Виховний захід з фізики "Гра-казка "Аліса в країні Фізики"

Про матеріал

Один великий математик ,професор Оксфорського університету, Льюіс Керол написав дитячу казку «Аліса в Країні Чудес». Це дуже відома казка, і ви ЇЇ, звичайно, згадали? А учні нашої школи попрацювавши над нею, створили власний варіант казки «Аліса в Країні Фізики». Героями казки є все ті ж самі Аліса, Чеширський кіт , Березневий Заєць... Вони розігрують пригоди Аліси у країні Фізики, представляючи завдання для двох команд учнів 9-х класів.

Перегляд файлу

                        ГРА – КАЗКА «АЛІСА В КРАЇНІ ФІЗИКИ»

УЧИТЕЛЬ. Сьогодні ми проведемо захід в незвичайній формі ,у вигляді театралізованої казки-змагання. Наші юні артисти розіграють необхідні ситуації, а команди дадуть відповідь. А тепер увага!

Один великий математик ,професор Оксфорського університету, Льюіс Керол написав дитячу казку «Аліса в Країні Чудес». Це дуже відома казка, і ви ЇЇ, звичайно, згадали? А учні нашої школи попрацювавши над нею, створили власний варіант казки «Аліса в Країні Фізики».

Оскільки казка уже багато років є обєктом досліджень математиків і фізиків,    мовознавців і психологів,ми представимо власні

висновки з власних досліджень.

Разом з чомучкою Алісою ми зазирнемо в світ дивовижних законів фізики. Поміркувавши, ми одноголосно вирішили, що героями казки будуть все ті ж: кролик, Чеширський Кіт, Березневий Заєць, Капелюшник,  Спляча Соня та інші.  Ті самі, що й у казці письменника, професора математики Льюіса Керола.

 У нас сьогодні змагання між  учнями 9-х класів. Вони створені з кращих фізиків 9-а і 9-б класів.

 

 А тепер хвилиночку уваги !

Прослухавши уривок із казки, а найголовныше, моє запитання, ви повинні дати відповідь на нього. Відповідає один учень від команди. Якщо він помиляється, то команда суперників дає правильну відповідь. Але першими будуть відповідати представники тієї команди, хто першими піднімуть руку. А за правильну відповідь -1 бал.

 

(В руках учениці папка, читає слова автора.)

                                   ЗАВДАННЯ  №1.

СЛОВА АВТОРА. Алісі набридло сидіти поруч з сестрою. Два рази Аліса зазирнула в книжку , яку читала сестра. Але в ній не було жодного малюнка, це по-перше. А по –друге, в цю саме хвилину прибіг Кролик, білий кролик з рожевими очками. Аліса не здивувалась, коли цей кролик поліз у кишеню ,витягнув годинника,подивився котра година і побіг далі. Аліса вмить вскочила на ноги, тому що їй на думку спало важливе запитання:

АЛІСА. Звідки у кролика годинник, причому кишеньковий!?

АВТОР.  І чомучка Аліса кинулась за кроликом. Вона його догнала і побачила чудо.             Годинник білого кролика показував замість хвилин місяці, а замість годин – роки.

УЧИТЕЛЬ. Запитання: Скільки секунд в одному році? Порахуйте.

Вчитель робить підсумок.

 

                                   ЗАВДАННЯ  №2.

СЛОВА АВТОРА. Що робити далі Аліса не знала. Але ,коли побачила невеликий будиночок на дверях якого висіла табличка «Чеширський Кіт», вмить зацікавилась. (появляється «посмішка кота»)

 АЛІСА. Оце так маєш! Я бачила Кота, без посмішки, але посмішку без Кота, я не бачила ніколи. Дивина! (Появляється Кіт)

АЛІСА. Чеширський Котику…Сер, яка це Країна, скажіть будь-ласка..

КІТ. Країна Фізики…Мур…

СЛОВА   АВТОРА. Аліса вивчала в школі географію. Але про таку Країну вона ніколи не чула .

АЛІСА. Сер, а в вашій країні Фізики мені вже все цікаво, правда…

КІТ. Тобі ще цікавіше, Алісо, стане, коли дізнаєшся, що звідси неможна нікуди вийти, коли не знаєш законів фізики, мур…

АЛІСА. І тут кляті екзамени!  (Аліса одягає вуаль).

КІТ. О, це тому що холодно?!

АЛІСА. Оце тому, що модно!

УЧИТЕЛЬ. Увага! Запитання! Жінки стверджують, що ця тонесенька вуаль дійсно гріє. Поясніть це, використовуючи ваші знання з фізики.

Висновок вчителя.

 

                                 ЗАВДАННЯ №3.

СЛОВА  АВТОРА. А  казка наша продовжується ?

АЛІСА. А знаєш, яка моя улюблена тема з фізики ?

КІТ. Це цікаво, мур!

АЛІСА. Дізнаєшся, коли розв’яжем задачу. Слухай! Якщо до хвоста кота прив’язати жерстяну банку і коту надати прискорення  а. Запитання, з якою швидкістю треба рухатись коту, щоб він не чув дзвін жерстяної банки?

 Вчитель повторює запитання і робить висновки.

 

                               ЗАВДАННЯ  № 4.

СЛОВА  АВТОРА. Аліса пройшла кілька кроків  і побачила помешкання  Березневого Зайця. Це був той самий дім, сумнівів бути не могло: замість соломи дах був встелений заячим хутром, а дим валив з труби схожої на заяче вухо.

біля ганку стояв стіл.

За столом сидять Капелюшник, Березневий Заєць, Спляча Соня, Кролик (за довгим–довгим столом багато вільного місця, на столі – багато чашок). Тільки-но Аліса сіла за стіл, всі разом закричали «Зайнято! Зайнято! Зайнято! Зайнято!»

АЛІСА. А от і не зайнято!(сідає).

ЗАЄЦЬ. Морозива не бажаєте,міс?

АЛІСА. А де тут морозиво?

ЗАЄЦЬ. Дійсно, де?

АЛІСА. Якщо у вас немає морозива, то й нічого пропонувати. Це нечемно .

ЗАЄЦЬ. Нечемно плюхатись за стіл без запрошення.

АЛІСА. Прошу пробачення. Вам, мабуть, місця не вистачає?! А я і не звернула уваги, яка тут тіснота!

СЛОВА АВТОРА. Декілька хвилин всі сиділи мовчки. Першим заговорив Капелюшник.

КАПЕЛЮШНИК. Міс! Я  думаю, що сила, з якою ви тиснете на стілець дорівнює силі, з якою стілець тисне на вас?

АЛІСА. Я так не думаю, я це знаю.

КАПЕЛЮШНИК. Звідки?

АЛІСА. Ньютон сказав, Ісаак Ньютон.

Запитання до команди. Який закон фізики згадували Аліса і Капелюшник.

Висновок вчителя.

 

                                          ЗАВДАННЯ  № 5

АЛІСА.  Дуже мила розмова !

КАПЕЛЮШНИК. Дуже мила розмова !

ЗАЄЦЬ.  Дуже мила розмова !

СОНЯ. Дуже мила розмова !

КРОЛИК. Дуже мила розмова!

КАПЕЛЮШНИК. Я б щось з’їв із дифузії!

ЗАЄЦЬ. І я б щось з’їв із дифузії .

СОНЯ. І я б щось з’їла із дифузії!

КРОЛИК. Да, я б також з’їв би…

АЛІСА. Ви їсте дифузію???

 Учитель.   Увага, запитання до команд! Про яку дифузію згадували наші герої !? Що за дифузію  вирішили вони зїсти?

 Висновок вчителя.

 

                                          ЗАВДАННЯ  №6

КАПЕЛЮШНИК. Мені потрібна чиста чашка. Всі пересідаємо на один стілець по стрілці годинника.

СЛОВА  АВТОРА. Сказавши це, Капелюшник дійсно пересів на одне місце, за ним Соня, за нею – Заєць, а за Зайцем – Аліса.

       Ну ось … проговорила Соня, позіхнувши, і стала терти очі. (мабуть, її  знову потягло в сон ). Ну от ….(Соня закрила очі і стала знову клювати носом)

АЛІСА. Ну досить з мене ! (дістає з вази яблуко) Моя черга вас екзаменувати: ви бачите яблуко, те саме, із саду сім’ї Ньютонів, неподалік від Кембріджа. Це історичне яблуко. Завдяки йому Ньютон    Ісаак  відкрив закон.

 УЧИТЕЛЬ. Питання до команд. Падіння яблука з саду Ньютонів явилось причиною відкриття закону Ньютона? Як називається цей закон? 

 Висновок вчителя.

 

 АЛІСА. Ну ні! Сюди я більше не ступлю ногою .

 АВТОР. Повторяла Аліса.

 АЛІСА. Що за країна. Одні закони фізики. Поїсти не дадуть спокійно. Тепер то я знаю, що робити.

СЛОВА  АВТОРА. І почала з того, що взяла ключик і відкрила двері. Аліса побігла додому.

 

(Аліса і сестра виходять і сідають з книжкою в руках. Сестра будить Алісу ….)

СЕСТРА. Алісо, прокинься! Прокидайся !

АЛІСА. Який дивовижний сон мені приснився!

СЛОВА  АВТОРА. Висока шовкова трава  шелестіла під ногами Кролика, який знову кудись запізнився; Березневий Заєць, Капелюшник, Чеширський Кіт, Соня пили чай, і загадково посміхалися. Аліса так і сиділа з закритими очима, не вірячи в Країну Фізики…

            Рахунок команд.

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку