Суперменом звуся недарма!

Давай-но, Вовче, йди! Лисице, марш сама!

Лисиця.

 Ви вибачте нам, Котику, будь ласка!

Вовк (подає Королеві указку].

Шановна Королево, ось — указка!

Лисиця.

А ми пограємось із вами в гру,

Потішимо ваше царство по добру...

Вовк (дістає аркуші).

Ми ось загадки вам приготували,

І хочемо, щоб ви їх розгадали.

Лисиця.

Друг в Іменника є гарний,

Він живе десь тут не марно.

Вовк.

Він предметів всіх ознаки завжди виражає.

На який?, яка?, яке? він відповідає! (Прикметник)

Лисиця.

Ця частина мови завжди означає

Кількість всіх предметів, ще і їх число.

А іще порядок. І питання має

По порядку котрий? Скільки там було? (Числівник)

Вовк.

Добрий друг Іменнику, вказує предмети,

Також їх ознаки, кількість може теж,

Та не називає він ніде нічого,

Хоч частина мови справжня це. Авжеж! (Займенник)

Лисиця.

Ця частина мови дію означає.

Що робити? Що зробити? — всім відповідає. (Дієслово)

Кіт.

Ми тут всіх примирили, про Іменник повторили,

Тож тепер на нашім святі можна й пісню заспівати,

Нумо, разом всі співайте,

Все за мною повторяйте.

В цьому залі всі — рідня!

(Всі разом повторюють кожен рядок).

Друзі ми —іти, і я!

Добрий день сусіду зліва!

Добрий день сусіду справа!

В цьому класі всі рідня,

Друзі ми — і ти, і я!

Руку дай сусіду зліва,

Руку дай сусіду справа.

В цьому класі всі рідня,

Друзі ми — і ти, і я!

Посміхнись сусіду зліва,

Посміхнись сусіду справа...

Ну і молодці!

Королева.

Молодці! Молодці!

От у мене й є нагода

Всім вручити нагороди!

Знак Оклику.

Ой! Як добре! Як прекрасно!

Нагороди! Як це вчасно!

Королева.

Всім присвоїти не жаль

Шоколадну цю медаль.

Рідну мову щоб любили,

Добре правила всі вчили,

Та щоб знали на зубок

Мови нашої урок!

(Вручає всім шоколадні медальки. Звучить весела музика.)

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
НУШ
Додано
30 березня 2022
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку