Використання елементів гри при проведенні виховних предметних позанавчальних заходів

Про матеріал
В розробці містяться матеріали, що формують інтерес до вивчення предметів математично-природничих наук
Перегляд файлу

   Однією із форм позакласної роботи є гра. Захоплюючись грою, студенти розвивають творчу уяву, пізнають нове. Щоб спонукати студентів до вивчення предметів, треба розвивати в них потребу займатися пізнавальною діяльністю. Робота по здобуттю знань повинна заряджати зацікавленістю. Ігри з предметів – це навчання і відпочинок. Завдання, що містять нові для студентів відомості з предметів математично-природничих дисциплін, розвивають інтерес до вивчення цих предметів.

   Завдання на вікторинах, конкурсах не повинні бути складними, але повинні бути цікавими.

Однією з найпоширеніших форм проведення виховної роботи в позанавчальний час є проведення тижнів математично-природничих дисциплін.

Тиждень математично-природничих дисциплін проводиться з ініціативи методичного кабінету та циклової комісії математично-природничих дисциплін коледжу.

Метою його проведення є:

  •                                 формування у студентів стійкого інтересу до вивчення предметів математично-природничого циклу;
  •                                 організація змістовного дозвілля студентів.

Його завдання:

  •                                 закріплення отриманих студентами знань з предметів математично-природничого циклу;
  •                                 виявлення обдарованих студентів з метою їх подальшого залучення до участі в різноманітних заходах ( предметних олімпіадах та конкурсах, конференціях тощо)  різних рівнів

( регіонального, міжвузівського, обласного тощо).

Програми різних років складалася з таких заходів:

 ● предметної олімпіади з математики, фізики

 ● конкурс «Скористайся своїм шансом»

 ●квест «Пригоди першокурсника»

 ● конкурс навчальних проектів з природничих наук

 ●відкритих математично-природничих ігор «Мозголомка», «Інтелектуальний калейдоскоп», «Невський бульвар» за участі студентів І- ІІ курсів

● зустрічі студентів І-ІІ курсів з представниками міського центру планування сім’ї   та репродукції людини за темою «Фізиологічні особливості розвитку  організму в юнацькому віці»             

В цей збірник включені деякі фрагменти перелічених заходів.

Конкурс  «Інтелектуальна розминка»

Інтелектуальна розминка складається з двох частин – теоретичної та практичної.

Умови теоретичної частини конкурса наступні: поставлено запитання, на яке протягом 20 секунд  студенти повинні дати відповідь. Право відповісти першою одержить та команда, яка першою підійде до мікрофону. У випадку  неправильної відповіді, право відповідати перейде до тієї команди, яка  підійде до мікрофону другою. Якщо і друга команда відповість    неправильно, шанс одержить третя команда.  Правильна відповідь  оцінюється в 0,5 бала. За відповідь на додаткове запитання, задане ведучим, команда, яка відповіла вірно,  одержить  0,3 бала.

Перше запитання:

Існує легенда про великого англійського вченого, який спостерігав за фізичним процесом, що відбувався з біологічним об’єктом, відкрив  фізичний закон. Назвіть цей закон.

Відповідь: Закон всесвітнього тяжіння (0,5)

Додаткове запитання: Назвіть біологічний об’єкт і фізичний процес, про які говорять в легенді

Відповідь:  Яблуко і процес падіння. (0,3 б)

Друге запитання:

Героїня відомої казки   англійського письменника, розказала, що  вона вчила такі основні математичні дії:(російською) скольжение, причитание, изнеможение и умиление.  Назвіть  ім’я  цієї чудової дівчинки.                               

Відповідь:  Аліса (0,5б)

Додаткове запитання: Про які математичні дії йде мова?  (0,3б)

Третє запитання:

Страшний пес, завбільшки з молоду левицю. Його величезна паща все ще світилася блакитним полум'ям, глибоко посаджені дикі очі були обведені вогненними колами. Звір, що лежав перед нами, самими своїми розмірами й силою справляв моторошне враження. Я доторкнувся рукою до його палаючої морди і, піднісши пальці до очей, побачив, що в темряві вони світяться.

Пояснити явище, яке описане в наведеному уривку.

Відповідь:  Використання білого фосфору.(0,5б.)

Додаткове запитання: Вкажіть автора та назву твору. (Артур Конан Дойл, «Пригоди Шерлока Холмса та доктора Ватсона», «Собака Баскервілів») (0,3б.)

 

 Конкурс «Капітанів»

Капітани команд  одержують  конверти, в яких  наведено    чотири поняття з математики, фізики, хімії, біології. Капітану надається п’ять  пять  секунд на обмірковування понять  і  після цього за півтори хвилини він повинен  зобразити їх в заданому порядку   тільки за допомогою рухів і жестів, нічого писати і малювати не можна. Його команда, що   залишилася в залі, повинна відгадати всі поняття. Максимальна оцінка за конкурс-1 бал. Враховується  правильність и швидкість вгадування.

 

Наприклад. 

 

І команда

ІІ команда

ІІІ команда

Математика

ПРОМІНЬ

КОРІНЬ

ВИСОТА

Фізика

ОПІР

НАПРУГА

ТИСК  

Хімія

КИСЛОТА 

ВИБУХ 

СІЛЬ  

Біологія

ДЕЛЬФІН 

ЧЕРЕПАХА

ПІНГВІН

 

 

 

   Конкурс «Збери слово»

Командам видаються однакові набори карток, з двох сторін кожної з яких зображені певні букви. За сформульованим означенням учасники кожної команди повинні  з отриманих букв скласти відповідне слово, яке є математично-природничим поняттям. Команда, яка це зробить першою, отримує 1 бал, другою – 0,5 бала.

Запитання:

  1.     В чому носить своїх дітлахів найстрибучіша тварина Австралії? (сумка)
  2.     Одна із характеристик елемента  в періодичній системі Менделеєва. Є у кожного будинка, квартири. (номер)
  3.     Коротка назва поверхні кулі. Це слово є частиною назви повітряної оболонки Землі.(сфера)
  4.     Без нього не може бути чітким зображення при фото та відео зйомках. Цим словом ще називають цирковий номер з використанням гральних карт, капелюха, мотузки.(фокус)
  5.     Хімічний елемент таблиці Менделеєва, який використовують в піротехніці та при виготовленні сірників. В давнину цією речовиною жінки підфарбовували брови. (сурма)

 

   Конкурс «Формула всього»

Запитання                                                                 Відповідь

                                              

                                                     

 

                                                 

 

                                                  
 

 
 

   Конкурс «Більше –менше»

По черзі кожній команді  озвучується  запитання, відповідь на яке виражається певним числом і через 5 секунд команда надає відповідь. Дві інші команди також за 5 секунд повинні визначитися, чи є  правильне значення  більшим або меншим від названого першою командою числа. Один бал отримують одна  або дві  команди, які будуть ближчими до правильної відповіді.

Запитання:

    1. Як ви вважаєте, скільки видів тварин існує на Землі?

Відповідь: 1,5 млн. видів.

2.Назвіть масу 1 л соняшникової олії

Відповідь: 920 г

3.Який вміст води у клітині у 0/0?

Відповідь: 800/0

4.Як на вашу думку, скільки знаків після коми має частка від ділення числа 3075 на 800 ?

Відповідь: Насправді знаків 5

5.Скільки вильотів треба зробити бджолі , щоб назбирати нектару на 1 кг меду?

Відповідь: 60 тисяч

6. Назвіть суму, яку складають  натуральні числа від 1 до 40

    Інші команди, як ви вважаєте, насправді ця сума є більшою чи меншою від названого числа?

Відповідь: 820

 

   Конкурс «Музикальний»

Потрібно за 10 секунд вгадати пісню  по фотофрагменту,  який з’явиться на екрані. Та команда, яка першою дасть правильну назву пісні та зможе пояснити, як ця пісня пов’язана з одним  із предметів: математикою,  фізикою, хімією, біологією або астрономією,   одерже 0,5 бала.

Якщо не буде встановлено зв’язок з одним із зазначених предметів,  команда одержить 0,4 бала.

 

Наприклад.

 

«Ніч яка місячна»

Астрономія

 

 

 

 

   Конкурс  «Чорна  скринька»

За короткою характеристикою треба правильно відгадати, який предмет знаходиться у «чорній скриньці». Команда, яка першою дала правильну відповідь отримує 1,5 бали. Якщо жодна з команд не надала правильної відповіді, надаються підказки. Правильна відповідь з першої підказки оцінюється в 1 бал. Правильна відповідь з другої підказки – 0,5 бала.

Перша чорна скринька

В давнину їх називали клепсидрами     (1,5 б.) Що в чорній скрині?

1.Без цього предмету не можна уявити сучасного життя      (1б.)

2.Цій речі властиві епітети: сонячні, водяні, пісочні, механічні, електронні, протиударні. (0,5б.)

Відповідь: Годинник

Друга чорна скринька

  Дві сестри гойдались, правди добивались.

  А коли добились, то і зупинились.  (1,5 б.) Що в чорній скрині?

1. Сьомий знак зодіаку.  (1б.)

2.Вимірювальний прилад для визначення фізичної величини за діючою на нього силою тяжіння. Бувають електронні, аптечні, важільні. (0,5б.)

Відповідь: Терези

Третя чорна скринька

Ця річ виготовлена з полімерного матеріалу. Нею ми користуємося кожного дня.  (1,5 б.) Що в чорній скрині?

1.Річ, яку останнім часом вважають причиною загибелі океанських черепах. (1б.)

2.Те, у що ми загортаємо бутерброди або пиріжки. (0,5б.)

Відповідь: Поліетиленовий пакет

 

   Конкурс  «Біатлон»

У конкурсі від кожної команди беруть участь по три представника. Гравці по черзі швидко називають числа і поняття, причому два гравця називають число, а третій-поняття, і так по колу. Гравець, що не попав в ціль- залишає поле бою.

Команда, всі гравці якої вибувають першими, отримує 1 бал, друга команда-1,5 бала, переможець конкурса-2 бала.

 

Завдання.

Називати прості числа по черзі і математичне поняття, що складається з одного слова, наприклад – рівняння.

 

 

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку