Виховний захід "Він був сином мужика — і став володарем в царстві Духа"

Про матеріал
Розробка виховного заходу до Шевченківських днів. Уривки віршів про Шевченка, шевченківські рядки, мініатюрні сценки у ролях про життєвий шлях Кобзаря. У виховний захід вплетено музичний супровід та виконання учнями пісень на слова Т.Г.Шевченка.
Перегляд файлу

 

 

Лунає пісня «Реве та стогне Дніпр широкий..»

 

Ведучий: Щовесни, коли тануть сніги,

                  І на рясті просяє веселка,

                  Повні сил і живої снаги

                  Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

 

Ведучий: Справля Україна велике свято-

                 У цей час народився творець «Кобзаря».

                 Убралась Вітчизна у пишнії шати,

                 Лунають усюди слова пісняра.

 

Ведучий:Ти,Тарасе, сьогодні

                Нас зібрав докупи.

                І зійшлися у цій залі

                Шевченка онуки.

 

Ведучий:Хліб і сіль тобі,Тарасе,

                Сьогодні підносимо…

 

(вносять хліб-сіль ,кладуть біля портрета)

                Вшанувати цю гостинність

                Оплесками просимо.

 

Виходить дівчина-Україна, у руках тримає вишитий рушник.

            На столі стоїть портрет Т. Шевченка.

 

Дівчина-Україна:

Друзі, ось вона -  різнобарвна Тарасова доля:

На ньому – і сльози, і біль, і неволя –

у чорних його кольорах…

Та все-таки більше  яскравого!

То Віра поета – летить, мов нестримний птах…

Живе, пломеніє, горить у серцях, у віках!..

 

(Кладе  рушник на стіл і бере до рук «Кобзар»)

 

Виходить Голос Молодих

 

Голос Молодих: 

         

  1. Ти слухав Кобзаря?

Ти чув його печаль,

Що піснею лилась

З-під струн?

Горіла, мов зоря, і сяяла, як жар,

Висока пісня кобзаревих дум.

 

  1. Дзвенить вона і досі у серцях,

Відлунюється в співі журавлів –

Великим Кобзарем оспівана в віках

Чарівна мова рідної землі…

 

  1. Мужицький син, кріпак, самоук, професор графіки Петербурзької Академії мистецтв, геніальний поет, мислитель, патріот, інтелігент із душею вселюдського милосердя... І все це  – Тарас Григорович Шевченко.   

 

Виходить Слово Школяра

Слово Школяра: 

Де, скажи мені, Тарасе,

Взяв ти силу виняткову

Повернути першомову

Тим заляканим, убогим.

 

           У грудях народу — у кожній жилці,
        У гаях народних — у кожній гілці,
    У кожній хвильці твого Дніпра .

                                         Цвіте твій голос і не вмира.

                              

 (пісня)

 

Ведучий:

               9 березня 1814 року

               У похилій хаті край села

               Над ставом чистим і прозорим

               Життя Тарасику дала.

               Кріпачка-мати, вбита горем.

                     

                      Нещасна мати сповила

                      Його, малого, й зажурилась,

                      І цілу ніченьку вона

                      За сина-кріпака молилась

                      У тій старій, похиленій хатині.

(Сценка)

Мати: Сину мій, прости, що доля твоя буде тяжкою, бо народжений ти 

            невільником-кріпаком. Сину мій, моя дитино!Яким воно буде, твоє

            майбутнє?Чи матимеш кусень хліба, свою господу, стріху над  

            головою?

 

(входить стомлений батько)

 

Батько: Синові Тарасу з мого хазяйства нічого не треба: він буде неабияким

                чоловіком: з його буде або щось дуже добре, або велике ледащо.

(Входить доля, танець з віночками і рушниками)

 

ДОЛЯ:

 

         Здрастуй, Тарасику. Ти впізнав мене, маленький? Так, я твоя доля. Сьогодні я прийшла до тебе з веселкою…  Я хочу обдарувати тебе сонцем та квітами. Я нині ласкава та добра, як рідна матуся. Я дам тобі дорогу у світ. Зараз вона легка і гладенька, якраз для твоїх маленьких ніжок, а потім… Спи, Тарасику, хоч у снах ти будеш щасливий.

 

     

Ведучий: Життя Тараса від народження було сповнене то горя, то

                  поезії. Життєву біду він знав не з чуток, а насправді: злидні 

                  переслідували і його, і все, що було йому близьке. Тарас був

                  допитливою дитиною. Його цікавила історія, минувшина. І все він

                  хотів знати, і все хотів уміти.

                   (Сценка)

               ( Звучить пісня на слова Т.Шевченка “Думи мої”.)

(Заходить жінка, одягнена в селянський одяг, несе запалену свічку, ставить її на столик біля портрета Т.Г. Шевченка. До неї підходить хлопчик).

 

Хлопчик. Матусю, а правда що небо на залізних стовпах тримається?

 

Мати. Так, синку, правда.

 

(Жінка сідає на лаву, хлопчик біля неї, кладе голову на коліна матері, вона співає “Колискову”)

 

Хлопчик. А чому так багато зірок на небі?

Мати: Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив.

 

Хлопчик: Бачив, матусю, бачив... Матусечко, а чому одні зірочки ясні, великі, а інші ледь видно?

 

Мати. Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, ясно і світло, що  далеко видно.

 

Хлопчик. Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.

 

Мати. Старайся, мій хлопчику. (Гладить його по голові).

 

 

Ведучий:Дитячі роки Тараса Шевченка пройшли у селі Кирилівці. Він багато

                часу проводив зі своїм дідусем, який розповідав цікаві, захоплюючі 

                історії про козаків, запорожців.

 

 Ведучий:У його дитячій голівці уже виникали дорослі думки про

                 волю, запалилася іскорка волі, яка з роками перетворилася на

                 вогонь Прометея, який горів яскравим полум’ям для українського

                 народу!

 

 

(Сценка)

Тарасик: Діду, діду, а далеко ще до Мотронського монастиря?

 

Дід:        Ще трішки, Тарасику. Я як іду цими шляхами, так і згадую батька

               нашого Максима Залізняка, гайдамаків згадую. В оцих лісах вони

               збирались, отут панів польських  жорстоких  били. Не стерпів народ,

               пішов у гайдамаки-боронити свій край!

 

Тарасик: А що далі було, діду?

 

Дід:        У Мотронському монастирі зібралися до Залізняка запорожці,   освятили ножі свої та пішли панів бити. Отаке було! Багато людей пішло в гайдамаки!

 

Тарасик: А потім? Що сталося згодом?

 

Дід:         Зрадили гайдамаків! Цариця Катерина, її військо разом зі шляхтою

                задушили гайдамаків. Гонту скатували, Максима в Сибір заслали та

                ловили віх козаків по ярах і лісах, вішали, палили.

 

Тарасик: Жаль, дідусю, гайдамаків, жаль.

 

Дід:        Так, онучку, було колись в Україні військо, яке вміло захистити свій

               народ.

 

 

(Виходять,  грає пісня «Було колись в Україні»)

 

 

Ведучий: Хлопчик ріс мовчазний, завжди чомусь був замислений. Ніколи не

                тримався хати, а все тинявся десь по бур’янах, за що його прозвали 

                в сім’ї «малим приблудою».

 

Ведучий: Не раз зникав на цілий день, проводив свій час на лоні 

                природи, слухав спів солов’я і милувався заходом сонця. А вдома

                рідні хвилювалися за малого мандрівника.

 

(Стіл. За столом сидить батько. Мати подає на стіл. Стоїть зажурена Катря. Заходить сусід)

 

(Сценка)

Сусід: Це тільки вечеряєте? Що так пізно?

 

Мати: Та нам і вечеря не вечеря…Хлопець десь дівся. Зранку як пішло, то

             оце й досі немає, бігали і до ставка, і до греблі, усі бур’яни

             обшукали. Як у воду впав.

 

Батько: Догледіли!

 

Сусід: Нічого, знайдеться. Може, заснув десь у бур’яні. Проспиться-прийде!

 

Мати: Ну  й де б їй дітись, вражій дитині. Вечеряй, Катре, та підемо шукати

            знову.

 

Батько: Що воно таке?

 

 Мати: Здається, чумаки.

 

Сусід: Звідкіля то вони?

 

(Раптом з’являться Тарас)

 

Катря:А ось і наш волоцюга!

 

Мати:Де це ти був?

 

Батько:Де тебе носило?

 

(Тарас,опустивши голову,мовчить)

 

Батько:Де ж ти був оце, питаю? Чому не кажеш?

 

Тарасик: Був у  полі та заблудив.

 

Мати:Бачили таке?

 

Катря:Хто ж тебе привіз додому?

 

Тарасик:Чумаки!!

 

Усі: Хто-о?!!

 

Тарасик:Стрінувся з чумаками, питають: «Куди ідеш-мандруєш?» А я кажу:

               «У Кирилівку!»,  а вони й кажуть: «Це ти ідеш у Моринці, а в   

               Кирилівку треба назад. Сідай, кажуть, з нами, ми довеземо». Та й

               посадили мене на віз. І дали мені батіг волів поганяти…

 

Батько:Бачили такого! Чумакувати надумав уже!

 

Мати:І як воно згадало, що з Кирилівки?

 

Сусід:Я ж казав, що знайдеться. Такий лобатий не пропаде!

 

Мати:Ну, почумакував, тепер бери ложку та сідай вечеряти.

 

Тарас:(щось згадавши)Ой, зачекайте, я зараз прийду.(Виходить)

 

Сусід: Усі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряче вийде.

 

Батько: Щось вийде. Розбіяка великий вийде, ось що! Ото чули про              Кармелюка?А це другий такий буде.

 

Катря: Це той, що в панів однімає та дає бідним?

 

Мати:Оце завели про розбійників проти ночі. Ходімте вже спати …

 

(Усі виходять)

 

 

Ведуча: Несподіване горе випало на долю маленького хлопчика. Замучена важкою працею, померла мати.

Тарасик:   Там матір доброю мою

Ще молодою - у могилу

Нужда та праця положила.

 

Ведуча: Тарасикові було тільки дев’ять років, коли не стало матері. Життя

               сім’ї стало нестерпним, коли батько одружився з удовою, яка мала

               трьох своїх дітей.

 

Ведуча:Хлопчина змушений був терпіти знущання лихої мачухи, яка не дбала  про чужих дітей, не думала про їхню долю.

 

(Сценка)

Тарас. Катре! Де ти?

 

Катря. Я ось тут.

 

Мачуха. Ти, може, знов кудись ідеш, ледащо? Ані кроку мені з хати, бо битиму, чуєш? Степанко плаче, іди колиши, а як засне, принеси води і підмети подвір’я!

 

Тарас. Сестричко!

 

Катря. Що?

 

Тарас. Я побіжу трохи на потічок! Там такі камінчики, як намальовані. І рибки плавають. А в хаті темно чогось, так зле.

 

Катря. Іди, іди. Я вже докінчую грядку, то сама подвір’я замету і принесу води.

 

Тарас. Тямиш сестричко, як мама жили, то в нас часто був смачний борщик, варенички, фасолька. Тепер не так! Ми ходимо такі голодні і обдерті! Чи і другі діти не мають мами так, як ми?

 

Катря. Всюди є сирітки по світі, мій дорогий хлопчику. Але ти не думай про це, йди з хлопчиками пограйся, отару з Оксанкою пастимеш. Іди, мій любий братику.

 

 

(Звучить мелодія пісні "По діброві вітер віє". На сцені, під тополею, сидять два хлопчики-пастушки.)

(Сценка)

Оксанка: Тарасе, сонце заходить! Женімо отару в село!

Тарас: Я заночую тут. Мене й так ніхто не чекає. Мачуха ненавидить, щовечора битий...

Оксанка: А вівці?

Тарас: Жени й моїх овець, а у селі вони й самі дорогу до двору знайдуть.

Оксанка: А вечеряти? Ти ж голодний...

Тарас: Вечеря! Була вечеря, коли мати жила. Тепер мене годують штовханцями... А тоді…, тоді кожен вечір був святом! А ще як навесні вишні зацвітуть, ми сядемо вечеряти надворі -  соловейко щебече-щебече! Катерина вечерю подає, а мама на нас дивиться і усміхається...

А спали ми під відкритим небом, на подвір'ї, а над нами світили зорі.  Татко казав, що десь там сяє і моя зірка... (Плаче).

(пісня «Садок вишневий коло хати…»)

 

Оксанка: Не плач, Тарасе. Послухай, я тобі велику таємницю від­крию, тільки нікому не розказуй, бо біда тобі ж самому буде!

Тарас: Ну, яка в тебе може бути таємниця?

Оксанка:Моя бабуся розповідати боялася. Казала, що ти неабияка дитина, що уже народився такий, що волю в панів одніме... Каза­ла, що, може, це якраз ти...

Тарас: Волю? У царя відібрати, а людям дати?! Ех, якби я мав таку силу! Моя мама від тяжкої панщини померла, батька по місяцеві дома нема, бо все його кудись пан посилає... А в хаті злидні несказанні...

Оксанка:Не сумуй! Женімо, Тарасе, отару! Поночіє...

Тарас: Не пожену. Заночую отут під зорями в полі. Може, хоч мама присниться або козаки. Козаки мені часто сняться, особливо один, ста­резний і сивоусий.

Оксанка: Тоді на добраніч, Тарасику! Я тобі вранці хліба принесу!

(Тарас вкладається під тополею, вкривається свиткою, засинає. З глибини сцени виринає старезний запорожець. У руках у нього дві великі книги. За­порожець сідає коло Тараса, гладить його по голові і сам до себе промовляє)

(Сценка)

Тарас: Ви знову прийшли? Ви мені принесли ці грубезні книги?

 Козак: Це дві важливих книги у житті нашого народу. Без першої-«Біблії» - він був би неповноцінний морально, без другої -«Кобзаря» - немислимий як народ.

Тарас:А що це за книга «Кобзар», я не чув про неї?

Козак: "Кобзар" - це Євангеліє від Тараса.

Тарас: Від Тараса? Але мій дідусь ніколи не читав Євангелія від Тара­са. Читав від Івана, Луки, Матвія, Марка...

Козак: Євангеліє від Тараса напишеш ти!

Тарас: Я? Але ж я не апостол! Я - кріпак. Я - сирота, козаче, і в мене нема нікого-нікого, хто б вивів мене в люди...

Козак: Нікого? У тебе є Україна. У тебе є Бог. У тебе є народ. Це багато, хлопчику, дуже багато. Сила твого слова, Тарасику, буде божественною. Цим словом ти врятуєш народ від німоти.

 (Разом з Тарасом козак виходить. Появляються ведучі, бажано хло­пець і дівчина).

 

Ведуча:В 11 років Тарас став круглим сиротою. Після батькової смерті

             почалося поневіряння хлопця по чужих людях.

 

 Ведучий: Там батько,плачучи з дітьми

                  (А ми малі були і голі),

                  Не витерпів лихої долі-

                  Умер на панщині!..А ми

                  Розлізлися межи людьми,

                  Мов мишенята.

 

Ведуча: Змалку в обдарованій дитині прокинувся талант художника.  Це

               було не звичайне дитяче  захоплення…Вугіллям, крейдою чи

               олівцем він малював скрізь, де тільки міг: на стінах, на дверях, на

               папері…Прагнення навчитися малювати водило хлопчика від села

               до села в пошуках учителя.

 

Ведуча:Був він за школяра-наймита, рубав дрова, щоб натопити у школі,

              носив школярам воду, терпів знущання п’яного дяка, який часто лаяв

              хлопця, бив.

(Сценка)

(входить дяк,кличе Тараса)

 

Дяк:Тарасе! Чуєш,Тарасе?Де ти ? Щез, нечестивець окаянний! (п’є воду) Нема!Тарасе!

 

(Входить Тарас,несе воду)

 

Дяк: З’явився, приблудо!Та скоріше! Ху, голова розривається …(Тарас зливає дякові)

Тарас: Не пили б уже….

 

Дяк:Не твоє діло!Рушник подай!

 

(Тарас виносить з хати рушник)

 

Те, що вчора тобі наказував, зробив?

 

Тарас: Псалтир склеїв, часослов зшив, букви намалювати не встиг…

 

Дяк: А що ж робив??

 

Тарас: Замітав, пензлі мив перед малюванням…

 

Дяк: Малюванням, малюванням… Он через  три дні діти в школу прийдуть,  а у мене Святе писаніє не готове. Ану внеси  книги, подивимось…

 

Тарас:(вносить книги і свої малюнки)А мої малюнки подивитеся, пане

             дяче?

 

Дяк:Та й набрид ти мені зі своїми малюнками! Роби, що загадую! Букви не

        зробив, малювати вчи його!..Ледар!..Вижену-будеш старцювати тоді…

 

Тарас: Не лякайте, гірше не буде…

 

Дяк:Не смій так зі мною глаголити!!!Я - учитель твій!

 

Тарас:Якби ж то вчили…А то все лаєтесь та п’єте…

 

Дяк: То ти тааак….? (підходить , б’є Тараса різкою) Ось тобі! Щоб знав, як

          свого пана шанувати!

 

(Тарас скрутився калачиком, схлипує)

 

Дяк:Ледащо!Зараз же мені зробити всі букви, а не то…(дяк пішов)

(Сценка)

(Тарас сідає малювати, заходить , озираючись,  Яринка. Побачивши її, Тарас тихенько підходить ззаду і лякає)

 

Яринка:Ой, капосний, злякав!Я і так боюся твого дяка…

 

Тарас:Його нема дома, не бійся.

 

Яринка:У нього ніс такий. Він страшний мені…

 

Тарас:Правда,він як нап’ється,то ніс,як буряк червоний. Пішов знову,

            певно,у шинок…

 

Яринка:А ще дяк…Оце забігла до тебе (розв’язує вузлик).На ось тобі

              свитку. Полатана.

 

Тарас:Яриночко, дякую. Спасибі тобі, сестричко!..Хоч ти мене не забуваєш…

 

Яринка:І це тобі…(дає хліб і глечик молока) Пообідаєш, а закусиш цими

             яблуками.

 

Тарас:Ой які гарні!..На покуштуй!

 

Яринка:Не треба, мені Оксанка Коваленкова ще дасть.

 

Тарас:(вражено) Оксанка…?

 

Яринка:Ми з нею отару пасемо, вона передала яблука для тебе, тільки обіцяй  мовчати!

 

Тарас: (розглядає полатану свиту) І це, певно, її робота?

 

Яринка:Ні, рукав я також зашивала, тільки мовчи! Жаль їй тебе. Розказувала

             мені, як ви торік пасли разом ягнята…говорила, що ти їй книжки

             читав, малював. А в тебе є той малюнок? Покажи…

 

Тарас:Є десь схований, не варто показувати…

 

Яринка:Тарасику, покажи, мені  так цікаво…

 

Тарас:Добре,тільки тобі одній…(показує малюнки на дощечках)

 

Яринка:Оксана…Похожа…Як жива!..Невже це ти намалював?

 

Тарас:А хто ж?Якби дяк учив, то ще краще було б…

 

Яринка:А чого на дощечках?

 

Тарас:Паперу нема…Дяк не завжди дає…

 

Яринка:Я візьму і покажу Оксані!

 

Тарас:Ні, Яринко, іншим разом. Я сам їй покажу. Ось справлю чоботи, нову

           свиту, і тоді…Тоді я її ще краще намалюю. Фарбами. Як ікону! Не

           пропаду! Піду у люди!

Ведуча: Тарас наймитує, у вільний від роботи час читає і малює. А по закутках, щоб ніхто не бачив його горя, плаче. Але думка знайти людину, яка б навчила його малювати, не покидає хлопчика.

 Учень:       Хоче малювати,

Прагне він до знань,

Та за це багато

Зазнає знущань.

Нишком він малює,

ховаючись в саду,

Вночі пише вірші

Про людську біду… 

(Тарас сидить край сцени, має олівець та аркуш паперу)

(Сценка)

Тарас:Мені тринадцятий минало,

           Я пас ягнята за селом.

           Чи то так сонечко сіяло,

           Чи так мені чого було?

           Мені так любо, любо стало,

           Неначе в Бога…

(задумано)

 

Як прийде Оксана, скажу: «Ти моя зіронька».

 

(з’являється дівчинка у вишитій сорочці,на голові стрічка)

 

Тарас:(радіє) Іди, Оксаночко, сюди, щось тобі скажу.

 

Оксана:Ну що?

 

Тарас:Знаєш, я кидаю дяка і йду в Лисянку.

 

Оксана:А чого? Не помирили?

 

Тарас:Ні, не те: буду я учитися на маляра.

 

Оксана:О! А що таке маляр?

 

Тарас: Як що? Що схотів, те й намалював. Схотів-дерево, схотів-хату, а

            схотів- козака.

 

Оксана:Ти бач!Он воно що!

 

Тарас:Зароблю грошей-поставлю хату з віконницями. Віконниці розмалюю

           лілеями або барвінком,а на дверях…ех! Козака змалюю на стіні!Тебе 

           змалюю і дивитимусь на тебе.

Оксана:Таке вигадаєш! Бідний  ти, Тарасе!

 

Тарас: А ти знаєш оту пісню «Ой зійди, зійди, зіронько моя вечірняя»?

 

Оксана: (тихенько) Ну то й що?

 

Тарас:Зіронька, то це ти!

 

Оксана:Як це? Прирівняв! Чим же я подібна до неї?

 

Тарас:Гарна ти!Немає кращої за тебе!

 

Оксана:На всю Кирилівку?

 

Тарас:І на всю Кирилівку, і на весь білий світ!

 

Оксана:Добрий ти,Тарасе! Хай тобі Бог допоможе!

 

Тарас:От побачиш, ти ще мною гордитися будеш!

 

 

(діти беруться за руки і виходять)

 

Ведуча: Тарас наймитує, у вільний від роботи час читає і малює. А по                 закутках, щоб ніхто не бачив його горя, плаче. Але думка знайти людину, яка б навчила його малювати, не покидає хлопчика.

Ведуча:Так він потрапляє до хлипнівського маляра. Маляр погоджується навчити хлопця малювати, однак пан Енгельгардт забирає його до себе в Петербург, і Тарас стає козачком.

Ведуча: Зустріч  у Петербурзі з земляком-художником Сошенком круто               змінила долю Тараса. Він познайомився також з байкарем               Гребінкою, художниками Брюлловим і Венеціановим, з поетом Жуковським. Вони побачили великі здібності молодого  художника і викупили його з неволі.

Ведуча: Та недовго була та воля. Бачив молодий поет, як тяжко стогнуть у панському ярмі кріпаки, прості люди. Його тривожить питання: «Чи довго ще на сім світі катам панувати?»

Ведуча: Поет закликає:

…Схаменіться, будьте люди,

Бо лихо вам буде,

Розкуються незабаром

Заковані люди,

Настане суд…

Ведуча:Не довели до добра такі вірші поета .Таки віддали Тараса в солдати,але він продовжував служити своїй музі,своїй поезії. Туга за рідним краєм відчувається у кожному вірші,написаному потайки. Сум,смуток,спогади про Україну, Дніпро,ясні зорі…

(звучить пісня «Зоре моя вечірняя…»)

Ведуча:Та не судилося Тарасові бачити свій край вільним. Трапилося те, чого боявся поет. Чужа земля прийняла його тіло. Однак, будучи ще в 1845 році в Україні, молодий Шевченко написав «Заповіт», який друзі поета виконали.

Ведуча: Як умру,то поховайте

              мене на могилі,

              Серед степу широкого

              на Вкраїні милій,

              Щоб лани широкополі,

              і Дніпро, і кручі

              Було видно,було чути,

              як реве ревучий.

 

Ведуча:22 травня 1861р.Цей день зібрав квіти з усієї України, скропив їх сльозами на Чернечій горі у Каневі, куди прибув на вічний спочинок за його заповітом полум’яний патріот України, Великий Кобзар-Тарас Григорович Шевченко!!!

Ведуча:  На твоїй,Тарас,могилі

                Розквітають квіти,

                А кругом країна славна

                Щастям вільним світить.

                Тебе любимо,Тарасе,

                Твої знаємо слова.

                Батьківщина тебе славить,

                Незалежна і нова!!!

У  цей час маленькі дітки виходять з надрукованими великими літерами і озвучують по черзі:

Подвижник слова  - вічного, незабутнього, земного, живого!

Апогей патріотизму й вічної любові до Батьківщини!

Титан духу українського, який власним прикладом доводить усьому світові, що є така нація – українці!

Рушійна сила усього НАШОГО, українського, синьо-жовтого!

Ідейний вождь українського народу у його боротьбі за свою СВОБОДУ, за ВОЛЮ, за ЧЕСТЬ та ГІДНІСТЬ.

Очільник літературного українства, Батько мови нашої!

Талант від Бога, адже саме його слова мелодійно звучать на устах, щемом тріпочуться в душах, тривожно б’ють у серцях!

(із закулісся лунає чоловічий голос)

Голос Кобзаря: 

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом…

 

Усі разом присягають на вірність рідній мові, Шевченковому слову (при цьому кладуть праву руку на серце – так, щоб девіз тижня було видно всім)

 

Закон Справжнього Українця:

Шанувати рідну мову, Кобзаря величне слово –

Усі разом: Присягаємо!

 

Закон Справжнього Українця:

Заповіти шанувати, добре серце в грудях мати –

Усі разом: Присягаємо!

 

Закон Справжнього Українця:

Кольори плекати жовто-сині, бути вірним Україні –

Усі разом: Присягаємо!

Піднімають жовто-сині сердечка, потім прикріплюють його навколо портрета Т.Г.Шевченка

 

doc
Додав(-ла)
Кричун Надія
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку