Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на підвищення мотивації вивчення старшокласниками іноземної мови

Про матеріал
У статті розглядається вплив інформаційно-комунікаційних технологій на підвищення мотивації вивчення старшокласниками іноземної мови. Визначено чинники, які впливають на мотивацію учнів.
Перегляд файлу

Биленко Аліна Станіславівна

магістрантка спеціальності

014 Середня освіта (Англійська мова і література)

ОПП Середня освіта (Мова і література (англійська))

 

ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ВИВЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Сучасне інформаційне суспільство, у якому ми живемо, характеризується, перш за все, провідним становищем інформації та виключно швидкими темпами її обробки – інформаційно-комунікаційними технологіями. Існує думка, що будь-який метод навчання збагачується за рахунок інтеграції у нього інформаційних технологій.  У свою чергу, підбір раціональних форм, методів навчання відіграють важливу роль для підвищення мотивації та ефективного опанування англійської мови.

ІКТ пропонують велику кількість альтернативних способів, які дають можливість зробити навчання цікавішим, результативнішим або ж продуктивнішим із погляду вдосконалення освітнього процесу.

Мотивація є надзвичайно важливою у освітньому процесі. Якщо учень чи учениця не хоче вчитися, то вчитель не зможе нічого вдіяти, крім того, що мотивувати їх до навчання. Чинники, які впливають на мотивацію учнів:

 практична мета, задля якої він чи вона вивчає англійську мову (високі оцінки, спілкування англійською мовою нею у повсякденному життя зараз або у майбутньому);

 власне розуміння, що їй чи йому вдається це зробити (коли учень вважає, що він може це успішно зробити, то у нього з’явиться бажання продовжувати вивчати англійську мову, якщо ні, то може зникнути мотивація);

 бажання вільно володіти англійською мовою з метою спілкування  – зі знайомими чи родичами з інших країн;

 захоплення країною, мова якої вивчається. Якщо учень мріє поїхати на навчання або відпочинок за кордон, то він буде більш вмотивований до вивчення англійської мови.

 задоволення від оволодіння англійською мовою – учня чи ученицю може зацікавити сам шкільний предмет, педагог, який його викладає [1]. Також позитивно можуть впливати  форми та методи, які використовує учитель на своїх уроках. Усе це теж може мотивувати.

Використання ІКТ у процесі вивчення англійської мови може сприяти вирішенню наступних проблемних завдань. Зокрема, це підвищення інтересу до вивчення іноземної мови. Під час навчальних занять відбувається «перенесення» школярів в іншомовну ситуацію, наближену до реального життя [2].

Важливим є саме візуальне або ж наочне подання навчального матеріалу учням. ІКТ дає можливість поглибити знання школярів з певної теми. Відповідні інтернет-ресурси  надають безліч цікавої та корисної інформації за темами, які у звичайних підручниках, недостатньо цікаво подані.

 

Список використаних джерел

  1. Годованець Н. І. Використання сучасних інформаційних технологій при вивченні іноземної мови / Н. І. Годованець // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2015. - Вип. 35. - С. 48-50.
  2. Тесцова І. О. Роль цифрових технологій у процесі вивчення іноземної мови [Електронний ресурс] / І. О. Тесцова, І. Л. Лопата // 2023 – Режим доступу до ресурсу: file:///C:/Users/Administrator/Downloads/10.pdf.

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку