Розробка виховного заходу "Як свідомо обрати майбутню професію"

Про матеріал

Розробка виховного заходу може стати у нагоді класним керівника випускних класів під час підготовки до виховних годин по профорієнтації

Перегляд файлу

Година спілкування  «Як свідомо обрати майбутню професію»

Мета: сприяти свідомому вибору професії, уникненню помилок у виборі трудової діяльності, формувати навички самоаналізу, критичного ставлення до власних здібностей, розвивати комунікативні та інформаційні  компетентності

Обладнання: картки з тестами, аркуші паперу, фломастери, інформаційні картки з переліком сайтів, на яких можна пройти тести з профорієнтації (або поширити у групі в Вайбер)

Підготовчий етап. 1. Діти мають підготувати повідомлення про професії батьків та провести опитування щодо їх ставлення до неї, чи хотіли б вони змінити свій вибір, якби знову опинились перед ним. Яких помилок вони порадили уникати.

2. Підготувати повідомлення про кількість професій в Україні

3. Підготувати повідомлення про типові помилки у виборі професії

4. Підготувати повідомлення про професії, що користуються попитом на ринку праці

І. Вступна частина

Слово вчителя. Чи помічали ви, що коли займаєшся справою, яка тобі подобається, час летить непомітно? Буває і інакше: він тягнеться безкінечно, якщо справа не до душі, а до її виконання і не хочеться приступати, зволікаєш скільки можна. Зайвим було б питати у вас, чи хотіли б ви займатись все життя тим, що вам не приносить задоволення. Але ж часто від дорослих ви чуєте негативні відгуки про роботу. В чому причина?

ІІ. Основна частина

Вчитель. Ви готували повідомлення про професії батьків та мали провести опитування щодо їх ставлення до неї, чи хотіли б вони змінити свій вибір, якби знову опинились перед ним. Яких помилок вони вам порадили уникати?

Діти зачитують свої матеріали

Вчитель. Дякую вам за  виступи. Ви, мабуть, помітили,  що прослухали інформацію про невелику кількість професій, які найбільш поширені в нашому селі. А скільки їх взагалі?

Повідомлення учня. В «Класифікаторі професій України» міститься перелік більш як 50 тисяч назв професій. Для зручності вони розділені по галузям знань. Є серед них і екзотичні, наприклад: «пости жер» – майстер по виготовленню перук, вусів, бакенбардів,  або «ті-тестер» – спеціаліст, що вміє визначати якість чаю. Багато хто з дівчат хотів би мати професію «шопер» - людина, що допомагає з вибором товарів у крамниці. Щоправда, у нас в країні вони отримують мінімальну заробітну плату.

Вчитель. Дякую вам за  виступ. Ми всі живемо в реальному світі, тож хотіли б, щоб майбутня професія приносила не тільки моральне, а й фінансове задоволення. Пропоную прослухати повідомлення про основні помилки при виборі професії.

Повідомлення учня.

Згідно дослідженням найчастіше розчаровуються у виборі професії, бо:

1. Мали помилкове уявлення про професію

2. Захоплювались зовнішньою характеристикою професії (гарна форма, офісна робота і т.д.)

3. Ототожнювали  навчальний предмет з професією

4. Обирали професію під впливом обставин

5. Перенесли ставлення до людини на професію

6. Не зуміли правильно оцінити свої нахили і здібності

7. Обирали за престижністю на той час

Вчитель. Дякую вам за  виступ. Як бачите, діти, ці типові для широких мас помилки, називали і ваші батьки. Хотілось би детальніше зупинитись на такому аспекті як нахили і здібності, бо часто так буває, що людина хоче мати таку професію, для якої вона не має здібностей. А як їх адекватно оцінити? Для цього існують розроблені фахівцями тестові програми. Я пропоную вам їх перелік, ви зможете їх всі пройти вдома. А зараз пропоную вам пройти тестування за напрямом майбутньої професії. (Додаток)

Діти проходять тестування і ознайомлюються з ключем.

Вчитель.  При виборі професії треба враховувати такий важливий аспект як стан здоров’я. Ви маєте розуміти, що існує ряд професій для яких потрібна певна фізична підготовка. Чи готові ви до цього. У вас ще є час, аби зайнятись спортом.

Ще однією помилкою ви назвали «престижність на той час». Так, ринок праці диктує попит. Був період, коли були потрібні економісти, юристи. Як зараз? Оскільки професія обирається на роки, треба провести певне дослідження. Це мали зробити ви.

Повідомлення учня. Як визначитись, на кого вчитися після школи? Це життєво-важливе запитання, яке турбує на сьогоднішній день усіх випускників шкіл та старшокласників. Як обрати професію до душі та з хорошими перспективами?

Пропоную  вам переглянути список найбільш популярних та затребуваних професій на ринку праці України.

Програмісти Перша сходинка рейтингу досить передбачувана на сьогоднішній день. Оволодіти мовою програмування означає оволодіти мовою, якою спілкується весь світ. Дипломовані програмісти зараз можуть знайти хорошу високооплачувану роботу в престижній компанії як в Україні, так і за кордоном.

Інженери та архітектори Як можемо спостерігати, будівництво в нашій країна також «на коні» незалежно від економічної ситуації. Кваліфіковані інженери на сьогодні користуються не аби яким попитом.

Дизайнери Дизайнер – це зараз одна з найбільш популярних і бажаних професій. Конкуренція на ринку відповідна. Але для висококваліфікованого спеціаліста з креативним мисленням завжди знайдеться місце під сонцем. Дизайн інтер’єру та екстер’єру, ландшафтний дизайн, веб, дизайн одягу – обирайте собі до душі!

Менеджери готельно-туристичного господарства

Варто в першу чергу відмітити, що в нашій країна величезний потенціал розвитку туризму. Але, на жаль, не вистачає спеціалістів, які б з розумом підходили до справи. На туристичному ринку України зараз з’являється все більше міжнародних компаній, яким також потрібні достойні кадри.

 

Бухгалтери та аудитори Ці професії затребувані завжди і скрізь – на будь-якому підприємстві, у будь-якій, навіть найменшій, фірмі. Щоб стати справжнім професіоналом потрібен хороший досвід, і тоді на спеціаліста може вишикуватися черга.

Юристи Ця професія завжди вважалась престижною. Саме тому, зараз юристів немало, але достойних серед них не так багато. Щоб стати одним з висококласних юристів потрібно старанно працювати, але, якщо це ваше справжнє покликання, нудьгувати без роботи вам не доведеться.

Менеджери з персоналу Ця професія не така проста, як може здатися на перший погляд. Суть полягає не в оформленні відпусток та лікарняних. На сьогоднішній день, хороший менеджер з персоналу повинен вміти мотивувати всіх співробітників, розгледіти достойного кандидата на ту чи іншу посаду, знати, на які важелі натиснути, щоб людина працювала ефективніше, що їй для цього потрібно. Менеджеру з персоналу – це висококласні управлінці, організатори та психологи.

Маркетологи Це спеціалісти, котрі повинні вміти подати товар так, щоб потенціальний клієнт чи споживач замислився, як він раніше жив без цього. Досить непроста, але дуже популярна та затребувана скрізь професія, особливо такий напрямок, як Social Media Marketing (SMM) та контент-маркетинг.

Менеджери організаційної діяльності Або event-менеджери, на сьогодні дуже популярна професія. Агенції, де можна реалізуватися в даній сфері, ростуть як гриби – від корпоративних свят до весіль і днів народжень.

Журналісти Професія також популярна. Конкуренція дуже велика. Видань зараз багато, але добре влаштуватися важко. Щоб бути хорошим журналістом потрібно бути фахівцем у тій галузі, про котру готуєте матеріал,та, звісно ж, хист до цієї справи.

Технологи харчового виробництва Потреба у їжі була, є і буде завжди – як у періоди кризи, так і у часи розквіту. Особливо дана професія затребувана у великих містах, де мешканці не мають змоги вести власне домашнє господарство. Окрім того, в Україна практично всі харчові підприємства мають іноземний капітал, тож і зарплатня та умови праці відповідні.

Аграрії Сільськогосподарська сфера діяльності не особливо приваблює молоде покоління, але при цьому вже багато років залишається однією з найбільш прибуткових галузей. Менеджери з продажу аграрного обладнання, логісти, агрономи і ветеринари – ці професії завжди в пошані і високо оплачуються роботодавцем.

Сфера обслуговування Тут доречно сказати про перукарів, майстрів манікюру та педикюру, масажистів та фітнес-тренерів. Сьогодні кожен другий українець не шкодує фінансів і часу на догляд за собою. До хорошого майстра важко потрапити на прийом, але при цьому якість послуги вражає клієнта і змушує його знову і знову повертатися.

 

 

Вчитель. Діти, аби остаточно переконатись у своєму виборі, знайдіть можливість зустрітись з представником  професії що зацікавила Вас, і дізнатися, в якому учбовому закладі можна отримати необхідну кваліфікацію, відвідайте День відкритих дверей в ньому.

ІІІ. Заключна частина

Вчитель.  Сподіваюсь, що наша година спілкування допомогла вам усвідомити свої нахили. Аби візуалізувати свою майбутню професію, пропоную створити колаж «Хочу – Можу- Треба

https://dnp.dcz.gov.ua/sites/dnp/files/image002_0.jpg

ХОЧУ – МОЖУ – ТРЕБА”:

„ХОЧУ” – це професія, яка Вам подобається;

„МОЖУ” – це Ваші здібності, можливості (і фінансові зокрема), стан здоров'я,  необхідні для обраної професії;

„ТРЕБА” – попит на обрану професію на ринку праці.

Проаналізуйте отримані результати, і якщо у всіх випадках повторюватиметься одна і та ж професія, вибір зроблений вірно.

Рухайтесь до своєї мети. Сьогодні ви вже зробили перший крок.

 

 

Джерела:

https://zno.ua/news/yaki-profesiji-sogodni-najbilsh-populyarni-v-uk

Додаток 1

З 20 пар запропонованих видів діяльності необхідно вибрати лише один вид і у відповідній клітинці листа відповідей поставити знак «+».

 ТЕКСТ ЗАПИТАЛЬНИКА

1а. Доглядати за тваринами                ЧИ      

1б. Обслуговувати машини, прибори (слідкувати, регулювати)

2а. Допомагати хворим                        ЧИ 

2б. Складати таблиці, схеми, програми для комп’ютерів 

3а. Слідкувати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок                             

                                                               ЧИ 

3б. Слідкувати за станом, розвитком рослин

4а. Опрацьовувати матеріали (дерево, тканину, метал тощо)                          ЧИ 

4б. Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати

5а. Обговорювати науково-популярні книги, статті                                          ЧИ        

5б. Обговорювати художні книги (концерти, вистави тощо)

6а. Ростити молодняк (тварин будь-якої породи)                                                  ЧИ 

6б.Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні якихось дій (трудових, навчальних, спортивних)

7а. Копіювати малюнки, зображення (чи настроювати музичні інструменти)   ЧИ 

7б. Керувати якимось вантажним (підйомним чи транспортним) засобом – підйомним краном, трактором, тепловозом тощо

8а. Повідомляти, пояснювати людям необхідні їм відомості (у довідкових бюро, на екскурсії тощо)                     ЧИ 

8б. Оформлювати виставки, вітрини (чи брати участь у підготовці п’єс, концертів)

9а. Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло                                     ЧИ   

9б. Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках

10а. Лікувати тварин

10б. Виконувати розрахунки, вирахування

11а. Виводити нові сорти рослин       ЧИ 

11б. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (продукти харчування,  одяг, машини тощо)

12а. Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, карати, заохочувати                             ЧИ    

12б. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, приводити до порядку)

13а. Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності     ЧИ 

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів

14а. Обслуговувати, налагоджувати медичні прибори, апарати                  ЧИ 

14б. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, забиттях, опіках тощо

15а. Художньо описувати, зображувати події (ті, що спостерігаєш і ті, що вигадуєш)                                             ЧИ  

15б. Складати точні описи-звіти про події, явища, об’єкти, що спостерігаєш, вимірюєш

16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні                                                   ЧИ    

16б. Приймати, оглядати хворих, спілкуватися з ними, призначати лікування

17а. Фарбувати чи розмальовувати стіни приміщень, вироби

17б. Виконувати монтаж чи збір машин, приборів

18а. Організовувати культпоходи однолітків чи молодших в театри, музеї, туристичні походи тощо                     ЧИ 

18б. Грати на сцені, брати участь в концертах

19а.Виготовляти за кресленнями деталі, вироби (машини, одяг), будувати споруди                                                           ЧИ 

19б. Займатися кресленням, копіювати креслення, мапи

20а. Вести боротьбу з хворобами рос-лин, зі шкідниками лісів, садів          ЧИ 

20б. Працювати на клавішних машинах (комп’ютері, друкарській машинці, телетайпі тощо)

ЛИСТ ВІДПОВІДЕЙ

Людина – природа

Людина – техніка

 

Людина –людина

 

Людина – знакова система

Людина – ху-дожній образ

 

 

 

 

 

 

 

10а

 

 

10б

 

11а

11б

12а

12б

13а

13б

14а

14б

15а

15б

16а

 

16б

 

17а

 

17б

18а

 

18б

 

19а

 

19б

 

20а

 

 

20б

 

Лист відповідей зроблений так, щоб можна було підрахувати кількість знаків «+» у кожному з 5-ти стовпців. Кожний із 5-ти стовпців відповідає певному типу професій. Людині, що проходить тестування, рекомендується вибрати той тип професії, який отримав максимальну кількість знаків «+».

Додаток 2

Посилання на сайти:

 

Посилання на сайти:

 

https://studway.com.ua/proforientacia/

http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/

http://cdn.kname.edu.ua/index.php/abituriientu/test-z-proforiientatsii

https://test.myprofession.com.ua/

 

https://studway.com.ua/proforientacia/

http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/

http://cdn.kname.edu.ua/index.php/abituriientu/test-z-proforiientatsii

https://test.myprofession.com.ua/

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку