Історичний турнір для учнів 6 класів «Велика Гра»
Мета. Узагальнити знання учнів з тем. Формувати комунікативну компетентність, навички роботи в команді. Виховувати відповідальність за результати власної та колективної праці.
Форма проведення. Гра.
Обладнання. годинник, папір А4, вирізані паперові драхми (бали) та таблиці для оцінювання гри суддями.
Підготовча робота.
Напередодні клас и об’єднується у три команди. Обирають назву, готують емблему та представлення команди. Обираються судді.
Хід уроку
Вступне слово учителя. Оголошення теми уроку, форми проведення. Представлення суддів.
-
Конкурс: «Назва, емблема та привітання команд» (5 балів) – 3 хв.
-
Конкурс капітанів «Виправ історичну помилку» (3 бали; за кожне правильне виправлення 1 бал) - 3 хв.
1.Батьком історії був Піфагор.(Геродот)
2.Під час Олімпіади грецькі жінки змагалися у перегонах на колісницях.(Жінки участі в Олімпіаді не брали)
3.Висячі сади Семіраміди були у Ашурі.(Вавилоні).
Велика гра. Конкурс на кращого знавця історії .(28 хв.)
Учасник кожної команди по черзі відкриває лот і запитання з нього. Правильна відповідь – 1 драхма (бал). Нема відповіді – право відповіді переходить до другої чи третьої команди.
Лот 1 «про все»
-
На якому півострові була розташована Стародавня Греція? (Пелоппонес)
-
Найбільша річка Єгипту? (Ніл)
-
Які моря омивають Грецію?(Іонічне, Егейське, Середземне)
***
-
Яку назву носять найбільші річки Месопотамії? (Тигр та Євфрат)
-
В якій області Африки виникла первісна людина?(Центральна Африка)
-
Назви первісні стоянки людей на території України.(Межирічь, Киїк-коба, Мізин, Королеве)
***
-
Назви іншу назву середнього кам’яного віку. (мезоліт)
-
Які дерева є священними у Месопотамії? (Фінікові пальми)
-
Яку тварину першою приручили первісні люди? (собаку)
Лот 2 «Населення і його заняття»
1.Первісні заняття людей? (полювання і збиральництво)
2.На якій рослині писали у давньому Єгипті? (папірус)
3.Основне заняття Фінікійців? (мореплавство)
***
4. Чого багато було в Месопотамії, що навіть людей боги виліпили з неї?(глини)
5. Металообробка, гончарство, ткацтво – це … .(основні види ремесла)
6.Що заміняло гроші стародавнім людям ? (хутро, черепашки, свині, ін.)
***
7. Хто у стародавньому світі займався важкою працею? (раби )
8. Це явище природи у Єгипті було порятунком, а у Месопотамії смертю? (потоп, розлив річок.)
9.який метал винайшли у неоліті? (мідь)
Лот 3 «Терміни і поняття»
-
стадо – …
-
Фреска – …
-
Поліс - …
***
-
Тотемізм - …
-
Аристократи - …
-
Демос - …
***
-
колонізація - …
-
імперія -
-
ном - … .
Лот 4 «Персоналії»
Хто такий:
-
Аменхотеп (фараон у Єгипті, провів релігійну реформу)
-
Соломон (цар Ізраїльсько-Іудейського царства)
-
Хамурапі (Вавилонський цар, автор перших записаних законів.)
***
-
Тіглатпаласар (Ассирійський цар, створив першу імперію)
-
Дарій перший (заснував Перську державу)
-
Гомер(грецький поет, автор Іліади і Одіссеї)
***
-
Рамзес ІІ (Фараон Єгипту)
-
Артур Еванс (Відкрив Критську цивілізацію)
-
Шліман (вчений який відкрив Трою)
Лот 5 «Міфи, легенди, релігія»
-
Хто такий Мінотавр?
-
Хто такий Сет?
-
Хто такий Озіріс?
***
-
Хто така Ізіда?
-
Хто такий Яхве?
-
Хто такий Зевс?
***
-
Язичництво?
-
Фетишизм?
-
Магія?
Лот 6 «Афоризми» (робота в групі)(по 2 бали за 1 афоризм )Вгадай про що відео. (Мультфільми, «кіт, що гуляє сам по собі», «Лабіринт », « Подвиг Тесея».)
Пояснити, що означає вислів:
-
«П’ята Ахіллеса» (матір Ахілла — богиня Фетіда, бажаючи зробити сина безсмертним, занурювала його у священні води річки Стікс. Лише п’ята, за яку Фетіда його тримала, не торкнулася води і залишилася вразливою. У цю п’яту Ахілл і був смертельно поранений стрілою Паріса. Звідси виник вираз «п’ята Ахіллеса», що вживається у значенні: слабке, вразливе місце.)
-
«Троянський кінь» (Вираз вживається у значенні: підступні дари, що несуть із собою загибель для тих, хто їх отримує. Виникло із грецьких оповідей про Троянську війну. Данайці (греки), після тривалої і безуспішної облоги Трої, вдалися до хитрощів: вони спорудили величезного дерев’яного коня, залишили його у стін Трої, а самі зробили вигляд, що спливають від берегів Трої. Жрець Лаокоон, побачивши цього коня і знаючи хитрощі данайців, вигукнув: «Що б це не було, я боюся данайців, навіть тих, що приносять дари »! Але троянці, не слухаючи застереження Лаокоона і Кассандри, втягнули коня до міста. Вночі данайці, що сховалися всередині коня, вийшли, перебили варту, відкрили міські ворота, впустили товаришів і таким чином оволоділи Троєю).
-
«Розрубати Гордіїв вузол» У грецькій міфології Гордій — перший цар Фрігії Гордій був простим землеробом, і одного разу під час оранки орел сів на ярмо його волів. Це було представлено як знамення, що провіщає Гордію царську владу. Ставши царем, він збудував місто, що отримало його ім’я, і поставив в цитаделі свій віз, обплутавши її ярмо складним вузлом. Вважалося, що той, хто розплутає цей вузол, стане правителем усієї Азії. За переказами, Александр Македонський в 334 р. до н. е. замість розплутування вузла просто розрубав його мечем, звідки і пішов вираз «розрубати Гордіїв вузол» — прийняти швидке і сміливе рішення.
-
Підсумок. «Скласти сенкан «Історія»» (робота в групах) (5 балів)
-
Історія - іменник
-
Прикметник
-
2 дієслова
-
Коротке речення(3 слова).
-
Синонім.
5. Виставлення балів. Оголошення результатів гри.