Виховний захід «Знай свої права, дитино»

Про матеріал
Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали, як щось особливе, до них ставилися як до дорослих. Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставитися не так як до дорослих, що вони потребують особливої уваги. Лише в 17-18 столітті на дітей почали звертати увагу. Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок. Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година: «Знай свої права, дитино»

 3-клас

 

 

 

 

 

 

 

                                      підготувала і провела

Салогуб Інна Юріївна

 

 

Тема: «Знай свої права, дитино»

Мета: Формувати в учнів уявлення про права дитини; виховувати свідоме ставлення до своїх прав, уміння цінувати їх. Розвивати мислення, пам’ять, усне зв’язне мовлення, виховувати повагу до Законів України.

Обладнання: Напис на дошку «Знай свої права, дитино», плакати з графічним зображенням прав дитини, 2 люстерка, малюнки до казок.

Хід виховної години

  1. Підготовча частина

       Встаньте діти всі рівненько,

       Посміхніться всі гарненько,

       Поверніться до гостей,

       Привітайтесь: «Добрий день!»

       Зараз сядуть всі дівчатка,
       А за ними і хлоп’ятка,

       Всі рівненько ми сідаєм,

       До роботи приступаєм.

  1. Вступна частина

   У мене, діти, в руках чарівний предмет, у ньому – найцінніший скарб планети Земля. Хто хоче його побачити, але поки не розповідати, кого він там побачив.

- То кого ви побачили у чарівному люстерку?

- Що або хто, є найціннішим скарбом на Землі? (Людина).

    Вірш: Ти знаєш, що ти людина.

   Василь Симоненко – Ти знаєш, що ти людина?

                  Ти знаєш, що ти – людина?

                  Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина,

                  Очі твої – одні. Більше тебе не буде. Завтра на цій землі

                  Інші ходитимуть люди,

                  Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві й злі.

                  Сьогодні усе для тебе – Озера, гаї, степи.

                  І жити спішити треба,

                  Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи!

                  Бо ти на землі – людина,

                  І хочеш того чи ні – Усмішка твоя – єдина,

                  Мука твоя – єдина,

                  Очі твої одні.      

  • Ми з вами знаємо, що люди живуть в різних країнах та мають різні національності. Вони дуже різні, але ви повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права.
  • А в якій країні ми з вами живемо?
  • Столицею є місто?
  • Послухайте вірші про нашу Державу.

(Діти читають вірші).

Наша країна незалежна, суверенна і демократична держава. Для кожного громадянина існують обов’язки і права поведінки, які нам гарантує Основний Закон нашої країни.

  • Яку назву він носить?
  • Правильно, цей документ називається «Конституція України» і був він прийнятий у 1996 році.
  1. Оголошення теми і мети виховної години.

   Отже, сьогодні наша виховна година буде присвячена правам дитини і називається «Знай свої права, дитино».

   Кожен з вас повинен знати свої права і вміти ними користуватись – означає вже наполовину володіти ними. Дитина, як і кожна жива істота, від народження має права і обов’язки.

  • А хто така дитина? (Дитина – це людина, якій ще не виповнилось 18 років).
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Знайомство з новим матеріалом.
  • Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали, як щось особливе, до них ставилися як до дорослих.

Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставитися не так як до дорослих, що вони потребують особливої уваги.

Лише в 17-18 столітті на дітей почали звертати увагу. Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок.

      Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя.

   Дитину могли вбити, продати в рабство, обміняти.

   І тому довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролися за дітей і нарешті у 1924 році був прийнятий перший документ, у якому викладено важливі права і обов’язки усіх людей, а у 1959 році було прийнято «Декларацію прав дитини».

   Декларація – це заява, урочисте проголошення загальних прав і свобод, гарантій без їх обгрунтування і конкретизації.

   Учень: Декларація – це просто

                Оголошення всіх прав.

                Є права й в дітей, звичайно,

                Треба, щоб усяк їх знав.

   Учень: Треба діткам всього світу

                Не сваритись, а дружить

                І по правилам хорошим

                По закону треба жить.

   (Відео «Конвенція про права дитини»)

  • Діти, а як ви зрозуміли слово «Конвенція».

  Учень: Книга прав дитини – це закон. Вона називається «Конвенція ООН».

  1. Ознайомлення з правами дитини.
  • Діти, ми сьогодні багато говоримо про права, а як ви розумієте слово «Право»?

 Учень: «Право –це правила і норми поведінки».

  • Так. «Право – система встановлених державою правил і норм поведінки, законодавство».

Тож, давайте про них поговоримо. Які ж, найголовніші права має дитина вашого віку.

(Відео)

  • Діти, але крім прав є ще обов’язки.

Що таке обов’язок?

Учень: Обов’язок – це відповідальність людей за свої дії та вчинки.

  1. Робота в групах «Право чи обов’язок».

(Кожна група дітей отримує картки з написами і розподіляє їх на дві групи «Право» і «Обов’язок»).

  1. Ситуації морального виробу.

а) Якщо до класу прийшла дитина – інвалід, як ви поведетеся?

б) Якщо ви захворіли, на що ви маєте право?

в) Яке право порушується у казці «Вовк і семеро козенят»? (Право на життя).

г) В яких казках здійснюється такий злочин, як викрадення? («Котик і Півник», «Снігова королева»).

д) Чи всі герої казки «Гидке каченя» ставились один до одного як брати?

  1. Гра «Так» або «Ні»
  • Усі діти мають право на любов і турботу (+)
  • Усі діти рівні у своїх правах (+)
  • Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси (-)
  • Усі діти мають право на повноцінне харчування (+)
  • Усі діти мають право відмовлятися від обіду (-)
  • Усі діти мають право на освіту (+)
  • Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля (+)
  • Кожна дитина має право одержувати сніданок в ліжко (-)
  • Жодна дитина не повинна мити посуд (-)
  • Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу (+)
  • Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату (-)
  • Кожна дитина має право мати вдома собаку або кота (+)
  1. Завдання для роботи в групах.
  • Уважно розгляньте малюнок. З’ясуйте, яку із казок він ілюструє. Дайте відповіді на запитання.

Кожна із груп отримала певну ілюстрацію та картку із запитанням. Варіанти можливих завдань та назв казок:

  1. Казка «Попелюшка».
  • Які права Попелюшки порушували в цій казці? Хто їх порушував?
  1. Казка «Червона Шапочка».
  • Які права в казці хотів порушити вовк?
  1. Українська народна казка «Колобок».
  • Які права встиг використати Колобок в своєму житті?
  1. Казка «Царівна - жаба».
  • Які права порушив Іван Царевич?
  1. Підсумок
  • Діти, ви всі добре працювали, грали, відповідали.

   У кожного з нас є права і ми повинні добре знати їх, та вміти ними користуватися. Але слід знати не тільки свої слова, а й обов’язки і ніколи не забувати, що людина живе на Землі для того, щоб творити добро.

          Живи, добро звершай,

          Та нагород за це не вимагай.

          Лише в добро і вищу правду віра,

          Людину відрізня від  мавпи і звіра.

          Нехай живе ця істина стара:

          Людина починається з добра.

   А зараз ви всі маєте право на подарунок, а щоб його отримати треба пригадати, в яких документах записані права дитини, про які права ви сьогодні дізналися (за відповіді діти отримують повітряні кульки).

docx
Додав(-ла)
Салогуб Інна
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку