Використання інтерактивних та критичних методів навчання учнів на уроці історії України в 6 класі. "Кімерійці та скіфи на території України"

Про матеріал
Розробка уроку "Кімерійці та скіфи на території України" з використанням інтерактивних та критичних методів навчання.
Перегляд файлу

Відкритий урок з історії України в 6 класі із застосуванням інтерактивних методичних методів

УРОК 20

ТЕМА: КІМЕРІЙЦІ ТА СКІФИ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ

Мета: розкрити особливості суспільного розвитку племен кіммерійців та скіфів у період ранньої залізної доби; з’ясувати причини появи майнової та соціальної нерівності, появи найдавніших держав на території України; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, будувати структурно-логічні схеми, працювати з історичними текстами; познайомити з поняттями і термінами: «залізна доба», «кочовики», «Велике переселення народів», «кіммерійці», «скіфи», «нерівність», «пектораль»; формувати стійкий інтерес учнів до вивчення історії.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу,формування вмінь і навичок.

Обладнання: карта України, ноутбук, мультимедійне забезпечення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку /1хв/

ІІ. Актуалізація знань учнів /6хв/

Бесіда з учніми за питаннями

• Про які великі імперії Західної Азії вив же дізналися? /Ассирія, Халдейське царство, Персія/

  • Що обєднувало ці імперії / утворення внаслідок загарбання інших територій, одноосібна влада царя, утримання імперії з допомогою армії, до складу імперії входять різні народи/

Гра «Три країни»: вчитель розділяє учнів на три країни: Ассирію, Халдейське царство, Персію. Промовляє ключові слова і терміни , а учні визначають до якої з їх країн вони належать? І пояснюють термін.

Терміни: Кір ІІ, Ніневія, Тіглатпаласар ІІІ, Вавилон, Сузи, Навуходоносор ІІ, Ашшурбаніпал, Семіраміди, Дарій І

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів /5хв/

У ч и т е л ь.

Створення і розвиток вищезазначених держав був обумовлений перш за все вдосконаленням знарядь праці.

Край пануванню кам’яних знарядь праці був покладений внаслідок відкриття бронзи — сплаву міді та олова, яка не поступалася за міцністю камінню, але обробляти її було значно легше, до того ж, знаряддя, виготовлені з бронзи, використовувати було значно зручніше. Разом з тим, покладів олова та міді було недостатньо.

Відкриття заліза у І тис. до н. е. дало поштовх до масового застосування металевих знарядь, що, безсумнівно, призвело до суттєвих змін того суспільства.

Метод «Мікрофон»

Учитель: Діти, як ви вважаєте, чи вплинуло відкриття заліза на життя суспільне і господарське цих країн які ми вже вивчили. Після того, як всі бажаючі висловляться, вчитель пропонує з наведених положень побудувати логічний ланцюг «Вплив відкриття заліза на суспільне і господарське життя суспільства». Учні записують на дошці логічний ланцюжок:

Відкриття заліза                   зростання продуктивності праці людей                                  зародження та розвиток ремесла             розвиток торгівлі               виникнення майнової нерівності               виникнення держави             здійснення загарбницьких походів                виникнення імперій. /записано на зворотній частині дошки/

Сьогодні на уроці ми розглянемо, що відбувалося саме на території сучасної України в період коли на сході вже розвивалися імперії Ассирійська, Перська та інші.

Поява заліза в Україні збіглася з приходом кочовиків зі Сходу, спричинене «Великим переселенням народів» на початку І тис. до н. е.

Тож тема нашого уроку «Кіммерійці та скіфи на території сучасної України.

IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу /всього 27хв/

Вчитель: Писемні дaні про кімерійців. Кімерійці — перший нaрод Східної Європи, спрaвжнє ім'я якого було зaфіксовaно у різномaнітних писемних джерелaх і дійшло до нaших чaсів. Нaйдaвнішa згaдкa про кімерійців міститься, мaбуть, у безсмертній "Одіссеї", де розповідaється про тривaлі мaндри прaвителя Ітaки тa його вірних прибічників (XI, 13-19):

Врешті дістaлись ми течій глибоких рік Океaну.

Тaм розтaшовaні місто й крaїнa людей кімерійських,

Хмaрaми й млою вповиті. Ніколи промінням лaскaвим

Не осявaє їх сонце в блaкиті ясній світлодaйне,

Чи від землі воно йде у зоряні небa глибини,

Чи повертaється знов до землі з неосяжного небa, —

Ніч лиховіснa тaм вічно нещaсних людей покривaє.

/слова вчителя під матеріали презинтації із зображенням кімерійців/

Вчитель: Давайте розглянемо, які ж були ці кімерійці про яких ви почули опис.

Робота з підручником: /4 хв/

Робота по группах /запитання по телевізору з презинтації/

Клас розбиваєтьсяна 3 групи.

Прочитати відповідний матеріал підручника ст. 90-91, заповнити таблицю на дошці.

1-а група: Хто вперше наводить згадку про кімерійців? /Гомер, Геродот/

2-а група: Що було основою господарювання кімерійців? /конярство, за що прозвали воїни-молокоїди/

3-а група: Яку зброю та з чого застосовували кімерійці? /Далекобійний лук, залізні мечі понад 1-м./

Додаткове запиттання: Як Гомер називав кіммерійців? /дивними доярами кобилиць і молокоїдами/ запитання через призентацію/

Робота в зошиті: /діти переписують із слайду корткі відомості: /3хв/

 Кімерійці – перші кочовики, як з’явилися в степах України у 9 ст. до н.е.

Кімерійці навчилися виробляти залізо.

 Початок раннього залізного віку.

Вчитель: Непереможних і войовничих кімерійців у другій половині 7 ст. підкорили кочові племена скіфів.

Хто такі скіфи і що нам про них відомо? /перегляд відеоматеріалу 4 хв, чи презинтації//останній слайд золота пекторпаль та скіфський гребінь

Проблемне питання: На основі цих історичних памяток зробимо висновок про життя та побут скіфів, чим вони в основному займалися? /2хв/

Вчитель: Отже, з переглянутого матеріалу ми зясували, що скіфи зявилися в степах України в др.пол.7 ст. і захопили кімерійців/записали в робочий зошит/ /3хв/

За писемними свідченнями Геродота скіфи поділялися: /з презинтаці схемка/

 

 скіфи землероби, скіфи-скотарі, царські скіфи /записуємо в зошит/

Робота з картою в презинтації, зясовуємо розташування скіфів по території України. /2 хв/

Робота з підручником /ст 92//2хв/

Проблемне питання:

Які єдині памятки життя скіфів дійшли до нашого часу? /кургани/

Вчитель: Геродот описуючи скіфів охарактеризував їх як дбайливі господарі по догляду за худобою, це видно їз попереднього слайду пекторалі так і справними воїнами. Свою справність воювати скіфи довели захопивши войовничих кімерійців, але найбільш відомими воїнами вони стали після війни з персами, коли перський цар Дарій І прийшов в сепи України і хотів захопити скіфів але йому це невдалося.

Ст. 92 Розвяжемо хронологічну задачу: /учень зачитує/ /3хв/

Роки правління Дарія І ( 522-486 до н.е)

Розв’язок: 522-514 = на8 рік царювання Дарія І

Додаткове питання:

Скільки років минуло з року походу?

2014+514=2528 років

Робота з підручником/презинтація/ /2хв/

На основі ілюстрації с. 93, складемо умовний портрет скіфського воїна, зазначивши його спорядження і риси характеру./меч, списи, лук, сміливі, мужні, надавали один оному допомогу/

V. Закріплення знань /3хв/

Учитель пропонує низку положень, з яких учні мають вибрати ті, що сто суються кіммерійців (К), і ті, що стосуються скіфів (С) або й тих, й інших.

1. Ховали померлих царів у курганах. (С)

2. Їм належить першість у використанні коней для верхової їзди. (К)

3. Пектораль. (С)

4. Першими почали використовувати кінську збрую. (К)

5. На нашій території перебували у 9 до другої половини 7 ст. до н. е. (К)

6. Скотарі-кочовики. (К, С)

7. Воювали з Дарієм І у 6 ст. до н. е. (С)

8.Перші навчилися обробляти залізо (К)

9. Про них написав книгу Геродот. (С)

10. «Молокоїди». (К)

VI. Мотивація оціннок, домашнє завдання: /3хв/

Опрацювати 17 параграф підручника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку:


Зобрaження кімерійців нa етруській вaзі 

Зобрaження кімерійців нa етруській вaзі


Нимрудський рельєф 

Нимрудський рельєф із зобрaженням кімерійських воїнів

.


Предмети культури кімерійців 

Предмети культури кімерійців

Предмети культури кімерійців


Кімерійськa реміннa бляшкa з золотa 

Кімерійськa реміннa бляшкa з золотa

Скіфи:

Скіфи та їх релігійні уявлення • Звіриний стиль в мистецтві скіфів 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Золота Пектораль скіфського царя

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку