На уроках англійської мови використовуємо ІКТ для:пошуку та отримання додаткової інформації;розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, більш повного задоволення особистісно орієнтованих запитів учнів;- формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування;- комплексного застосування КТ з іншими видами дидактичних засобів.
Напрямки використання ІКТ на уроках англійської мови:використання Інтернету, компакт-дисків для виконання практичої роботи, проекту, написання реферату, виконання будь-якого творчого завдання;2) використання на уроці мультимедійних можливостей комп'ютера, що слугує наочним посібником. Це найпоширеніша форма організації навчання із застосуванням комп'ютера на уроці.
Використання презентацій на уроці допомогає:змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування; формувати здатність висловлюватися, виражати думки за рахунок умінь слухати, читати, говорити і писати іноземною мовою; підтримувати ефективну мотивацію та зв’язок з реальним життям для набуття практичних умінь; викликати інтерес до отримання інформаційних повідомлень та відтворення власних; виховувати та розвивати особистість учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.
Пріоритетами впровадження КТ є такі положення: вчителі залишаються головними особами в організації пізнавальної діяльності учнів; комп’ютери є лише допоміжними інструментами їх педагогічної діяльності;застосування комп’ютерів має відбуватися з урахуванням педагогічних та ергономічних вимог навчання;найважливішою властивістю КТ є постійний зворотній зв’язок, тобто кожний визначений програмою момент повинен не тільки видавати інформацію про стан навчального об’єкта та його потреби, але і вносити необхідні корективи у навчально-виховний процес;КТ застосовуються для раціоналізації та інтенсифікації навчальної діяльності учнів при виконанні дослідницьких і самостійних робіт;КТ сприяють інтенсифікації роботи учасників навчально-виховного процесу.
Дидактичні можливості мультимедійних засобів: посилення мотивації навчання;активізація навчальної діяльності учнів, посилення їх ролі як суб’єкта навчання діяльності;індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності школярів;урізноманітнення форм подання інформації;урізноманітнення типів навчальних завдань;створення навчального середовища, яке забезпечує "занурення" учня в уявний світ, у певні соціальні і культурні ситуації;постійне застосування ігрових прийомів;забезпечення негайного зворотного зв’язку, можливість рефлексії;можливість відтворення фрагмента учбової діяльності.
Організація самостійної роботи з допомогою інформаційних технологій забезпечує оптимальну для кожного конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість самостійної організації роботи;формує навички аналітичної і дослідницької діяльності;забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих знань і навичок;заощаджує час учня. сприяють формуванню комунікативної (граматичної, країнознавчої, лінгвістичної) та інтелектуальної компетенції учнів.
Використання КТ у викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання;підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів;оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил;подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.
Використання ІКТ на різних етапах підготовки та проведення уроку АМ Презентація Power Point:- Активізація ЛО по темі - Фонетична зарядка- Введення нових ЛО та граматичного матеріалу Відео та аудіофайли :- Мотивація навчальної діяльності учнів; - Розвиток навичок аудіювання, усного мовлення, письма
Застереження щодо викистання КТ на уроках англійської мовинадмірність у використанні наочності веде до певних диспропорцій у розвитку конкретного і абстрактного мислення учнів;робота з комп’ютером не повинна сприйматися як розважальна “вставка” у процес вивчення іноземної мови, а має розглядатися як органічна активізуюча складова частина пізнавального процесу;КТ можуть застосовуватись на всіх етапах вивчення мови, під час розгляду всіх тем і розділів шкільної програми.
Висновок: Використання ІКТ: Дозволяє відійти від традиційних форм навчання. Підвищіти індивідуалізацію навчальної діяльності учнів. Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил. Подолати монотонність заняття приформуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів.