Виховний захід з історії "Історичний турнір для учнів 6 класів «Велика Гра»".

Про матеріал
Історичний турнір для учнів 6 класів «Велика Гра» Мета. Узагальнити знання учнів з тем. Формувати комунікативну компетентність, навички роботи в команді. Виховувати відповідальність за результати власної та колективної праці. Форма проведення. Гра.
Перегляд файлу

Історичний турнір для учнів 6 класів «Велика Гра»

Мета. Узагальнити знання учнів з тем. Формувати комунікативну компетентність, навички роботи в команді. Виховувати відповідальність за  результати власної та колективної праці.

Форма проведення. Гра.

Обладнання. годинник, папір А4, вирізані паперові драхми (бали)  та таблиці для оцінювання гри суддями.

Підготовча робота.

Напередодні  клас и об’єднується у три  команди. Обирають назву, готують емблему та представлення команди. Обираються судді.

Хід уроку

Вступне слово учителя. Оголошення теми уроку, форми проведення. Представлення суддів.

  1. Конкурс: «Назва, емблема  та привітання команд» (5 балів) – 3 хв.
  2. Конкурс  капітанів  «Виправ  історичну помилку» (3 бали; за кожне  правильне виправлення 1 бал) - 3 хв.

1.Батьком  історії  був Піфагор.(Геродот)

2.Під час Олімпіади грецькі жінки змагалися у перегонах на колісницях.(Жінки участі в Олімпіаді не брали)

3.Висячі сади Семіраміди були у Ашурі.(Вавилоні).

 Велика гра. Конкурс на кращого знавця історії .(28 хв.)  

Учасник кожної команди  по черзі відкриває лот і запитання з нього. Правильна відповідь – 1 драхма (бал). Нема відповіді – право відповіді переходить до другої чи третьої команди.

Лот 1 «про все»

  1. На якому півострові була розташована Стародавня Греція? (Пелоппонес)
  2. Найбільша річка Єгипту? (Ніл)
  3. Які моря омивають Грецію?(Іонічне, Егейське, Середземне)

 

***

  1. Яку назву носять найбільші річки Месопотамії? (Тигр та Євфрат)
  2. В якій області Африки виникла первісна людина?(Центральна Африка)
  3. Назви первісні стоянки людей на території України.(Межирічь, Киїк-коба, Мізин, Королеве)

***

  1. Назви іншу назву середнього  кам’яного віку. (мезоліт)
  2. Які дерева є священними у Месопотамії? (Фінікові пальми)
  3. Яку тварину першою приручили первісні люди? (собаку)

Лот 2 «Населення і його заняття»

1.Первісні заняття людей? (полювання і збиральництво)

2.На якій рослині писали у давньому Єгипті? (папірус)

3.Основне заняття Фінікійців? (мореплавство)

***

4. Чого багато було в Месопотамії, що навіть людей боги виліпили з неї?(глини)

 5. Металообробка, гончарство, ткацтво – це … .(основні види ремесла)

6.Що заміняло гроші стародавнім  людям ? (хутро, черепашки, свині, ін.)

***

7. Хто у стародавньому світі займався важкою працею? (раби )

8. Це явище природи у Єгипті було порятунком, а у Месопотамії смертю? (потоп, розлив річок.)

9.який метал винайшли у неоліті? (мідь)

Лот 3 «Терміни і поняття»

  1. стадо – …
  2. Фреска – …
  3. Поліс - …

 

 

***

  1. Тотемізм - …
  2. Аристократи - …
  3. Демос - …

***

  1. колонізація - …
  2. імперія -
  3. ном - … .

Лот 4 «Персоналії»

Хто такий:

  1. Аменхотеп (фараон у Єгипті, провів релігійну реформу)
  2. Соломон (цар Ізраїльсько-Іудейського царства)
  3. Хамурапі (Вавилонський цар, автор перших записаних законів.)

***

  1. Тіглатпаласар (Ассирійський цар, створив першу імперію)
  2. Дарій перший (заснував Перську державу)
  3. Гомер(грецький поет, автор Іліади і Одіссеї)

***

  1. Рамзес ІІ (Фараон Єгипту)
  2. Артур Еванс (Відкрив Критську цивілізацію)
  3. Шліман (вчений який відкрив Трою)

Лот 5  «Міфи, легенди, релігія»

  1. Хто такий Мінотавр?
  2. Хто такий  Сет?
  3. Хто такий Озіріс?

***

  1. Хто така Ізіда?
  2. Хто такий Яхве?
  3. Хто такий Зевс?

 

***

  1. Язичництво?
  2. Фетишизм?
  3. Магія?

Лот 6 «Афоризми» (робота в групі)(по 2  бали за 1 афоризм )Вгадай про що відео. (Мультфільми,  «кіт, що гуляє сам по собі», «Лабіринт », « Подвиг Тесея».)

Пояснити, що означає вислів:

  1.  «П’ята Ахіллеса» (матір Ахілла — богиня Фетіда, бажаючи зробити сина безсмертним, занурювала його у священні води річки Стікс. Лише п’ята, за яку Фетіда його тримала, не торкнулася води і залишилася вразливою. У цю п’яту Ахілл і був смертельно поранений стрілою Паріса. Звідси виник вираз «п’ята Ахіллеса», що вживається у значенні: слабке, вразливе місце.)
  2. «Троянський кінь» (Вираз вживається у значенні: підступні дари, що несуть із собою загибель для тих, хто їх отримує. Виникло із грецьких оповідей про Троянську війну. Данайці (греки), після тривалої і безуспішної облоги Трої, вдалися до хитрощів: вони спорудили величезного дерев’яного коня, залишили його у стін Трої, а самі зробили вигляд, що спливають від берегів Трої. Жрець Лаокоон, побачивши цього коня і знаючи хитрощі данайців, вигукнув: «Що б це не було, я боюся данайців, навіть тих, що приносять дари »! Але троянці, не слухаючи застереження Лаокоона і Кассандри, втягнули коня до міста. Вночі данайці, що сховалися всередині коня, вийшли, перебили варту, відкрили міські ворота, впустили товаришів і таким чином оволоділи Троєю).
  3. «Розрубати Гордіїв вузол» У грецькій міфології Гордій — перший цар Фрігії Гордій був простим землеробом, і одного разу під час оранки орел сів на ярмо його волів. Це було представлено як знамення, що провіщає Гордію царську владу. Ставши царем, він збудував місто, що отримало його ім’я, і поставив в цитаделі свій віз, обплутавши її ярмо складним вузлом. Вважалося, що той, хто розплутає цей вузол, стане правителем усієї Азії. За переказами, Александр Македонський в 334 р. до н. е. замість розплутування вузла просто розрубав його мечем, звідки і пішов вираз «розрубати Гордіїв вузол» — прийняти швидке і сміливе рішення.

 

  1. Підсумок.  «Скласти сенкан «Історія»» (робота в групах) (5 балів) 
  1. Історія - іменник
  2. Прикметник
  3. 2 дієслова
  4. Коротке речення(3 слова).
  5. Синонім.

5. Виставлення балів. Оголошення результатів гри.

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
22 серпня 2019
Переглядів
3449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку