«Використання інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови»
Сучасний етап розвитку нашої держави вимагає від підростаючого покоління гнучкості, комунікабельності, швидкої адаптації до різноманітних життєвих ситуацій, критичного мислення та вміння співпрацювати. Значно змінився і статус іноземної мови в українському суспільстві. Стрімке входження України у світове співтовариство забезпечило величезний попит на знання іноземних мов. Володіння навичками іншомовної компетенції стало розглядатися як засіб соціалізації, засіб, що об'єднує держави і народи. Саме тому сьогодні необхідно приділяти серйозну увагу ефективності та якості процесу навчання іноземних мов. І першочерговим завданням учителя є створення таких умов для навчання, де школярі, без шкоди для себе, могли б «потренуватися», «спробувати» себе у дорослих життєвих ситуаціях.
У наш час існує чимало методів і технологій викладання англійської мови – як традиційних, так і новітніх. Вибір новітніх методів навчання зумовлюється знанням інноваційних технологій. Ефективність їх застосування залежить від того, чи підібрані вони відповідно до тих завдань, які можуть успішно розв‘язуватися з їх допомогою. Оскільки учням необхідно оволодіти іноземною мовою, як засобом спілкування, вміти користуватися нею в усній та письмовій формі, підтримувати розмову, запропонувати свою тему, висловлювати свої побажання, ділитись думками, обмінюватись поглядами, на уроках англійської мови важливо створювати ситуації, в яких і вчитель, і учень стануть повноправними суб'єктами системи освіти, а основою навчання буде рівноправний діалог між тими, хто навчає, і тими, хто навчається
Кредо інтерактивного навчання можна сформувати, дещо змінивши слова великого китайського філософа Конфуція : « Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок».
Використання інтерактивних технологій дає змогу:
зробити навчання цікавим;
навчати формулювати власну думку;
моделювати різноманітні соціальні ситуації;
будувати стосунки в групі;
навчати поважати альтернативну думку;
збагачувати соціальний досвід учнів;
розвивати навички самостійної творчої роботи;
вміти спілкуватися іноземною мовою.
Методичні прийоми інтерактивного навчання:
Під час навчання, особливо Онлайн, уроки повинні бути урізноманітнені, тому ми можемо використовувати багато інтерактивних вправ з інтернет ресурсів
- https://www.eslgamesplus.com/
- https://childdevelop.com.ua/generator/letters/
- https://en.grandgames.net/puzzle/tags/%D1%85%D1%8D%D0%BB%D0%BB%D0%BE%D1%83%D0%B8%D0%BD
- https://www.liveworksheets.com/w/en/blended-learning/2181535
- https://www.storyberries.com/
- https://learnenglishkids.britishcouncil.org/read-write/reading-practice/level-2-reading/seasons
- https://ua.qwertygame.com/6048/
- https://agendaweb.org/vocabulary/food-exercises.html
- https://wordwall.net/uk/resource/18769524/question-words-elementary
- https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=
Таким чином, використання інтерактивних технологій вимагає детального аналізу діяльності учня та вчителя, з одного боку, та ретельного планування уроку, з іншого.
Інтерактивні технології можна використовувати на різних етапах уроку в залежності від його типу, рівня підготовленості учнів, їх кількості у класі. Необхідно зауважити, що урок не повинен бути перевантаженим інтерактивною роботою.Важливо поєднувати новітні технології з іншими методами роботи - самостійним пошуком, традиційними методами.
Ось декілька прикладів використання інтерактивних завдань на моїх уроках.
https://www.eslgamesplus.com/numbers-1-to-10-esl-fun-game-catapult-game/
https://wordwall.net/uk/resource/37621786/vocabulary/family
https://wordwall.net/uk/resource/15474329/numbers/numbers-11-20
https://wordwall.net/ru/resource/4513505/english/school-things
https://padlet.com/akchonalsur4/my-summer-holidays-io44l5vgokmxm6t0?authuser=0
https://jamboard.google.com/d/1QQe-ZiZzt00aPzrPFSW3m5Fo9bFCZnusIv9E5xQL36U/viewer
Варто зазначити, що використання інтерактивних технологій передбачає й виникнення певних проблем:
учні часто не мають власної думки, а якщо і мають, то соромляться висловлювати її на весь клас;
часто учні не вміють слухати інших, об'єктивно оцінювати їхню думку;
деяким учням важко прийняти чужу думку, йти на компроміс;
учням важко змінювати методи роботи;
лідери малих групах зазвичай беруть ініціативу у свої руки, а слабші учні відразу стають пасивними
учні, які не володіють достатнім лексичним запасом, мають труднощі з висловлюванням власної думки англійською мовою;
З вищесказаного слідує, що введення інтерактивних прийомів навчання має бути поступовим, починатися з простіших, паралельно застосовуючи як фронтальні, так і групові методи.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії усіх учнів. Головними в процесі навчання є зв’язки між учнями, їхня взаємодія та співпраця. Результати досягаються взаємними зусиллями учасників процесу навчання, учні беруть на себе відповідальність за результати навчання.