Бесіда: «Збалансоване харчування»

Про матеріал
Поглибити знання учнів про гігієну харчування, звернути увагу на неприпустимість споживання неякісних або зіпсованих продуктів; розвивати вміння правильно харчуватися; виховувати естетичний смак.
Перегляд файлу

 

Бесіда: «Збалансоване харчування»

Мета: поглибитизнанняучнів про гігієнухарчування, звернутиувагу на неприпустимістьспоживаннянеякіснихабозіпсованихпродуктів; розвивативміння правильно харчуватися; виховуватиестетичний смак.

Обладнання. Таблиця «Наша їжа», ілюстрації та малюнкидо теми.

Хідбесіди

  1. Організаційний момент

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Бесідурозпочинаймо.

  1. Актуалізаціяопорнихзнань
  • Для чоголюдиніпотрібнаїжа?
  • Якіпродуктикорисні для нашогоорганізму?
  • Чомувидиїжі треба змінювати в залежностівід пори року?

III. Робота над темою бесіди

  1. Раціональне (збалансоване) харчування

Раціональне (збалансоване) харчування – це правильно організоване і своєчаснепостачанняорганізму добре приготовленою і смачною їжею, яка міститьоптимальнукількістьрізноманітнихпоживнихречовин, необхідних для розвитку і діяльностілюдини. Тобто, йдеться про оптимальне (заякістю і кількістю) введення в організмкомпонентівїжівідповідно до його потреб.

Основніпринципираціональногохарчуваннядітейшкільноговіку.

Пhello_html_23152fd4.gifерший принцип – баланс енергії.

Другий принцип – баланс харчовихкомпонентів (речовин).

Третій принцип – різноманітнехарчування.

Четвертий принцип – оптимальний режим харчування.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця «Наша їжа»


 

Енергія Будівельні матеріали Живильні сили:

hello_html_3dea394e.gifhello_html_3dea394e.gifhello_html_3dea394e.gif

 


 


 


hello_html_m7ee6eb57.gif 


 


 


hello_html_m6010d540.gif 

hello_html_34f5e64e.gif
 

 

Вітамінимікроелементи
 


 

hello_html_m3b0e4b8a.gif


 


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Їжа – це білки, вуглеводи, жири, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина, вода.

Білки – будівельнийматеріалнашогоорганізму (м’ясо, риба, сир, бобові, горіхи, яйця.

Вуглеводи – основнівиробникиенергії (крупи, хліб, овочі, фрукти, цукор.Варення).

Жири – продовольчі склади та запаси «пального» (масло, олія, горіхи, сало, жир, маргарин).

  1. Пам’ятка «Корисні поради»
  • У ранці корисно їсти кашу. Сніданок обов’язково повинен бути гарячим.
  • У школі слід обов’язково поїсти після другого четвертого уроку.
  • На обідмає бути 2-3 страви.
  • Полуденок необхідний, щоб підтримати свої сили в середині дня.
  • За вечерею не переїдай. Найкраще з’їсти страву з овочів та фруктів.
  • Харчуватися треба регулярно, 3 4 рази в день. Бажано їсти в один і той же час.
  1. Вітаміни корисні для людини

Слово «вітамін» походить від латинського слова «віта» - життя.

Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає,людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту й розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють разом з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. До вашої  уваги – сценка.

  1. Інсценізація «Ми корисні для людини»

Виходятьдіти, на голові в них – шапочки з назвамивітамінів А, В, С, D

Усі (разом). Доброго дня! Впізнали нас? Ми – вітаміни, дужекорисні для людини.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, підтримую нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленійцибулі, гарбузові, риб’ячомужирі.

Вітамін В. А я – вітамін В, дужепотрібний для розумової і фізичноїпраці, поліпшеннятравлення. Я є в житньомухлібі, вівсяній і гречаній кашах (крупах), у горосі, квасолі, жовткуяєць, м’ясі, печінці.

Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаюпростуді, поліпшуюкровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, шипшина, часник, лимон, настійхвої, чорна смородина.

Вітамін D. А я – вітамін D, зміцнююкістки, запобігаюрахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячомужирі, житньомухлібі.

Вітаміни (разом). Хто дружить із нами буде,

Всінезгоди той забуде,

Виростеміцним, здоровим,

Переможевсіхвороби.

Висновок. Отже, діти, треба вживатирізноманітнуїжу, щобзбагатитисвійорганізмречовинами, необхідними для нормального росту й розвиткувашогоорганізму.

IV. Підсумокбесіди

  • Що ж нового видізналися на сьогоднішньомууроці?
  • Яку їжупотрібноспоживати, щоб бути здоровим?
  • Що на уроці вам сподобалося?
  • Де можнавикористатиматеріал. Вивчений на уроці?
  • А щобусі знали, як потрібнохарчуватися, послухайтеще йчастівки.

Любить Вася наш котлети,

Ковбасу і вінегрети,

Та режиму він не знає,

Через те він і страждає.

Їжте, діти, їжте борщ,

Пиріжки з капустою,

І салат морквяний,

Заправлений сметаною.

Треба добрехарчуватися

Та силонькинабиратися.

Проздоров’ядбати народу –

Цебагатствавсього роду.

  • Так, діти, найкращий скарб – здоров’я. його вжодному ярмарку, в жоднійкрамниці не купиш, ні на що не виміняєш. 

 

Діти, пам’ятайте!

Більш нема багатства,

Як здоров’яваше.

На радістьвсім – і тату, й мамі –

Ростітьусіздорові й гарні!

V. Домашнєзавдання

  • Намалюватипродуктихарчування, в якихмістятьсявітаміни: А, В, С, D.
  • Підібрати загадки, відгадкиякихмістятьвітаміни: А, В, С, D.


 


 


 


 


 


 


 

 


 

hello_html_4d01d36e.gif

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку